Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Lipcowy rejs na Sardynii i Korsyce >>> Rejs wakacyjny No.1 Nr: MSZ-R/2023/07/140

Olbia (Sardynia) - Korsyka - Olbia (Sardynia)

Data rozpoczęcia:
10.07.2023 poniedziałek
Data zakończenia:
17.07.2023 poniedziałek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Śródziemne
Trasa rejsu:
Olbia (Sardynia) - Korsyka - Olbia (Sardynia) Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 51 (MŚrSar) Więcej informacji

Cena: 2 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs wakacyjny po Morzu Śródziemnym.

Weź udział w jednym z naszych rejsów, i wybierz dla siebie jedną z naszych tras.

Zakosztuj czaru żeglowania po ciepłym i słonecznym morzu, przy wiatrach o średniej sile.

Forma rejsu jaką proponujemy – to rejs stażowy.

Zobowiązuje to uczestników do aktywnego udziału w samym rejsie tj: wspólne prowadzenie i cumowanie jachtu, przyrządzanie posiłków, sprzątanie, planowanie trasy, uczestniczenie w wachtach, przestrzeganie ustalonych postanowień przez załogę.

W załodze nie odnajdzie się osoba nietolerancyjna, kłótliwa, niedbająca o porządek czy samolubna.

_________________________________________________________________________________________

Uwaga!!!

Mamy ostatnie 2 miejsca.

Przed rezerwacją zachęcamy do telefonicznego potwierdzenia dostępności miejsca.

_________________________________________________________________________________________

TEN REJS

Podczas tego rejsu będziemy żeglować, zwiedzać i odpoczywać!!!

Rejs zaczynamy i kończymy w Olbii na Sardynii. W planach mamy odwiedzenie cudownych miejsc na Sardynii i Korsyce. To raj dla Włochów, Francuzów i Hiszpanów, a teraz również dla naszych załogantów.

Specjalnie dla Was spędzimy tam 4 tygodnie w okresie lipca.

Podczas rejsu towarzyszyć nam będą piękne widoki, odwiedzimy wiele ciekawych miejsc i skosztujemy frykasów z regionalnej kuchni.

W czasie rejsu gwarantujemy zwiedzanie, pływanie w krystalicznej wodzie, śmiganie na pontonie i desce SUP.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

Każdy z załogantów zostaje przydzielony do dwuosobowej kajuty. Wspólne obowiązki codziennego życia w grupie 10-ciorga osób powodują nawiązywanie nowych przyjaźni.

Rejs jest prowadzony przez doświadczonego skippera.

Każdy uczestnik otrzyma opinię z rejsu potrzebną do egzaminu na wyższe stopnie żeglarskie i motorowodne.
_ _ _ _ _

W trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.

Zaokrętowanie: 10.07.2023 pon, godz. 16:00 Wyokrętowanie 17.07.2023 pon, godz. 09:00
Port: Olbia Port: Olbia
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: 40-70
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Śródziemne ‐ Sardynia i Korsyka
Trasa rejsu: Olbia (Sardynia) - Korsyka - Olbia (Sardynia)

Powyższa trasa jest trasą planowaną, a jej realizacja uzależniona jest od warunków atmosferycznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

Ten rejon morza Śródziemnego, to istne zagęszczenie bajkowych plaż i niezwykłych miejsc które odwiedzimy. Wody wokół Sardynii i Korsyki uważane są za najczystsze i najbardziej przejrzyste w tym regionie świata, a wielu nazywa je Seszelami Europy – przekonacie się, że nie na wyrost.

Sardynia to „wyspa skarbów” archeologii, natury i tradycji. Zasiedlali ją Fenicjanie, Kartagińczycy, Arabowie, Hiszpanie, Austriacy i Włosi. Wybrzeża wyspy rozwinęły się na potrzeby turystyki a w głębi wyspy pozostały dzikie tereny pasterskie. Rejony południowe i zachodnie kryją natomiast ruiny miast z czasów punickich i rzymskich.
Costa Smeralda (Szmaragdowe Wybrzeże) na Sardynii zachwyca swymi urokami w szczególności plażami. Park narodowy La Maddalena to z kolei okazja na spotkanie z naturą.
La Maddalena to włoski archipelag, z także nazwa jego największej wyspy oraz znajdującego się na niej miasta. Archipelag znajduje się pomiędzy Sardynią i Korsyką, od której oddziela go Cieśnina Świętego Bonifacego. Teren archipelagu należy do Parku Narodowego Arcipelago della Maddalena.
Wyspy La Maddalena to malownicze miejsca urzekających, śródziemnomorskich widoków. Ich największą atrakcją są plaże, których krajobraz tworzy turkusowe morze oraz otoczenie bujnej przyrody. Czekają nas tu także urokliwe, dobrze chronione zatoczki, w których można cieszyć się ustronnym wypoczynkiem i rajską kąpielą w zniewalającym otoczeniu lazurowej wody i jasnego piasku. Największym miastem archipelagu jest wspomniana La Maddalena. W niej wręcz roi się restauracji i sklepów, w których skosztujemy doskonałej, włoskiej kuchni i zakupimy kilka pięknych pamiątek. Warto wybrać się tutaj na krótki spacer i zabrać ze sobą aparat fotograficzny, którym uchwycimy wszystkie piękne zaułki i miejsca największej wyspy oraz miasteczka archipelagu.

A kolejny punktem na trasie rejsu będzie Korsyka.
Korsyka to "wyspa piękna" - tak mówią o niej Francuzi i macie okazję przekonać się, że to prawda. Nic dziwnego, znajdziecie tu krystalicznie czyste morze, śliczne i puste plaże, wysokie góry oraz pyszne lokalne jedzenie. Korsyka to coś dla tych, którym znudziły się hiszpańskie lub greckie wyspy. Korsyka to śródziemnomorskie piękno w czystej postaci.

Odwiedzimy Bonifacio na Korsyce, gdzie żegluga wzdłuż klifu, na którym posadowiono miasteczko oraz zawinięcie do zatoki Bonifacio zwalają z nóg!

Bonifacio to jedno z najbardziej imponujących miejsc w regionie Korsyki Południowej. Francuskie miasteczko mimo niewielkich rozmiarów autentycznie zapiera dech w piersiach swoimi widokami i zabytkowymi budowlami.
Miejscowość dzieli się na Dolne Bonifacio i Górne Bonifacio.
To pierwsze znajduje się u podnóża wielkiego klifu. Tutaj znajduje się przystań, do której dotrzemy płynąc niewielkim fiordem. Po dotarciu na miejsce wita nas malownicza marina i położone na obszarze jej promenady restauracje. Na smakoszy lokalnej, francuskiej kuchni czekają prawdziwie morskie potrawy przygotowane na bazie ryb i owoców morza, a wśród nich wiele przysmaków z langustą w roli głównej.
Górne Bonifacio leży na wysokich klifach i można dostać się do niego zabytkowymi Schodami Króla Aragonii. Na szczycie możemy podziwiać fortecę obronną i Stare Miasto. Już z daleka wielkie wrażenie robi cytadela. Z bliska można zobaczyć ją w całej okazałości. Warto także przejść się ulicami starówki pomiędzy wysokimi kamienicami i podziwiać dawną architekturę, której jedną z funkcji była obrona miasta. Po drodze natkniemy się na dawny dom jednego z najwybitniejszych mieszkańców miejscowości – Napoleona Bonaparte.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 51 (MŚrSar)

Bavaria Cruiser 51 (2016)

Komfortowy jacht dla większej ilości osób lub oczekujących więcej przestrzeni do wypoczynku.
Spora ilość miejsca pod pokładem w kabinach, łazienkach, kuchni i salonie, możliwość odseparowania się od reszty załogi.
Bogate wyposażenie jachtu oraz mnóstwo miejsca.
Jacht zabiera 12 osób i jest wyposażony w 5 kabin dwuosobowych, 3 łazieki z toaletami oraz osobną kabinę prysznicową.

PARAMETRY
- długość: 15.55 m,
- szerokość: 4.67 m,
- zanurzenie: 2.30 m,
- liczba max. miejsc: 12,
- liczba kabin: 5
- silnik Volvo o mocy 75 hp
- liczba WC: 3,
- zbiornik wody (x3): 750.00 l,
- zbiornik paliwa: 340.00 l.
- ożaglowanie: żagiel fok oraz grot o łącznej wielkości 116m2.

Jacht posiada dwa koła sterowe oraz system dwusterowy podwodny.

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
profesjonalny AIS, Ploter GARMIN, NAVTEX, zastawy radia VHS oraz radio średniego zasięgu.

POZOSTAŁE WYPOSAŻENIE:
ster strumieniowy, autopilot, wskaźniki zewnętrzne, solary słoneczne, tratwę 12 osobową, środki ratunkowe (szelki bezpieczeństwa i kamizelki ratunkowe), systemy wzywania pomocy EPIRB, transmiter radarowy,
3 zbiorniki na słodką wodę.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
- ręczniki kąpielowe

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta wynosi ok. 22 EUR/dzień/osobę.
W skład składki wchodzą: opłaty portowe i kotwicowiska, paliwo do jachtu, gaz, koszty pontonu z silnikiem, SUP, koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą oraz wszystkie inne koszty uzupełniające zakupy podstawowego wyposażenia kuchennego.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba

3. Kaucja zwrotna: 50 euro od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!