Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

REJS SZKOLENIOWY - NAWIGACJA, METEOROLOGIA Nr: NCH-R/2024/05/85

GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA

Data rozpoczęcia:
18.05.2024 sobota
Data zakończenia:
25.05.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 Cruiser Więcej informacji

Cena: 1 900 zł

Ostatnie wolne miejsce!

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

BAŁTYCKI REJS SZKOLENIOWY, NAWIGACJA, METEO (GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA)
18.05-25.05.2024 (7 dni)

Na nasz kolejny rejs wyruszymy w majowy dzień z mariny Gdynia, która w kolejnym już sezonie gości nasz jacht. Rozpoczynamy nasz szkoleniowy rejs bałtycki!

Poza standardowymi elementami stażowymi (udział w rotacyjnych wachtach, w tym oczywiście w wachcie nawigacyjnej, odpowiedzialnej za prowadzenie jachtu czy manewry portowe) rejs zakłada również specjalne poszerzenie oferty o elementy szkoleniowe. Codziennie – czy to w ciągu żeglugi, czy w trakcie postoju w porcie – po ustaleniu z załogą dogodnej pory, prowadzone będzie przez kapitana szkolenie w zakresie meteorologii oraz nawigacji. Część szkoleniowa jest fakultatywna – chętnych załogantów zapraszamy do wzięcia udziału (w całości bądź poszczególnych częściach), natomiast osoby niezainteresowane mogą potraktować rejs jako zwyczajny rejs stażowy.

Szkolenie z meteorologii
Omówimy między innymi takie elementy, jak:
- dostępne źródła informacji o pogodzie (rodzaje i dostępność prognoz pogody), uwzględniając scenariusz dostępu do Internetu (żegluga przybrzeżna, archipelagowa) oraz jego brak,
- konstrukcja i treść morskich prognoz pogody, źródła informacji o czasie nadawania prognoz, częstotliwościach radiowych, rodzaje i treść ostrzeżeń meteorologicznych,
- dostępne modele prognostyczne (ich podobieństwa i różnice między nimi) oraz wszystko, co może nam się przydać w aplikacji Windy

Ponadto przeprowadzimy szkolenie w postaci warsztatów z czytania map synoptycznych – każdy zainteresowany załogant otrzyma kilka map synoptycznych, przeprowadzi ich analizę, która będzie poprzedzona szkoleniem (formacje baryczne, fronty atmosferyczne, warunki wiatrowe i zafalowanie, opady atmosferyczne), a następnie – po analizie – przeprowadzimy dyskusję w załodze, omawiając wyniki.

Szkolenie z nawigacji
Przypomnimy (bądź wprowadzimy w) zagadnienie zasad pracy z mapą, uwzględniania poprawek magnetycznych, odczytywania i wykreślania kursu oraz prowadzenia dziennika jachtowego. Przeszkolimy z brania namiarów, nanoszenia ich na mapę oraz ustalania pozycji obserwowanej oraz pozycji zliczonej. Każdy z załogantów otrzyma kopie kilku wycinków map i w ciągu rejsu będzie miał okazję samodzielnie szkoleniowo wziąć namiary, nanieść pozycję jachtu oraz sprawdzić, jak uzyskany wynik koresponduje z pozycją wynikającą z nawigacji satelitarnej.

Ponadto omówimy zasady poprawnego i bezpiecznego prowadzenia nawigacji, dostępne źródła informacji nawigacyjnych (locje, spisy świateł i sygnałów nawigacyjnych, spisy radiostacji nautycznych, przewodniki żeglarskie) oraz zasady własnej organizacji rejsu i jego trasy w oparciu o dostępne dane.

Założeniem dla tego rejsu jest przewaga żeglowania nad staniem w portach. O ile warunki na morzu pozwolą na początek rejsu planujemy odwiedzić główny port Gotlandii - Visby, aby tam dopłynąć musimy przemierzyć ładny kawałek Bałtyku - około 200Mm. Przy takiej odległości ładnie zadziała nam na jachcie tryb wachtowy, każdy będzie mógł to poczuć. Po zwiedzaniu Visby udamy się w kierunku Kalmarsund aby spędzić kilka niezapomnianych chwil w miejscowości Kalmar. Jeśli czasu nam wystarczy w drodze do Polski zawiniemy jeszcze do Karlskrony aby i tam zbadać co ciekawego robią Szwedzi w swych miasteczkach. Ładna starówka, położona na półwyspie niedaleko mariny oraz muzeum marynistyczne umożliwią nam spędzenie ciekawych chwil w tym mieście. Kiedy już nasycimy się szwedzkimi klimatami pożeglujemy w kierunku polskiego wybrzeża gdzie w Marinie Gdynia zakończymy nasz rejs. .

Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, na tym rejsie zyskasz ogromne doświadczenie morskie. Na koniec rejsu otrzymasz opinię honorowaną przez Polski Związek Żeglarski.

____________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!

Przed rezerwacją zalecamy telefoniczne potwierdzenie bieżącej dostępności miejsca.
____________________________________________________________________

Zaokrętowanie: 18.05.2024 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 25.05.2024 sob, godz. 09:00
Port: Marina Gdynia Port: Marina Gdynia
Liczba godzin stażu: 80-120
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia
Trasa rejsu: GDYNIA - VISBY - KALMAR - GDYNIA

Przedstawiamy plan rejsu, który może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych lub decyzji kapitana. Miejcie świadomość, że na morzu karty rozdają Neptun i Posejdon.

Gdynia - Visby - 200 Mm
Visby - Kalmar - 95 Mm
Kalmar - Hel - 160 Mm
Hel - Gdynia - 10 Mm
RAZEM - 465 Mm

Miejsca, które możemy odwiedzić podczas tego rejsu:

VISBY
Zapytaj jakiegokolwiek Szweda o Visby na Gotlandii, a prawdopodobnie uzyska on rozmarzony wyraz twarzy. Rzadko można znaleźć kogoś, kto nie przepada za tym urokliwym średniowiecznym miastem. To położone nad Morzem Bałtyckim bajkowe miasteczko jest skarbem narodowym, jest ono również zaliczane do światowego dziedzictwa UNESCO. Wielu żeglarzy wraca tu co jakiś czas, aby poczuć ten średniowieczny klimat.
Jest to dobrze zachowane średniowieczne miasto hanzeatyckie pochodzące z XII wieku posiadające wiele niezwykłych ruin kościołów z tego okresu, takich jak ruiny St Clemens, St Nicolai and Drottens lub ruiny kościoła St Karin z wysokimi łukami. Visby szczyci się również licznymi zabytkowymi budowlami, takimi jak katedra Sankta Maria zbudowana pod koniec XII wieku czy średniowieczny mur pierścieniowy o długości 3,5 km, z wieloma oryginalnymi wieżami z XIII wieku, które wciąż są nienaruszone. Mur otacza centrum Visby i został pierwotnie zbudowany w celu ochrony zarówno przed obcymi wrogami, jak i szwedzkimi napastnikami z terenów wiejskich. Ze swoim naturalnym pięknem i starożytną historią Gotlandia jest mistycznym i inspirującym miejscem do życia, które przyciąga wielu artystów. Ich rękodzieła sprzedawane są w lokalnych sklepach Visby. Gotlandia jest szczególnie znana ze wspaniałej ceramiki i wyrobów wełnianych. A może przyda się Wam wełniany kocyk na zimowe wieczory? ;-)

KALMAR
Kalmar to historia, sztuka i kultura. Zejdź na fale historii, odwiedzając Regalskeppet Kronan, który po 300 latach na dnie morza znajduje się obecnie w Muzeum Hrabstwa Kalmar. Robisz zakupy i dobrze jesz, ale uciekasz przed upałem wielkiego miasta. Pełen życia Kalmar jest spokojny jego zabytkowa zabudowa przypomina ci o minionych czasach. Otoczony fosą zamek Kalmar pochodzi z XIII wieku i szczyci się tym, że jest najstarszym zabytkiem miasta, tutaj nic się nie zmieniło od 1592 roku. W pobliżu znajduje się Stare Miasto (Gamla Stan), gdzie znajdziemy kręte, brukowane uliczki, które prowadzą przez średniowieczne centrum miasta. Zanim pożeglujemy dalej wpadniemy jeszcze na kawę i domowe ciasta.

KARLSKRONA
Jeśli będzie jeszcze czas na kolejne miasteczko wpadniemy na chwilę do Kalskrony, miasta założonego w 1680 r., kiedy Karol XI postanowił zbudować tutaj nową szwedzką bazę morską. Ponad 340 lat później pozostałości bazy morskiej oraz dobrze zachowana architektura i plan miasta sprawiły, że zostało ono wpisane do światowego dziedzictwa UNESCO.
Gdziekolwiek się udasz, możesz zobaczyć tego dowody; wspaniałe kościoły, wielkie place, defilady i fortyfikacje, które przyciągają gości z całego świata a wszystko położone na około 30 wysepkach.
Archipelag, ten który UNESCO uznało za jeden z siedmiu rezerwatów biosfery w Szwecji jest dla żeglarzy nie lada atrakcją bo gdzie indziej na świecie można żeglować po Rezerwacie Biosfery UNESCO, podziwiając niesamowite fortyfikacje i budynki miasta światowego dziedzictwa.

HEL
W drodze do Gdyni odwiedzimy Hel, naszą bałtycką perełkę. Za każdym razem, gdy wspominam moim zagranicznym przyjaciołom, że powinni odwiedzić Hel, patrzą się na mnie dziwnie. Ale pomimo zabawnej nazwy to naprawdę jedno z obowiązkowych miejsc w Polsce, jeśli szukasz nadmorskiego wypoczynku.
Szerokie i piaszczyste plaże, ładne miasto, piękny las, wyjątkowa lokalizacja, chłodna atmosfera i kilka ciekawych historycznych pamiątek – jest bardzo dużo mocnych argumentów, aby wybrać się na Hel. Odkąd pamiętam to moje ulubione miejsce na polskim wybrzeżu Bałtyku i za każdym razem, gdy odwiedzam Hel jestem bardziej niż szczęśliwy. To miejsce nigdy nie zawodzi.

GDYNIA
rejs zakończymy w marinie Gdynia snując morskie opowieści i planując kolejny morski rejs.

Transport do góry

Transport po Polsce we własnym zakresie

Jacht do góry

Bavaria 46 Cruiser (2014)
Bavaria Yachtbau

Jacht Bavaria 46 Cruiser jest udaną konstrukcją w serii Cruiser i w grupie „class” jest aktualnie na czołowym miejscu wśród czterokabinowych jachtów. Nie bez przyczyny - ma bowiem naprawdę dużo zalet. Obsługa rolowanych żagli jest prosta, manewrowanie pod żaglami i na silniku w portach łatwe. Dwa koła sterowe ułatwiają manewrowanie, osiągi nautyczne jachtu są zadowalające, na deku i pod pokładem jest bardzo dużo miejsca dla załogi. W takielunku zastosowano wyroby najbardziej znanych i renomowanych producentów: Selden, Lewmar, Furlex.

Długość:
14,27 m
Szerokość:
4,35 m
Zanurzenie:
2,1 m
Liczba miejsc:
10
Liczba koi/kabin:
10 / 4
Liczba WC:
3
Zbiornik wody:
560 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
55 KM
Wyposażenie

- Plotter map GPS Garmin,
- AIS klasy B,
- Radar,
- Kompas,
- Log,
- Echosonda,
- Wiatromierz,
- Autopilot,
- Ster strumieniowy.

- Rozkładany stół w messie,
- Wyposażenie kambuza,
- 2 lodówki,
- Kuchenka gazowa,
- Piekarnik,
- Radio CD+MP3

Bezpieczeństwo:
- Tratwa ratunkowa 10 os.,
- EPIRB z GPS,
- SART,
- NAVTEX,
- Kamizelki pneumatyczne,
- Zapasowy rumpel,

Pozostałe:
- Ogrzewanie WEBASTO,

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

Cena rejsu obejmuje:

koszty przygotowania jachtu do rejsu
koszty organizacji rejsu
koszty pobytu na jachcie
opiekę doświadczonego kapitana
szkolenie żeglarskie dla chętnych

Cena rejsu nie zawiera

Cena rejsu nie obejmuje w szczególności transportu uczestników do miejsca zaokrętowania i z miejsca wyokrętowania.

Kasa jachtowa (zbierana na burcie jachtu): 500 PLN/osobę (za zebrane środki kupujemy jedzenie, opłacamy porty, kupujemy paliwo). Kapitan jachtu jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej (kapitan pozostaje na utrzymaniu załogi). Kasa jachtowa podlega rozliczeniu wśród załogi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 1 900 zł

Ostatnie wolne miejsce!

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!