Bałtyk - płyniemy ze Szczecina na Bornholm Nr: BRG-R/2023/08/122
Szczecin – Świnoujście – Bornholm – Christianso – Szczecin
- Data rozpoczęcia:
- 12.08.2023 sobota
- Data zakończenia:
- 18.08.2023 piątek
- Ilość dni:
- 6 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Szczecin – Świnoujście – Bornholm – Christianso – Szczecin Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 - BPd Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs stażowo-szkoleniowy po Bałtyku.
Na rejsie tnąc fale morskie, będziemy wyrabiać długie godziny stażowe. Kapitan zainteresowanym przybliży ważne z punktu widzenia rejsu zagadnienia żeglarskie.
W tym cyklu rejsów, pływać będziemy ze Szczecina w różnych kierunkach, odwiedzając porty Danii, Szwecji i Niemiec.
Po rejsie kapitan wystawi uczestnikom „opinie z rejsu”, które ważne są dla osób chcących ubiegać się o stopnie żeglarskie.
TEN REJS
Na ten rejs wypłyniemy ze Szczecina i skierujemy się do Świnoujścia, aby dalej wypłynąć na otwarty Bałtyk i dotrzeć na Bornholm.
Na koniec obierzemy kurs powrotny na Szczecin, gdzie zakończymy rejs.
Dla chętnych podczas rejsu przybliżymy różne zagadnienia żeglarskie:
- światła nawigacyjne w praktyce,
- planowanie trasy rejsu,
- czytanie prognoz pogody,
- praktyka pływania na samosterze wiatrowym.
ZAOKRĘTOWANIE
Zapraszamy na pokład około południa. Im szybciej zbierze się załoga, tym szybciej dokonamy zapoznania załogi z jachtem, zaopatrzenia jachtu i przeprowadzimy szkolenie żeglarskie, po którym będziemy mogli wypłynąć do Świnoujścia.
Jacht będzie czekał w marinie w Szczecinie Dąbiu (z dworca PKP Szczecin Dąbie najwygodniej dojechać taksówką).
Ostatniego dnia rejsu - można zostać na jachcie tyle ile potrzeba do pociągu/wylotu.
Planujemy trasy tak aby w porcie końcowym być dzień wcześniej (o ile morze nie zgotuje nam jakieś zupełnej niespodzianki).
UWAGA: planując przyjazd dzień wcześniej czy wyjazd dzień później, musicie dać nam znać a postaramy się wam zapewnić nocleg na jachcie.
W TRAKCIE REJSU
Uczestnik rejsu staje się członkiem załogi.
Podczas rejsu załogant zdobywa doświadczenie żeglarskie i staż na morzu.
Skipper dzieli załogę na wachty (najczęściej dwuosobowe) i według rozpiski wachtujemy na pokładzie i w kambuzie.
Wachta pokładowa – wachta nawigacyjna obejmuje sterowanie, pilnowanie kursu, prowadzenie obserwacji, pracę przy żaglach, pracę przy cumach – zgodnie z wytycznymi skippera.
Wachta kambuzowa – przygotowywanie posiłków dla wszystkich na jachcie oraz sprzątanie kambuza.
Skipper jest cały czas do dyspozycji. Zawsze zostawia konkretne wytyczne dla wachty nawigacyjnej. Osoby żeglujące pierwszy raz mają cały czas wsparcie.
POGODA
Zawsze żeglujemy w oparciu o prognozy pogody. Zdarza się, że skipper w oparciu o nie musi podjąć trudne decyzje. Miejcie jednak na uwadze, że chodzi tu o bezpieczeństwo, ale również o to, że pod wiatr jacht nie popłynie.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób!
Zaokrętowanie: | 12.08.2023 sob, godz. 12:00 | Wyokrętowanie | 18.08.2023 pia, godz. 20:00 |
---|---|---|---|
Port: | Szczecin Dąbie | Port: | Szczecin Dąbie |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 60-80 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk Zachodni: Dania, Niemcy, Szwecja, Polska |
---|---|
Trasa rejsu: | Szczecin – Świnoujście – Bornholm – Christianso – Szczecin |
Trasa rejsu ma charakter wariantowy i może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Zaczynamy rejs w Szczecin Dąbie – porcie zaokrętowania. Tu zrobimy podstawowe zaopatrzenie i jak tylko prognoza pozwoli – ruszamy. Po drodze Świnoujście – ale miejmy nadzieję, tylko na chwilę.
Świnoujście
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
- Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
- Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
- Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
- ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).
Ze Świnoujścia popłyniemy na Bornholm i Christianso.
Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.
Christiansø wyspa położona 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji na wyspie – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia / zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Roberts 44 - BPd
Roberts 44 (2003) to stalowy jacht przeznaczony do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich.
Cechuje go niezwykła dzielność i bezpieczeństwo nawet w najtrudniejszych (arktycznych) warunkach.
Jacht, od lat potwierdza swoją renomę. Popłynął w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, na (i dookoła) Svalbardu, na Islandię i niejako w drodze na daleką Norwegię.
Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Parametry:
Długość całkowita: 13,50 m
Szerokość: 3,88 m
Zanurzenie max: 2,2 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Liczba kabin: 2
WC: 1
Liczba koi: 7
Zbiornik na wodę: 500l
Zbiornik na paliwo: 400l
Silnik: Krab 66 KM
Wyposażenie nawigacyjne:
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
Wyposażenie dodatkowe:
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- wsparcie kapitana,
- praktyka manewrowania jachtem na silniku,
- gaz do kuchenki,
- ubezpieczenie jachtu.
Cena rejsu nie zawiera
- wyżywienia
- opłat portowych
- paliwa
- dojazdu i powrotu
- indywidualnego ubezpieczenia KL
- korzystania z płatnych natrysków w marinach
- zwiedzania i biletów wstępu
Na pokrycie opłat portowych, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 600 PLN / osobę.
Składka jest rozliczana na koniec rejsu.
Kapitan jest zwolniony ze składki i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!