NORWEGIA - ALL INCLUSIVE >>> REJS Z ZA KOŁA PODBIEGUNOWEDO - TRASA: Bodo - Trondheim Nr: KBK-R/2026/07/1344
Bodo - Svartisen-Gård - Louvund - Rørvik - Trondheim
- Data rozpoczęcia:
- 26.08.2026 środa
- Data zakończenia:
- 05.09.2026 sobota
- Ilość dni:
- 10 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Bodo - Svartisen-Gård - Louvund - Rørvik - Trondheim Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 51 (Nor-V) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po pięknych wodach dalekiej Norwegii.
Ten rejs to okazja do odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.
Norwegia jest piękna i malownicza. Zależnie od rejsu, można zobaczyć monumentalne fiordy, wyspy i wysepki i góry.
Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!
Wyżywienie
Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu - zapewniamy zróżnicowane i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych.
Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.
W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.
(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)
Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- sprawny, serwisowany, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2018 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu (od momentu rezerwacji),
- maksymalną obsadę na poziomie 9 uczestników + kapitan,
- zakwaterowanie wszystkich uczestników w kabinach,
- wolne mesa przeznaczona na potrzeby załogi.
Na zakończenie rejsu, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Ostateczna liczba uzyskanego stażu, zależy od pogody i intensywności rejsu.
TEN REJS
Rejs rozpoczynamy w Bodo w środę 26.08.2026 r. To będzie rejs trwający 10 dni. Więcej czasu będziemy mogli poświęcić nie tylko na żeglowanie, ale i na eksplorację miejsc niezwykłych i pięknych. Choć za kołem podbiegunowym już dawno nie będzie dnia polarnego, to jednak dzień nadal będzie długi (ponad 14 godzin).
Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ uczestnicy rejsu przylatują do Bodo o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Jacht będzie zacumowany w marinie w centrum Bodo.
Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.
Rejs zakończymy w jednym z największych norweskich miast, w Trondheim. Do mariny powinniśmy wpłynąć już w czwartek 04.09.2026 r. po południu, a oficjalne zakończenie rejsu przypada na piątek.
Warto wybrać się na spacer po mieście i jak niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzić Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii. Wspaniale odrestaurowana po zniszczeniach z okresu reformacji, cieszy się dzisiaj mianem jednego z największych zabytków Norwegii.
Podczas rejsu odwiedzimy jeszcze leżący nieopodal Bodo, 2-gi norweski lodowiec Svaritsen. Jęzory lodowe schodzą niemal na poziom morza, ułatwiając jego eksplorację.
Płynąc dalej i kirując się na południowy-zachód, po jednej burcie będziemy mieć otwarte morze, a po drugiej wyspy i szkiery norweskiego wybrzeża. Najpierw zatrzymamy się na wyspie Lovund na której jeżeli szczęście nam dopisze podziwiać będziemy szykujące się do odlotu maskonury, a dalej osiągniemy archipelag Vikna (to ok. 6 tysięcy szkierowych wysepek) i portowy Rørvik.
Kontynuując nasz kurs, dotrzemy do Trondheimfjorden i portu kończącego nasz rejs.
W Trondheim, zanim odlecicie do kraju polecamy zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
CHARAKTER REJSU
Nasz rejs po Norwegii ma charakter stażowo-turystyczny. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki.
W trakcie żeglugi uczestnicy zdobywają staż morski, niezbędny do uzyskania wyższych stopni żeglarskich. Jednak w przeciwieństwie do rejsów po Bałtyku, czy Morzu Północnym, charakter pływania po fiordach ma w sobie duży element żeglarskiej turystyki.
W trakcie tego rejsu nastawiamy się bardziej na obcowanie z zachwycającą naturą, oszałamiającymi widokami i wycieczki po okolicy portów, niż na intensywne żeglarskie szkolenie i "tłuczenie" godzin na morzu.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 80-110 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.
CO CIEKAWEGO NA TYM REJSIE?
Co nas czeka ciekawego podczas tego tygodnia?
- spacer po „stolicy orłów” – Bodo;
- widowisko - wiry w Cieśninie Saltstraumen;
- Svartisen – jeden z największych lodowców Norwegii;
- przecięcie koła podbiegunowego;
- Rorvik i archipelag Vikna;
- zwiedzanie katedry w Trondheim;
- doskonałe świeże ryby, (również te złowione samodzielnie)
POCZĄTEK REJSU
Rejs rozpoczynamy w Bodo w środę 26.08.2026 r.
Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Jacht będzie zacumowany w marinie w centrum Bodo.
KONIEC REJSU
Rejs zakończymy w Trondheim, w sobotę 05.09.2026 r. Jacht zacumujemy w marinie w centrum miasta.
___________
Dzień wymiany załogi w Trondheim i Bodo, wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.
___________
TRANSPORT
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie i na własny koszt.
START REJSU
Lotnisko w Bodo (BOO), znajduje się nieopodal portu – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.
Do Bodo dolecimy z 1-dną przesiadką w Oslo do Warszawy, Gdańska, Krakowa czy Szczecina.
POWRÓT Z REJSU
Z okolić portu (przystanek Prinsens Gate) można dostać się busem Flybussen / Værnes Express na lotnisko Trondheim-Værnes (TRD).
Bilet kosztuje 205/255 NOK, a przejazd trwa 37 minut.
Do Polski z Trondheim dolecimy bezpośrednio na lotniska w Gdańsku i Krakowie.
| Zaokrętowanie: | 26.08.2026 śro, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 05.09.2026 sob, godz. 09:00 |
|---|---|---|---|
| Port: | Bodo | Port: | Trondheim |
| Liczba godzin stażu: | 80-110 |
|---|---|
| Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
| Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
|---|---|
| Trasa rejsu: | Bodo - Svartisen-Gård - Louvund - Rørvik - Trondheim |
Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan.
Rejs zaczynamy w Bodo. Bodo to największy ośrodek miejski w okręgu Nordland. To miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Często stąd rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy do Tromso lub na południe do Trondheim. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę.
Urok tego miejsca tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na narciarstwo zimą oraz długie spacery w okresie letnim.
Wypływamy z Bodo i obieramy kurs na południowy-zachód, z celem dotarcia pod lodowiec Svaritsen. Svartisen to drugi co do wielkości lodowiec w Norwegii, znajdujący się w Parku Narodowym Saltfjellet-Svartisen. Jest znany ze swojego pięknego, niebieskiego lodu i malowniczych krajobrazów. Lodowiec przyciąga turystów z całego świata, którzy przyjeżdżają, aby go podziwiać i odbywać po nim wędrówki. Zajmuje powierzchnię około 370 kilometrów kwadratowych.
Svartisen jest też najniższym lodowcem kontynentalnej Europy, znajduje się zaledwie 20 m n.p.m. Dzięki temu jest łatwo dostępny. Koło podbiegunowe przebiega nad południową częścią lodowca.
Opuszczamy rejon lodowca, wypływamy na morze i obieramy dalej kurs na południowy-zachód. Płynąc pomiedzy lądem a wyspami i setkami szkierów, skierujemy się na wyspę Lovund. Jeżeli dopisze nam szczęście, podziwiać będziemy szykujące się do odlotu stada maskonurów, opuszczających swoje lęgowiska na koniec sierpnia.
Wyspa nawet bez tych ptaków zapiera dech w piersiach. Nad wioską góruje ogromny szczyt, już z daleka rzucający się w oczy. Ponadto, istnieje duże prawdopodobieństwo, że łosoś na Waszym talerzu pochodzi właśnie z Lovund, gdyż na wyspie siedzibę ma jedna z największych firm przetwórstwa rybnego w Norwegii.
Dalej kontynuujemy nasz kurs, aby odwiedzić portowy Rørvik w archipelagu Vikna, w skład którego wchodzi ok 6 tysięcy szkierowych wysepek. W 2004 archipelag został wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wody otaczające wyspy są jednym z największych łowisk dorsza. Na wszystkich fanów połowów, będzie czekał sprzęt wędkarski.
Rejs zakończymy w Trondheim. Trondheim to trzecie co do wielkości miasto w Norwegii. Założone w 997 r., długi czas było stolicą kraju, tutaj także zbierał się pierwszy norweski parlament. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii.
Do dziś Katedra Nidarosdomen (narodowa świątynia zbudowana nad grobem św. Olafa) jest miejscem licznie odwiedzanym. Najstarsze jej zachowane fragmenty, pochodzą z połowy XII w.
Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).
Transport do góry
Transport na miejsce zaokrętowania /z miejsca wyokrętowania, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Przeloty "do miejsca zaokrętowania" i powrót "z miejsca wyokrętowania" nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 51 (Nor-V)
Zapraszamy na pokład naszej Bavarii Cruiser 51.
Choć to nie jacht regatowy, całkiem dobrze się na nim żegluje! Szybko, dzielnie i ostro do wiatru.
Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jachtu jest zaskoczony przestrzenią i obszernością salonu oraz ilością światła, która wpada do niej przez liczne okna.
Tem ponad 15-to metrowy jacht mieści pod pokładem aż 5 dwuosobowych kabin.
Cztery kabiny mają podwójne, płaskie łóżko, natomiast jedna kabina ma dwie koje piętrowe. Jedną z nich zajmuje skipper.
Do dyzpozycji załogi są 3 wygodne toalety /kingston + umywalki + prysznic z ciepłą wodą/. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l).
Kambuz jest obszerny i dobrze skomponowany (lodówki, umywalka, mikrofalówka, dwupalnikowa kuchenka gazowa, piekarnik + garnki, patelnie, naczynia i sztućce dla całej ząłogi).
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.
Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem.
PODCZAS REJSU
Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Messa będzie cały czas wolna. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.
PARAMETRY
Rocznik: 2018
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Grot: rolowany
Silnik: 75 KM
WYPOSAŻENIE
Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.
Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne radio VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.
Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, mikrofalówka, dwie lodówki, trzy toalety morskie, trzy prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie Webasto, osuszacz powietrza, radio z USB, CD, MP3 , świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).
Zapraszamy na pokład!
______________________________________
* - zdjęcia poglądowe
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie,
- produkty na pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
* - Opcjonalnie istnieje możliwość wykupienia pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- kosztów dojazdu/przelotu do miejsca zaokrętowania i powrotu z miejsca wyokrętowania;
- transferów: lotnisko - marina, marina - lotnisko;
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych;
- rozszerzonego ubezpieczenia KL i NNW.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
| Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
|---|---|---|---|---|
|
18.07.2026 sob
29.07.2026 śro |
11 | Trondheim - Rørvik - Louvund - Svartisen-Gård - Reine (Lofoty) - Bodo | 5 550 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!
