Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Bałtyk Zachodni - Bornholm >>> Rejs stażowo-szkoleniowy Nr: BRG-R/2023/10/107

Szczecin - Świnoujście – Kołobrzeg – Bornholm – Świnoujście - Szczecin

Data rozpoczęcia:
07.10.2023 sobota
Data zakończenia:
13.10.2023 piątek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Szczecin - Świnoujście – Kołobrzeg – Bornholm – Świnoujście - Szczecin Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 - BZa Więcej informacji

Cena: 1 400 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs stażowo-szkoleniowy po Bałtyku.

Na rejsie tnąc fale morskie, będziemy wyrabiać długie godziny stażowe. Kapitan zainteresowanym przybliży ważne z punktu widzenia rejsu zagadnienia żeglarskie.

W rejsie bierze udział maksymalnie 6 osób załogi + skipper. Zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia.

W tym sezonie, w naszym cyklu rejsów będziemy pływać na kilku trasach zaczynając z reguły rejs w Szczecinie.

Możliwe trasy to:
Szczecin - Bornholm/(Christianso) - Szczecin,
Szczecin - Rugia - Szczecin,
Szczecin - Bornholm/Rugia - Szczecin,
Szczecin - Bornholm/(Christianso) - Kołobrzeg (one-way),

Nasz stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach.

Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinią z rejsu.

TEN REJS

Na ten rejs wypłyniemy ze Szczecina i skierujemy się do Świnoujścia, aby dalej wypłynąć na otwarty Bałtyk i dotrzeć (w zależności od wiatru) zapewne do Kołobrzegu. Z Kołobrzegu, popłyniemy na Bornholm. Na koniec obierzemy kurs powrotny na Szczecin.

Dla chętnych podczas rejsu przybliżymy żeglarskie, przykładowo:
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.

ZAOKRĘTOWANIE
Zapraszamy na pokład około południa. Im szybciej zbierze się załoga, tym szybciej dokonamy zapoznania załogi z jachtem, zaopatrzenia jachtu i przeprowadzimy szkolenie żeglarskie, po którym będziemy mogli wypłynąć do Świnoujścia.

Jacht będzie czekał w marinie w Szczecinie Dąbiu (z dworca PKP Szczecin Dąbie najwygodniej dojechać taksówką).

Ostatniego dnia rejsu - można zostać na jachcie tyle ile potrzeba do pociągu/wylotu.
Planujemy trasy tak aby w porcie końcowym być dzień wcześniej (o ile morze nie zgotuje nam jakieś zupełnej niespodzianki).

UWAGA: planując przyjazd dzień wcześniej czy wyjazd dzień później, musicie dać nam znać a postaramy się wam zapewnić nocleg na jachcie.

W TRAKCIE REJSU

Uczestnik rejsu staje się członkiem załogi.
Podczas rejsu załogant zdobywa doświadczenie żeglarskie i staż na morzu.

Skipper dzieli załogę na wachty (najczęściej dwuosobowe) i według rozpiski wachtujemy na pokładzie i w kambuzie.

Wachta pokładowa – wachta nawigacyjna obejmuje sterowanie, pilnowanie kursu, prowadzenie obserwacji, pracę przy żaglach, pracę przy cumach – zgodnie z wytycznymi skippera.

Wachta kambuzowa – przygotowywanie posiłków dla wszystkich na jachcie oraz sprzątanie kambuza.

Skipper jest cały czas do dyspozycji. Zawsze zostawia konkretne wytyczne dla wachty nawigacyjnej. Osoby żeglujące pierwszy raz mają cały czas wsparcie.

POGODA

Zawsze żeglujemy w oparciu o prognozy pogody. Zdarza się, że skipper w oparciu o nie musi podjąć trudne decyzje. Miejcie jednak na uwadze, że chodzi tu o bezpieczeństwo, ale również o to, że pod wiatr jacht nie popłynie.

REJS ODBĘDZIE SIĘ PRZY ZGŁOSZENIU CO NAJMNIEJ 2 OSÓB

W przypadku gdy na rejs zgłoszą się 2 osoby, składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro/osoba/dzień.

Nie zwlekaj z rezerwacją jeżeli pasuje ci ten termin.

W wypadku jeżeli rejs nie dojdzie do skutku, zwracamy wpłacone pieniądze.

Zaokrętowanie: 07.10.2023 sob, godz. 12:00 Wyokrętowanie 13.10.2023 pia, godz. 20:00
Port: Szczecin Port: Szczecin
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: 60-80
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni
Trasa rejsu: Szczecin - Świnoujście – Kołobrzeg – Bornholm – Świnoujście - Szczecin

Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.

Zaczynamy rejs w Szczecin Dąbie – porcie zaokrętowania. Tu zrobimy podstawowe zaopatrzenie i jak tylko prognoza pozwoli – ruszamy. Po drodze Świnoujście – ale miejmy nadzieję, tylko na chwilę.

Świnoujście
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
- Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
- Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
- Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
- ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).

Ze Świnoujścia popłyniemy do Kołobrzegu.

Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta, i po dziś dzień Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii. Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę).
Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Ciekawe są też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

...a dalej ruszymy na Bornholm

Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Roberts 44 - BZa

Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsza niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht, od lat potwierdza swoją dzielność. Popłynął w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, na (i dookoła) Svalbardu, na Islandię i niejako w drodze na daleką Norwegię.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Parametry:

Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM

Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- wsparcie kapitana,
- praktyka manewrowania jachtem na silniku,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu

Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 600 PLN / osobę.
Składka jest rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 400 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!