Bałtyk Zachodni >>> staż morski do 100h Nr: BRG-R/2021/07/73
Szczecin - Bornholm - Christianso - Sasnitz - Szczecin
- Data rozpoczęcia:
- 24.07.2021 sobota
- Data zakończenia:
- 30.07.2021 piątek
- Ilość dni:
- 6 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Szczecin - Bornholm - Christianso - Sasnitz - Szczecin Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 (2003) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs stażowo-szkoleniowy na zachodni Bałtyk.
Będziemy pływać, wyrabiać długie godziny stażowe na morzu i poznawać różne aspekty żeglarstwa.
Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom „opinie z rejsu”, która ważna jest dla osób chcących ubiegać się o stopnie żeglarskie.
Załogę jachtu podczas rejsu stanowić będzie KAPITAN i maksymalnie 6-cio osobowa załoga.
________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!
Zachęcamy przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.
________________________________________________________________
TEN REJS
odbędzie się po zachodnim Bałtyku. Porty do których zawitamy mają do zaoferowania odwiedzającym wiele atrakcji, co można wykorzystać podczas tego rejsu.
Rejs ma charakter szkoleniowo-stażowy. Możliwy do uzyskania staż to 60h - 90h, a nawet przy sprzyjających warunkach 100 godzin (wszystko w rękach Neptuna).
Dla chętnych podczas rejsu szkolenie:
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- pływy na mapach papierowych i elektronicznych (choć wody „niepływowe”),
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.
Mamy już zapisanych uczestników - ten rejs się odbędzie!!!
Zaokrętowanie: | 24.07.2021 sob, godz. 12:00 | Wyokrętowanie | 30.07.2021 pia, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Szczecin | Port: | Szczecin |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 60-100 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Zachód: Niemcy, Dania, Szwecja |
---|---|
Trasa rejsu: | Szczecin - Bornholm - Christianso - Sasnitz - Szczecin |
Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Proponujemy rejsy na trasie Szczecin – Bornholm – Szczecin.
Do wyboru mamy wiele portów i porcików – Szczecin, Świnoujście, Kołobrzeg, Nexo, Christianso, Gudhjem, Alinge, Hamerhafen, Sasnitz… wszystko zależy jak powieje.
Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Na Bornholmie jest kilka uroczych portów.
Z Bornholmu skierujemy jacht na Christiansø wyspę położoną 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji na wyspie – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.
Rugia to ciekwa zarówno geograficznie jak i historycznie, bałtycka wyspa.
Wszyscy miłośnicy historii Słowian powinni koniecznie udać się na wysunięty na północ, przylądek, gdzie na niedostępnej kiedyś skale, wznosiła się Arkona - potężny gród plemienia Ranów, z trzech stron otoczony skalistym klifem, a od lądu ogromnym wałem ziemnym. W środku, gród krył domostwa na ponad 1000 mieszkańców a także świątynię Światowida. Ranowie, świetni rybacy i żeglarze, rządzili tym rejonem przez kilkaset lat, dając się we znaki wszystkim sąsiadom z Książętami Piastowskimi włącznie. Gród ostatecznie zniszczyli w 1168 r. Duńczycy, którzy kilkukrotnie organizowali Wyprawy Krzyżowe w te rejony. Dziś po dawnym grodzie pozostały jedynie potężne wały. W okolicy znajduje się także latarnia morska oraz dawny bunkier, pełniący dziś funkcję muzeum.
Również w północnej części Rugii znajduje się Park Narodowy Jamsund obejmujący kompleks lasów bukowych oraz przepiękne kredowe klify. Przez kompleks leśny prowadzą liczne szlaki piesze i rowerowe. Można tu również zwiedzić nowoczesne centrum edukacyjne, w którym poznamy wszystkie procesy, jakie towarzyszyły powstawaniu tego cudu natury.
Sassnitz - to popularny niemiecki kurort wypoczynkowy na Rugii. Atrakcją miasta jest półtorakilometrowe molo, na którego końcu znajduje się wybudowana w 1903 roku latarnia morska.
W Sassnitz znajduje się także zoo (Tierpark Sassnitz) oraz kilka ciekawych muzeów:
- Muzeum Archeologii Podwodnej w którym zgromadzono bogate zbiory różnego rodzaju eksponatów jakie odnalezione zostały pod wodą w niemieckiej części Bałtyku,
- U-Boat Museum,
- Muzeum Rybołówstwa.
Będąc tu obowiązkowo należy odwiedzić Park Narodowy Jasmund, gdzie podziwiać można piękną przyrodę, dzikie plaże i białe klify zapierają dech w piersiach.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Roberts 44 (2003)
Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsza niż komfort i luksus pod pokładem.
Załogę jachtu podczas rejsu stanowić będzie KAPITAN i maksymalnie 6-cio osobowa załoga.
Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Jacht, który swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.
Parametry:
Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM
Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie,
- opieka i wsparcie kapitana,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.
Cena rejsu nie zawiera
- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- dojazdu i powrotu na/z rejsu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu,
Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej* w wysokości 400 zł / osoba / rejs.
_________
* - Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – w dniu rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!