Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Kanał La Manche - No.1 >>> Rejs z Amsterdamu do Londynu Nr: KBK-R/2023/08/859

Amsterdam - Ostenda - Boulogne-sur-Mer - Dover - Ramsgate - Londyn

Data rozpoczęcia:
19.08.2023 sobota
Data zakończenia:
27.08.2023 niedziela
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Amsterdam - Ostenda - Boulogne-sur-Mer - Dover - Ramsgate - Londyn Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 46 (MPn-II) Więcej informacji

Cena: 3 150 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym, na wodach Kanału La Manche, to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik nie powodując tak silnych niedogodności ... jak Bałtyk.

To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę. Załoga jachtu, pełni wachty (również te nocne) i odpowiada za prowadzenie jednostki, przygotowanie posiłków, utrzymanie klaru na jachcie.
Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2020 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia (rejs z Amsterdamu)/z portu zakończenia rejsu (rejs do Amsterdamu),
- niezmienną cenę rejsu po dokonaniu rezerwacji miejsca,
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.

TRASA

To jedna z ciekawszych tras naszych rejsów po Morzu Północnym.

Rejs zaczynamy w Amsterdamie. Dla wielu to miejsce magiczne, budzące wielkie emocje. Słynie na świat ze swoich kanałów oraz swobodnego podejścia do życia. Znajdziemy tu również wiele muzeów i innych placówek kulturalnych. Miasto wręcz kipi historią. Dla żeglarzy to inspiracja. Nie jedna szanta dotyczy tego miasta, a zasłyszane wśród szuwarów „... do Amsterdamu zawinąć choć raz ...” było inspiracją nie jednej wyprawy na morza i oceany ….
My na pobyt w tym dużym mieście czasu mamy niewiele. Powinno go wystarczyć na wyczucie jego rytmu, zwiedzenie najważniejszych atrakcji, spotkanie z historią i skosztowanie tego i owego z bogatej oferty gastronomicznej. Bo Amsterdam oprócz oczu, ucieszy też Wasze podniebienia. To miasto niezwykłej różnorodności i wieloetniczności tworzy kulturowy i kulinarny misz-masz. Zobaczycie sami czy to spacerując ulicami, jeżdżąc na rowerze czy pływając kanałami.

Po Amsterdamie przyjdzie czas na Ostendę, malowniczy nadmorski kurort.
Ostenda to miasto o burzliwej historii. Przez wieki mocarstwa rywalizowały o ten port przyczyniając się do jego wzlotów i upadków.
Ze średniowiecznej zabudowy Ostendy, do czasów obecnych przetrwało niewiele. Z późniejszych czasów warto zobaczyć wzniesiony w latach (1899-1905) monumentalny neogotycki kościół św. Piotra i Pawła. Będąc już tu, wybrać się można na wycieczkę do Brugii, zwaną z uwagi na liczbę kanałów, flamandzką Wenecją. Jest tu tak ładnie, że każdy kto wrócił z Brugii na nasz jacht we wcześniejszych rejsach, potwierdzał, że warto było! Ale, ale - w trakcie postoju w belgijskiej Ostendzie, nie zapomnijcie zakupić pudełka znakomitych belgijskich czekoladek dla kogoś czekającego na lądzie.

Dalej popłyniemy do Francji. Po francuskiej stronie Kanału staniemy w małym miasteczku o dźwięcznej nazwie Boulogne-sur-Mer. W planie krótki postój na regenerację i płyniemy dalej, przez Kanał Angielski do Dover.

Płynąc przez Kanał, musimy mieć się na baczności. To jedna z najbardziej uczęszczanych dróg wodnych w Europie. Statki handlowe suną jeden za drugim – czy uda nam się znaleźć odpowiedni momentu na przecięcie toru wodnego tych olbrzymów? Niewątpliwie tak, jednak zobaczycie, że nie jest to takie proste gdyż nawet jako jacht żaglowy, nie będziemy mieli tu pierwszeństwa. To czas, kiedy zastosowanie mają przepisy MPDM.
Kiedy zbliżymy się do wybrzeża Anglii, zanim osiągniemy kolejny port, w oddali obserwować będziemy przepiękne, majestatycznie wyłaniające się z morza, białe klify. Robią wrażenie, naprawdę.
Dover bo do niego się kierujemy, to słynny port, który oddalony jest od francuskiego portu Calais zaledwie o 34 kilometry. To tędy prowadzi najszybsza droga na kontynent – promem lub Eurotunelem. I pewnie większości z Was właśnie z tym kojarzy się to miasto.
Tuż przy porcie na szczycie jednego z klifów stoi Zamek. Jest on największą twierdzą w Wielkiej Brytanii. Ta średniowieczna budowla z początku XII wieku nadal robi ogromne wrażenie – sami zobaczycie.

Dalej, na wybrzeżu czeka nas jeszcze jeden port Ramsgate.
Ramsgate ma fenomenalnie ładny port, z imponującą przystanią wypełnioną pływającymi jachtami i wspaniałą architekturą, z kutymi balkonami i okazałymi kolumnadami. Jest tu szeroka i piaszczysta plaża miejska. Można także odwiedzić tunele, zbudowane w celu schronienia 60 000 ludzi w czasie II wojny światowej.

Oba porty są ciekawe zarówno turystycznie jak i żeglarsko, my jednak wpłyniemy tu na szybki odpoczynek, ciepły prysznic, coś na ząb, wycieczkę i ruszamy dalej, wprost do ujścia Tamizy. Ujście początkowo szerokie zacznie się zwężać i przyjdzie pora na zrzucenie żagli. W górę rzeki popłyniemy na silniku a podczas tego odcinka przyjdzie nam zmierzyć się z prądami pływowymi. Tamizy nie da się rozsądnie pokonać "na raz'. Trzeba wyliczyć dokładnie jak daleko poniesie nas przypływ i w którym miejscu przeczekać odpływ. W nagrodę, na końcu naszego rejsu w Londynie, stoimy w bardzo prestiżowej marinie tuż pod twierdzą Tower of London i przy Tower Bridge. Trudno o lepsze miejsce na rozpoczęcie zwiedzania Londynu! Miasto jest pełne historii, zabytków, muzeów i wielu innych atrakcji. Trzeba by spędzić w nim kilka dni aby zobaczyć choćby najważniejsze miejsca. Część turystyczną, pozostawiamy jednak w Waszych rękach.

Zaokrętowanie: 19.08.2023 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 27.08.2023 nie, godz. 09:00
Port: Amsterdam Port: Londyn
Liczba godzin stażu: 70-95(100)
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Kanał Kiloński, Kanał La Manche, Wyspy Fryzyjskie
Trasa rejsu: Amsterdam - Ostenda - Boulogne-sur-Mer - Dover - Ramsgate - Londyn

Wskazana trasa jest propozycją, którą chcemy w pełni zrealizować. Jednak przygoda na morzu zależna jest również od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję co do przebiegu trasy podejmuje doświadczony kapitan.

Początek rejsu

Sam rejs rozpocznie się w Amsterdamie.
Naszą przygodę my jednak rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 19.08.2023 r. o godzinie 22:30. Pod dworcem czekać będzie wygodny mikrobus, którym pojedziemy do mariny w Amsterdamie.
Przejazd potrwa około 9 godzin.

W marinie w Amsterdamie czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia.

Zakończenie rejsu

Do Londynu wpłyniemy w sobotę 26.08.2023, a rejs kończymy w niedzielę. Ze względu na fakt, że uczestnicy mają powrotne samoloty o różnych godzinach, nie ustalamy godziny zakończenia rejsu. Cała niedziela jest dniem techniczno-organizacyjnym.

Transport do góry

1. W przypadku rejsów rozpoczynających się w Londynie, organizacja przelotu/dojazdu na miejsce rozpoczęcia rejsu jest po stronie uczestnika. Powrót z Amsterdamu do Szczecina organizujemy w formie przejazu mikrobusem.

2. W przypadku rejsów rozpoczynających się w Amsterdamie, transport na miejsce rozpoczęcia rejsu organizujemy w formie przejazu mikrobusem spod dworca PKP Szczecin Główny.
Organizacja powtotu z Londynu, przelotu/dojazdu jest po stronie uczestnika.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 46 (MPn-II)

Jacht którym pływamy w tym sezonie po Morzu Północnym, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Dane techniczne:
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do Amsterdamu / z Amsterdamu do Szczecina,
- produkty na pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

** - Opcjonalnie istnieje możliwość wykupienia pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dla rejsu rozpoczynającego się w Londynie: dojazdu/przelotu do miejsca rozpoczęcia rejsu,
- dla rejsu kończącego się w Londynie: dojazdu/przelotu z portu do miejsca zamieszkania,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 3 150 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!