Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

NORWEGIA 2026 >>> Wracamy z północy - TRASA: Bodo - Alesund >>> ETAP:14 Nr: MSZ-R/2026/08/422

Bodo - Lovund - Rorvik - Trondheim - fiordy - Alesund

Data rozpoczęcia:
02.08.2026 niedziela
Data zakończenia:
09.08.2026 niedziela
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bodo - Lovund - Rorvik - Trondheim - fiordy - Alesund Więcej informacji
Jacht:
PEŁNOMORSKI JV 40 Więcej informacji

Cena: 3 200 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy do Norwegii.

Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.

Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.

Podczas rejsu, w zależności od jego etapu odwiedzamy urokliwe znane porty jak: Stavanger, Ålesund, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Oczywiście w trakcie kazdego etapu, zawiniemy równiez do innych portów i porcików których w Norwegii jest naprawdę dużo.
Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.

Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół Bodo-Tromso, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty od lat zachwycające każdego podróżnika, czy też mniej znana Senja.

Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!

TEN ETAP REJSU

Ten odcinek to prawdziwa uczta dla miłośników żeglarstwa. Długa trasa i wiele ciekawych miejsc na kursie. W planie: przeloty dzienne i nocne, system wachtowy i zróżnicowana żegluga, zarówno po otwartym morzu jaki pośród niezliczonych wysp i szkierów.

Startujemy z Bodø, miasta tuż za kręgiem polarnym, by obrać kurs na południe – wzdłuż jednego z najpiękniejszych wybrzeży świata.

Pierwsze mile prowadzą nas przez archipelag Helgeland z tysiącem wysp, zatoczek i kamienistych wysepek, które tworzą niemal bajkowy labirynt. To idealne akwen, by poczuć dzikość północnego morza i podziwiać wielkie kolonie ptaków morskich na wyspie Lovund.

Dalej czeka nas żegluga wzdłuż pięknego acz surowego wybrzeża, przez archipelagi składające się z tysięcy wysp jak Vega czy Vikna, na kursie w kierunku Trondheim. Miasto rozłozyło się nad słynnym Trondheimfjorden – potężnym fiordzie otoczonym wysokimi górami i lasami, gdzie spotykają się historia Wikingów i cisza arktycznej natury.

Kolejne dni to pływanie wśród majestatycznych fiordów zachodniej Norwegii: Geirangerfjord, Hjørundfjord, Storfjord – wpisane na listę UNESCO, w których pionowe ściany gór wpadają wprost do głębokich wód, a wodospady spadają setkami metrów.

Naszym portem docelowym będzie Ålesund – miasto o unikalnej secesyjnej architekturze, położone na wyspach, z którego roztacza się jeden z najsłynniejszych widoków norweskiego wybrzeża.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU

Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.

START REJSU

... ...

POWRÓT Z REJSU

... ...

Zaokrętowanie: 02.08.2026 nie, godz. 17:00 Wyokrętowanie 09.08.2026 nie, godz. 09:00
Port: Bodo Port: Alesund
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 50-80
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bodo - Lovund - Rorvik - Trondheim - fiordy - Alesund

Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, odwiedzonych wysp i portów czy eksploracja fiordów - uzależnione są od warunków atmosferycznych, chęci i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać nieco inaczej niż w opisie.

Bodo największe miasto w okręgu Nordland, będzie portem rozpoczęcia naszego rejsu.
Miasto daje wiele możliwości spędzenia czasu zarówno poszukiwaczom przygód jak i miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki (szczyty pasma przekraczają 1000 m wysokości), a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.

A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.

Pierwsze mile poprowadzą nas przez archipelag Helgeland z tysiącem wysp, zatoczek i kamienistych wysepek, które tworzą niemal bajkowy labirynt.
🐦 Może zatrzymamy się na wyspie Lovund – zwanej wyspą maskonurów.
Te przepiekne ptaki upodobały sobie tą wyspę i założyły kolonie lęgową. Jeżeli będziemy mieć szczęście, zobaczymy je zanim odlecą z wyspy po okresie lęgowym. A jest ich tu naprawdę dużo, bo kolonia liczy około 80-ciu tysięcy ptaków.
Mało kto jednak wie, że wyspa nawet bez tych ptaków zapiera dech w piersiach. Nad wioską góruje ogromny szczyt, już z daleka rzucający się w oczy. Ponadto, istnieje duże prawdopodobieństwo, że łosoś na Waszym talerzu pochodzi właśnie z Lovund, gdyż na wyspie siedzibę ma jedna z największych firm przetwórstwa rybnego w Norwegii.

Dalej kolejne wyspy, szkiery rozrzucone wzdłuż wybrzeża. Przepłyniemy przez archipelagi jak Vega czy Vikna, gdzie leży ciekawy port Rorvik. Czy tam wpłyniemy? Jeśli tak, wiedzcie, że Rorvik to malownicze miasteczko portowe położone na wyspie Inner-Vikna, znane z bogatej kultury morskiej i muzeów. Warto wybrać sie do Kystmuseet Norveg – nowoczesnego muzeum w kształcie fali, prezentującego 10 000 lat historii wybrzeża Namdalen, z wystawą o hodowli łososia.

Płynąc dalej na południe, na kursie mamy Trondheim. Miasto rozłożyło się nad słynnym Trondheimfjorden – potężnym fiordzie otoczonym wysokimi górami i lasami, gdzie spotykają się historia Wikingów i cisza arktycznej natury.

Może zajrzymy do miasta, a może popłyniemy napawać się widokami fiordu i małych przystani jachtowych.
Trondheim trzecie co do wielkości miasto Norwegii. Założone w 997 r., długi czas było stolicą kraju, tutaj także zbierał się pierwszy norweski parlament. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii.

...kierując się dalej na południe, przed Alesund mamy kolejne porty i fiordy.
Kristiansund czy Molde kuszą, z równą mocą jak i pobliskie fiordy.

Nieopoda Alesund możemy zwitać do jednego z nich:

  • Geirangerfjord fiord ciagnący się na długości 15 km, wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Nazywany jest królem fiordów i stanowi prawdziwą wizytówkę Norwegii, pojawiającą się w większości folderów reklamowych i w katalogach biur podróży. Geirangerfjord jest otoczony bardzo stromymi i trudnymi do zdobycia górami. Jedyna osadą nad nim jest miejscowość Geiranger mieszcząca się na końcu fiordu. Znajduje się tu kilka hoteli i lokai gastronomicznych. Miasteczko tętni życiem, ale wystarczy odejść nieco poza jego granice, aby być sam na sam z potężną naturą. 
  • Hjørundfjord to długa na 33 kilometry odnoga od większego Storfjorden.
  • Storfjorden po obu stronach otaczają wysokie, spiczaste szczyty górskie zapewniające niezwykłe widoki. Wielu turystów uważa, że jest to jeden z najpiękniejszych fiordów na świecie, gdzie można z bliska obcować z dziką, nietkniętą ręką człowieka przyrodą.

Koniecznie sami musicie się przekonać, czy te opinie nie są na wyrost.

Rejs kończymy w Alesund.
Alesund leży na wyspach otoczonych oczywiście fiordami. Króluje nad nim góra Aksla, na którą warto się wspiąć, aby zobaczyć z innej perspektywy malowniczą okolicę. Miasto należy do najważniejszych portów rybackich Norwegii. Obecnie przez wielu jest ono jednocześnie uważane za najpiękniejsze miasto kraju, za sprawą niezwykle spójnej, secesyjnej architektury. Ta wyjątkowa jak na norweskie miasta zabudowa powstała w wyniku pożaru, który w 1904 r. strawił doszczętnie drewnianą osadę handlową (ogień zniszczył 850 domów i pozostawił tysiące mieszkańców bez dachu nad głową). Dzięki wsparciu płynącemu min. od niemieckiego cesarza Wilhelma II-go miasto udało się dość szybko odbudować. Na ulicach stanęły dopieszczone w każdym szczególe ceglane budynki w stylu art nouveau.

Transport do góry

Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

/możliwości transportu wskazane powyżej/

Jacht do góry

PEŁNOMORSKI JV 40
Judel/Vrolijk & co.

Rejs będzie prowadzony na ekskluzywnej żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej, ze stoczni Judel Vrolijk - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia w projekcie nautycznym jednostki, dopasowaniu umeblowania i ergonomii - stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji ekskluzywnych jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne, ergonomiczne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.

Jacht zaprojektowany został na załogę do 8 osób. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu
na pokładzie będzie płynąć jedynie 7 osób: KAPITAN i sześciu załogantów, zakwaterowanych w jednej z trzech, przestronnych kabin dwuosobowych.

Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.

Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.

Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.

Informacje o projektancie/producencie jachtu:
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.

PARAMETRY TECHNICZNE JACHTU

Długość:
11,98 m
Szerokość:
3,85 m
Zanurzenie:
1,9 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
8 / 3
Liczba WC:
1

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,

Cena rejsu nie zawiera

1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP 1: Kopenhaga-Stavanger -> 180 EUR/osoba.
- ETAP 2: Stavanger-Alesund -> 160 EUR/osoba.
- ETAP 3: Alesund-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 4: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 5: Tromso-NordKaap-Tromso (maj/czerwiec) -> 260 EUR/osoba.
- ETAP 6: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 7: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 8: Tromso-NordKaap-Tromso (czerwiec/lipiec) -> 250 EUR/osoba.
- ETAP 9: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 10: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 11: Tromso-Lofoty-Tromso -> 250 EUR/osoba.
- ETAP 12: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 14: Bodo-Alesund -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 15: Alesund-Stavanger -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 16: Stavanger-Kopenhaga -> 200 EUR/osoba.

W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (na rejsy w Norwegii proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).

3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

4. Składka na sprzatanie jachtu - w rejsach po Norwegii sprzątanie końcowe nie jest wliczone w koszty kasy pokładowej.

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 200 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
09.05.2026 sob
15.05.2026 pia
6 Stavanger - Bergen - Floro - Alesund 2 800 zł Więcej o rejsie
22.05.2026 pia
29.05.2026 pia
7 Bodo - Lofoty - Senja - Tromso 3 400 zł Więcej o rejsie
29.05.2026 pia
08.06.2026 pon
10 Tromso - NordKapp - Tromso 4 500 zł Więcej o rejsie
22.06.2026 pon
01.07.2026 śro
9 Tromso - NordKapp - Tromso 4 300 zł Więcej o rejsie
08.07.2026 śro
15.07.2026 śro
7 Bodo - Lofoty - Senja - Tromso 3 400 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!