KAPITAŃSKI REJS STAŻOWY NA ŻAGLOWCU >>> Staż morski ponad 100 godzin Nr: KYM-R/2025/03/8
Gdynia - porty Bałtyku (Kłajpeda lub Visby i/lub Kalmar) - Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 01.11.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 08.11.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdynia - porty Bałtyku (Kłajpeda lub Visby i/lub Kalmar) - Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- szkuner sztakslowy SY Gedania Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na bałtycki, jesienny rejs z dużym stażem - ponad 100 godzin
Z uwagi, że płyniemy na żaglowcu, rejs dedykowany jest osobom które zbieraja staż morski z myślą o uzyskaniu w przyszłości patentu KAPITANA JACHTOWEGO.
Pomyslicie, że o tej porze roku, nasz Bałtyk jest strasznie zimny? Nic się nie przejmujcie, gdyż żaglowiec oferuje ogrzewanie, a sterówka również zapewnia odpowiedni komfort podczas pełnienia wachty.
TEN REJS
Nasz KAPITAŃSKI REJS STAŻOWY odbędzie się na początku listopada. Późna pora roku nie powinna jednak martwić, ani dziwić. Generalnie żeglowanie po Bałtyku nie jest dla „miękiszonów”. Poza tym, od czasów drewnianych żaglowców i Jacka Londona minęło sporo czasu. Nasz Mały Stateczek Żaglowy Gedania ma ogrzewane kabiny i sterówkę, a na pokładzie pracy niewiele.
Planowana trasa rejsu stażowego
Stażowy rejs kapitański rozpocznie się i zakończy w Gdyni.
Reszta zależy od pogody.
W zasięgu jest kilka portów:
- Kłajpeda,
- Visby,
- Kalmar.
Porty pośrednie mają drugorzędne znaczenie, bo głównym celem rejsu będzie zdobycie stażu 100 h na żaglowcu o długości kadłuba powyżej 20 m.
Jak wygląda rejs stażowo-szkoleniowy na żaglowcu?
Poza stażem proponujemy również uczestnikom szkolenie z zakresu:
- manewrowania żaglowcem,
- organizacji i prowadzenia rejsów morskich,
- praktycznych ćwiczeń z MPZZM,
- nawigacji klasycznej i elektronicznej,
- elementów astronawigacji,
- warsztaty z zaawansowanej meteorologii dla żeglarzy,
- planowania podróży,
- pracy na mapie,
- identyfikacji świateł i znaków,
- radiokomunikacji morskiej: prowadzenia łączności przez radiotelefon VHF,
- wykorzystania systemu DSC, obsługi EPIRB, SART,
- wykorzystania radaru i AIS w nawigacji jachtowej,
- analizy wybranych wypadków jachtów,
Szkolenie prowadzić będziemy tylko dla zainteresowanych żeglarzy, więc nie ma powodów, by obawiać się powrotu do szkoły. Poza pełnieniem wacht nawigacyjnych i kambuzowych, “oraniem morza”, znajdzie się z pewnością czas także na życie towarzyskie.
Kogo zainteresuje udział w kapitańskim rejsie stażowym?
Atrakcyjna trasa, piękny i wygodny żaglowiec sprawiają, że udział w rejsie zainteresuje:
- sterników morskich ubiegających się o patent kapitana jachtowego,
- żeglarzy morskich,
- wszystkich spragnionych morskiej przygody.
Tak naprawdę wystarczą dobre chęci i dobre zdrowie, żadne doświadczenie w żeglarstwie ani patent nie są potrzebne-zapraszamy na pokład!
Do czego jest potrzebny staż na żaglowcu?
Staż na żaglowcu jest jednym z warunków uzyskania patentu kapitana jachtowego.
Już w 2006 roku zniesiono w Polsce egzaminy na kapitana jachtowego. Patent otrzymuje się na podstawie stażu. Obecnie obowiązujące Rozporządzenie Ministra Sportu z 9 kwietnia 2013 roku stanowi, że warunkiem uzyskania patentu kapitana jachtowego jest:
-> posiadanie patentu jachtowego sternika morskiego
-> staż 1200 h w rejsach morskich o uzyskaniu patentu sternika morskiego, w tym:
- 100 h na żaglowcu o długości powyżej 20 m,
- 100 h żeglugi na wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych,
- 400 h samodzielnego prowadzenia jachtów o długości powyżej 7,5 m.
Z treści Rozporządzenia wynika, że rejs stażowy na żaglowcu musi trwać nie mniej niż 100 h.
Zaokrętowanie: | 01.11.2025 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 08.11.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdynia | Port: | Gdynia |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | >100 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdynia - porty Bałtyku (Kłajpeda lub Visby i/lub Kalmar) - Gdynia |
OSTATECZNY WYBÓR TRASY ZALE ZY OD POGODY
Jednak jako, że celem rejsu jest uzyskanie 100 godzin stażu morskiego na żaglowcu, i wizyta w któryms z bałtyckich portów, KAPITAN wyznaczy kurs pozwalający na realizację naszego głównego celu.
W zasięgu znajdują się: Kłajpeda, Visby, Kalmar.
Program turystyczny będzie więc z konieczności ograniczony do minimum.
Transport do góry
Transport do miejsca / z miejsca zaokrętowania, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jacht do góry
szkuner sztakslowy SY Gedania
Na jakiej jednostce odbędzie się rejs?
rejs odbędzie się na szkunerze sztakslowym SY Gedania.
Obecny jacht zbudowany została na bazie starego kadłuba historycznej Gedani, która powstała w 1975 roku. Kadłub przedłużono do prawie 24 m, a jacht na nowo wyposażono i ożaglowano jako szkuner sztakslowy.
Dane jachtu po przebudowie (2005):
bandera - polska
port macierzysty - Gdańsk
MMSI - 261376000
sygnał rozpoznawczy - SQFW
numer rejestracyjny - PZ-452
rok budowy - 1975 / 2005
materiał kadłuba - stal
długość - 22,54 m
długość całkowita - 23,38 m
szerokość - 5,21 m
wysokość boczna - 4,24 m
zanurzenie max. - 3,20 m
pojemność brutto - 59,19 ton
typ ożaglowania - szkuner sztakslowy
wysokość masztów - 24,00 m
powierzchnia żagli - 230 m2
silnik - VETUS DEUTZ, 141 kW
załoga - 18 osób
Wnętrze:
Zabudowa hotelowa zawiera się w 3 kabinach 4 osobowych, 1 - 2 i 3 osobowej w nowiutkiej estetycznej zabudowie.
Dostępne są 4 łazienki z prysznicem i ciepła woda.
Na jachcie jest instalacja 220, 24 i 12V, dzięki pracy agregatu lub inwertera.
Kambuz wyposażony jest w piec elektryczny, płyty grzewcze i niezbędną zastawę. Dzięki wykorzystaniu zamrażarek, posiłki są świeże i na wysokim poziomie, zależnie od umiejętności wachty kambuzowej, która je przyrządza.
Całość wnętrza jest ogrzewana w zależności od potrzeby.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję w kabinie z ogrzewaniem i łazienką,
- podstawowe szkolenie na początku rejsu,
- udział w zaawansowanym szkoleniu i materiały szkoleniowe.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki Jachtowej*
Uczestnicy rejsu wnoszą składkę do kasy jachtowej na pokrycie kosztów:
- pełnego wyżywienia
- paliwa
- opłat portowych.
2. Dojadu TAM i Z POWROTEM,
3. Wydatków własnych.
_____________________
* - Kapitan nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!