Norwegia i Dania >>> Trasa: Bergen - Kopenhaga Nr: MSZ-R/2025/08/364
Bergen - Stavanger - Lysefjord - Egersund - Skagen - Kopenhaga
- Data rozpoczęcia:
- 05.08.2025 wtorek
- Data zakończenia:
- 12.08.2025 wtorek
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Bergen - Stavanger - Lysefjord - Egersund - Skagen - Kopenhaga Więcej informacji
- Jacht:
- JV 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy do Norwegii.
Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.
Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.
Podczas rejsu odwiedzamy urokliwe porty: Bergen, Ålesund, Trondheim, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.
Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół miejscowości Bodo, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty, od lat zachwycające każdego podróżnika.
Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!
TEN ETAP REJSU
Spotkamy się w Bergen, skąd wypłyniemy w rejs przy południowo wschodnim wybrzeżu Norwegii i dalej przez wody Kattegat i Skagerrak dotrzemy do Kopenhagi.
Rejs kończy się w Kopenhadze.
Rejsd z Bergen do Kopenhagi to prawdziwe wyzwanie dla żeglarzy. Podczas tego rejsu musisz zmierzyć się z kapryśnymi wiatrami i zmienną, często trudną pogodą, co sprawia, że żeglugę określić można mianem wymagającej.
Mimo to, prawdziwy żeglarz zawsze da radę – z determinacją, precyzją i pasją pokonamy każdą falę. To etap, w którym trudności stają się źródłem satysfakcji, a każdy przełom umacnia ducha żeglarstwa, prowadząc nas do malowniczej Kopenhagi.
Na etapie dużo szkoleń z zakresu manewrowania pod żaglami.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Do Bergen z Polski, można dostać się bezpośrednim lotem WizzAir z Gdańska.
Można również polecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
Z lotniska do centrum Bergen uczestnicy dostają się we własnym zakresie i na własny koszt.
Z lotniska kursuje bezpośredni tramwaj numer 1 i 2. Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu 115 NOK.
POWRÓT Z REJSU
Z Kopenhagi do Polski, polecieć można bezpośrednio do Gdańska, Warszawy, Krakowa, Poznania czy Wrocławia.
Zaokrętowanie: | 05.08.2025 wto, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 12.08.2025 wto, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Bergen | Port: | Kopenhaga |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Bergen - Stavanger - Lysefjord - Egersund - Skagen - Kopenhaga |
Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.
Rejs zaczynamy w w Bergen.
Bergen nazywane jest miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od setek lat było gwarnym nabrzeżem zajmowanym przez hanzeatyckich kupców i prawie nic się nie zmieniło. Nadal nabrzeże tętni życiem jest pełne sklepów, kawiarni i straganów, a wieczorem tętni życiem, a zwłaszcza w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port tętni wtedy życiem. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie.
...dalej w trasie fiordy i słynny Lysefjord, gdzie znajduje się najsłynniejsza półka skalna Prekestolen. To cud natury i jedna z największych atrakcji w tej części Norwegii. Klif o wysokości ponad 600 m z przepięknym widokiem na fiord. A w dole przepaść! Ech, warto tam się wybrać. Bezpośrednio na szczyt wiedzie pagórkowata droga o różnicy poziomu 350 m. Piesza wycieczka zajmuje około 4 godziny w obie strony i jest niesamowicie widokowa.
Stavanger miasto mogące się poszczycić długą historią, ciekawymi muzeami i średniowieczną katedrą.
Warto zobaczyć:
- Katedrę św. Swituna - najstarsza z norweskich katedr wzniesiona została w stylu romańskim w około 1125 roku;
- "Gamle Stavanger" - stare miasto, w którego skład wchodzą niewielkie drewniane domy z początku XIX wieku. Na liście zabytków figuruje prawie dwieście drewnianych budowli;
- Norweskie Muzeum Ropy Naftowej (Norsk Oljemuseum) - miasto to w końcu norweskie centrum wydobycia ropy. Multimedialna ekspozycja pokazuje historię i współczesność przemysłu naftowego.
Dalej, w zalezności od czasu jakim dysponujemy i oczywiście pogody, możemy odwiedzić jeszcze jeden lub dwa porty na południowym wybrzeżu Norwegii: Egersund i Kristiansand.
Egersund rozlokowało się wokół niewielkiej, usianej wysepkami zatoki, wsuniętej między niskie pagórki. Osadnictwo na tych terenach sięga epoki kamienia. W okolicy odkryto wiele śladów domów i osiedli z okresu norweskiej „wędrówki ludów” (600-400 p.n.e.).
Miasto posiada w centrum, świetnie zachowaną drewnianą zabudowę, gdzie warto wybrać się na spacer uroczymi uliczkami pełnymi sklepików i kawiarenek, takimi jak Strandgaten i Storgaten. Dla osób ceniących muzea, polecamy Egersund Fayancemuseum - jedyne w Norwegii Muzeum Fajansu, powstałe w miejsce działającej do 1979 fabryki (w latach 1847-1979 głównym źródłem utrzymania mieszkańców był przemysł garncarski i wytwórnia porcelany).
Ciekawtka: Przez bardzo silnie uprzemysłowienie (port, stocznie, fabryki ceramiki), Egersund było pierwszy miastem w dystrykcie Rogaland, które otrzymało oświetlenie elektryczne. Stało się to 25 listopada 1905 roku.
Kristiansand miasto uważane za najstarsze zasiedlone miejsce w Norwegii. Jedną z głównych atrakcji jest nadal czynna historyczna stocznia, gdzie do dziś można zobaczyć oryginalne pomieszczenia i sprzęt używany do produkcji łodzi. Miejsce to słynie również z cenionego na świecie „klipfisza” – suszonego dorsza.
... skaczemy przez Skagerrak, a z Kristiansand do Skagen mamy niemal 100 Mm
Skagen – to zjawiskowa miejscowość położona na północnym cyplu Jutlandii. Jest tu duży port rybacki, promowy i jachtowy. To tutaj stykają się szare wody cieśniny Skagerrak z zieloną wodą Kattegatu (z wieży starej latarni morskiej widać jednoczesnie i Bałtyk i Morze Północne). Warto samemu wybrać się na przylądek Green (najbardziej na północ wysunięty punkt Jutlandii), gdzie fale Morza Północnego mieszają się z falami Bałtyku, a na plaży można spotkać baraszkujące foki.
Anholt – mała malownicza wyspa w cieśninie Kattegat. Piaskowe plaże, jedno miasteczko, latarnia – wszystko w zasięgu całodniowego spaceru.
Wielki Bełt to kanał morski, który łączy Morze Bałtyckie z Morzem Północnym. Przepływa przez Danię i jest jednym z najważniejszych szlaków transportowych Europy. Jego długość wynosi około 60 km, a jego najszersze miejsce ma szerokość ponad 15 km.
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
/możliwości transportu wskazane powyżej/
Jacht do góry
JV 40
judel/vrolijk & co.
Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.
Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.
Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.
Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.
O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.
- Długość:
- 11,98 m
- Szerokość:
- 3,85 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 3
- Liczba WC:
- 1
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP: Bodo - Bergen -> 200 EUR/osoba.
- ETAP: Bergen - Kopenhaga -> 180 EUR/osoba.
- ETAP: Kopenhaga - Świnoujście -> 170 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
4. Składka na sprzatanie jachtu.
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
28.07.2025 pon
05.08.2025 wto |
8 | Bodo - szkiery/fiordy - Bergen | 1 200 zł | Więcej o rejsie |
12.08.2025 wto
17.08.2025 nie |
5 | Kopenhaga - Świnoujście | 1 850 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!