Rejs z Oslo do Gdańska Nr: NYC-R/2021/09/124
Oslo - Cieśniny Duńskie - Gdańsk Górki Zachodnie
- Data rozpoczęcia:
- 11.09.2021 sobota
- Data zakończenia:
- 18.09.2021 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Oslo - Cieśniny Duńskie - Gdańsk Górki Zachodnie Więcej informacji
- Jacht:
- Stalowy, 18-metrowy kecz Więcej informacji
Opis rejsu do góry
.... sezon się kończy, a Ty nie możesz doczekać się rejsu? Zastanawiasz się jak wyglądają rejsy poza Bałtykiem? Czas się spakować i rozpocząć rejs.
W planie naszych stażowo-szkoleniowych rejsów mamy trasy dające niebanalną praktykę żeglarską.
Ten rejs to dobra okazja na zdobycie stażu!!! na trasie pełnomorskiej, ze stażem liczonym na stopień J.st.m. i Kpt. j.
Jeżeli zatem w przyszłości zamierzasz zostać skipperem czy kapitanem, a brakuje Ci doświadczenia morskiego w żegludze to zapraszamy.
Zapraszamy też żeglarzy posiadających doświadczenie, którzy dość mają siedzenia w domu i ponownie chcą spotkać się z Bałtykiem.
Jesienny Bałtyk przynosi trudniejsze warunki pogodowe co często wyzwala żeglarską adrenalinę. Zapewne więc będzie okazja nauki sterowania na fali, sprawdzenia reakcji organizmu na przechył, wiatr i chłód. To wszystko w atmosferze klasycznych wartości żeglarskich – wzajemnej obstawy stanowisk manewrowych, wspólnych wyjść pod maszt czy do pracy przy sztakslach w razie niesprzyjającej aury.
!!! Jeżeli masz obawy, po prostu spróbuj swoich sił, aby je przełamać !!!
TEN REJS
Zaczynamy w Oslo, mieście zachwycającym dynamicznym życiem towarzyskim i kuszącym jedyną w swoim rodzaju możliwością połączenia kontaktu natury z życiem miejskim.
Tutaj, na półwyspie Bygdøy rozlokowane są muzea, których żeglarze nie mogą ominąć:
Muzeum Kon-Tiki, oraz Muzeum Statku Fram, poświęcone jednostce zbudowanej w 1892 roku na zamówienie podróżnika Fridtjofa Nansena na poczet wypraw polarnych.
Linia brzegowa Oslo to wybrzeże fjordowe. Porozcinane jest ono szeregiem długich, wąskich, rozgałęziających się zatok, na przedpolu lądu występują liczne wyspy i wysepki.
Nasza droga z Oslofjordu powiedzie przez kapryśne i zatłoczone Cieśniny Kattegat i Skagerrak, gdzie niekiedy wskutek przewężeń, silny wiatr północny w połączeniu z prądem lubi przymurować żeglarzy w okolicznych portach.
Minutą ciszy oddamy honor załodze s/y Janosik, jednostce, która zatonęła w niewyjaśnionych okolicznościach w Cieśninie Skagerrak, u wejścia do Oslofjordu.
Cieśniny Skagerrak i Kattegat, to akweny sztormowe szczególnie o tej porze roku. Miejsca godne oceanicznego jachtu, wymagające wprawionych sterników, gdzie duże fale łamią swoje grzywy, a efektywna żegluga wymaga współpracy załogi, gotowej stawić się na każdy alarm manewrowy.
Dalej przed nami, Sund i Wielki Bełt. To dopiero gratka dla nawigatorów, którzy sprostać muszą gigantycznemu ruchowi statków, promów i setek jednostek napływających z każdej strony, przy jednoczesnym pilnowaniu pozostałych przeszkód nawigacyjnych oraz płycizn.
Kiedy przebrniemy przez to wszystko, niezależnie od dokonanego wyboru, będziemy mogli nazywać się prawdziwymi żeglarzami i złapać oddech na znajomym, spokojnym Bałtyku.
To jednak jeszcze nie koniec rejsu, bo przed nami kolejne 250 mil żeglugi. Nie zapominajmy, że „nasze” morze również potrafi być kapryśne i mimo że już od minięcia Skagen poczujemy się jak u siebie, to dopiero po dojrzeniu błyskającej latarni w Rozewiu będziemy mogli powiedzieć, że jesteśmy „w domu”…
Zaokrętowanie: | 11.09.2021 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 18.09.2021 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Oslo | Port: | Gdańsk - Górki Zachodnie |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Oslo - Cieśniny Duńskie - Gdańsk Górki Zachodnie |
Realizacja trasy rejsu - w zależności od warunków meteorologicznych, sytuacji epidemicznej i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, podejmuje kapitan.
Transport do góry
Uczestnicy wyprawy transport organizują we własnym zakresie.
Z Polski do Oslo dostać można się tanimi liniami lotniczymi. Loty bezpośrednie z Gdańska, Szczecina, Krakowa, Modlina.
Jacht do góry
Stalowy, 18-metrowy kecz
Jacht to talowy kecz, który już od etapu projektowania miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych. Dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi.
Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik FORD SABRE 2715E o mocy 120 HP i trójfazowy generator prądu zmiennego 400 V o mocy 11 kW.
Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła centralnego ogrzewania, z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.
Środki ratunkowe:
- tratwa SOLAS PACK A – 12 osób
- Kamizelki pneumatyczne 290N SOLAS
- Epirb
- Jonbouy
- Rzutka
- Pirotechnika zgodna z SOLAS
Dane techniczne:
- LOA 18 m
- BEAM 4,7 m
- DRAUGHT 2,4 m
- Masa całkowita 31 000 kg
- Kokpit częściowo zamknięty
- Ożaglowanie 140 m2.
- Silnik Ford Sabre 120 HP
- Zbiorniki wody użytkowej 2000 L
- Zbiorniki paliwa 1250 L
Wyposażenie:
- ploter Garmin gpsmap 1222 touch 12 cali – 2 sztuki
- Mapy bluechart
- Echosonda
- Wiatromierz
- Log
- Radar Garmin 18 cali xHD
- AIS klasy B
- Autopilot
- Ponton desantowy RIB - twarde dno 3,8 m z silnikiem
- VHF
- Laptop z OPEN CPN
- Satelitarna łączność Garmin Inreach
- Kompresor do napełniania butli nurkowych
- Butle nurkowe
- Panele fotowoltaiczne 450 W
- Turbina wiatrowa 260 W
- Generator prądu zmiennego 400 V 11 kW
- Elektryczna pompa zęzowa
- Ręczna pompa zęzowa
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- czarter jachtu,
- przygotowanie jednostki do wyprawy,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- ubezpieczenie jachtu.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtu* na paliwo, opłaty portowe, prowiant – ok. 25 euro /dzień /osobę. Składka zbierana jest na burcie jachtu, rozliczana na koniec rejsu. Reszta z kasy zostanie rozdzielona pomiędzy członków załogi.
2. Ubezpieczenia KL i NNW oraz ubezpieczenia od kosztów ratownictwa SAR. Wysokość składki zależna jest od wieku i stanu zdrowia uczestnika.
3. Dojazdu na start rejsu i powrotu.
________
* - Kapitan jest wyłączony z wpłaty do kasy jachtu.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!