Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs po norweskich fiordach >>> Ålesund - Bergen - No.2 Nr: KBK-R/2024/06/1149

Ålesund - Hjørundfjorden - Runde - Sognefjorden - Fjærland - Bergen

Data rozpoczęcia:
30.08.2025 sobota
Data zakończenia:
06.09.2025 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Ålesund - Hjørundfjorden - Runde - Sognefjorden - Fjærland - Bergen Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 46 (Nor-II) Więcej informacji

Cena: 3 500 zł

Wolne miejsca: 6

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy Was na piękne wody Norwegii. Ten rejs to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.

Norwegia to marzenie wielu polskich żeglarzy. A my w tym rejsie pomożemy Wam je zrealizować. Norwegia jest piękna i malownicza. Zobaczycie tam monumentalne fiordy, skalne - wysokie na kilkaset metrów pionowe ściany wpadające do wody, wodospady spływające wprost do morza. Ponadto są tam tysiące rozrzuconych wszędzie wysepek, tworzących labirynty cieśnin i przesmyków. Będzie się działo!!!

Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym (zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie). To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego (po rejsie uczestnicy otrzymają opinie z rejsu akceptowaną przez PZŻ).
/Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku./

Każdy uczestnik rejsu – stanowi też jego załogę. Załoga jachtu, pełni wachty (również te nocne) i odpowiada za prowadzenie jednostki, przygotowanie posiłków, utrzymanie klaru na jachcie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

Wyżywienie
Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu - zapewniamy zróżnicowane i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych.
Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz.

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht z 2020 r.,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu po rezerwacji miejsca,
- załoga: maksymalnie 8 uczestników + kapitan.

TEN REJS

Rejs rozpoczynamy w Alesund w sobotę 30.08. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Jacht będzie zacumowany w marinie Brosundet Gjestebrygge w samym centrum miasteczka.

Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.

Wybierając się do krainy fiordów, warto zejść z pokładu i wypuścic się na trekking po okolicznych szlakach. Pozwoli to na idealne połączenie żeglarstwa i pieszych wędrówek pozwalające odkryć ten rejon z dwóch różnych perspektyw.

Do Bergen wpłyniemy w piątek 05.09 po południu. Jacht zacumujemy w w jachtowej części portu, tuż koło słynnego targu rybnego, w Bergen Havn. Rejs kończymy w sobotę.

___________

Dzień wymiany załogi w Alesund i Bergen wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.

___________

TRANSPORT

Przelot do Alesund i powrót z Bergen nie jest wliczony w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.

Bezpośrednie loty na trasie z Polski do Alesund i z Bergen do Polski, oferuje WizzAir z Gdańska.

Do Norwegii można również polecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.

POCZĄTEK REJSU
Z lotniska Alesund/Vigra do Alesundu kursuje autobus FB65. Bilety można kupić przez internet lub u kierowcy.
Koszt przejazdu 155 NOK.

ZAKOŃCZENIE REJSU
Z portu uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przejeżdżają na lotnisko w Bergen. Z okolicy mariny kursuje bezpośredni tramwaj numer 1.
Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu 115 NOK.

Zaokrętowanie: 30.08.2025 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 06.09.2025 sob, godz. 09:00
Port: Ålesund Port: Bergen
Liczba godzin stażu: 50-80
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Ålesund - Hjørundfjorden - Runde - Sognefjorden - Fjærland - Bergen

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan.
Opisany powyżej plan odwiedzenia dwuch dużych fiordów, uda się tylko przy dobrej pogodzie (wiatr), chęci do intensywnego pływania (również w nocy) i krótkich, intensywnych postojów w poszczególnych miejscach. Jeśli w załodze wygra chęć dokładniejszego eksplorowania odwiedzanych miejsc i zrobienia dłuższych wycieczek lądowych, wówczas trzeba się będzie zdecydować na ominięcie części wskazanych miejsc.

_________________________

Podczas rejsu staramy się wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję do postawienia żagli, jednak specyfika wąskich i krętych fiordów jest taka, że często silnik jest jedynym rozwiązaniem.
_________________________

Rejs zaczniemy w Alesund.

Alesund to miasto leżące na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę.
Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.
Latem, poza miastem można wędrować licznymi szlakami pieszymi i pooglądać maskonury na pobliskiej wyspie Runde.

Po wypłynięciu z Alesund ruszymy w stronę Hjørundfjord, najbardziej idyllicznego fiordu w Norwegii. Jest on długą na 33 kilometry odnogą od większego Storfjorden. Zatokę po obu stronach otaczają wysokie, spiczaste szczyty górskie zapewniające niezwykłe widoki. To góry zwane Alpami Sunnmøre, które kuszą wizją pięknych wędrówek.
Wielu uważa, że jest to jeden z najpiękniejszych fiordów na świecie, gdzie można z bliska obcować z dziką, nietkniętą ręką człowieka przyrodą.
Poszukajcie na mapie miasteczka Urke, bo tam być może zacumujemy.

Dalej popłyniemy na południe, zachwycając się krajobrazami, fiordami, zielenią, wodospadami i typową norweską zabudową.

Kolejnym przystankiem może być wyspa Runde na trasie do Sognefjoru. To mała wysepka słynna wśród ornitologów, za sprawą zlokalizowanych na południowych klifach jednej z największych w Norwegii kolonii Maskonurów.

Sognefjord to drugi pod względem wielkości fiord na Ziemi, tuż po grenlandzkim Scoresby Sund. Norweski gigant leży dwie i pół godziny jazdy od portu w Bergen i wcina się w ląd na długości 204 kilometrów, niemal przecinając Norwegię na pół. W głębi lądu „zatrzymują” go góry Jotunheimen. Jego głębokość też jest imponująca, w najbardziej głębokim miejscu wynosi 1 303 metry. Dla porównania średnia głębokość Bałtyku to… 55 metrów. Ogromne wrażenie robią strzeliste, kilkusetmetrowe ściany fiordu, które w najwęższym miejscu zbliżają się do siebie na odległość 240 metrów! Wysokie zbocza porośnięte bujną zielenią łagodnie wchodzą w znajdującą się u ich podnóża krystalicznie czystą i przejrzystą wodę. Niezwykłą atmosferę tego miejsca tworzy piękna i dziewicza przyroda. Można by tu spędzić godziny na wędkowaniu czy spacerach po specjalnie wyznaczonych trasach wijących się pomiędzy małymi i uroczymi norweskimi miasteczkami.
Nie dopłyniemy co prawda do końca fiordu oddalonego o ponad 200 km od morza, jednak zawiniemy do niewielkiego miasteczka Fjærland (w odnodze zwanej Fjærlandsfjord), aby zobaczyć kolejną z atrakcji: jęzory lodowcowe.

Rejs zakończymy w Bergen, bramie do kolejnych fiordów, miejscu leżącym u podnóża siedmiu wzgórz. Malownicze położenie miasta pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od ok. 1200 r. było gwarnym nabrzeżem zajmowanym przez hanzeatyckich kupców i prawie nic się nie zmieniło. Nadal nabrzeże tętni życiem jest pełne sklepów, kawiarni i straganów – szczególnie wieczorem, jak i w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port pełen jest ruchu. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie. Można śmiało powiedzieć, że miasto jest kulturalnym centrum Norwegii. Można je również nazwać stolicą krainy fiordów, z uwagi na lokalizację między najdłuższymi fiordami Norwegii: Sognefjordem i Hardangerfjordem.

Transport do góry

Transport na miejsce zaokrętowania /z miejsca wyokrętowania, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 46 (Nor-II)

Jacht którym pływamy w tym sezonie po Bałtyku, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Dane techniczne:
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie,
- produkty na pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)**.

** - Opcjonalnie istnieje możliwość wykupienia pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- kosztów transportu,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 3 500 zł

Wolne miejsca: 6

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
28.06.2025 sob
05.07.2025 sob
7 Ålesund - Hjørundfjorden - Runde - Sognefjorden - Fjærland - Bergen 3 325 zł Więcej o rejsie
05.07.2025 sob
12.07.2025 sob
7 Bergen - Fjærland - Sognefjorden - Runde - Hjørundfjorden - Ålesund 3 500 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!