Staż na Bałtyku >>> Rejs One-Way ze Sztokholmu do Gdyni Nr: MIM-R/2021/06/366
Sztokholm – Sandhamn – Fårö – Visby - Kalmar - Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 27.07.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 03.08.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Sztokholm – Sandhamn – Fårö – Visby - Kalmar - Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 38 (3 cab.) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na ciekawy rejs z Gdyni na środkowy Bałtyk.
Cały rejs ma początek w Gdyni i pierwszy jego etap wiedzie przez Visby do Sztokholmu. Dalej dwa etapy ze Sztokholmu, będą skoncentrowane na eksploracji szwedzkich i alandzkich szkierów. Ostatni etap, to powrót ze Sztokholmu przez Visby do Gdyni.
Podział wyprawy na etapy, pozwala wam zdecydować w której części rejsu chcecie wziąć udział (a może zdecydujecie się na dwa jego etapy?).
W trakcie rejsu odwiedzimy wiele przepięknych zakątków tej części Bałtyku. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Płynąc na ten rejs, zyskacie też dużą dawkę doświadczenia żeglarskiego.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać ponad 100 godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
Ten rejs
To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Odległość ze Szwecji do polskiego wybrzeża powoduje, że ponad tygodniowy rejs na tej trasie, przybiera formułę „one-way”. Daje jednak szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie absolutnie wyjątkowych miejsc, w tym stolicy Szwecji.
Startujemy ze Sztokholmu, gdzie już samo przybycie oznacza możliwość doświadczenia kosmopolitycznego, pełnego przepychu i atrakcyjnego miasta.
Skandynawska metropolia zachwyca nie tylko nietypowym ukształtowaniem terenu, ale także wspaniałą architekturą i olbrzymią ilością zieleni.
Zanim skierujemy dziób na Gotlandię, podziwiać będziemy otaczające stolicę porośnięte zielenią szkierowe wybrzeże. Jest to jeden z największych rezerwatów dziewiczej przyrody i ulubione miejsce wypoczynku Szwedów. Małe, czerwone domki i piękne rezydencje, pozwalają oderwać się od miejskiego zgiełku.
A dalej Gotlandia, największa wyspa Bałtyku.
Na Gotlandii spędzimy trochę czasu, a po relaksie ruszymy w stronę rodzimego wybrzeża.
Jeżeli pogoda będzie nam sprzyjała, przepłyniemy Cieśnina Kalmarską i o Kalmaru.
Podczas rejsu czeka Was:
- zwiedzanie Sztokholmu,
- muzeum Vasa,
- szwedzkie szkiery,
- dużo żeglowania,
- długie przeloty,
- klify na Gotlandii,
- fantastyczne dzieła natury,
- magiczne, średniowieczne Visby,
- potrawy ze śledzia w każdej postaci.
Zaokrętowanie: | 27.07.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 03.08.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Sztokholm | Port: | Gdynia |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 90-110 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja - Alandy |
---|---|
Trasa rejsu: | Sztokholm – Sandhamn – Fårö – Visby - Kalmar - Gdynia |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Sztokholm - ta skandynawska metropolia zachwyca nie tylko nietypowym ukształtowaniem terenu, ale także wspaniałą architekturą, olbrzymią ilością zieleni i świeżym powietrzem, będąc jednocześnie ważnym ośrodkiem politycznym, naukowym oraz kulturalnym.
Dla wszystkich żeglarzy głównym punktem programu jest zwiedzanie morskiego muzeum Vasa, gdzie podziwiać można wydobyty w 1961 r. z dna morskiego siedemnastowieczny okręt. Zwodowany w 1628 roku galeon był największym statkiem wojennym swoich czasów. Jako duma i chluba królewskiej marynarki, miała wziąć udział w szwedzkim podboju Polski. Nie zdążył – w dziewiczym rejsie pokonał zaledwie milę, zanim uległ widowiskowemu zatonięciu.
Sztokholmskie szkiery - to kraina wysp na Bałtyku, na wschód od Sztokholmu, składająca się z 24 tysięcy mniejszych i większych wysp. Archipelag rozciąga się na przestrzeni 150 km, od wyspy Archolma na północy do Landsort na południu.
Wyspy te różnią się nie tylko wielkością, ale też ukształtowaniem, szatą roślinną i urokiem. Scenerie takich wysp to lasy i skały, łąki i pastwiska, przystanie, plaże oraz oczywiście zabudowania (domy, domki, budynki gospodarcze). Na wielu wyspach są kawiarenki, butiki, restauracje. Archipelag to raj zarówno dla żeglarzy, jak i osób posiadających na którejś z wysp swój domek letniskowy.
Gotlandia największa wyspa Bałtyku. Majestatyczne klify, różnorodne formacje skalne i szmaragdowe zatoki. To wszystko tworzy niesamowity krajobraz wyspy.
Visby, stolica wyspy przez kilka stuleci była handlową metropolią i ważnym miejscem pośrednictwa w kontaktach ze wschodem. Dzisiaj miasto urzeka murami obronnymi, wyniosłymi ruinami gotyckich kościołów i pięknymi ogrodami.
Kalmar to miasto z z bogatą historią. W czasach największej świetności miasto było ważnym portem i twierdzą broniącą południowej granicy Szwecji (urzędowali tu nawet królowie). Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który jest dziś jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do uroczego starego miasta. Nie można tez przeoczyć głównego placu miasta (w dzielnicy Kvarnholmen), nad którym góruje monumentalna, barokowa katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 38 (3 cab.)
(2008)
Bavaria Yachts
Jacht posiada 3 kabiny dwuosobowe oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Na rejsach żeglujemy w 7 osób plus skipper.
Jachty są zarejestrowane na 8 osób każdy oraz posiadają stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 8 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).
Jacht jest utrzymany w bardzo dobrym stanie technicznym i hotelowym, dzięki regularnemu, profesjonalnemu i kompleksowemu corocznemu serwisowi.
Na tym jachcie organizujemy rejsy po Morzu Bałtyckim, Północnym i Norweskim.
- Długość:
- 11,72 m
- Szerokość:
- 3,90 m
- Zanurzenie:
- 1,6 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 6 / 3
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 360 l
- Zbiornik paliwa:
- 150 l
- Silnik:
- 40 KM
Wyposażenie
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- 2 chartplottery Raymarine (jeden dotykowy w kokpicie, jeden w nawigacyjnej)
- radar
- autopilot
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
- AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- grot z listwami stawiany tradycyjnie, genua rolowana
- 6 dużych kabestanów Lewmar
- szprycbuda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- telewizor
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.
Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję na jachcie,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- kołdrę, poduszkę, pościel i ręcznik.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**
Wysokość wpłaty do kasy jachtowej zależy od etapu rejsu:
- etap (Gdynia - Sztokholm) - wpłata ok. 800 PLN/osobę/tydzień,
- etap (Sztokholm - Alandy - Sztokholm) - wpłata ok. 250 EUR/osobę/tydzień;
2. Kosztów: dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (oferujemy to ubezpieczenie za opłatą ok. 45 zł/osobę);
4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
5. Podatków i opłat lokalnych;
6. Wydatków własnych.
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!