Bałtyk ONE-WAY : Świnoujście - Kołobrzeg >>> Rejs na Rugię i Bornholm Nr: TOB-R/2025/06/98
Świnoujście - Sassnitz - Ronne – Kołobrzeg
- Data rozpoczęcia:
- 15.08.2025 piątek
- Data zakończenia:
- 19.08.2025 wtorek
- Ilość dni:
- 5 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Świnoujście - Sassnitz - Ronne – Kołobrzeg Więcej informacji
- Jacht:
- Norseman 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na kilkudniowy rejs po Bałtyku.
Rejs pozwoli wypływać godziny stażowe potrzebne do uzyskania stopni żeglarskich. W każdym z naszych rejsów, w zależności od czasu jego trwania realnie można wypływać:
- dla rejsów 4-ro dniowych: od 30 do 50 godzin stażowych,
- dla rejsów 5-cio dniowych: od 40 do 70 godzin stażowych.
Faktyczna ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od woli Neptuna, warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Na nasze rejsy wyruszamy zazwyczaj z Kołobrzegu i prowadzimy je przede wszystkim w kierunku duńskiego Bornholmu, a jak warunki pogodowe pozwolą płyniemy jeszcze dalej, np. na Christianso, czy którąś wyspę u wybrzeży południowej Szwecji.
Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich! Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zasmakować morskiej przygody, dobrej zabawy i tradycyjnego żeglarstwa.
Na naszych rejsach, każdy uczestnik wchodzi w skład załogi jachtu, a co za tym idzie jest zobowiązany do czynnego uczestnictwa we wszystkich pracach na jachcie: pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych, uczestniczenia w manewrach, sprzątania jachtu w trakcie i po rejsie.
Każdy rejs to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości oraz sprawdzenia posiadanej wiedzy i wykorzystania jej w praktyce. W czasie rejsu - dla zainteresowanych, omawiane są tematy z dziedziny nawigacji, teorii żeglowania, prac bosmańskich, meteorologii, ratownictwa i bezpieczeństwa na jachcie.
Jacht posiada szereg elektronicznych przyrządów nawigacyjnych, niemniej nawigację prowadzimy również na tradycyjnych mapach papierowych.
Kapitan zawsze służy swoją wiedzą i doświadczeniem.
Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu (akceptowaną przez PZŻ).
TEN REJS
Ten rejs zaczynamy w Świnoujściu. Na poczatek popłyniemy na Rugię, gdzie w tym czasie odbywać będą się regaty Sail Grand Prix. Spróbujemy podpłynąć jak najbliżej, by kibicując zobaczyć najnowocześniejsze katamarany na foilach w akcji!
Następnie ruszymy przez Bornholm i jego urocze porty do Kołobrzegu.
UWAGA - Spotykamy się w piątek (15.08) około 16.00 w marinie w Świnoujściu. Piatek jest dniem organizacyjnym i zaopatrzeniowym. Po zaopatrzeniu jachtu, Kapitan przeprowadzi szybkie szkolenie z zasad bezpieczeństwa i alarmów, obsługi jachtu oraz dokona podziału załogi na wachty. Jeżeli pogoda sprzyja jacht możliwie szybko wychodzi w morze.
Zaokrętowanie: | 15.08.2025 pia, godz. 12:00 | Wyokrętowanie | 19.08.2025 wto, godz. 12:00 |
---|---|---|---|
Port: | Kołobrzeg | Port: | Kołobrzeg |
Liczba godzin stażu: | 30-50 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bornholm, Christianso |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście - Sassnitz - Ronne – Kołobrzeg |
Podana trasa rejsu jest orientacyjna.
Na jej realizację mają wpływ warunki pogodowe i możliwości załogi.
Przed rejsem, na podstawie aktualnych prognoz, kapitan przedstawi możliwą do wykonania trasę. Jeśli względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Najważniejsze jest bowiem bezpieczeństwo załogi i jachtu.
Świnoujście – to jedyne polskie miasto położone na kilkudziesięciu (łącznie 44) wyspach i wysepkach. To też jeden z największych portów polskiego wybrzeża. Niezwykle szerokie wejście (ok. 260 m) zapewnia bezpieczną żeglugę w praktycznie każdych warunkach.
Świnoujście jest miastem o długiej i bogatej historii. Miasto zostało założone w XII wieku przez Brandenburczyków jako ważny ośrodek handlu rybami i solą. W ciągu kolejnych stuleci miasto rozwijało się, stając się ważnym portem handlowym i rybackim. W XVII wieku miasto zostało przebudowane przez Prusaków, co przyczyniło się do jego rozwoju jako ważnego ośrodka turystycznego. W XIX wieku Świnoujście stało się ważnym ośrodkiem kurortowym w Europie, co przyciągnęło wielu znanych artystów, pisarzy i polityków. Jego rola jako ważnego ośrodka turystycznego i kurortowego utrzymała się do dziś.
Obecnie trwa budowa tunelu pod Świną (pomiędzy wyspami Wolin i Uznam), która poprawi komunikację pomiędzy oddzielonymi rzeką częściami miasta.
W Świnoujściu na gości czeka sporo lądowych atrakcji.
Podczas pobytu można zwiedzić kilka atrakcji turystycznych, takich jak:
- latarnię morską, która oferuje panoramiczny widok na miasto i morze (z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem, wys. 68 m),
- Park Zdrojowy z XIX w. (powstały wg. projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene), który jest popularnym miejscem relaksu i rekreacji,
- Muzeum Historii Świnoujścia, które prezentuje historię i kulturę regionu,
- historyczną dzielnicę uzdrowiskową, która charakteryzuje się piękną architekturą i różnorodnymi obiektami spa.
Ruszamy ze Świnoujscia i od razu obieramy kurs na Rugię.
Rugia to ciekwa zarówno geograficznie jak i historycznie, bałtycka wyspa.
Wszyscy miłośnicy historii Słowian powinni koniecznie udać się na wysunięty na północ, przylądek, gdzie na niedostępnej kiedyś skale, wznosiła się Arkona - potężny gród plemienia Ranów, z trzech stron otoczony skalistym klifem, a od lądu ogromnym wałem ziemnym. W środku, gród krył domostwa na ponad 1000 mieszkańców a także świątynię Światowida. Ranowie, świetni rybacy i żeglarze, rządzili tym rejonem przez kilkaset lat, dając się we znaki wszystkim sąsiadom z Książętami Piastowskimi włącznie. Gród ostatecznie zniszczyli w 1168 r. Duńczycy, którzy kilkukrotnie organizowali Wyprawy Krzyżowe w te rejony. Dziś po dawnym grodzie pozostały jedynie potężne wały. W okolicy znajduje się także latarnia morska oraz dawny bunkier, pełniący dziś funkcję muzeum.
Również w północnej części Rugii znajduje się Park Narodowy Jamsund obejmujący kompleks lasów bukowych oraz przepiękne kredowe klify. Przez kompleks leśny prowadzą liczne szlaki piesze i rowerowe. Można tu również zwiedzić nowoczesne centrum edukacyjne, w którym poznamy wszystkie procesy, jakie towarzyszyły powstawaniu tego cudu natury.
Sassnitz - to popularny niemiecki kurort wypoczynkowy na Rugii. Atrakcją miasta jest półtorakilometrowe molo, na którego końcu znajduje się wybudowana w 1903 roku latarnia morska.
W Sassnitz znajduje się także zoo (Tierpark Sassnitz) oraz kilka ciekawych muzeów:
- Muzeum Archeologii Podwodnej w którym zgromadzono bogate zbiory różnego rodzaju eksponatów jakie odnalezione zostały pod wodą w niemieckiej części Bałtyku,
- U-Boat Museum,
- Muzeum Rybołówstwa.
Będąc tu obowiązkowo należy odwiedzić Park Narodowy Jasmund, gdzie podziwiać można piękną przyrodę, dzikie plaże i białe klify zapierają dech w piersiach.
... dalej Bornholm
Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii. Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.
Zapewne odwiedzimy:
Rønne to miasteczko w którym czas zdaje się płynąć wolniej, a kolorowe domki urzekają na tyle, że sielska atmosfera od razu udziela się odwiedzającym. Życie miasteczka skupia się wokół rynku Store Torv. W miasteczku zlokalizowane jest Muzeum Bornholmu, które posiada w swoich zbiorach bardzo interesujące eksponaty dotyczące wyspy. W pobliżu portu stoi stary budynek z charakterystycznymi kominami, który kiedyś służył jako kuźnia. Dziś, od czasu do czasu organizowane są tutaj pokazy rzemiosła – może trafimy na jeden z nich.
Na koniec czeka nas kurs na Kołobrzeg. Zajmie nam około doby. To czas kiedy niejedno z Was zrozumie, że cztery dni na jachcie to zdecydowanie za mało.
Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta - do dziś Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Miasto leży u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża.
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.
Transport do góry
Transport do portu zaokrętowania i powrót, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Norseman 40
(1975)
Holandia
Dzielna, oceaniczna jednostka. Dwa maszty, obszerny centralny kokpit, sztywna owiewka, mocne relingi, świetna antypoślizgowa wykładzina na pokładzie... Wszystkie te elementy, nawet w najcięższych warunkach pogodowych, zapewniają żeglugę wygodną i bezpieczną!
Konstruktorzy jachtu kładli główny nacisk na możliwości nautyczne jachtu, na bezpieczeństwo żeglugi w sztormie, na odporność jednostki na silny wiatr i wysokie fale.
- Długość:
- 12,60 m
- Szerokość:
- 3,80 m
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 2
- Zbiornik wody:
- 800 l
- Zbiornik paliwa:
- 300 l
- Silnik:
- 68 KM
Wyposażenie
Komputer nawigacyjny, radio UKF DSC, radio UKF ręczne, GPS – 3 szt, nadajnik/odbiornik sygnału AIS, komplet map bałtyckich, kompas elektroniczny i magnetyczny, sonda głębokości, wiatromierz elektroniczny,
kabina dziobowa, mesa i kabina rufowa,
2 łazienki - dziobowa i rufowa,
wodociąg z hydroforem,
kambuz: lodówka, gaz do kuchni – 2 butle po 11 kg + kuchenka indukcyjna,
ogrzewanie: 2 kaloryfery olejowe,
ekran radarowy, tratwa ratunkowa oraz komplet środków ratunkowych i pirotechnicznych, ostrzegawcze środki akustyczne, gaśnice, elektryczna winda kotwiczna, elektryczna i ręczna pompa zęzowa, trap rufowy, platforma kąpielowa, drabinka kąpielowa, roller genuły,
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- kojowe,
- prowadzenie rejsu przez doświadczonego kapitana,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu,
Cena rejsu nie zawiera
- składki uczestników do kasy jachtowej* - fundusze zbierane są przez załogę w kwocie około 50 zł/dzień, przeznaczone na zakup świeżej żywności, paliwa oraz na opłaty portowe. Jej rozliczenie odbywa się na koniec rejsu. Ewentualne nadwyżki - czyli niewykorzystane pieniądze, wracają do uczestników rejsu,
- kompletu pościeli ( UWAGA: każda koja na jachcie posiada swoją poduszkę ze świeżo praną poszewką na kolejny rejs. Należy zabrać śpiwór i dres do spania),
- dojazdu i powrotu do miejsca zaokrętowania,
- indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,
________
* Kapitan jest wyłączony ze składki jachtowej.
Harmonogram płatności:
- 40% – w dniu rezerwacji online
- 60% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
21.06.2025 sob
25.06.2025 śro |
5 | Kołobrzeg – Hammerhavn - Svaneke - Nexo – Kołobrzeg | 1 400 zł | Więcej o rejsie |
12.07.2025 sob
16.07.2025 śro |
5 | Kołobrzeg - Ronne – Hammerhavn – Świnoujście | 1 400 zł | Więcej o rejsie |
30.08.2025 sob
03.09.2025 śro |
5 | Kołobrzeg - Svaneke - Christianso - Kołobrzeg | 1 400 zł | Więcej o rejsie |
06.09.2025 sob
10.09.2025 śro |
5 | Kołobrzeg - Ronne - Hammerhavn - Kołobrzeg | 1 400 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!