Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Płynę po duży staż >>> Rejs ONE WAY - kurs na Sztokholm Nr: MIM-R/2024/03/449

Gdynia – Kalmar – Visby – Fårö – Sandhamn – Sztokholm

Data rozpoczęcia:
06.07.2024 sobota
Data zakończenia:
13.07.2024 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia – Kalmar – Visby – Fårö – Sandhamn – Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 38 Cruiser (B-M) Więcej informacji

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na intensywny rejs stażowo-szkoleniowy po rodzimym Bałtyku. W trakcie rejsu planujemy spędzić możliwie jak najwięcej czasu na morzu (możliwy staż morski, to nawet 100 godzin!!!)

W trakcie rejsu, wybierzemy trasę mając na uwadze prognozy pogody.

Bez względu na wybrana trasę, odwiedzimy kilku portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Dla żeglarzy jednak, najważniejszy będzie czas na morzu i rozwijanie umiejętności żeglarskich. Nasz doświadczony Skipper chętnie podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia, ale należy mieć świadomość, że jest to rejs z dużą ilością żeglowania (aby przykładowo dotrzeć do Visby, potrzeba zwykle 1.5-2 doby) więc i na morzu spędzimy większość czasu rejsu -> ŻEGLUJEMY ZATEM RÓWNIEZ W NOCY.

Po rejsie Skipper wystawi uczestnikom rejsu opinie zgodne z wymogami PZŻ.

Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!

TEN REJS

Rejs rozpoczynamy w Gdyni.

Na początek obierzemy kurs na Gotlandię, największą wyspę na Bałtyku. Majestatyczne klify, różnorodne formacje skalne i szmaragdowe zatoki tworzą niesamowity krajobraz. Visby, stolica wyspy przez kilka stuleci była handlową metropolią i ważnym miejscem pośrednictwa w kontaktach ze wschodem.
Dzisiaj miasto urzeka murami obronnymi, wyniosłymi ruinami gotyckich kościołów i pięknymi ogrodami.

Po chwili relaksu na Gotlandii ruszymy w stronę pięknych sztokholmskich szkierów, które zaprowadzą nas do stolicy Szwecji.
Skandynawska metropolia zachwyca nie tylko nietypowym ukształtowaniem terenu, ale także wspaniałą architekturą, olbrzymią ilością zieleni i świeżym powietrzem, będąc jednocześnie ważnym ośrodkiem politycznym, naukowym oraz kulturalnym.

Dla wszystkich żeglarzy głównym punktem programu jest zwiedzanie morskiego muzeum Vasa, gdzie podziwiać można wydobyty w 1961 r. z dna morskiego siedemnastowieczny okręt. Zwodowany w 1628 roku galeon był największym statkiem wojennym swoich czasów. Jako duma i chluba królewskiej marynarki, miała wziąć udział w szwedzkim podboju Polski. Nie zdążył – w dziewiczym rejsie pokonał zaledwie milę, zanim uległ widowiskowemu zatonięciu.

Rejs zakończymy w mieście Sztokholm, w porcie leżącym w sąsiedztwie muzeum.

.
KONIEC REJSU - POWRÓT DO POLSKI

Koniec rejsu i wyokrętowanie: 13 lipca 2024 do godz. 09:00

Ze Sztokholmu latają samoloty do Polski w bardzo korzystnych cenach.

Zaokrętowanie: 06.07.2024 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 13.07.2024 sob, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Sztokholm
Liczba godzin stażu: 80-100
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Gdynia – Kalmar – Visby – Fårö – Sandhamn – Sztokholm

Powyższa trasa, jest trasą proponowaną. Jej realizacja oraz liczba uzyskanych godzin stażu, jest opcją w którą będziemy celowali. Faktyczny przebieg rejsu i ilość wypływanych godzin stażowych, są jednak uzależnione od zmiennych na które nie mamy wpływu, jak warunki atmosferyczne a także kondycja załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan.

Visby to miasto które kiedyś było członkiem Hanzy. Do dziś zachowało swój nieprawdopodobny charakter. Jest to absolutna perełka bałtycka, którą koniecznie należy odwiedzić.
Aby dotrzeć do Visby, musimy pokonać kawał Bałtyku. Droga zwykle zajmuje 1,5-2 doby.

Dalej skierujemy się na sztokholmskie szkiery, odwiedzając jedną z wysp.
Sztokholmskie Szkiery - to kraina wysp na Bałtyku, na wschód od Sztokholmu, składająca się z 24 tysięcy mniejszych i większych wysp. Archipelag rozciąga się na przestrzeni 150 km, od wyspy Archolma na północy do Landsort na południu.
Wyspy te różnią się nie tylko wielkością, ale też ukształtowaniem, szatą roślinną i urokiem. Scenerie takich wysp to lasy i skały, łąki i pastwiska, przystanie, plaże oraz oczywiście zabudowania (domy, domki, budynki gospodarcze). Na wielu wyspach są kawiarenki, butiki, restauracje. Archipelag to raj zarówno dla żeglarzy, jak i osób posiadających na którejś z wysp swój domek letniskowy.
Zatrzymamy się na wyspie Utö , jednej z większych w archipelagu. Wyspa znana głównie z pięnej natury, miejsc na odpoczynek, zabytkowego 200-tu letniego młyna i najstarszych kopalnii rudy żelaza w Szwecji.

Na zakończenie naszej wyprawy, skierujemy jacht na Sztokholm. Stolica Szwecji to absolutnie wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone archipelagiem sztokholmskim, składającym się z ponad 20 tysięcy wysp i wysepek!!! Ważne dla nas. To to, że trochę uroku i trudu pływania po szkierach uda nam się uszczknąć. Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Będziecie pod wrażeniem.
Wracając do Sztokholmu, pomimo, iż to duże miasto to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni, lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje, najlepiej byłoby przylecieć do Sztokholmu choć dzień lub dwa wcześniej. Pośród wielu możliwości jakie daje turystom to miasto, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści,
… i wiele innych. Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria 38 Cruiser (B-M)

Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser z roku 2008.

Dane techniczne:
Długość całkowita: 11,76m
Długość kadłuba: 11,45m
Szerokość: 3,90m
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 69m2
Moc silnika: Volvo 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie

Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.

Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie (koja*),
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- UKRiT (ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej),
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- koc, kołdrę, poduszkę, pościel,
- ręcznik.

_______________
* 6 koi w kabinach dwuosobowych, 1 koja w mesie

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu. Zwykle składka wynosi równowartość 600 PLN/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;

Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.

__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.

** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.

Harmonogram płatności:
  • 50% – w dniu rezerwacji online
  • 50% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 800 zł

Zakończony

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
21.09.2024 sob
28.09.2024 sob
7 Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia 1 800 zł Więcej o rejsie
28.09.2024 sob
05.10.2024 sob
7 Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia 1 700 zł Więcej o rejsie
12.10.2024 sob
19.10.2024 sob
7 Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia 1 700 zł Więcej o rejsie
19.10.2024 sob
26.10.2024 sob
7 Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia 1 700 zł Więcej o rejsie
26.10.2024 sob
02.11.2024 sob
7 Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia 1 700 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!