Powrót na Bałtyk - Rejs z Norwegii do Polski przez Cieśniny Duńskie >>> duży staż morski - ponad 100h Nr: BRG-R/2019/10/15
Kristiansand – Skagen/Geteborg - Wyspa Anholt - Helsingor - Kopenhaga - Wyspa Moen - Stralsund – Świnoujście
- Data rozpoczęcia:
- 19.10.2019 sobota
- Data zakończenia:
- 31.10.2019 czwartek
- Ilość dni:
- 12 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Kristiansand – Skagen/Geteborg - Wyspa Anholt - Helsingor - Kopenhaga - Wyspa Moen - Stralsund – Świnoujście Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs dla aktywnych żeglarzy o gorącej krwi jak również osoby gotowe na wyzwania i przygody.
To ostatni rejs w sezonie, w którym wracamy z Norwegi przez Danię (ew. też Szwecję) do Polski.
Odcinek naprawdę interesujący z ciekawymi portami i żeglarstwem na wysokim poziomie.
Na morzu … chłodno i pewnie wietrznie… tak podpowiadają nasze doświadczenia.
UWAGA
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób!!!
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro / osobę /dzień.
Pierwsza cel to duński Skagen lub szwedzki Gotoborg. Dalej na trasie wyspa Anholt. Ciekawa i naprawdę ładna wyspa. Jest gdzie pójść na spacer, są piaskowe plaże i kamieniste też (tylko październik do kąpieli nie zachęca).
Kolejny kurs obierzemy na Helsingor. Zanim zawiniemy do Kopenhagi to jeszcze zamek Hamleta w Helsingorze…
Kolejna przystań to Kopenhaga – wiadomo – syrenka, zmiana warty przed pałacem królewskim, Christiana… a przede wszystkim klimatyczny Kanał Nyhavn, w którym planujemy postój.
Kiedy opuścimy Kopenhagę, na drodze do Świnoujścia nie wykluczamy odwiedzin niemieckiego wybrzeża.
W Świnoujściu, pijąc toast „za cudowne ocalenie” oficjalnie zakończymy sezon 2019, myśląc już gdzie wybierzemy się na przyszła wiosnę.
Zaokrętowanie: | 19.10.2019 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 31.10.2019 czw, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Kristiansand | Port: | Świnoujście |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Kristiansand – Skagen/Geteborg - Wyspa Anholt - Helsingor - Kopenhaga - Wyspa Moen - Stralsund – Świnoujście |
Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Transport do góry
Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Do Kristiansand można dolecieć samolotem tanich linii lotniczych z Gdańska. Najkorzystniej dolecieć w dniu 18.10 - możliwość wcześniejszego zaokrętowania na jachcie.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.
Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana
- gaz do kuchenki
- ubezpieczenie jachtu
- ubezpieczenie od NNW uczestników
Cena rejsu nie zawiera
- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu
Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 20-25 EUR na dzień na osobę w lokalnej walucie. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!