Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Morze Północne >>> Rejs stażowy na wodach pływowych - No.2 Nr: KBK-R/2026/04/1248

Bremerhaven /transfer ze Szczecina/ – Helgoland – Borkum - Den Helder - Amsterdam

Data rozpoczęcia:
18.04.2026 sobota
Data zakończenia:
26.04.2026 niedziela
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bremerhaven /transfer ze Szczecina/ – Helgoland – Borkum - Den Helder - Amsterdam Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 51 (MP-Fry) Więcej informacji

Cena: 3 325 zł 3 500 zł Promocja na 3 pierwsze miejsca!!!
do 31.12.2025

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Na Morzu Północnym wiosną i jesienią może być jeszcze wietrznie i chłodno. Ale wypełnione wiatrem żagle to powód do radości dla kazdegfo żeglarza, a dodatowy polar w zeglowaniu nie przeszkadza. W miesiącach letnich jest za to przyjemniej niż na naszym rodzimym Bałtyku. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo.
Generalnie, na Morzu Północnym fala jest długa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik, nie powodując tak silnych niedogodności jakie wywołuje Bałtyk.

To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.

(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- sprawny, serwisowany, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2018 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu (od momentu rezerwacji),
- maksymalną obsadę na poziomie 9 uczestników + kapitan,
- zakwaterowanie uczestników w kabinach.

Na zakończenie rejsu, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.

TRASA

Rejs zaczynamy w Bremerhaven, które leży w ujściu rzeki Wezery do morza.
Założone jako port Bremy, rozwinęło się do jednego z największych portów handlowych w Europie. To największe miasto Niemiec leżące nad Morzem Północnym. Ma też bardzo ważną historię, bo poza wpuszczaniem przez wieki statków handlowych do Bremy, wypuściło za wielką wodę ponad 7 milion Europejczyków – Bremerhaven było jednym z najważniejszych europejskich portów emigracyjnych!

Już to pierwsze wyjście w morze, pokaże Wam jak trzeba przygotować się na tych wodach od strony nawigacji na pływach. Wybranie odpowiedniego momentu wyjścia, pomoże nam zamiast walczyć z falą przyboju - pomknąć w stronę Helgolandu z prędkością 8-10 węzłów.

Helgoland to bardzo ciekawa i malownicza wyspa. Spacer wokół niej zajmuje niecałą godzinę. Podczas spaceru zobaczycie przepiękne skalne urwiska walczące z erozją, pastwiska z widocznymi do dzisiaj lejami po bombach II Wojny Światowej i leniwie pasące się owce. Masa pamiątkowych zdjęć pozwoli Wam po rejsie snuć wspominki przy szklaneczce dobrego (i taniego tutaj) rumu ze sklepu wolnocłowego.

Po Helgolandzie kierujemy się na zachód, w kierunku Wysp Fryzyjskich. Schowane są tam urocze, malutkie porciki do których warto zawinąć choć na moment.

Zatrzymamy się na Borkum.
Okolice wyspy są najlepszym miejscem do obserwacji cyklu pływów. Na akwenach obejmujących południowo-wschodnią część Morza Północnego, pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich – nazywanych Morzem Wattowym - w czasie odpływu można spacerować kilometrami przez równiny pływowe, czyli po odsłoniętym dnie morza.

Czy wpływamy, czy wypływamy z Borkum i innych wysp, trzeba się przygotować od strony nawigacji pływowej. Wybór dogodnego momentu na wpływanie i wypływanie z portu jest doskonałym treningiem i nauką dla wszystkich zainteresowanych żeglarstwem.

Kolejnym portem jaki odwiedzimy jest Den Helder, port o dużym znaczeniu strategicznym dla marynarki wojennej Holandii. Można tu spotkać najnowsze okręty wojskowe, a wizyta w pobliskim muzeum morskim dostarcza wielu wrażeń.
Samo miasto nie jest duże, a jego architektura opiera się na pozostałościach dawnych fortyfikacji. Liczne kanały w mieście wskażą Wam jak przebiegała dawna linia obronna miasta. W północno - zachodniej części miasta przy brzegu morza znajduje się udostępniony do zwiedzania Fort Erfprins, a w centrum, przy forcie Fort Dirksz Admiraal zobaczycie bunkry.

Na koniec naszego rejsu, popłyniemy do Amsterdamu. Z morza, przez śluzę dostaniemy się do kanału prowadzącego do centrum miasta. Popłyniemy do wygodnej mariny Amsterdam. Obok nas mogą przepłynąć potężne jednostki handlowe, przy których nasz jacht jest małą "łupinką".

Amsterdam to miejsce, które nie tylko wśród żeglarzy budzi wielkie emocje. Nie jedna szanta dotyczy miasta „... do Amsterdamu zawinąć choć raz ...”
W Amsterdamie spędzimy wieczór, noc i przedpołudnie. Choć na tak duże miasto czasu mamy niewiele, to powinno go wystarczyć na wyczucie jego rytmu, zwiedzenie najważniejszych atrakcji miasta, i skosztowanie tego i owego z bogatej oferty gastronomicznej. Bo Amsterdam oprócz oczu, ucieszy też Wasze podniebienia. To miasto niezwykłej różnorodności i wieloetniczności tworzy kulturowy i kulinarny misz-masz. Zobaczycie sami! Choć centrum miasta jest po drugiej stronie kanału, to nieopodal mariny znajduje się przystanek kilku darmowych linii promowych które zawiozą was na drugi brzeg.
Niezależnie czy zwiedzicie maisto spacerując ulicami, jeżdżąc na rowerze czy pływając kanałami, można odnieść wrażenie, że otaczają nas wszystkie kuchnie świata. Obok niewielkich chińskich, wietnamskich czy tajskich knajpek, znajdziemy restaurację portugalską i włoską, zaraz obok brazylijską, by kilka metrów dalej odkryć przysmaki prosto z Malezji, Japonii czy… z francuskiej piekarni.
osoby szukające kontaktu ze sztuką, też nie bedą narzekać. Liczne muzea ze wspaniałymi zbiorami doceni każdy turysta.

CHARAKTER REJSU

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym.

Dla uczestników rejsu oznacza to, że są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego, praktycznego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.

Zaokrętowanie: 18.04.2026 sob, godz. 23:30 Wyokrętowanie 26.04.2026 nie, godz. 09:00
Port: Bremerhaven Port: Amsterdam
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Niemcy, Dania, Holandia
Trasa rejsu: Bremerhaven /transfer ze Szczecina/ – Helgoland – Borkum - Den Helder - Amsterdam

Wskazana trasa jest propozycją, którą chcemy w pełni zrealizować. Jednak przygoda na morzu zależna jest również od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję co do przebiegu trasy podejmuje doświadczony kapitan.

TRANSPORT

Początek rejsu
Sam rejs rozpoczynamy w marinie w Bremerhaven w Niemczech.
Do mariny w Bremerhaven zawieziemy Was wygodnym mikrobusem wprost spod dworca kolejowego Szczecin Główny (na dworcu spotykamy się w sobotę 18.04.2026 r. o godzinie 23:30). Podróż potrwa około ośmiu godzin i rano będziemy już w marinie, gdzie czekać na Was będzie jacht. Zapakujemy na jacht przywieziony mikrobusem prowiant i Wasze rzeczy osobiste. Po południu pod okiem kapitana przejdziecie przeszkolenie i przygotujecie jacht do wypłynięcia.

Koniec rejsu
Do Amsterdamu planujemy wpłynąć w sobotę 25.04.2026 po południu.
W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z „nową załogą”, którym Wy jako uczestnicy kończącego się właśnie rejsu, około godziny 12:00 wyruszycie do Polski. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 20:30.

Transport do góry

Organizujemy transport wg opisu powyżej.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 51 (MP-Fry)

Zapraszamy na pokład naszej Bavarii Cruiser 51!!!

Choć to nie jacht regatowy, całkiem dobrze się na nim żegluje! Szybko, dzielnie i ostro do wiatru.

Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jachtu jest zaskoczony przestrzenią i obszernością salonu oraz ilością światła, która wpada do niej przez liczne okna.

Tem ponad 15-to metrowy jacht mieści pod pokładem aż 5 dwuosobowych kabin.
Cztery kabiny mają podwójne, płaskie łóżko, natomiast jedna kabina ma dwie koje piętrowe. Jedną z nich zajmuje skipper.

Do dyzpozycji załogi są 3 wygodne toalety /kingston + umywalki + prysznic z ciepłą wodą/. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l).
Kambuz jest obszerny i dobrze skomponowany (lodówki, umywalka, mikrofalówka, dwupalnikowa kuchenka gazowa, piekarnik + garnki, patelnie, naczynia i sztućce dla całej ząłogi).

Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.

Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem.

PODCZAS REJSU
Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Messa będzie cały czas wolna. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

PARAMETRY

Rocznik: 2018
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Grot: rolowany
Silnik: 75 KM

WYPOSAŻENIE

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne radio VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, mikrofalówka, dwie lodówki, trzy toalety morskie, trzy prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie Webasto, osuszacz powietrza, radio z USB, CD, MP3 , świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).

Zapraszamy na pokład!

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do mariny w której rozpoczyna się rejs,
- przejazd powrotny komfortowym mikrobusem po zakończeniu rejsu do Szczecina,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce/z miejsca skąd organizujemy transport,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 325 zł 3 500 zł Promocja na 3 pierwsze miejsca!!!
do 31.12.2025

Wolne miejsca

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!