Wakacyjny Bałtyk >>> Na kursie Szwecja Nr: MSZ-R/2025/08/389
Świnoujście - szwedzkie wybrzeże - Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 17.08.2025 niedziela
- Data zakończenia:
- 24.08.2025 niedziela
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Świnoujście - szwedzkie wybrzeże - Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- JV 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy po Morzu Bałtyckim.
Morze Bałtyckie bywa postrzegane jest jako jeden z trudniejszych akwenów morskich pod względem żeglarstwa. Bądźcie jednak spokojni, latem można na nim wspaniale żeglować, gdyż jego drugą stroną są cudowne krajobrazy i wiele intersujących miejsc do odwiedzenia na wybrzeżu.
Niezależnie od doświadczenia – każdy znajdzie tu swoje miejsce. Wystarczy chcieć oderwać się od lądu i dać się ponieść wiejącemu wiatrowi. Żeglarze znają żeglarską przygodę, szmat przepłyniętego morza i dużo morskiego stażu. Na globtroterów zaś czeka wiele ciekawych i interesujących miejsc po drugiej stronie Baltyku.
TEN REJS
Na rejsie czeka was nie tylko żegluga – gdyż życie na morzu to wspólne manewry, zapach kawy o świcie, rozmowy pod rozgwieżdżonym niebem.
Ten rejs zaczniemy w Świnoujściu. Wybrzeże Szwecji to doskonały cel podczas rejsu do Gdyni. Spokojne, zielone i skaliste, z małymi, interesującymi portami. To idealna przestrzeń na żeglarską kontemplację i smakowanie Skandynawii od strony morza.
Skierujemy więc jacht na szwedzkie wybrzeże. Gdzie dokładnie, ustali załoga z Kapitanem przed wypłynieciem, uwzgledniając prognozy pogody.
Wśród potencjalnych miejsc na szwedzkim wybrzeżu Skanii i Blekinge, mamy takie porty jak Ystad, Simrishamn, Karlshamn, a nawet Karlskrona. Możliwe też odwiedziny Wysp: Hano czy Utklippan.
Zaokrętowanie: | 17.08.2025 nie, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 24.08.2025 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Świnoujście | Port: | Gdynia |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście - szwedzkie wybrzeże - Gdynia |
Drodzy żeglarze. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie, podpowiadmy iż, wszystkie planowane rejsy o określonych kierunkach są tylko planem. Tutaj przede wszystkim główną rolę odgrywają warunki pogodowe. Głównym Naszym celem rejsu jest żeglarstwo, lecz sprawą nadrzędną jest bezpieczeństwo naszych załogantów i dbałość o jachty podczas rejsu. W tych trudnych decyzjach Kapitan ma ostateczne zdanie i to On określa kierunek rejsu niezależnie od wymagań organizatora. To on będzie dbał o Twoje samopoczucie i że będziesz czuł się pewnie podczas rejsu.
Świnoujście
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
- Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
- Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
- Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
- ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).
Ystad to miasto portowe, które na przestrzeni wieków rozwijało się dzięki handlowi za sprawa komunikacji morskiej z takimi miastami jak Stralsund, Gdańsk czy Szczecin. urzeka bajkowym klimatem, który tworzą wąskie brukowane uliczki, kolorowe domki i budynki z muru pruskiego. Pochodząca z przełomu XV i XVII zabudowa szachulcowa w najstarszej zachowanej części miasta, stanowi największy tego typu zespół urbanistyczny w całej Skandynawii. Ważne zabytki i atrakcje Ystad to m.in.: Sankt Petri Kyrka (kościół św. Piotra), XIII wieczny Sankta Maria Kyrka (kościół Mariacki), XV wieczny ratusz miejski oraz latarnia morska i założone w 1936 roku Konstmuseum (Muzeum Sztuki).
Simrishamn jest jednym z najstarszych miast w Skanii, po raz pierwszy wspomnianym w 1161 roku jako port rybacki.
Miasto do dzisiaj zachowało swój historyczny charakter, z malowniczymi domami i kościołami. Warto więc wybrać się na spacer główną ulicą miasta, która biegnie od portu do rynku. Ulica ma wiele zabytkowych domów i sklepów, a także kawiarnie i restauracje.
Simrishamn ma wiele atrakcji turystycznych, zarówno historycznych, jak i kulturalnych. Niektóre z nich to:
- Muzeum Österlen - muzeum regionalne, które prezentuje historię, sztukę i przyrodę Österlen, regionu, w którym leży Simrishamn. Muzeum ma również piękny ogród w stylu Carla von Linné;
- Autoseum - muzeum poświęcone historii motoryzacji, z ponad 200 pojazdami, od samochodów i motocykli, po rowery i maszyny rolnicze;
- Fiskedragsmuseet - unikalne muzeum wędek, które prezentuje ponad 3000 egzemplarzy wędek i przynęt z całego świata;
- Rosentorget - ogród różany, który gromadzi ponad 100 odmian starych róż z Österlen. Róże są uprawiane w kwiatach, które symbolizują różne miejscowości i krajobrazy regionu.
Z zabytków warto zobaczyć:
- Kościół św. Mikołaja - najstarszy kościół w Simrishamn, zbudowany w XIII wieku w stylu romańskim. Kościół ma bogate wyposażenie, w tym ołtarz z XVII wieku, organy z XVIII wieku i malowidła ścienne z XIV wieku;
- Ratusz - zbudowany w 1792 roku w stylu klasycystycznym, z charakterystyczną wieżą zegarową. Ratusz jest siedzibą władz miejskich i miejscem organizacji wielu uroczystości17
- Brama Miejska - jedyna zachowana brama z dawnych murów obronnych miasta, zbudowana w XVII wieku. Brama ma kształt łuku i jest ozdobiona herbem miasta.
Hano - cicha wysepka, sprawia wrażenie zagubionej na wodach Bałtyku, mocno kontrastując z gwarnymi: Kalmarem i Karlskroną.
Na wyspie jest ponad 60 domów zgrupowanych wokół portu, ale na stałe mieszka tu jedynie około 10 osób. Domy i obejścia są ładnie utrzymane, ukwiecone. Ścieżki są starannie utrzymane i oznakowane.
W jednym z budynków przy portowych nabrzeżach mieści się ciekawe lokalne muzeum, w którym można obejrzeć eksponaty związane z połowami ryb, stare mapy, silniki łodziowe, przyrządy nawigacyjne, sprzęty domowe i ubrania sprzed kilkudziesięciu lat, wiele archiwalnych zdjęć oraz informacje o miejscowej florze i faunie.
Wznosząca się nad Hanö latarnia morska ma zasięg 23 Mm, 16 metrów wysokości i stoi w najwyższym punkcie wyspy, 50 metrów n.p.m – jest jednym z najwyżej umieszczonych świateł nawigacyjnych na Bałtyku. Została zbudowana w latach 1904–1906. Według legendy latarnia spowodowała tragiczną śmierć smoka, który co noc przylatywał na Hanö z Tärnö. Pierwszy błysk nowej latarni nieoczekiwanie oślepił smoka i ten spadł na skały u jej podnóża– po tym zdarzeniu pozostał kamienny ślad.
Utklippan bo na nią płyniemy, to miejsce naprawdę wyjątkowe, trzeba je zobaczyć gdyż trudno je opisać słowami. Całość wyspy jest rezerwatem przyrody, więc tu możecie spotkać foki wygrzewające się w słońcu, tu jest na to największa szansa.
Na wyspie znajduje się latarnia morska i niewielkie schronisko. Brak jest natomiast udogodnień cywilizacyjnych, co jest największą zaletą tego miejsca.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
Gdynia. Początki Gdyni nie są znane, a do lat dwudziestych XX w. była to niewielka wieś rybacka. Korzenie współczesnej Gdyni to czas kiedy na mocy postanowień Traktatu Wersalskiego Gdynia znalazła się w II Rzeczypospolitej. Prawa miejskie w związku z dynamicznym rozwojem, uzyskała ostatecznie w 1926 roku. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce i stanowi kluczowy węzeł transportowy na trasie między Skandynawią, Europą Środkową i Wschodnią.
Będąc w Gdyni można wybrać się na Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze. Przy Nabrzeżu Pomorskim zacumowany jest Okręt-muzeum „ORB Błyskawica” i nieopodal Statek-muzeum „Dar Pomorza”. Można też zajść do Akwarium Gdyńskiego - jednego z największych akwariów w Polsce.
W Gdyni można też odwiedzić interesujące muzea jak:
- Muzeum Marynarki Wojennej - muzeum poświęcone historii polskiej marynarki wojennej,
- Muzeum Emigracji - muzeum poświęcone historii emigracji z Polski.
A dla osób lubiących ruch, polecamy spacer zaczynającym się tu Bulwarem Nadmorskim.
Bulwarem, ścieżkami po Kępie Redłowskiej i po plaży, można dojść do Sopotu (a wrócić komunikacją). Po drodze można wstapić na drewniane Molo Orłowskie.
Alternatywne trasy na wypadek niezwykle niekorzystnych warunków pogodowych.
Świnoujscie - porty polskiego wybrzeża - Gdynia
Świnoujscie - Rugia - porty polskiego wybrzeża - Gdynia
Świnoujscie - Bornholm - porty polskiego wybrzeża - Gdynia
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
Jacht do góry
JV 40
judel/vrolijk & co.
Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.
Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.
Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.
Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.
O firmie
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.
- Długość:
- 11,98 m
- Szerokość:
- 3,85 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 3
- Liczba WC:
- 1
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP: Świnoujście - Gdynia -> 100 EUR/osoba.
- ETAPY: Gdynia - ... - Gdynia -> 430 zł/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
2. Składka na wyżywienie** zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba.
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 50 EUR/osoba (lub 250 zł), która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
4. Składka na sprzatanie jachtu.
__________
*,** - UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
SKŁADKA POKŁADOWA nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
24.08.2025 nie
31.08.2025 nie |
7 | Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia | 2 300 zł | Więcej o rejsie |
31.08.2025 nie
07.09.2025 nie |
7 | Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia | 2 200 zł | Więcej o rejsie |
21.09.2025 nie
28.09.2025 nie |
7 | Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia | 2 000 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!