WIOSENNY REJS STAŻOWY PO BAŁTYKU >>> REJS DLA GRUPY Nr: KRS-R/2025/03/9
Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk
- Data rozpoczęcia:
- 14.04.2025 poniedziałek
- Data zakończenia:
- 19.04.2025 sobota
- Ilość dni:
- 5 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk Więcej informacji
- Jacht:
- Delphia 47 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy stażowo-szkoleniowe po Bałtyku. To rejs dla żeglarzy, którzy lubią morze, długie chwile za sterem i przygodę.
Rejsy te organizujemy wiosną (przed sezonem) i jesienią (po sezonie), a każdy z nich to doskonała okazja, aby doświadczyć piękna srogiego Bałtyku, w mniej zatłoczonym okresie.
Warunki wiatrowe są zazwyczaj na wiosennym i jesiennym Bałtyku bardzo dynamiczne, i pozwalają na ekscytującą żeglugę. Przemierzając taki Bałtyk, można poczuć rytm jachtowego życia, który jest niepowtarzalny i pełen przygód.
Każdy z rejsów, to także świetna okazja do nauki i doskonalenia umiejętności żeglarskich w
praktyce. Trudniejsze warunki, dają więcej okazji do nabycia specyficznych umiejętności żeglarskich.
Uczestnicy zyskają:
- dużo godzin stażu na morzu;
- szkolenie żeglarskie;
- doświadczenie podczas dziennych i nocnych przelotów;
- pisemną opinię po rejsie, uznawaną przez PZŻ.
Ten rejs to idealne połączenie stażu morskiego, doświadczenia żeglarskiego i aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu. Nasi instruktorzy zapewnią odpowiedni poziom przekazywanej wiedzy, ale również zadbają o odpowiednią atmosferę.
Dla kogo jest ten rejs?
Ten rejs jest dla Ciebie, jeśli:
- przygotowujesz się do egzaminów na wyższe stopnie żeglarskie (np. Jachtowy Sternik
Morski), chcesz zdobyć wymagane godziny stażu pod okiem instruktora;
- dla żeglarzy z podstawowym doświadczeniem, szukający rozwoju praktycznych
umiejętności manewrowych, nawigacyjnych oraz poznania zasad bezpieczeństwa w
wymagających warunkach Bałtyku;
- dla przyszłych samodzielnych skipperów i osób marzących o prowadzeniu własnych
rejsów na wodach morskich, chcących nauczyć się zarządzania załogą i planowania
trasy;
- osób, które nigdy nie miały okazji żeglować przez dłuższy czas w systemie
wachtowym i chcą poczuć morski klimat – zarówno indywidualnie, jak i w gronie
znajomych czy rodziny;
- dla wszystkich, którzy chcą sprawdzić swoje predyspozycje do żeglugi morskiej,
odporność na trudy rejsu oraz poznać realia życia i pracy na pełnym morzu w
warunkach zmiennej pogody.
_ _ _
UWAGA - chętnym (spełniającym wymagania) dajemy możliwość przystąpienia do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego /opcja do uzgodnienia z organizatorem/.
Wymaga to jednak wcześniejszego przygotowania teoretycznego przez uczestnika (praca własna, spotkania online z instruktorem, warsztaty nawigacyjne; udostępniamy materiały szkoleniowe, skrypty i bazę pytań online).
TEN REJS
TO JEST PROPOZYCJA REJSU DLA GRUPY (7-8 osób).
To będzie rejs w którym wypłyniemy na Bałtyk.
Przełom marca i kwietnia, to doskonała okazja, aby doświadczyć piękna Bałtyku w mniej zatłoczonym okresie. Wiosenne słońce, które coraz dłużej świeci, sprawia, że żegluga staje się przyjemnością, a widoki są zachwycające. Dodatkowo, w kwietniu można podziwiać budzącą się do życia przyrodę, co czyni podróż jeszcze bardziej wyjątkową.
W tym okresie warunki wiatrowe są często sprzyjające dla żeglarzy, co pozwala na dynamiczną i ekscytującą żeglugę. Przemierzając Bałtyk, można poczuć rytm jachtowego życia, który jest niepowtarzalny i pełen przygód.
Rejs ten to także świetna okazja do nauki i doskonalenia umiejętności żeglarskich w
praktyce.
Ostatecznie, taki rejs to idealne połączenie stażu morskiego, zdobycie
doświadczenia z aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu.
Propozycje tras:
1. Jeden z kierunków, to Gotlandia - wtedy w drodze powrotnej można zawinąć na Olandię.
Visby, z jego średniowiecznym urokiem i zabytkami, stanowi nagrodę za trud rejsu przez otwarte morze. Co więcej, mniejsze tłumy turystów w Visby pozwalają na spokojniejsze zwiedzanie i odkrywanie lokalnych atrakcji.
2. Gdańsk - Kłajpeda - Gdańsk.
3. Gdańsk - Bornholm/południowa Szwecja - Gdańsk
4. Gdańsk – porty polskiego wybrzeża – Gdańsk.
ORGANIZACJA NA JACHCIE
Wszyscy uczestnicy rejsu, stanowią ząłoge jachtu i biora udział w pracach na jachcie. Kapitan przydziela każdemy wachty.
Każdy uczestnik w wachcie nawigacyjnej będzie zatem miał możliwość prowadzenia jachtu i sterowania nim. W waqchtach kambuzowych uczestnicy przygotowuja dla załogi posiłki i utrzymują klar na jachcie.
WYŻYWIENIE W TRAKCIE REJSU
Uczestnicy rejsu wspólnie decydują o zaprowiantowaniu.
Wyżywienie na jachcie podczas żeglugi po morzu wymaga starannego planowania, aby zapewnić smaczne i łatwe do przygotowania posiłki.
POGODA
W kwietniu na Bałtyku wieją różne wiatry, które mogą być dość zmienne i silne. W tym okresie często występują wiatry z kierunków zachodnich i północno-zachodnich, które mogą osiągać prędkości 4-6 w skali Beauforta, a w przypadku silniejszych niżów nawet 7-8.
Można spodziewać się dynamicznych zjawisk pogodowych, związanych z przechodzeniem niżów atmosferycznych, co prowadzi do znacznych różnic ciśnienia i wzrostu prędkości wiatru.
| Zaokrętowanie: | 14.04.2025 pon, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 19.04.2025 sob, godz. 09:00 |
|---|---|---|---|
| Port: | Gdańsk - Przystań Cesarska | Port: | Gdańsk - Przystań Cesarska |
| Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
|---|---|
| Liczba godzin stażu: | 80-100h |
| Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
| Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia |
|---|---|
| Trasa rejsu: | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk |
Powyższa trasa jest trasą planowaną. Ostateczny jej wybór, uzależniony jest od warunków atmosferycznych i od kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie kursu, podejmuje kapitan w porozumieniu z załogą.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Delphia 47
Na ten rejs popłyniemy na dużej jednostce - Delphia 47
Delphia 47 to jednostka flagowa stoczni Delphia.
Delphia 47 to jednostka zaprojektowana do żeglugi morskiej z dużym naciskiem na komfort załogi i bezpieczeństwo pracy na pokładzie. Przestronny kokpit, szerokie przejścia, 5 wygodnych kabin i 2 łazienki umożliwiają zakwaterowanie nawet 10 osób – co sprawia, że jacht idealnie nadaje się na dłuższe wyprawy stażowe lub rodzinne żeglowanie.
Wnętrze jachtu wyróżnia się ergonomicznym rozplanowaniem, dużą ilością miejsca do
wspólnego wypoczynku oraz praktyczną kambuzą, pozwalającą na komfortowe
przygotowanie posiłków nawet dla dużej załogi. Pojemne zbiorniki na wodę i paliwo
zapewniają niezależność podczas długich przelotów. Silnik Yanmar o mocy 75 KM gwarantuje
sprawne manewrowanie także w trudniejszych warunkach portowych.
Delphia 47 to jacht ceniony przez żeglarzy za dobre prowadzenie na morzu,
stabilność i wytrzymałość konstrukcji. Doskonale sprawdza się zarówno podczas rejsów
szkoleniowych po Bałtyku, jak i podczas dłuższych wypraw w bardziej wymagających
akwenach.
Dane techniczne
- rocznik: 2018
- długość – 14,48 m;
- szerokość – 4,48 m;
- zanurzenie – 1,85;
- powierzchnia żagli – 112 m2;
- liczba kabin – 5;
- liczba koi – 10;
- silnik – Yanmar 75 KM;
- zbiornik wody – 800 l;
- rolowany grot i fok;
Elektronika
- plotter – RAYMARINE C90W
(w kokpicie oraz przy stole nawigacyjnym);
- UKF – Raymarine RAY55E;
- autopilot;
Bezpieczeństwo
- tratwa ratunkowa;
- pasy ratunkowe 10 szt;
- uprząż bezpieczeństwa 10 szt;
- EPIRB;
Komfort
- instalacja ciepłej wody;
- ogrzewanie WEBASTO;
- lodówka;
- kuchenka gazowa z piekarnikiem;
- radio CD;
- sprayhood;
- Bimini Top.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
Cena rejsu nie zawiera
Do podziału na załogę (kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do skippera/instruktora w gotówce, pierwszego dnia rejsu i rozliczane na koniec:
– kaucja zwrotna* - kwota: 500 zł/osoba (zwrot kaucji następuje o ile w trakcie rejsu nie było strat lub zniszczeń na jachcie (odpowiedzialność solidarna uczestników);
– składka burtowa** (wspólne zakupy spożywcze, paliwo, porty) – kwota: 250 - 400 zł / osoba;
Wszystkie powyższe płatności są dokonywane na miejscu, gotówką do rąk skippera lub wyznaczonego członka załogi.
KOSZTY OPCJONALNE:
– opłaty za szkolenie teoretyczne (warsztaty nawigacyjne, baza pytań
online, skrypty i materiały szkoleniowe oraz spotkania online z instruktorem, SRC) - dopłata 550 zł/osoba,
– kosztów egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego – 350 zł/osoba;
OPŁATY INDYWIDUALNE:
– transport do i z miejsca zaokrętowania,
- wyjścia do restauracji*** oraz inne indywidualne wydatki np. zakup pamiątek, biletów wstępu, etc.
_________________________________________________________
* >>> Uwaga! Dokonujemy wpłaty kaucji gotówką, a w przypadku gdy podczas rejsu nic się nie wydarzy, zwrot nastąpi zaraz po rejsie.
W przypadku wystąpienia szkód, rozliczenie kaucji dla załogi, nastąpi po rozliczeniu z ubezpieczycielem. Ubezpieczeniu kaucji nie podlega ruchome wyposażenie jachtu, takie jak np. odbijacze.
** >>> Skipper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem. Korzysta z zaprowiantowania zakupionego przez załogę.
*** >>> Zaproszenie skippera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, restauracji i barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
| Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
|---|---|---|---|---|
|
14.03.2026 sob
21.03.2026 sob |
7 | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk | 2 100 zł | Więcej o rejsie |
|
11.04.2026 sob
18.04.2026 sob |
7 | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk | 2 100 zł | Więcej o rejsie |
|
23.10.2026 pia
30.10.2026 pia |
7 | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk | 2 100 zł | Więcej o rejsie |
|
07.11.2026 sob
14.11.2026 sob |
7 | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk | 2 100 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!
