Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików Nr: BWC-S/2019/10/4
Biograd i inne porty
- Data rozpoczęcia:
- 19.10.2019 sobota godz. 17:00
- Data zakończenia:
- 26.10.2019 sobota godz. 9:00
- Ilość dni:
- 8 dni
- Akwen:
- Morze Śródziemne
- Miejsce:
- Biograd i inne porty Więcej informacji
- Miejsce:
- Chorwacja
- Jacht:
- Lagoon 400, Nautitech 40, Lagoon 380, itp. Więcej informacji
Opis szkolenia do góry
Podczas kursu dowiesz się NIE TYLKO jak manewrować katamaranem w najciaśniejszych i najtrudniejszych miejscach, ale TAKŻE, jak radzić sobie w tropikach z lokalnymi mieszkańcami, zagrożeniami nautycznymi (kotwiczenie tam, gdzie nie ma map, zagrożenia na rafach, zwiedzanie jaskiń pływowych..., prądy wywracające pontony jachtowe), organizacyjnymi i międzyludzkimi (oszuści, bandyci, złodzieje...) w miejscach, gdzie wszystko działa i wygląda nieraz ZUPEŁNIE inaczej niż w Europie, np.:
- zagrożenia na rafach koralowych i sposoby pływania po miejscach, które nie są opisane w locji ani pokazane na mapach, metody kotwiczenia w tych miejscach, gdy nie znamy wcześniej dna ani głębokości, oszuści, bandyci, złodzieje (oraz jak sobie z nimi radzić, jak zapobiegać, zamiast leczyć itp.), lokalna ludność i jak z nią postępować, tajne triki na unikanie problemów i maksymalizowanie korzyści, metody lądowania pontonem na plaży bez jego wywracania przez załamujące się fale przybojowe niezwiązane z wiatrem, pływy (m.in. Tajlandia, Seszele) i planowanie trasy oraz postojów z ich uwzględnieniem, fale pływowe, kotwiczenie i zwiedzanie wysp pływowych (jak robić to bezpiecznie przy zmieniających się w nocy kierunkach prądu, wiatru i wysokości pływu, zwłaszcza blisko skał i raf koralowych), bezpieczna eksploracja jaskiń i tuneli pływowych pontonami jachtowymi i wpław, tajne miejscówki nieopisywane w locjach, niebezpieczne prądy podwodne, czyli kiedy i na których plażach nie pływać wpław, metody pływania po akwenach, na których nie można zakupić wody a katamaran nie ma odsalarki, komunikaty meteo, a raczej ich brak, nietypowe zasady cumowania/kotwiczenia, zakupów wody i paliwa, tropikalni armatorzy i ich lokalne procedury, nietypowe check-iny itp. itd.
DODATKOWO TYLKO W BLUE WATER CLUBIE (!!!), poznasz profesjonalne techniki radzenia sobie z trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich, a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością. Przekażemy Ci wiedzę, której nie ma w książkach i której nie przekazuje na kursach nikt inny w Polsce, zachowując ją dla siebie jako zbierany latami Know-How.
Przygotuj się na kurs mocno wyciskowy, rozkminkowy, bynajmniej NIE standardowy! Dla tych, którzy chcą się spocić, zmęczyć i żeby od myślenia parowały im głowy. Dla całkowicie wkręconych w żeglarstwo (lub chcących się wkręcić) i szukających podobnych do nich pasjonatów. Tydzień inspirujących zajęć z ekstremalną dawką PRAKTYCZNEJ wiedzy i umiejętności oraz tajnych TIPS & TRICS najlepszych skipperów Blue WaterClub-u.
Ile razy zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? Wiedza i umiejętności gromadzone przez nas latami, są teraz na wyciągnięcie ręki.
WAŻNE - jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego kursu, aby „kupić” sobie patent lub jedynie liznąć minimum koniecznego materiału dla pływania w milusich warunkach modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek - NIE ZAPISUJE SIĘ! Szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej spiny ale to jest kurs dla osób chcących naprawdę konkretnie się wyszkolić i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.
Zobacz przykładowy brainstorming (jeden z wielu): https://www.facebook.com/BlueWaterClub/photos/a.226270830721777/2361214727227366/
TERMINY:
!!! WAŻNE! !! Istnieje możliwość bezpłatnej rezygnacji z kursu do końca stycznia 2019, jeśli nie dostaniesz urlopu).
- 19-26.10.2019 (plus dojazd i powrót)
SPRAWDŹ TAKŻE:
- warsztaty weekendowe STORM RIDER
- Skippers HELL WEEK na dużym jachcie w Chorwacji
w różnych terminach: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/
MIEJSCE: CHORWACJA
WYMAGANIA:
Aby wziąć udział w kursie wystarczy patent żeglarza jachtowego (lub podobny).
WAŻNE:
a) na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.
b) dla wszystkich uczestników kursu - dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)
c) dla wszystkich uczestników kursu - możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami - będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.
SZCZEGÓŁY:
Instruktor:
Andrzej Trojanek. Ponad 10 lat (jako kapitan) za sterami ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów morskich (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja itd.). Organizator i koordynator (jako właściciel Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata. Leading skipper (koordynator) licznych komercyjnych flotylli żeglarskich (w tym na blisko 130 osób naraz).
Katamaran:
Typowa czarterowa jednostka, taka, na której odbędziecie 99% swoich przyszłych rejsów (m.in. Lagoon 400, Lucia 40, Lagoon 380, itp.).
Program zawiera MIĘDZY INNYMI:
- jak wybrać optymalny katamaran na swój rejs oraz czym tak naprawdę się one różnią, na co zwracać uwagę, co jest warte swojej ceny, a co jest zwykłą marketingową ściemą, jak nie nadziać się na minę, co najczęściej nie wpadnie Ci do głowy a na miejscu okaże się problemem itp.
- różnice w manewrowaniu jachtami jednokadłubowymi a katamaranami
- obsługa katamaranu – instalacje, urządzenia, elektronika jachtowa
- manewry portowe z użyciem 1-go i 2-wóch silników katamaranu (czyli jak to robić także, gdy jeden się popsuje)
- stawanie katamaranem na kotwicy i boi (o dziwo to nie to samo co jachtem). Do czego służą wąsy kotwiczne a do czego nie. Do jakich bojek w tropikach nie cumować i dlaczego najlepiej w ogóle tego nie robić? Jak sprawdzić stan ich NIE-utrzymania. Jak mieć automatycznie działający back-up, który zadziała, gdy zerwie nam bojkę a nikogo nie ma na katamaranie. Dlaczego nie łapiemy boi jedną cumą.
- co oznacza 27 kolorów tyczek rybackich w krajach tropikalnych...
- manewry pod żaglami, refowanie żagli, specyfika stateczności katamaranu (czyli czy aby na pewno nie da się go wywrócić oraz kiedy łamie się na nim maszt i dlaczego)
- jak radzić sobie na akwenach egzotycznych - pogoda, akwen, cumowanie, zakupy wody i paliwa, armatorzy, komunikaty meteo, a raczej ich brak, pływy i planowanie trasy z ich uwzględnieniem, fale pływowe, kotwiczenie i zwiedzanie wysp pływowych, bezpieczna eksploracja jaskiń i tuneli pływowych pontonami jachtowymi i wpław, tajne miejsca nieopisywane w locjach, niebezpieczne prądy podwodne, czyli kiedy i na których plażach nie pływać wpław, oszuści, bandyci, lokalna ludność i jak z nią postępować, tajne triki na unikanie problemów i maksymalizowanie korzyści, zagrożenia na rafach koralowych i sposoby pływania po miejscach, które nie są opisane w locji ani pokazane na mapach, metody kotwiczenia w takich miejscach, gdy nie znamy wcześniej dna ani głębokości, metody lądowania pontonem na plaży bez jego wywracania przez załamujące się fale przybojowe niezwiązane z wiatrem, metody pływania po akwenach, na których nie można zakupić wody a katamaran nie ma odsalarki itp. itd.
- manewrowanie jachtem na żaglach i na silniku W BARDZO ROZBUDOWANYM ZAKRESIE (np. parkowanie w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, parkowanie przy silnym bocznym wietrze w sytuacji uszkodzenia liny mooringowej, rozplątywanie kotwic w porcie, metody parkowanie do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach, schodzenie z mielizny W PRAKTYCE, a nie tak jak piszą o tym w książkach)
- specyfika parkowania w portach, w których nie ma ani jednego wolnego miejsca [DA SIĘ!], sposoby parkowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu jachtu w trakcie wydawania łańcucha (czyli jak to zrobić aby przy kei nie okazało się, że wydaliśmy go za mało lub za dużo i 15-minutowy manewr trzeba poprawiać po raz 5), zacieśnianie cyrkulacji (w tym obroty z wjazdem miedzy dzioby i mooringi innych jachtów oraz radzenie sobie z silnym dryfem wiatrowym lub pływowym podczas podejścia do kei, oraz innych manewrów w porcie), podejście do kei rufą oraz longside z wykorzystaniem mooringów, oraz boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi mooringowych)
- NIEZLICZONE case-studies na temat z życia wziętych awarii jachtowych i sposoby radzenia sobie z nimi (i mówimy tu także np. o sytuacjach w stylu kotwiczenia jachtu, na którym nie da się zrzucić żagli albo zmiany biegów po złamaniu manetki silnika, a nie tylko o uszkodzeniach sterociągu czy rollera...)
- żeglowanie i parkowanie jachtem w pojedynkę, gdy z różnych względów załoga może nie być w stanie Ci pomóc
- sztormowanie jachtem stojącym przy kei na 2-metrowej dopychającej fali (czasem tak trzeba)
- kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym, a kiedy z niego uciekać i dlaczego (bo nie zawsze w porcie jest bezpiecznie)
- ratowanie ludzi i jachtów na morzu (np. holowanie, ściąganie z mielizny (oraz dlaczego czasem lepiej tego nie robić...), parkowanie w porcie własnego lub cudzego jachtu w sytuacji uszkodzenia silnika i braku możliwości podejścia do kei na żaglach (parkowanie inercją, delivery i hamowanie pontonami, hamowanie odbijaczami i cumami itd.) manewr człowiek za burtą w warunkach sztormowych w nocy pod żaglami i jednoosobowo [oraz dlaczego na kursach wciskają Wam głupotę!] itd.)
- ROZBUDOWANE BHP dla załogi i skippera - czyli jak nie stracić ręki, nogi, albo kaucji za jacht przez błędy swoje lub załogantów
- techniki ratownictwa (siebie, załogi, jachtu), o których nie mówią Wam na kursach
- sposoby budowania autorytety wśród załogi
- postępowanie z trudnymi załogantami
- moderowanie atmosfery w grupie
- rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych i sposoby zapobiegania im
- PROFESJONALNE przejmowanie jachtu od armatora - na co zwracać uwagę i JAK NIE DAĆ SIĘ WYKIWAĆ naciągaczom!
- jak zmusić armatora do naprawy czegoś, czego naprawić się niby nie da (przed rejsem i w trakcie)
- wprowadzanie pontonu jachtowego w ślizg
Podczas szkolenia chętne osoby mogą podejść do egzaminu na patent Voditelj Brodice (w teorii na wody chorwackie, w praktyce pozwala na żeglowanie w całym basenie Morza Śródziemnego). Koszt egzaminu i wydania patentu to około 855 KUN Chorwackich (około 115 EUR) - płatne w dniu egzaminu w kapitanacie portu Zadar
SPRAWDŹ OPINIE ABSOLWENTÓW kwietniowej edycji Akademii:
a) https://www.facebook.com/beralath/posts/10155352509765906:0
b) https://www.facebook.com/przemek.marek.2/posts/10216233298163554
c) https://www.facebook.com/Jakubek1978/posts/2072175752811796:0
d) https://www.facebook.com/fuego.consciente/posts/1459892234142485
e) https://www.facebook.com/hubert.kwatek/posts/1821647847896686:0
f) https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2150495768537466&id=100007311917987
g) https://www.facebook.com/kris.pi.319/posts/10157332363333306:0
h) https://www.facebook.com/marek.szczotka.96/posts/1126016887552220:0
i) https://www.facebook.com/wojciech.kulagowski/posts/1727587313947414:0
j) https://www.facebook.com/katkowski.andrzej/posts/10212118376417920:0
k) https://www.facebook.com/aleksandra.sojka95/posts/1963926000284048:0
Cena:
a) Osoby posiadające patent JSM: 2999 PLN
b) Pozostałe osoby: LAST MINUTE: 2999 PLN
Terminy wpłat:
- 30% ceny w ciągu 24 h od rezerwacji miejsca
- 30% ceny 60 dni przed kursem
- 40% ceny 30 dni przed kursem
Rezygnacje:
- w przypadku rezygnacji całość wpłaconych środków podlega potrąceniu jako koszty rezygnacji (nie dotyczy rezygnacji do końca stycznia 2019 z powodu nieotrzymania urlopu).
Zapisy: https://www.bluewaterclub.pl/produkt/pogromcy-tropikow-19-26-10-2019/
! LICZBA MIEJSC MOCNO OGRANICZONA !
Port: | Biograd |
---|
Certyfikaty i uprawnienia możliwe do uzyskania na szkoleniu: |
Szkolenie manewrowe
Voditelj Brodice |
---|---|
Wiek uczestników: | od 18 lat |
Wymagania wstępne: | patent minimum żeglarza jachtowego |
Program szkolenia: |
Program zawiera MIĘDZY INNYMI następujące zagadnienia: - jak wybrać optymalny katamaran na swój rejs oraz czym tak naprawdę się one różnią, na co zwracać uwagę, co jest warte swojej ceny, a co jest zwykłą marketingową ściemą, jak nie nadziać się na minę, co najczęściej nie wpadnie Ci do głowy a na miejscu okaże się problemem itp. - różnice w manewrowaniu jachtami jednokadłubowymi a katamaranami - obsługa katamaranu – instalacje, urządzenia, elektronika jachtowa - manewry portowe z użyciem 1-go i 2-wóch silników katamaranu (czyli jak to robić także, gdy jeden się popsuje) - stawanie katamaranem na kotwicy i boi (o dziwo to nie to samo co jachtem). Do czego służą wąsy kotwiczne a do czego nie. Do jakich bojek w tropikach nie cumować i dlaczego najlepiej w ogóle tego nie robić? Jak sprawdzić stan ich NIE-utrzymania. Jak mieć automatycznie działający back-up, który zadziała, gdy zerwie nam bojkę a nikogo nie ma na katamaranie. Dlaczego nie łapiemy boi jedną cumą. - co oznacza 27 kolorów tyczek rybackich w krajach tropikalnych... - manewry pod żaglami, refowanie żagli, specyfika stateczności katamaranu (czyli czy aby na pewno nie da się go wywrócić oraz kiedy łamie się na nim maszt i dlaczego) - jak radzić sobie na akwenach egzotycznych - pogoda, akwen, cumowanie, zakupy wody i paliwa, armatorzy, komunikaty meteo, a raczej ich brak, pływy i planowanie trasy z ich uwzględnieniem, fale pływowe, kotwiczenie i zwiedzanie wysp pływowych, bezpieczna eksploracja jaskiń i tuneli pływowych pontonami jachtowymi i wpław, tajne miejsca nieopisywane w locjach, niebezpieczne prądy podwodne, czyli kiedy i na których plażach nie pływać wpław, oszuści, bandyci, lokalna ludność i jak z nią postępować, tajne triki na unikanie problemów i maksymalizowanie korzyści, zagrożenia na rafach koralowych i sposoby pływania po miejscach, które nie są opisane w locji ani pokazane na mapach, metody kotwiczenia w takich miejscach, gdy nie znamy wcześniej dna ani głębokości, metody lądowania pontonem na plaży bez jego wywracania przez załamujące się fale przybojowe niezwiązane z wiatrem, metody pływania po akwenach, na których nie można zakupić wody a katamaran nie ma odsalarki itp. itd. - manewrowanie jachtem na żaglach i na silniku W BARDZO ROZBUDOWANYM ZAKRESIE (np. parkowanie w porcie z wykorzystaniem kotwicy lub kilku, parkowanie przy silnym bocznym wietrze w sytuacji uszkodzenia liny mooringowej, rozplątywanie kotwic w porcie, metody parkowanie do dziobów jachtów stojących w porcie na kotwicach, schodzenie z mielizny W PRAKTYCE, a nie tak jak piszą o tym w książkach) - specyfika parkowania w portach, w których nie ma ani jednego wolnego miejsca [DA SIĘ!], sposoby parkowania w porcie na kotwicy przy silnym bocznym wietrze, metody wyliczania długości łańcucha kotwicznego i momentu rozpoczęcia najazdu na keję z uwzględnieniem kąta pochylenia dna oraz promienia skrętu jachtu w trakcie wydawania łańcucha (czyli jak to zrobić aby przy kei nie okazało się, że wydaliśmy go za mało lub za dużo i 15-minutowy manewr trzeba poprawiać po raz 5), zacieśnianie cyrkulacji (w tym obroty z wjazdem miedzy dzioby i mooringi innych jachtów oraz radzenie sobie z silnym dryfem wiatrowym lub pływowym podczas podejścia do kei, oraz innych manewrów w porcie), podejście do kei rufą oraz longside z wykorzystaniem mooringów, oraz boi cumowniczych lub znacznie mniej znanych boi mooringowych) - NIEZLICZONE case-studies na temat z życia wziętych awarii jachtowych i sposoby radzenia sobie z nimi (i mówimy tu także np. o sytuacjach w stylu kotwiczenia jachtu, na którym nie da się zrzucić żagli albo zmiany biegów po złamaniu manetki silnika, a nie tylko o uszkodzeniach sterociągu czy rollera...) - żeglowanie i parkowanie jachtem w pojedynkę, gdy z różnych względów załoga może nie być w stanie Ci pomóc - sztormowanie jachtem stojącym przy kei na 2-metrowej dopychającej fali (czasem tak trzeba) - kiedy chować się przed sztormem w porcie i w którym, a kiedy z niego uciekać i dlaczego (bo nie zawsze w porcie jest bezpiecznie) - ratowanie ludzi i jachtów na morzu (np. holowanie, ściąganie z mielizny (oraz dlaczego czasem lepiej tego nie robić...), parkowanie w porcie własnego lub cudzego jachtu w sytuacji uszkodzenia silnika i braku możliwości podejścia do kei na żaglach (parkowanie inercją, delivery i hamowanie pontonami, hamowanie odbijaczami i cumami itd.) manewr człowiek za burtą w warunkach sztormowych w nocy pod żaglami i jednoosobowo [oraz dlaczego na kursach wciskają Wam głupotę!] itd.) - ROZBUDOWANE BHP dla załogi i skippera - czyli jak nie stracić ręki, nogi, albo kaucji za jacht przez błędy swoje lub załogantów - techniki ratownictwa (siebie, załogi, jachtu), o których nie mówią Wam na kursach - sposoby budowania autorytety wśród załogi - postępowanie z trudnymi załogantami - moderowanie atmosfery w grupie - rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych i sposoby zapobiegania im - PROFESJONALNE przejmowanie jachtu od armatora - na co zwracać uwagę i JAK NIE DAĆ SIĘ WYKIWAĆ naciągaczom! - jak zmusić armatora do naprawy czegoś, czego naprawić się niby nie da (przed rejsem i w trakcie) - wprowadzanie pontonu jachtowego w ślizg |
Miejsce szkolenia teoretycznego: |
Jacht |
Miejsce szkolenia praktycznego: |
Chorwacja |
Zakwaterowanie: | na jachcie |
Lokalizacja szkolenia do góry
Akwen: | Morze Śródziemne ‐ Chorwacja |
---|---|
Miejsce: | Biograd i inne porty |
Transport do góry
- autami i/lub minivanem w cenie około 490 zł/os. przy komplecie osób w aucie (nie organizujemy dojazdu, ale pomagamy kursantom dobrać się w grupy do aut).
- samolotem do Zadaru przez Londyn lub Sztokholm, warto sprawdzić także loty z Berlina
Jacht do góry
Lagoon 400, Nautitech 40, Lagoon 380, itp.
Cena i warunki płatności do góry
Cena szkolenia zawiera
CENA ZAWIERA:
- miejsce na jachcie
- szkolenie teoretyczne i praktyczne (patrz program)
- silnik do pontonu jachtowego
- pościel, koce i poduszki
- pełne wyposażenie w kambuzie i gaz
- GIGANTYCZNĄ dawkę praktycznej wiedzy i umiejętności oraz tajne TIPS & TRICS najlepszych skipperów Blue WaterClub-u
+ na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.
+ dla wszystkich uczestników kursu - dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)
+ dla wszystkich uczestników kursu - możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami - będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.
Cena szkolenia nie zawiera
CENA NIE ZAWIERA (opłaty zbierane na miejscu):
- składki na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo itp. – około 15 EUR/dzień/os. (płatne w kunach chorwackich - około 115 kun za dzień/os.)
- ubezpieczenia kaucji jachtu (brak kaucji) – 42 EUR/os.
- sprzątanie końcowe – 22 EUR/os.
- chorwacki podatek turystyczny – około 10 HRK/os./dzień
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!