Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Sierpniowy Bałtyk >>> Na kursie Szwecja Nr: MSZ-R/2025/08/390

Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia

Data rozpoczęcia:
24.08.2025 niedziela
Data zakończenia:
31.08.2025 niedziela
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia Więcej informacji
Jacht:
JV 40 Więcej informacji

Cena: 2 300 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy po Morzu Bałtyckim.

Morze Bałtyckie bywa postrzegane jest jako jeden z trudniejszych akwenów morskich pod względem żeglarstwa. Bądźcie jednak spokojni, latem można na nim wspaniale żeglować, gdyż jego drugą stroną są cudowne krajobrazy i wiele intersujących miejsc do odwiedzenia na wybrzeżu.

Niezależnie od doświadczenia – każdy znajdzie tu swoje miejsce. Wystarczy chcieć oderwać się od lądu i dać się ponieść wiejącemu wiatrowi. Żeglarze znają żeglarską przygodę, szmat przepłyniętego morza i dużo morskiego stażu. Na globtroterów zaś czeka wiele ciekawych i interesujących miejsc po drugiej stronie Baltyku.

TEN REJS

Na rejsie czeka was nie tylko żegluga – gdyż życie na morzu to wspólne manewry, zapach kawy o świcie, rozmowy pod rozgwieżdżonym niebem.

Spotkamy się w Gdyni. Sprawdzimy mapy pogodowe i Kapitan zadecyduje, czy na ten tydzień rejs ku szwedzkiemu wybrzeżu to doskonały cel.

A po drugiej stronie morza czeka na nas zielone i miejscami skaliste wybrzeże, z małymi, interesującymi portami. To idealny kierunek na żeglarską wyprawę i smakowanie Skandynawii od strony morza.

Wśród potencjalnych miejsc na szwedzkim wybrzeżu, najbardziej oczywiste są porty Blekinge: Karlskrona, Karlshamn, a nawet wysp: Hano czy Utklippan.
Ewentualnie, przy sprzyjających warunkach pogodowych, możemy zajrzeć do regionu Skanii /Ahus, Simrishamn, Ystad/ czy Kalmar /Kalmar, Grönhögen/.

Zaokrętowanie: 24.08.2025 nie, godz. 17:00 Wyokrętowanie 31.08.2025 nie, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Gdynia
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia

Drodzy żeglarze. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie, podpowiadmy iż, wszystkie planowane rejsy o określonych kierunkach są tylko planem. Tutaj przede wszystkim główną rolę odgrywają warunki pogodowe. Głównym Naszym celem rejsu jest żeglarstwo, lecz sprawą nadrzędną jest bezpieczeństwo naszych załogantów i dbałość o jachty podczas rejsu. W tych trudnych decyzjach Kapitan ma ostateczne zdanie i to On określa kierunek rejsu niezależnie od wymagań organizatora. To on będzie dbał o Twoje samopoczucie i że będziesz czuł się pewnie podczas rejsu.

Gdynia. Początki Gdyni nie są znane, a do lat dwudziestych XX w. była to niewielka wieś rybacka. Korzenie współczesnej Gdyni to czas kiedy na mocy postanowień Traktatu Wersalskiego Gdynia znalazła się w II Rzeczypospolitej. Prawa miejskie w związku z dynamicznym rozwojem, uzyskała ostatecznie w 1926 roku. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce i stanowi kluczowy węzeł transportowy na trasie między Skandynawią, Europą Środkową i Wschodnią.
Będąc w Gdyni można wybrać się na Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze. Przy Nabrzeżu Pomorskim zacumowany jest Okręt-muzeum „ORB Błyskawica” i nieopodal Statek-muzeum „Dar Pomorza”. Można też zajść do Akwarium Gdyńskiego - jednego z największych akwariów w Polsce.

W Gdyni można też odwiedzić interesujące muzea jak:
- Muzeum Marynarki Wojennej - muzeum poświęcone historii polskiej marynarki wojennej,
- Muzeum Emigracji - muzeum poświęcone historii emigracji z Polski.

A dla osób lubiących ruch, polecamy spacer zaczynającym się tu Bulwarem Nadmorskim.
Bulwarem, ścieżkami po Kępie Redłowskiej i po plaży, można dojść do Sopotu (a wrócić komunikacją). Po drodze można wstapić na drewniane Molo Orłowskie.

...a dalej....

SZKIERY BLEKINGE

Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

Hano - cicha wysepka, sprawia wrażenie zagubionej na wodach Bałtyku, mocno kontrastując z gwarnymi: Kalmarem i Karlskroną.
Na wyspie jest ponad 60 domów zgrupowanych wokół portu, ale na stałe mieszka tu jedynie około 10 osób. Domy i obejścia są ładnie utrzymane, ukwiecone. Ścieżki są starannie utrzymane i oznakowane.
W jednym z budynków przy portowych nabrzeżach mieści się ciekawe lokalne muzeum, w którym można obejrzeć eksponaty związane z połowami ryb, stare mapy, silniki łodziowe, przyrządy nawigacyjne, sprzęty domowe i ubrania sprzed kilkudziesięciu lat, wiele archiwalnych zdjęć oraz informacje o miejscowej florze i faunie.
Wznosząca się nad Hanö latarnia morska ma zasięg 23 Mm, 16 metrów wysokości i stoi w najwyższym punkcie wyspy, 50 metrów n.p.m – jest jednym z najwyżej umieszczonych świateł nawigacyjnych na Bałtyku. Została zbudowana w latach 1904–1906. Według legendy latarnia spowodowała tragiczną śmierć smoka, który co noc przylatywał na Hanö z Tärnö. Pierwszy błysk nowej latarni nieoczekiwanie oślepił smoka i ten spadł na skały u jej podnóża– po tym zdarzeniu pozostał kamienny ślad.

Utklippan bo na nią płyniemy, to miejsce naprawdę wyjątkowe, trzeba je zobaczyć gdyż trudno je opisać słowami. Całość wyspy jest rezerwatem przyrody, więc tu możecie spotkać foki wygrzewające się w słońcu, tu jest na to największa szansa.
Na wyspie znajduje się latarnia morska i niewielkie schronisko. Brak jest natomiast udogodnień cywilizacyjnych, co jest największą zaletą tego miejsca.

...możliwe też, że popłyniemy do ....

SKANIA

Ystad to miasto portowe, które na przestrzeni wieków rozwijało się dzięki handlowi za sprawa komunikacji morskiej z takimi miastami jak Stralsund, Gdańsk czy Szczecin. urzeka bajkowym klimatem, który tworzą wąskie brukowane uliczki, kolorowe domki i budynki z muru pruskiego. Pochodząca z przełomu XV i XVII zabudowa szachulcowa w najstarszej zachowanej części miasta, stanowi największy tego typu zespół urbanistyczny w całej Skandynawii. Ważne zabytki i atrakcje Ystad to m.in.: Sankt Petri Kyrka (kościół św. Piotra), XIII wieczny Sankta Maria Kyrka (kościół Mariacki), XV wieczny ratusz miejski oraz latarnia morska i założone w 1936 roku Konstmuseum (Muzeum Sztuki).

Simrishamn jest jednym z najstarszych miast w Skanii, po raz pierwszy wspomnianym w 1161 roku jako port rybacki.
Miasto do dzisiaj zachowało swój historyczny charakter, z malowniczymi domami i kościołami. Warto więc wybrać się na spacer główną ulicą miasta, która biegnie od portu do rynku. Ulica ma wiele zabytkowych domów i sklepów, a także kawiarnie i restauracje.
Simrishamn ma wiele atrakcji turystycznych, zarówno historycznych, jak i kulturalnych. Niektóre z nich to:
- Muzeum Österlen - muzeum regionalne, które prezentuje historię, sztukę i przyrodę Österlen, regionu, w którym leży Simrishamn. Muzeum ma również piękny ogród w stylu Carla von Linné;
- Autoseum - muzeum poświęcone historii motoryzacji, z ponad 200 pojazdami, od samochodów i motocykli, po rowery i maszyny rolnicze;
- Fiskedragsmuseet - unikalne muzeum wędek, które prezentuje ponad 3000 egzemplarzy wędek i przynęt z całego świata;
- Rosentorget - ogród różany, który gromadzi ponad 100 odmian starych róż z Österlen. Róże są uprawiane w kwiatach, które symbolizują różne miejscowości i krajobrazy regionu.
Z zabytków warto zobaczyć:
- Kościół św. Mikołaja - najstarszy kościół w Simrishamn, zbudowany w XIII wieku w stylu romańskim. Kościół ma bogate wyposażenie, w tym ołtarz z XVII wieku, organy z XVIII wieku i malowidła ścienne z XIV wieku;
- Ratusz - zbudowany w 1792 roku w stylu klasycystycznym, z charakterystyczną wieżą zegarową. Ratusz jest siedzibą władz miejskich i miejscem organizacji wielu uroczystości17
- Brama Miejska - jedyna zachowana brama z dawnych murów obronnych miasta, zbudowana w XVII wieku. Brama ma kształt łuku i jest ozdobiona herbem miasta.

KALMAR / OLANDIA

Kalmar miasto położone nad Cieśniną Kalmarską, jest jednym z najstarszych i najciekawszych w południowej Szwecji. W czasach średniowiecza Kalmar w Szwecji był ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach. Są one jednym z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrac się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmar rådhus).

Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie po wielogodzinnym rejsie.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Dla osób dla których na pieszo do latarni jest za daleko, przy marinie istnieje możliwość wypożyczenia roweru. Zbudowana w 1785 roku latarnia, na określenie „długi”, 42-metrowa budowla zasłużyła w pełni (jest to druga pod względem wysokości latarnia w Szwecji). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby, którego główną atrakcją są migrujące ptaki – południowa Olandia jest dla nich przystankiem w drodze na południe i północ, jesienią i wiosną. Tuż przy latarni jest też kolejne „naturum” czyli interaktywne muzeum przyrodnicze, w którym można poznać ekosystem tego terenu.

Alternatywne trasy na wypadek niezwykle niekorzystnych warunków pogodowych.

Gdynia - porty polskiego wybrzeża - Gdynia
Gdynia - Bornholm - porty polskiego wybrzeża - Gdynia
Gdynia - Kłajpeda - Lipaja - Gdynia

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

JV 40
judel/vrolijk & co.

Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.

Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.

Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.

Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.

O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.

Długość:
11,98 m
Szerokość:
3,85 m
Zanurzenie:
1,9 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
8 / 3
Liczba WC:
1

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP: Świnoujście - Gdynia -> 100 EUR/osoba.
- ETAPY: Gdynia - ... - Gdynia -> 430 zł/osoba.

W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

2. Składka na wyżywienie** zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba.

3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 50 EUR/osoba (lub 250 zł), która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

4. Składka na sprzatanie jachtu.

__________

*,** - UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
SKŁADKA POKŁADOWA nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 300 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
17.08.2025 nie
24.08.2025 nie
7 Świnoujście - szwedzkie wybrzeże - Gdynia 2 300 zł Więcej o rejsie
31.08.2025 nie
07.09.2025 nie
7 Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia 2 200 zł Więcej o rejsie
21.09.2025 nie
28.09.2025 nie
7 Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia 2 000 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!