Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Norwegia - staż 100 godzin na pływach >>> Trasa: Bodo - Bergen Nr: MSZ-R/2025/07/360

Bodo - szkiery/fiordy - Bergen

Data rozpoczęcia:
28.07.2025 poniedziałek
Data zakończenia:
05.08.2025 wtorek
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bodo - szkiery/fiordy - Bergen Więcej informacji
Jacht:
JV 40 Więcej informacji

Cena: 1 200 zł 2 950 zł LAST MINUTE!!!

Wolne miejsca: 4

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy do Norwegii.

Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.

Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.

Podczas rejsu odwiedzamy urokliwe porty: Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.

Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół miejscowości Bodo, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty, od lat zachwycające każdego podróżnika.

Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!

TEN ETAP REJSU

Rozpoczynamy naszą przygodę w Bodø, skąd wyruszamy na południe.

Przepłyniemy po otywartych wodach Morza Norweskiego, zawitamy na wyspy i do przepieknych fiordów.
Ten odcinek przypadnie do gustu osobom stawiającym na aspekt żeglarski podczas rejsu. Możliwe jest wypływanie stażu morskiego do 100 godzin na wodach pływowych.
Po drodze jest tak wiele miejsc do których mozna zawinac, że i w miesiąc wszystkich spośród nich byśmy nie dali odwiedzić.

Naszą wyprawę kończymy w Bergen, bogaci o wspomnienia i inspiracje, które na długo pozostaną w pamięci.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

TRANSPORT

START REJSU

Do Bodo polecimy z Polski z 1-dną przesiadką w Oslo, z takich miast jak: Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Szczecin.

Port w którym czeka jacht, znajduje się blisko lotniska w Bodo (BOO) – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.

POWRÓT Z REJSU
Z Bergen do Polski, można dostać się bezpośrednim lotem WizzAir do Gdańska.
Do innych miast w Polsce przelot z przesiadka w Oslo. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.

Powrót zaczynamy krótkim spacerem z mariny do centrum, skąd na lotnisko Bergen-Flesland uczestnicy dostają się we własnym zakresie i na własny koszt.
Na lotnisko kursuje bezpośredni tramwaj numer 1 i 2. Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu ok. 115 NOK.

Zaokrętowanie: 28.07.2025 pon, godz. 17:00 Wyokrętowanie 05.08.2025 wto, godz. 09:00
Port: Bodo Port: Bergen
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: ~100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bodo - szkiery/fiordy - Bergen

Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.

Zaczynamy w Bodo.
Bodo największe miasto w okręgu Nordland, będzie portem zakończenia naszego rejsu.
Miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.

W trakcie rejsu zatrzymamy się w kilku wspaniałych miejscach. Trudno wymienić wszystkie możliwości, a ostateczny wybór miejsc będzie zależał od pogody i uzgodnień załogi z kapitanem.

Możliwe, że zatrzymamy się w:

Okolicach lodowca Svaritsen</>. To drugi co do wielkości norweski lodowiec. Będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca – na lodowiec można wejść z przewodnikiem (około 600 NOK z zapewnieniem sprzętu) lub samodzielnie podejść do czoła lodowca.
Gdy dotrzecie do celu zachwytom nie będzie końca. Żadne zdjęcie tego nie pokaże, to trzeba po prostu zobaczyć na własne oczy. UWAGA! Z lodowcem nie ma żartów - trzeba być na prawdę ostrożnym, ponieważ w sezonie letnim on się rozpada na kawałki.

Kiedy nacieszymy się lodowcem, ruszamy dalej. Przed nami szkiery i fiordy. Po drodze odwiedzimy też kilka portów i porcików, np.:

Lovund – wyspa maskonurów. Jest tu ogromna, 80-cio tysięczną kolonia maskonurów, które byc może zastaniemy jeszcze na wyspie (w sierpniu ptaki opuszczaja kolonię lęgową - gdzie przybywają w połowie kwietnia). Mało kto jednak wie, że wyspa nawet bez tych ptaków zapiera dech w piersiach. Nad wioską góruje ogromny szczyt, już z daleka rzucający się w oczy. Ponadto, istnieje duże prawdopodobieństwo, że łosoś na Waszym talerzu pochodzi właśnie z Lovund, gdyż na wyspie siedzibę ma jedna z największych firm przetwórstwa rybnego w Norwegii.

Rørvik</> to portowa miejscowość, której mieszkańcy zajmują się przede wszystkim rybołówstwem. Nadzwyczajną funkcję miasteczka podkreśla obecność muzeum będącego Centrum Kultury Przybrzeżnej, w którym dowiemy się więcej o kulturze i historii wybrzeża. Okres prezentowany przez muzealne wystawy obejmuje aż 10 tysięcy lat. Równie ciekawy co ekspozycje, jest też budynek muzeum, który jest dziełem nowoczesnej sztuki.

Dalej sporo szkierów do Kristiansund.
Kristiansund zostało założone w 1742 roku. Dziś warto tu zobaczyć historyczne dzielnice z drewnianymi domami, takie jak Kirkelandet i Innlandet. W centrum miasta znajduje się także muzeum sztuki, Muzeum Ole Bulla, poświęcone życiu i twórczości słynnego norweskiego skrzypka Ole Bulla. W porcie Kristiansund jest ciekawy, stary, drewniany budynek, który był dawniej magazynem soli. Obecnie jest to jeden z najważniejszych obiektów kulturowych w mieście i służy jako centrum kulturalne i turystyczne.

Bud to urocze miasteczko położone na zachodnim wybrzeżu Norwegii, w regionie Møre og Romsdal. Znane jest przede wszystkim z pięknych krajobrazów, bogatej historii i spokojnej atmosfery. Oto kilka kluczowych cech Bud:
Bud jest wioską rybacką na wybrzeżu Romsdal. Roztacza się stąd przepiękny widok na skaliste wybrzeże, malownicze wyspy i morze. Miasteczko ma bogatą historię związaną z rybołówstwem i handlem. W czasie II wojny światowej było ważnym punktem strategicznym, o czym świadczą pozostałości niemieckich umocnień, bunkrów i wież obserwacyjnych, które można zwiedzać w ramach muzeum Ergan Coastal Fort. Warto zwrócić uwagę na piękny drewniany kościół, który jest jednym z najstarszych zabytków miasteczka.

W okolicy Bud i Kristainsund, znajduje się kilka mniejszych, uroczych fiordów, a my wpłyniemy na ich wody aby podziwiać miejscową naturę.

Alesund to urocze miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.

Sognefjord to drugi pod względem wielkości fiord na Ziemi, tuż po grenlandzkim Scoresby Sund. Norweski gigant leży dwie i pół godziny jazdy od portu w Bergen i wcina się w ląd na długości 204 kilometrów, niemal przecinając Norwegię na pół. W głębi lądu „zatrzymują” go góry Jotunheimen. Jego głębokość też jest imponująca, w najbardziej głębokim miejscu wynosi 1 303 metry. Dla porównania średnia głębokość Bałtyku to… 55 metrów. Ogromne wrażenie robią strzeliste, kilkusetmetrowe ściany fiordu, które w najwęższym miejscu zbliżają się do siebie na odległość 240 metrów! Wysokie zbocza porośnięte bujną zielenią łagodnie wchodzą w znajdującą się u ich podnóża krystalicznie czystą i przejrzystą wodę. Niezwykłą atmosferę tego miejsca tworzy piękna i dziewicza przyroda. Można by tu spędzić godziny na wędkowaniu czy spacerach po specjalnie wyznaczonych trasach wijących się pomiędzy małymi i uroczymi norweskimi miasteczkami.
Nie dopłyniemy co prawda do końca fiordu oddalonego o ponad 200 km od morza, jednak zawiniemy do niewielkiego miasteczka Fjærland (w odnodze zwanej Fjærlandsfjord), aby zobaczyć kolejną z atrakcji: jęzory lodowcowe.

Rejs zakończymy w Bergen.
Bergen, nazywane jest miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od setek lat było gwarnym nabrzeżem zajmowanym przez hanzeatyckich kupców i prawie nic się nie zmieniło. Nadal nabrzeże tętni życiem jest pełne sklepów, kawiarni i straganów, a wieczorem tętni życiem, a zwłaszcza w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port tętni wtedy życiem. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

/możliwości transportu wskazane powyżej/

Jacht do góry

JV 40
judel/vrolijk & co.

Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.

Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.

Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.

Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.

O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.

Długość:
11,98 m
Szerokość:
3,85 m
Zanurzenie:
1,9 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
8 / 3
Liczba WC:
1

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP: Bodo - Bergen -> 200 EUR/osoba.
- ETAP: Bergen - Kopenhaga -> 180 EUR/osoba.
- ETAP: Kopenhaga - Świnoujście -> 170 EUR/osoba.

W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).

3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

4. Składka na sprzatanie jachtu.

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 200 zł 2 950 zł LAST MINUTE!!!

Wolne miejsca: 4

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
05.08.2025 wto
12.08.2025 wto
7 Bergen - Stavanger - Lysefjord - Egersund - Skagen - Kopenhaga 2 500 zł Więcej o rejsie
12.08.2025 wto
17.08.2025 nie
5 Kopenhaga - Świnoujście 1 850 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!