Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs Szkocja - Irlandia >>> Na kursie Kanał Kaledoński, Hebrydy, Morze Irlandzkie Nr: KBK-R/2024/07/1167

Inverness - Kanał Kaledoński - Isle of Isley - Belfast - Isle of Man - Dublin

Data rozpoczęcia:
13.07.2025 niedziela
Data zakończenia:
20.07.2025 niedziela
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Inverness - Kanał Kaledoński - Isle of Isley - Belfast - Isle of Man - Dublin Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 46 (GB-I) Więcej informacji

Cena: 3 400 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na jeden spośród etapów rejsu w którym popłyniemy z Morza Północnego na Morze Irlandzkie aby eksplorować wybrzeże i wyspy Anglii, Szkocji, Irlandii i Walii, aby przez Kanał La Manche na koniec zawinąc do Holandii.
Trasę podzieliliśmy na etapy które będą atrakcyjne i ze strony żeglarskiej i turystycznej.

To będzie okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Większość rejsu przebiegać będzie po wodach pływowych. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu (w cieśninie Pentland Firth prądy pływowe mogą osiągać 12 węzłów). Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę. Załoga jachtu, pełni wachty (również te nocne) i odpowiada za prowadzenie jednostki, przygotowanie posiłków, utrzymanie klaru na jachcie.
Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2020 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu po dokonaniu rezerwacji,
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.

TEN REJS

Rejs zaczniemy w szkockim Inverness. Popłyniemy malowniczym Kanałem Kaledońskim, przez urocze jeziora, w tym słynne Loch Ness. Czy zobaczymy potwora z głębin? Kto wie.
Kanał kończy się w Fort William. Dalej popłyniemy na wyspę Isley leżącą w Hebrydach Wewnętrznych. Kolejnym punktem będzie Belfast i dalej wyspa Man.
Naszą przygodę zakończymy w Dublinie.

ORGANIZACJA PODCZAS REJSU
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się częściowo na akwenie pływowym.
Uczestnicy rejsu są załogą jachtu, a zatem pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki.

Tene rejs to doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego.

Rejs nie jest jednak kursem na patent (w trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku).

Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.

Na zakończenie rejsu, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać ponad 70-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.

POCZĄTEK REJSU
Rejs rozpoczynamy w Inverness w niedzielę 13.07. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień.

Dzień wymiany załogi w Inverness wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Poprzednia załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.

Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.

KONIEC REJSU
Do Dublina wpłyniemy w sobotę 19.07. Z portu uczestnicy, we własnym zakresie i na własny koszt, przejeżdżają na lotnisko.

Zaokrętowanie: 13.07.2025 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 20.07.2025 nie, godz. 09:00
Port: Inverness Port: Dublin
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Anglia, Szkocja, Irlandia, Walia, Francja, Belgia, Holandia
Trasa rejsu: Inverness - Kanał Kaledoński - Isle of Isley - Belfast - Isle of Man - Dublin

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję o jej przebiegu, podejmuje doświadczony kapitan.

Inverness – to szkockie miasto portowe, położone przy ujściu rzeki Ness do zatoki Moray Firth. Początki miasta sięgają setek lat wstecz. Jednym z ciekawszych jego zabytków jest usytuowany w samym sercu miasta nad brzegiem rzeki okazały zamek (jego początki sięgają drugiej polowy XI wieku, kiedy to wzniesiona została tu pierwsza warownia). Godne uwagi są też, założony przez św. Kolumbana w 1171 roku kościół Old High Church (najstarsza budowla w miasta) oraz wybudowany w 1878 roku budynek ratusza miejskiego.
Inverness to także baza wypadowa nad jezioro Loch Ness, na które dostaniemy się płynąc Kanałem Kaledońskim. Może poszczęści się nam i w toniach jeziora zobaczymy słynnego potwora?

Kanał Kaledoński – system szkockich jezior połączonych sztucznymi kanałami. Majstersztyk sztuki inżynierskiej połowy XIX wieku, mający łącznie 96 km długości. Idealne rozwiązanie dla osób z dylematem „żeglarstwo czy góry”? Tutaj żegluje się wśród gór! Widoki i przeżycia naprawdę niezapomniane! Trudno byłoby znaleźć bardziej zachwycającą szkocką trasę!!! Trasa biegnie z Inverness przez słynne Loch Ness, dalej przez Loch Oich i przechodzi przez kolejne loch , Loch Lochy. Ujście znajduje się w pobliżu miasta Fort William.

Fort Wiliam– ważny punkt na trasie Kanału Kaledońskiego. Miasto znane jest z ruin zamku, muzeów oraz gorzelni whisky. Ciekawe, gdzie skierujecie swoje kroki?

Isle of Islay - piąta co do wielkości wyspa w Szkocji i jedna z najbardziej znanych wysp w archipelagu Hebryd Wewnętrznych. Oferuje piękne plaże, skaliste klify i bujne lasy.
Ma powierzchnię około 620 km², a najwyższa część wyspy to Beinn Bheigeir, wznoszący się na 491 m n.p.m.
Islay ma bogatą historię, sięgającą czasów prehistorycznych. Była częścią Królestwa Dál Riata w średniowieczu, a później należała do Królestwa Orkad.
Wyspa jest znana z produkcji pełnoziarnistych whisky, z dziewięcioma aktywnymi destylarniami, takimi jak Ardbeg, Lagavulin i Laphroaig.
Islay jest jest też popularnym celem dla miłośników ornitologii, z ponad 250 gatunkami ptaków.

Odwiedzimy Belfast stolicę Irlandii Północnej. To miejsce pełne historii, kultury i pięknych widoków.
Podczas krótkiego pobytu, można tu wiele zobaczyć. I tak warto wybrać się na lokalny targ "St. George's Market" obfitujący w stragany z lokalnymi wyrobami, rękodziełem i dobrym, różnorodnym jedzeniem.
Jest tu kilka ciekawych muzeów. Dysponując jednak ograniczonym czasem, polecamy muzeum związane z "Titanikiem" - Titanic Belfast Museum. Ten chyba najsłynniejszy statek został zbudowany w tutejszej stoczni Harland and Wolff.
Wieczorem zaś w belfastzkim porcie, ciesz się widokiem na morze i miasto, można zjeść kolację w jednej z restauracji.
Dzień można zaś zakończyć w historycznym pubie, który oferuje unikalne atmosferę i wspaniałe napoje.

Wyspa Man to autonomiczne terytorium zależne od Korony Brytyjskiej, położone na Morzu Irlandzkim między Wielką Brytanią a Irlandią. Ma własny parlament, rząd i system prawny.
Warto wspomnieć o jej bogatej historii, sięgającej czasów starożytnych Celtów i Wikingów. Była częścią Norweskiego Królestwa Morza od XI do XIII wieku, zanim przeszła pod kontrolę Szkocji, a potem Anglii. Nadal ma silną, własną tożsamość kulturową, z językiem manx (gaelicki) będącym oficjalnym językiem.
Polecamy spacer po stolicy wyspy, Douglas. Znaleźć w niej można wiele ciekawych sklepów, kawiarni i historycznych budynków.
Atrakcyjne dla miłośników kolei parowych będzie odwiedzenie Isle of Man Railway i ewentualna przejażdzka po wyspie parowózami z XIX wieku.

Dublin to miejsce gdzie zakończymy nasz rejs. Warto spędzić tu więcej czasu. Dynamiczne miasto z bogatą historią (miasto założyli w IX w. wikingowie. ), pełne życia i kultury.
Najbardziej polecane do obejrzenia miejsca związane z historią to Dublin Castle i Christ Church Cathedral.
Warto też wybrać się do National Museum of Ireland czy do Irish Museum of Modern Art.
Uwaga smakosze! Dublin ma szeroką ofertę gastronomiczną, od tradycyjnych irlandzkich pubów serwujących Irish Stew i Fish and Chips, po nowoczesne restauracje oferujące kuchnię z całego świata. Sercem życia nocnego jest zaś Temple Bar, gdzie można posłuchać tradycyjnej irlandzkiej muzyki na żywo.

Transport do góry

Transport zgodnie z opisem powyżej - wg wybranego etapu.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 46 (GB-I)

Na nasz rejs wypłyniemy wygodnym i dobrze wyposażonym jachtem o Bawaria Cruiser 46.
Wybraliśmy dla Was jacht z rocznika 2020, aby być pewnym, że jego kondycja jest bardzo dobra.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem.
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

DANE TECHNICZNE
JACHT - BAVARIA CRUISER 46
- rocznik: 2020
- długość: 14.24 m
- szerokość: 4.35 m
- ilość kabin: 4
- LICZBA MIEJSC: 8+ 1
- ilość WC: 3
- zanurzenie: 2.10 m
- żagle: 122 m²
- silnik: 55 KM

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, trzy toalety morskie, trzy prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do Amsterdamu / z Amsterdamu do Szczecina,
- produkty na pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

_ _ _ _ _
* - Zaraz po rezerwacji miejsca jest możliwość wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce rozpoczęcia rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- ubezpieczenia KL i NNW
- korzystania z płatnych pryszniców (w niektórych portach)

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 3 400 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!