WIOSENNY REJS STAŻOWY PO BAŁTYKU >>> REJS DLA GRUPY Nr: KRS-R/2025/03/9
Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk
- Data rozpoczęcia:
- 29.03.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 05.04.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk Więcej informacji
- Jacht:
- Delphia 47 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs stażowy po Bałtyku.
Wiosna, to doskonała okazja, aby doświadczyć piękna Bałtyku w mniej zatłoczonym okresie.
Wiosenne słońce, które coraz dłużej świeci, sprawia, że żegluga staje się przyjemnością, a widoki są zachwycające. Dodatkowo, w kwietniu można podziwiać budzącą się do życia przyrodę, co czyni podróż jeszcze bardziej wyjątkową.
W tym okresie warunki wiatrowe są często sprzyjające dla żeglarzy, co pozwala na dynamiczną i ekscytującą żeglugę. Przemierzając Bałtyk, można poczuć rytm jachtowego życia, który jest niepowtarzalny i pełen przygód.
Rejs ten to także świetna okazja do nauki i doskonalenia umiejętności żeglarskich w
praktyce.
Ostatecznie, taki rejs to idealne połączenie stażu morskiego, zdobycie doświadczenia z aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu.
TEN REJS
TO JEST PROPOZYCJA REJSU DLA GRUPY (7-8 osób).
To będzie rejs w którym wypłyniemy na Bałtyk.
Przełom marca i kwietnia, to doskonała okazja, aby doświadczyć piękna Bałtyku w mniej zatłoczonym okresie. Wiosenne słońce, które coraz dłużej świeci, sprawia, że żegluga staje się przyjemnością, a widoki są zachwycające. Dodatkowo, w kwietniu można podziwiać budzącą się do życia przyrodę, co czyni podróż jeszcze bardziej wyjątkową.
W tym okresie warunki wiatrowe są często sprzyjające dla żeglarzy, co pozwala na dynamiczną i ekscytującą żeglugę. Przemierzając Bałtyk, można poczuć rytm jachtowego życia, który jest niepowtarzalny i pełen przygód.
Rejs ten to także świetna okazja do nauki i doskonalenia umiejętności żeglarskich w
praktyce.
Ostatecznie, taki rejs to idealne połączenie stażu morskiego, zdobycie
doświadczenia z aktywnym wypoczynkiem na świeżym powietrzu.
Propozycje tras:
1. Jeden z kierunków, to Gotlandia - wtedy w drodze powrotnej można zawinąć na Olandię.
Visby, z jego średniowiecznym urokiem i zabytkami, stanowi nagrodę za trud rejsu przez otwarte morze. Co więcej, mniejsze tłumy turystów w Visby pozwalają na spokojniejsze zwiedzanie i odkrywanie lokalnych atrakcji.
2. Gdańsk - Kłajpeda - Gdańsk.
3. Gdańsk - Bornholm/południowa Szwecja - Gdańsk
4. Gdańsk – porty polskiego wybrzeża – Gdańsk.
ORGANIZACJA NA JACHCIE
Wszyscy uczestnicy rejsu, stanowią ząłoge jachtu i biora udział w pracach na jachcie. Kapitan przydziela każdemy wachty.
Każdy uczestnik w wachcie nawigacyjnej będzie zatem miał możliwość prowadzenia jachtu i sterowania nim. W waqchtach kambuzowych uczestnicy przygotowuja dla załogi posiłki i utrzymują klar na jachcie.
WYŻYWIENIE W TRAKCIE REJSU
Uczestnicy rejsu wspólnie decydują o zaprowiantowaniu.
Wyżywienie na jachcie podczas żeglugi po morzu wymaga starannego planowania, aby zapewnić smaczne i łatwe do przygotowania posiłki.
POGODA
W kwietniu na Bałtyku wieją różne wiatry, które mogą być dość zmienne i silne. W tym okresie często występują wiatry z kierunków zachodnich i północno-zachodnich, które mogą osiągać prędkości 4-6 w skali Beauforta, a w przypadku silniejszych niżów nawet 7-8.
Na początku miesiąca można spodziewać się dynamicznych zjawisk pogodowych, związanych z przechodzeniem niżów atmosferycznych, co prowadzi do znacznych różnic ciśnienia i wzrostu prędkości wiatru.
_________________________________________________________________
UWAGI
REJS ODBĘDZIE SIĘ PRZY ZEBRANIU GRUPY CO NAJMNIEJ 7 OSÓB!
_________________________________________________________________
Zaokrętowanie: | 29.03.2025 sob, godz. 15:00 | Wyokrętowanie | 05.04.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdańsk | Port: | Gdańsk |
Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 80-100h |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia |
---|---|
Trasa rejsu: | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk |
Powyższa trasa jest trasą planowaną. Ostateczny jej wybór, uzależniony jest od warunków atmosferycznych i od kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie kursu, podejmuje kapitan w porozumieniu z załogą.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Delphia 47
Na ten rejs popłyniemy na dużej jednostce - Delphia 47
Delphia 47 to jednostka flagowa stoczni Delphia.
Wnętrze: Jacht posiada wyrafinowane, nowoczesne wnętrze. W mesie znajduje się duży stół z wygodnymi kanapami, przestronny kambuz oraz stół nawigacyjny. Jacht przystosowany do rejsów daleko morskich. Posiada 4 kabiny dwuosobowe, jedną kabinę przejściową dwu osobową oraz rozkładany, przestronny stół w mesie dla dwóch członków załogi.
Dane techniczne
- długość – 14,48 m;
- szerokość – 4,48 m;
- zanurzenie – 1,85;
- powierzchnia żagli – 112 m2;
- liczba kabin – 5;
- liczba koi – 10;
- silnik – Yanmar 75 KM;
- zbiornik wody – 800 l;
- rolowany grot i fok;
Elektronika
- plotter – RAYMARINE C90W
(w kokpicie oraz przy stole nawigacyjnym);
- UKF – Raymarine RAY55E;
- autopilot;
Bezpieczeństwo
- tratwa ratunkowa;
- pasy ratunkowe 10 szt;
- uprząż bezpieczeństwa 10 szt;
- EPIRB;
Komfort
- instalacja ciepłej wody;
- ogrzewanie WEBASTO;
- lodówka;
- kuchenka gazowa z piekarnikiem;
- radio CD;
- sprayhood;
- Bimini Top.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
– czarter jachtu,
– miejsce na jachcie w kabinie dwuosobowej,
– realizację programu rejsu, uzależnioną od warunków pogodowych,
– prowadzenie rejsu przez doświadczonego instruktora/skippera,
– opłaty postojowe jachtu w portach,
– paliwo, gaz do butli, pościel, transit log, ubezpieczenie kaucji,
– ubezpieczenie NNW,
– warsztaty nawigacyjne,
– dostęp do bazy pytań sprawdzających wiedzę
– materiały szkoleniowe, skrypty, mapy itp.
Cena rejsu nie zawiera
Do podziału na załogę (kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do skippera/instruktora w gotówce, pierwszego dnia szkolenia i rozliczane na koniec szkolenia:
– zwrotna kaucja jachtu (o ile w trakcie rejsu nie było strat lub zniszczeń na jachcie (odpowiedzialność solidarna uczestników), kwota 7000 zł*;
– wyżywienie na jachcie** – kwota będzie ustalona i rozliczona przez załogę, ok. 300-500 zł od osoby za cały wyjazd;
Wszystkie powyższe płatności są dokonywane na miejscu, gotówką do rąk skippera lub wyznaczonego członka załogi.
KOSZTY OPCJONALNE:
– szkolenie teoretyczne i praktyczne z zakresu programu dla jachtowego sternika morskiego – dopłata 300 PLN;
– kosztów egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego – 350 zł/osoba;
OPŁATY INDYWIDUALNE:
– transport do i z miejsca zaokrętowania,
- wyjścia do restauracji*** oraz inne indywidualne wydatki np. zakup pamiątek, biletów wstępu.
_________________________________________________________
* >>> Uwaga! Kaucja jest ubezpieczona. Dokonujemy wpłaty kaucji gotówką, ale w każdym przypadku zostanie ona zwrócona. Jeśli się nic nie wydarzy, zwrot nastąpi zaraz po rejsie.
W przypadku wystąpienia szkód, po rozliczeniu z ubezpieczycielem. Ubezpieczeniu kaucji nie podlega ruchome wyposażenie jachtu, takie jak np. odbijacze.
** >>> Skipper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem. Korzysta z zaprowiantowania zakupionego przez załogę.
*** >>> Zaproszenie skippera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, restauracji i barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!