Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs z Amsterdamu do Danii >>>Staż na pływach Nr: KBK-R/2024/09/951

Amsterdam - Den Helder - Helgoland - Esbjerg - Thyborøn

Data rozpoczęcia:
08.06.2024 sobota
Data zakończenia:
16.06.2024 niedziela
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Amsterdam - Den Helder - Helgoland - Esbjerg - Thyborøn Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 46 (MP-Frz) Więcej informacji

Cena: 3 400 zł

Wolne miejsca: 3

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik nie powodując tak silnych niedogodności ... jak Bałtyk.

To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.

(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2020 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu od momentu rezerwacji miejsca.

TEN REJS

Zapraszamy na ten fascynujący rejs, który, zaczniemy w Amsterdamie.
Czy komuś trzeba przedstawiać to miejsce? Miasto, które nigdy nie śpi. To właśnie tutaj znajduje się ponad 1200 mostów i 160 kanałów. To tutaj jest więcej rowerów niż mieszkańców, a ścieżki rowerowe mają długość ponad 400 km. To tutaj ludzie są wyjątkowo radośni i pogodni.
Spędzimy w Amsterdamie całą niedzielę, tak, aby każdy mógł zrealizować swoje plany, niezależnie czy to będzie rejs po kanałach, spacer/jazda rowerem po mieście, wizyta w coffee shopie czy zwiedzanie niezwykłych muzeów).

Dalej popłyniemy na Morze Północne, i sprawdzimy jak to jest z Wyspami Fryzyjskimi i czy faktycznie można "chodzić po morzu"? Dodatkowo wpływając/wypływając do portów archipelagu, trzeba się przygotować od strony nawigacji pływowej. Wybór dogodnego momentu na wpływanie i wypływanie z portu jest doskonałym treningiem i nauką dla wszystkich zainteresowanych żeglarstwem.

Do Thyboron planujemy wpłynąć w sobotę 15.06 po południu.

TRANSPORT

Dojazd:
Sam rejs rozpoczynamy w marinie w Amsterdamie.
Do mariny w Amsterdamie zawieziemy Was wygodnym mikrobusem wprost spod dworca kolejowego Szczecin Główny (na dworcu spotykamy się w sobotę 08.06 o godzinie 22.30). Podróż potrwa około dziewięciu godzin i rano będziemy już w marinie, gdzie czekać na Was będzie jacht.

Powrót
Do Thyboron planujemy wpłynąć w sobotę po południu.
W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z „nową załogą”, którym Wy jako uczestnicy kończącego się właśnie rejsu, około godziny 12:00 wyruszycie do Polski. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 20:30.

Przejazdy mikrobusem wliczone są w cenę rejsu.

Dzień wymiany załóg w Amsterdamie i Thyboron wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości.
Około godziny 08:00 do mariny przyjedzie nowa załoga. Stara załoga wyruszy w drogę powrotną około południa. Zatem przez kilka godzin obie załogi będą razem. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.

Zaokrętowanie: 08.06.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 16.06.2024 nie, godz. 09:00
Port: Amsterdam Port: Thyboron
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-95
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Niemcy, Dania, Holandia
Trasa rejsu: Amsterdam - Den Helder - Helgoland - Esbjerg - Thyborøn

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan.

Rejs zaczynamy w Amsterdamie. Dla wielu to miejsce magiczne, budzące wielkie emocje. Słynie na świat ze swoich kanałów oraz swobodnego podejścia do życia. Znajdziemy tu również wiele muzeów i innych placówek kulturalnych. Miasto wręcz kipi historią. Dla żeglarzy to inspiracja. Nie jedna szanta dotyczy tego miasta, a zasłyszane wśród szuwarów „... do Amsterdamu zawinąć choć raz ...” było inspiracją nie jednej wyprawy na morza i oceany ….
My na pobyt w tym dużym mieście czasu mamy niewiele. Powinno go wystarczyć na wyczucie jego rytmu, zwiedzenie najważniejszych atrakcji, spotkanie z historią i skosztowanie tego i owego z bogatej oferty gastronomicznej. Bo Amsterdam oprócz oczu, ucieszy też Wasze podniebienia. To miasto niezwykłej różnorodności i wieloetniczności tworzy kulturowy i kulinarny misz-masz. Zobaczycie sami czy to spacerując ulicami, jeżdżąc na rowerze czy pływając kanałami można odnieść wrażenie, że otaczają nas wszystkie kuchnie świata. Obok niewielkich chińskich, wietnamskich czy tajskich knajpek, znajdziemy restaurację portugalską i włoską, zaraz obok brazylijską, by kilka metrów dalej odkryć przysmaki prosto z Malezji, Japonii czy… z francuskiej piekarni.

Z Amsterdamu popłyniemy do Den Helder, port o dużym znaczeniu strategicznym dla marynarki wojennej Holandii. Można tu spotkać najnowsze okręty wojskowe, a wizyta w pobliskim muzeum morskim dostarcza wielu wrażeń.
Samo miasto nie jest duże, a jego architektura opiera się na pozostałościach dawnych fortyfikacji. Liczne kanały w mieście wskażą Wam jak przebiegała dawna linia obronna miasta. W północno - zachodniej części miasta przy brzegu morza znajduje się udostępniony do zwiedzania Fort Erfprins, a w centrum, przy forcie Fort Dirksz Admiraal zobaczycie bunkry.

Dalej skierujemy się na wyspę Helgoland. To bardzo ciekawa i malownicza wyspa. Spacer wokół niej zajmuje niecałą godzinę. Podczas spaceru zobaczycie przepiękne skalne urwiska walczące z erozją, pastwiska z widocznymi do dzisiaj lejami po bombach II Wojny Światowej i leniwie pasące się owce. Masa pamiątkowych zdjęć pozwoli Wam po rejsie snuć wspominki przy szklaneczce dobrego (i taniego tutaj) rumu ze sklepu wolnocłowego.

Kolejnym portem do którego zawiniemy jest Esbjerg. To piąte co do wielkości miasto w Danii, zlokalizowane na zachodnim wybrzeżu Jutlandii. Jest to najważniejszy port rybacki w Danii, a także duńska baza eksploracji ropy i gazu na Morzu Północnym. Charakterystyczna i ogromna rzeźba „Człowiek spotyka się z morzem” dumnie zaznacza, że jest to duńska brama handlowa na zachodzie.
W okolicy zlokalizowany jest Park Narodowy Wadden Sea, najnowszy i największy park narodowy w Danii. Obejmuje dziewicze plaże, tereny podmokłe i rezerwaty przyrody. Morze Wattowe, leżące w centrum wschodnioatlantyckich tras wędrownych, jest jednym z najważniejszych obszarów pływowych na świecie. Ponad dziesięć milionów ptaków wędrownych używa linii brzegowej jako przystanku każdego roku. Oprócz obfitego życia ptaków, na rozległej linii brzegowej znajduje się największa w Danii populacja plamistych fok.

Ostatni port do którego popłyniemy to Thyborøn. To niewielkie miasto z rybackim portem. Wielu atrakcji tu nie ma, ale pożegnalny wieczór spędzony w lokalnym rybackim barze, z potrawami ze świeżych owoców morza dobrze organizuje czas. W samym mieście na uwagę zasługuje punkt widokowy Naturrum Thyborøn, gdzie można zobaczyć budynek muzeum z pamiątkami, przepięknie oblepiony różnego rodzaju muszlami, kamieniami i bursztynem - Sneglehuset, oraz bunkry na plaży Thyborøn-fæstningen.
W Thyboron spędzimy noc poprzedzającą powrót do Polski.

Transport do góry

< w/g opisu powyżej >

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 46 (MP-Frz)

Na rejs zapraszamy na pokładzie jachtu Bavaria Cruiser 46, z rocznika 2020.

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. Nasza "bawarka" ma dobry rocznik i jest duża.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem.
W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

DANE TECHNICZNE
JACHT - BAVARIA CRUISER 46
- rocznik: 2020
- długość: 14.24 m
- szerokość: 4.35 m
- ilość kabin: 4
- LICZBA MIEJSC: 8+ 1
- ilość WC: 3
- zanurzenie: 2.10 m
- żagle: 122 m²
- silnik: 55 KM

WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

Zapraszamy na pokład!

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do mariny w której rozpoczyna się rejs,
- przejazd powrotny komfortowym mikrobusem po zakończeniu rejsu do Szczecina,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Istnieje możliwość wykupienia pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce/z miejsca skąd organizujemy transport,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 400 zł

Wolne miejsca: 3

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
31.08.2024 sob
08.09.2024 nie
8 Thyboron - Helgoland - Borkum - Den Helder - Amsterdam 3 450 zł Więcej o rejsie
28.09.2024 sob
06.10.2024 nie
8 Thyboron - Helgoland - Borkum - Den Helder - Amsterdam 3 040 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!