Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs w Norwegii >>> Płyniemy z Alesund do Bergen Nr: MSZ-R/2024/08/192

Alesund - Geirangerfjorden - Sæbø - Urke - Måløy - Bergen

Data rozpoczęcia:
25.08.2024 niedziela
Data zakończenia:
01.09.2024 niedziela
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Alesund - Geirangerfjorden - Sæbø - Urke - Måløy - Bergen Więcej informacji
Jacht:
Delphia 47 (5 cab.) Więcej informacji

Cena: 2 500 zł

Wolne miejsca: 6

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Norwegia kusi żeglarzy niezwykłymi widokami, głębokimi fiordami, przyjaznymi żeglarzom portami.

Wybrzeże Norwegii jest bardzo urozmaicone, malownicze i ciekawe. Wyspy, zatoki i wielokilometrowe FIORDY.

To wszystko sprawia, że którejkolwiek trasy nie wybierzemy, będzie ona ciekawa i malownicza.

Weźmy za przykład żeglugę w fiordach, wzdłuż pionowych skał wpadających wprost do morza! Kilka metrów od brzegu, fiord ma już głębokość kilkudziesięciu lub kilkuset metrów. Wznosząc głowę do góry, widzimy z kolei wznoszące się do góry skały - oj robi to ogromne wrażenie! Rejs możemy urozmaicić wybierając się na trekking jednym z licznych w Norwegii szlaków, i z góry oglądać cuda natury, z zachwytem patrząc na wodę okoloną skałami.

Żeglując od portu do portu, od fiordu do fiordu - postaramy się w ciągu tygodnia rejsu jak najwięcej zobaczyć.

TEN REJS

Ten rejs zaczniemy w Alesund. Popłyniemy najpierw zobaczyć Geirangerfjorden - jeden z piękniejszych fiordów i będziemy pływali ukryci pomiędzy ścianami fiordów by móc zachwycać się ich pięknem, licznymi wodospadami, bajecznymi przystaniami. Odwiedzimy kilka uroczych porcików i miasteczek.
Dalej wypłyniemy na otwarte morze. Żeglugi pełnomorskiej na tym rejsie będzie co najwyżej dwa dni. Na otwartym morzu będziemy mieli konieczność opłynięcia Vestkapp, czyli zachodniego przylądka Norwegii, co samo w sobie zdecydowanie zakorzeni się w naszych wspomnieniach!
Na koniec skierujemy się do Bergen, gdzie zakończymy nas rejs.

Weźcie dobry aparat!

Rejs przeznaczony dla osób obytych żeglarsko, posiadających patenty żeglarskie lub dla osób inspirujących na stopnie żeglarskie.

W czasie trwania rejsu jest przewidziane pływanie dzienne i nocne.

Załogę obowiązuje system wachtowy.

TRANSPORT

DO ALESUND
Polecamy przelot samolotem.

Aby dostać się z Polski do Ålesund (Vigra Airport), macie kilka opcji:
- możecie polecieć bezpośrednio z Gdańska (GDN) do Ålesund (AES), co jest najszybszą opcją.
Alternatywnie, możecie również polecieć z Warszawy do Ålesund z przesiadką w Oslo (OSL) lub Bergen (BGO).

Po przybyciu na lotnisko Ålesund (AES), możecie skorzystać z autobusu Airport Express (Flybussen), który odjeżdża co 30-60 minut i kosztuje około 100 NOK.
Podróż autobusem do centrum Ålesund zajmuje około 20 minut.
Istnieje również możliwość wynajęcia samochodu lub skorzystania z taksówki, jeśli preferujecie bardziej bezpośredni transport do miejsca docelowego.

Z BERGEN
Do Polski z Bergen najszybciej można dostać się samolotem.

Z lotniska w Bergen (BGO) dostępne są połączenia do różnych miast w Polsce, takich jak Gdańsk, Kraków, Wrocław czy Warszawa Chopin.

Aby dostać się z portu w Bergen na lotnisko BGO, macie do wyboru kilka opcji:

Autobus: możecie pojechać autobusem z przystanku Gyldenpris do lotniska Bergen (BGO), który kursuje co godzinę. Podróż trwa około 23 minuty.
Tramwaj: dodatkowa opcja to tramwaj linii nr 1, z Byparken do lotniska Bergen, który odjeżdża co 10 minut, a podróż zajmuje około 43 minuty.
Taksówka: Możecie również skorzystać z taksówki, która zawiezie Was na lotnisko w około 16 minut.

Zaokrętowanie: 25.08.2024 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 01.09.2024 nie, godz. 09:00
Port: Alesund Port: Bergen
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 65-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Alesund - Geirangerfjorden - Sæbø - Urke - Måløy - Bergen

Realizacja podanej trasy zależna będzie od warunków atmosferycznych oraz od kondycji załogi. Ostateczną decyzję odnośnie przebiegu trasy rejsu, podejmuje kapitan.

Rejs rozpoczynamy w Alesund. To miasto jest secesyjną perełką Norwegii po środku morza. Odkrywanie miasta warto zacząć od tarasu widokowego. Panorama całego miasta na tle ciemno granatowych wód oblewającego go morza, to naprawdę wspaniały widok. Naszą uwagę na pewno przyciągnie tutejsza architektura - secesyjne kamienice ozdobione malowidłami róż, słoneczników i innych kwiatów. Po pożarze jaki spustoszył to miejsce, trzeba było odbudować każdy budynek, a że secesja była wtedy popularnym stylem architektonicznym miasto odbudowano w jej kanonie). Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.

Wpłyniemy w Geirangerfjord, otoczony jest przez jedne z najbardziej stromych gór na całym zachodnim wybrzeżu. Wrzyna się w nie wąskim klinem wygiętym w kształt litery „S”, a z jego stromych zboczy spływają kręte warkocze wodospadów. Najbardziej znane z nich to De Syv Søstre („Siedem Sióstr”), a także Frairen („Zalotnik”) i Brudesløret („Ślubny Welon”). Ich potężne kaskady spadają z wysokości 300 metrów wprost do fiordu, rozpryskując wodny pył.

Måløy miasto położone na wyspie Vågsøy, nad cieśniną Ulvesundet. Wyspa połączona jest ze stałym lądem mostem. Miejscowość pełni niezwykle ważną funkcję jako port rybacki w najbliższym regionie. Måløy ma długą, naznaczoną trudami wojny, historię, która jednak nie zahamowała bujnego rozwoju miasta.
Od tysięcy lat fale morskie uderzają w norweską linię brzegową, kształtując wiele dziwnych formacji. Jedną z najlepiej rozpoznawanych jest skała Kannestein („Końskie siodło”).

Przed Bergen do którego zmierzamy, znajduje się najdłuższy i najgłębszy w Europie fiord: Sognefjord - jeżeli mielibyśmy nieco czasu, moglibyśmy do niego zajrzeć. Wysokie zbocza porośnięte bujną zielenią łagodnie wchodzą w znajdującą się u ich podnóża krystalicznie czystą i przejrzystą wodę. Niezwykłą atmosferę tego miejsca tworzy piękna i dziewicza przyroda. Można by tu spędzić godziny na wędkowaniu czy spacerach po specjalnie wyznaczonych trasach wijących się pomiędzy małymi i uroczymi norweskimi miasteczkami. Nawet gdy zajrzymy do fiordu, to nie dopłyniemy do jego końca, gdyż oddalonego o ponad 200 km od morza.

Rejs zakończymy w Bergen, mieście nazywanym miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od kilkuset lat jest gwarnym nabrzeżem, dawniej zajmowanym przez hanzeatyckich kupców. Dziś nadal nabrzeże tętni życiem, jest pełne sklepów, kawiarni i straganów – szczególnie wieczorem, jak i w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port pełen jest ruchu. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie. Można śmiało powiedzieć, że miasto jest kulturalnym centrum Norwegii.

Transport do góry

PRZELOT/DOJAZD do miejsca startu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Przykładowe połączenia na akweny:

Alesund, Bergen opisane powyżej.

Bodø – Połączeń bezpośrednich z Polski jest niewiele lub nie ma wcale. Loty z jedną przesiadką w Norwegii. Pułap cen biletów jest większy niż w przypadku poprzednich lotnisk. Zachęcam do rezerwacji wcześniejszej biletów by uzyskać jak najlepszą cenę.

Jacht do góry

Delphia 47 (5 cab.) (2014)
Delphia Yachts

Łódź Delphia 47 jest jednostką flagową stoczni Delphia Yachts.

To jacht na którym można w pełni poczuć żywioł oceanu, zachowując jednocześnie poczucie pełnej kontroli nad jednostką. Jacht jest niezwykle responsywny i pewnie się prowadzi.

Wielkość jednostki nie nastręcza żadnych trudności przy manewrach portowych, a na morzu zapewniają wyróżniającą stabilność. To wszystko, o czym można marzyć planując długodystansową wyprawę.

Wyjątkowo przestrzenny pokład i wnętrze jachtu zapewnią swobodę każdemu członkowi, nawet wyjątkowo licznej, załogi.

Jacht posiada eleganckie i nowoczesne wnętrze z jasną mesą doświetlaną bocznymi oknami i lukom w pokładzie, obszerny kokpit oraz duży pokład z platformą kąpielową. Jest również wyposażony w 2 koła sterowe.

Jacht posiada 4 kabiny dwuosobowe, jedną kabinę przejściową dwu osobową oraz rozkładany, przestronny stół w mesie dla dwóch członków załogi.

Łódź zarejestrowana jest na 12 osób załogi, jednak w rejsy dalekomorskie zabieramy maksymalnie 10-11 członków całej załogi.

Długość:
14,03 m
Szerokość:
4,48 m
Zanurzenie:
2,3 m
Liczba miejsc:
12
Liczba koi/kabin:
12 / 5
Liczba WC:
2
Zbiornik wody:
490 l
Zbiornik paliwa:
210 l
Silnik:
75 KM
Wyposażenie

- Chartploter (Garmin)
- Wielofunkcyjne instrumenty nawigacyjne (Garmin)
- Log, echosonda (głębokość)
- Wiatromierz (kierunek, siła wiatru)
- Radar (Garmin)
- Radio VHF z DSC (Garmin)
- Autopilot (Garmin)
- AIS dwukierunkowy (Garmin)
- Navtex
- Lornetka

Wnętrze:

- Kuchenka gazowa 2 palnikowa, piekarnik gazowy
- Lodówka szufladowa
- Zlew dwukomorowy
- Odtwarzacz Radio FM, złącze USB głośniki w mesie i kokpicie.
- Stolik nawigacyjny
- Stół obniżany (opcja spania dla 2 osób)
- Otwierane okna sufitowe i burtowe
- Kuchenka gazowa 2 palnikowa, piekarnik gazowy
- Dwie łazienki z prysznicem i toaletą elektryczną
- Bojler z ciepłą woda (ogrzewany podczas pracy silnika i podłączeniu jachtu do prądu)
- Ogrzewanie nadmuchowe zasilane paliwem diesla WEBASTO

- Wszystkie kabiny wyposażone są w grube koce oraz komplety dwóch prześcieradeł oraz poduszka z poszewką.

Zewnętrzne / pokładowe:

- Szprycbuda
- Bimini
- Dwa koła sterowe
- Obustronne otwieranie relingów
- Rozkładany stół w kokpicie
- Siedziska oraz pokład kokpitu wyłożone drzewem tekowym
- Kabestany 2 biegowe
- Ster strumieniowy
- Kotwica z windą elektryczną

Bezpieczeństwo:

- Pneumatyczne kamizelki ratunkowe, z linami bezpieczeństwa (wąsy)
- Life lina
- Dwa koła ratunkowe
- Pneumatyczna tratwa ratunkowa
- Radiopława EPIRB z GPS
- Zestaw pirotechniki do wzywania pomocy
- Reflektor radarowy
- Tyczka MOB
- Ręczna i elektryczna pompa zęzowa
- Rumpel awaryjny

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową*:
- ok. 160 EUR / osoba / tydzień

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: 50 euro od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 500 zł

Wolne miejsca: 6

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
11.08.2024 nie
18.08.2024 nie
7 Bodo - Rorvik - Trondheim 2 500 zł Więcej o rejsie
18.08.2024 nie
25.08.2024 nie
7 Trondheim - Geirangerfjord - Alesund 2 500 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!