Rejs One-Way >>> Göteborg - Kopenhaga - Świnoujście Nr: MIM-R/2021/05/304
Göteborg – Helsingor – Kopenhaga – Świnoujście
- Data rozpoczęcia:
- 24.09.2022 sobota
- Data zakończenia:
- 01.10.2022 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Göteborg – Helsingor – Kopenhaga – Świnoujście Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 51 Cruiser (5 cab.) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na wiosenny rejs po Bałtyku.
W trakcie rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków Morza Bałtyckiego i Cieśnin Duńskich.
Płynąc na ten rejs, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego. Miejsca z dużym ruchem morskim, nocne przeloty - to dla żeglarzy cenna nauka i doświadczenie.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE MIEJSCA!!!
Zachęcamy aby przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić dostępność miejsca.
________________________________________________________________
TEN REJS
Podczas tego rejsu wyruszymy z Göteborga i przez Cieśninę Kattegat wpłyniemy na wody Bałtyku.
Odwiedzimy Kopenhagę (poświęcając jej trochę czasu) i płynąc pod jednym z najdłuższych mostów świata, skierujemy się w kierunku w Klintholm, gdzie podziwiać będziemy piękne białe klify.
Pełni wrażeń żeglarskich, pięknych krajobrazów i klimatycznych portów, na koniec wrócimy do „domu”, do Świnoujścia.
Zaokrętowanie: | 24.09.2022 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 01.10.2022 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Göteborg | Port: | Świnoujście |
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Cieśniny Duńskie |
---|---|
Trasa rejsu: | Göteborg – Helsingor – Kopenhaga – Świnoujście |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
W trakcie rejsu zapewne zawiniemy do:
Göteborg to drugie szwedzkie miasto pod względem wielkości i jednocześnie największy port. Miasto jest też największym centrum uniwersyteckim w całej Skandynawii.
Miasto fascynuje ciekawą architekturą i historią, ma też wiele muzeów.
Są też tu wspaniałe parki i ogrody botaniczne, które przyciągają zapalonych przyrodników. Z kolei olbrzymia ilość studentów sprawia, że Goteborg tętni życiem także nocą.
Za najważniejszą atrakcję turystyczną miasta uchodzi wielki park rozrywki Liseberg.
Helsingor miejsce gdzie znajduje się znany zamek - Kronborg Slot - czyli zamek szekspirowskiego Hamleta.
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.
Most na Sundzie – wielka konstrukcja inżynieryjna łącząca Danię i Szwecję. Przepłynięcie pod tym mostem, na którym znajduje się autostrada i kolej, zawsze robi wrażenie.
Klintholm mały port rybacki na duńskiej Wyspie Mon. Znajdują się tu między innymi: galeria sztuki, kilka restauracji, w których serwują przepyszną świeżą rybę oraz u nas niespotykane a w powszechne w Danii galerie domowe i wyprzedaże podwórkowe różnych rupieci. Okolice słyną z majestatycznych wapiennych klifów.
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z fajniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce. Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji (np: Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m); Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam; Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra; ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
START REJSU
Na rejs wypływamy z Mariny w Świnoujściu.
Z naszego doświadczenia, do Świnoujścia najłatwiej jest dostać się pociągiem lub samochodem.
POWRÓT Z REJSU
Rejs kończymy w Göteborgu, w marinie Lilla Bommen.
Jest kilka wariantów dobrego powrotu do Polski - najlepiej samolotem:
-> 26 kwietnia 7:35 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
-> 26 kwietnia 7:50 Göteborg – Warszawa, RYANAIR
-> 27 kwietnia , 20:30 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
-> 27 kwietnia, 8:00 Göteborg – Kraków, RYANAIR
Z mariny na lotnisko można dostać się:
- TAXI które z mariny na lotnisko jedzie 20 min,
- FLIXBUS (korzystniej cenowo) jedzie z marony na lotnisko jednak 30 min.
Jacht do góry
Bavaria 51 Cruiser (5 cab.)
(2010)
Bavaria Yachts
Bavaria Cruiser 51 to wygodna jednostka 5-kabinowa.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych. Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań.
Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla max. 12 osobowej obsady (uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób (+skipper). Każdy śpi w dwuosobowej kabinie).
Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością Mesy (salonu). Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabin (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi"). Jacht ma trzy łazienki (toaleta, umywalka i prysznic z ciepłą wodą).
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.
Kambuz (kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, mikrofalówka.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
- Długość:
- 14,99 m
- Szerokość:
- 4,49 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 12
- Liczba koi/kabin:
- 12 / 5
- Liczba WC:
- 3
- Zbiornik wody:
- 800 l
- Zbiornik paliwa:
- 350 l
- Silnik:
- 75 KM
Wyposażenie
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- wiatromierz,
- LOG z echosondą,
- radio VHF z DSC,
- autopilot,
- barometr,
- przybory nawigacyjne,
- mapy papierowe,
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- nowy grot,
- genua rolowana na sztagu,
- gazowy obciągacz bomu,
- ręczna i elektryczna pompa zęzowa,
- rumpel awaryjny i wiele innych,
- ster strumieniowy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- kuchenka gazowa dwupalnikowa,
- lodówka z dużą zamrażarką i ice box,
- odtwarzacz Radio FM,
- bluetooth,
- głośniki w mesie i kokpicie.
- stolik nawigacyjny,
- otwierane okna sufitowe i burtowe,
- trzy łazienki z prysznicem i toaletą,
- webasto w mesie, wszystkich kabinach i łazienkach,
- nowe materace,
- nowe bimini,
- nowy spryhood,
- bojler z ciepłą wodą,
- pościel i wiele innych.
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.
- pneumatyczne kamizelki ratunkowe, z linami bezpieczeństwa (wąsy),
- koło ratunkowe,
- pneumatyczna tratwa ratunkowa,
- radiopława EPIRB z GPS,
- zestaw pirotechniki do wzywania pomocy,
- reflektor radarowy,
- tyczka MOB.
_________________________
* - zdjęcia poglądowe
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję na jachcie,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle równowartość około 700 – 900 zł/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów: dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (oferujemy to ubezpieczenie za opłatą ok. 45 zł/osobę);
4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
5. Podatków i opłat lokalnych;
6. Wydatków własnych.
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!