Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs w Norwegii >>> Płyniemy z Bodo do Trondheim Nr: MSZ-R/2024/08/189

Bodo - Rorvik - Trondheim

Data rozpoczęcia:
11.08.2024 niedziela
Data zakończenia:
18.08.2024 niedziela
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bodo - Rorvik - Trondheim Więcej informacji
Jacht:
Delphia 47 (5 cab.) Więcej informacji

Cena: 2 500 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Norwegia kusi żeglarzy niezwykłymi widokami, głębokimi fiordami, przyjaznymi żeglarzom portami.

Wybrzeże Norwegii jest bardzo urozmaicone, malownicze i ciekawe. Wyspy, zatoki i wielokilometrowe FIORDY.

To wszystko sprawia, że którejkolwiek trasy nie wybierzemy, będzie ona ciekawa i malownicza.

Weźmy za przykład żeglugę w fiordach, wzdłuż pionowych skał wpadających wprost do morza! Kilka metrów od brzegu, fiord ma już głębokość kilkudziesięciu lub kilkuset metrów. Wznosząc głowę do góry, widzimy z kolei wznoszące się do góry skały - oj robi to ogromne wrażenie! Rejs możemy urozmaicić wybierając się na trekking jednym z licznych w Norwegii szlaków, i z góry oglądać cuda natury, z zachwytem patrząc na wodę okoloną skałami.

Żeglując od portu do portu, od fiordu do fiordu - postaramy się w ciągu tygodnia rejsu jak najwięcej zobaczyć.

TEN REJS

Zaczniemy rejs w Bodo, za kołem podbiegunowym. Będzie to mocny żeglarsko tydzień!

Niesieni wiatrem, opuścimy piękną północ. A przed nami kilkaset mil pełnomorskiej żeglugi w stronę Trondheim.

Rejs przeznaczony dla osób obytych żeglarsko, posiadających patenty żeglarskie lub osób inspirujących na stopnie żeglarskie.

W czasie trwania rejsu jest przewidziane kilku dobowe pływanie dzienne i nocne. Załogę obowiązuje system wachtowy.

Zaokrętowanie: 11.08.2024 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 18.08.2024 nie, godz. 09:00
Port: Bodo Port: Trondheim
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bodo - Rorvik - Trondheim

Realizacja podanej trasy zależna będzie od warunków atmosferycznych oraz od kondycji załogi. Ostateczną decyzję odnośnie przebiegu trasy rejsu, podejmuje kapitan.

Zaczniemy w Bodo.
Bodo największe miasto w okręgu Nordland. Daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Często stąd rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy do Tromso lub na południe do Trondheim. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na narciarstwo zimą oraz długie spacery w okresie letnim. Bodø to także stolica orłów bielików - nigdzie na świecie nie ma większego skupiska tych majestatycznych ptaków. Codziennie można podziwiać jak wznoszą się nad miastem i siedzą na skałach niedaleko Bodø.

W zależności od pogody, odwiedzimy zagubione miasteczka, spojrzymy na surowe, skaliste wybrzeże Norwegii i przebijemy się ku południu przekraczając koło podbiegunowe. [Za Wikipedia] Koło podbiegunowe, krąg polarny – równoleżnik ziemski o szerokości geograficznej 66°33’39″N (na półkuli północnej) lub 66°33’39″S (na półkuli południowej).

Jednym z odwiedzanych miast, zapewne będzie Rørvik.

Rejs zakończymy w Trondheim - trzecim co do wielkości mieście Norwegii.
Znajdziecie tu kilka najpopularniejszych atrakcji turystycznych jak chociażby Katedrę Nidarosdomen (narodowa świątynia Norwegii, zbudowana nad grobem św. Olafa - najstarsze zachowane do dzisiaj fragmenty pochodzą z połowy XII w). Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).

Transport do góry

PRZELOT/DOJAZD do miejsca startu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Przykładowe połączenia na akweny:

Alesund, Bergen opisane powyżej.

Bodø – Połączeń bezpośrednich z Polski jest niewiele lub nie ma wcale. Loty z jedną przesiadką w Norwegii. Pułap cen biletów jest większy niż w przypadku poprzednich lotnisk. Zachęcam do rezerwacji wcześniejszej biletów by uzyskać jak najlepszą cenę.

Jacht do góry

Delphia 47 (5 cab.) (2014)
Delphia Yachts

Łódź Delphia 47 jest jednostką flagową stoczni Delphia Yachts.

To jacht na którym można w pełni poczuć żywioł oceanu, zachowując jednocześnie poczucie pełnej kontroli nad jednostką. Jacht jest niezwykle responsywny i pewnie się prowadzi.

Wielkość jednostki nie nastręcza żadnych trudności przy manewrach portowych, a na morzu zapewniają wyróżniającą stabilność. To wszystko, o czym można marzyć planując długodystansową wyprawę.

Wyjątkowo przestrzenny pokład i wnętrze jachtu zapewnią swobodę każdemu członkowi, nawet wyjątkowo licznej, załogi.

Jacht posiada eleganckie i nowoczesne wnętrze z jasną mesą doświetlaną bocznymi oknami i lukom w pokładzie, obszerny kokpit oraz duży pokład z platformą kąpielową. Jest również wyposażony w 2 koła sterowe.

Jacht posiada 4 kabiny dwuosobowe, jedną kabinę przejściową dwu osobową oraz rozkładany, przestronny stół w mesie dla dwóch członków załogi.

Łódź zarejestrowana jest na 12 osób załogi, jednak w rejsy dalekomorskie zabieramy maksymalnie 10-11 członków całej załogi.

Długość:
14,03 m
Szerokość:
4,48 m
Zanurzenie:
2,3 m
Liczba miejsc:
12
Liczba koi/kabin:
12 / 5
Liczba WC:
2
Zbiornik wody:
490 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
75 KM
Wyposażenie

- Chartploter (Garmin)
- Wielofunkcyjne instrumenty nawigacyjne (Garmin)
- Log, echosonda (głębokość)
- Wiatromierz (kierunek, siła wiatru)
- Radar (Garmin)
- Radio VHF z DSC (Garmin)
- Autopilot (Garmin)
- AIS dwukierunkowy (Garmin)
- Navtex
- Lornetka

Wnętrze:

- Kuchenka gazowa 2 palnikowa, piekarnik gazowy
- Lodówka szufladowa
- Zlew dwukomorowy
- Odtwarzacz Radio FM, złącze USB głośniki w mesie i kokpicie.
- Stolik nawigacyjny
- Stół obniżany (opcja spania dla 2 osób)
- Otwierane okna sufitowe i burtowe
- Kuchenka gazowa 2 palnikowa, piekarnik gazowy
- Dwie łazienki z prysznicem i toaletą elektryczną
- Bojler z ciepłą woda (ogrzewany podczas pracy silnika i podłączeniu jachtu do prądu)
- Ogrzewanie nadmuchowe zasilane paliwem diesla WEBASTO

- Wszystkie kabiny wyposażone są w grube koce oraz komplety dwóch prześcieradeł oraz poduszka z poszewką.

Zewnętrzne / pokładowe:

- Szprycbuda
- Bimini
- Dwa koła sterowe
- Obustronne otwieranie relingów
- Rozkładany stół w kokpicie
- Siedziska oraz pokład kokpitu wyłożone drzewem tekowym
- Kabestany 2 biegowe
- Ster strumieniowy
- Kotwica z windą elektryczną

Bezpieczeństwo:

- Pneumatyczne kamizelki ratunkowe, z linami bezpieczeństwa (wąsy)
- Life lina
- Dwa koła ratunkowe
- Pneumatyczna tratwa ratunkowa
- Radiopława EPIRB z GPS
- Zestaw pirotechniki do wzywania pomocy
- Reflektor radarowy
- Tyczka MOB
- Ręczna i elektryczna pompa zęzowa
- Rumpel awaryjny

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową*:
- ok. 160 EUR / osoba / tydzień

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: 50 euro od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 500 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
18.08.2024 nie
25.08.2024 nie
7 Trondheim - Geirangerfjord - Alesund 2 500 zł Więcej o rejsie
25.08.2024 nie
01.09.2024 nie
7 Alesund - Geirangerfjorden - Sæbø - Urke - Måløy - Bergen 2 500 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!