JESIENNY REJS STAŻOWO-SZKOLENIOWY NA BAŁTYKU - No.2 Nr: KRS-R/2026/11/15
Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk
- Data rozpoczęcia:
- 07.11.2026 sobota
- Data zakończenia:
- 14.11.2026 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk Więcej informacji
- Jacht:
- Delphia 47 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy stażowo-szkoleniowe po Bałtyku. To rejs dla żeglarzy, którzy lubią morze, długie chwile za sterem i przygodę.
Rejsy te organizujemy wiosną (przed sezonem) i jesienią (po sezonie), a każdy z nich to doskonała okazja, aby doświadczyć piękna srogiego Bałtyku, w mniej zatłoczonym okresie.
Warunki wiatrowe są zazwyczaj na wiosennym i jesiennym Bałtyku bardzo dynamiczne, i pozwalają na ekscytującą żeglugę. Przemierzając taki Bałtyk, można poczuć rytm jachtowego życia, który jest niepowtarzalny i pełen przygód.
Każdy z rejsów, to także świetna okazja do nauki i doskonalenia umiejętności żeglarskich w
praktyce. Trudniejsze warunki, dają więcej okazji do nabycia specyficznych umiejętności żeglarskich.
Uczestnicy zyskają:
- dużo godzin stażu na morzu;
- szkolenie żeglarskie;
- doświadczenie podczas dziennych i nocnych przelotów;
- pisemną opinię po rejsie, uznawaną przez PZŻ.
Ten rejs to idealne połączenie stażu morskiego, doświadczenia żeglarskiego i aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu. Nasi instruktorzy zapewnią odpowiedni poziom przekazywanej wiedzy, ale również zadbają o odpowiednią atmosferę.
Dla kogo jest ten rejs?
Ten rejs jest dla Ciebie, jeśli:
- przygotowujesz się do egzaminów na wyższe stopnie żeglarskie (np. Jachtowy Sternik
Morski), chcesz zdobyć wymagane godziny stażu pod okiem instruktora;
- dla żeglarzy z podstawowym doświadczeniem, szukający rozwoju praktycznych
umiejętności manewrowych, nawigacyjnych oraz poznania zasad bezpieczeństwa w
wymagających warunkach Bałtyku;
- dla przyszłych samodzielnych skipperów i osób marzących o prowadzeniu własnych
rejsów na wodach morskich, chcących nauczyć się zarządzania załogą i planowania
trasy;
- osób, które nigdy nie miały okazji żeglować przez dłuższy czas w systemie
wachtowym i chcą poczuć morski klimat – zarówno indywidualnie, jak i w gronie
znajomych czy rodziny;
- dla wszystkich, którzy chcą sprawdzić swoje predyspozycje do żeglugi morskiej,
odporność na trudy rejsu oraz poznać realia życia i pracy na pełnym morzu w
warunkach zmiennej pogody.
_ _ _
UWAGA - chętnym (spełniającym wymagania) dajemy możliwość przystąpienia do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego /opcja do uzgodnienia z organizatorem/.
Wymaga to jednak wcześniejszego przygotowania teoretycznego przez uczestnika (praca własna, spotkania online z instruktorem, warsztaty nawigacyjne; udostępniamy materiały szkoleniowe, skrypty i bazę pytań online).
TEN REJS
To będzie rejs w którym wypłyniemy na już naprawdę surowy Bałtyk. Z naszych 4 rejsów, ten wydaje się być potencjalnie, najbardziej wymagającym.
Można powiedzieć, że początek listopada to już zupełnie inna liga, a może jest nie tylko surowe, ale też nieprzewidywalne i wymagające pełnego skupienia.
Wiatry są częściej sztormowe, a prognozy zmieniają się tak szybko, że planowanie rejsu przypomina bardziej analizę ryzyka niż zwykłe sprawdzanie pogody. Planujemy raczej krótsze przeloty, aby nie zaskoczył nas sztorm po środku morza.
Fala potrafi być wysoka, krótka i agresywna, co sprawia, że nawet solidne jednostki pracują ciężko, a załoga musi być stale przypięta. Temperatura odczuwalna spada dramatycznie – wilgoć, wiatr i brak słońca sprawiają, że chłód wchodzi w kości. Nocne wachty w listopadzie są szczególnie trudne: ciemność jest głęboka, widoczność słaba, a światła nawigacyjne innych jednostek pojawiają się i znikają wśród fal. Nie rzadko potrzeba większej intensywności zmian wacht.
Porty bywają zamknięte lub działają w ograniczonym zakresie, co wymusza większą samodzielność.
Na morzu panuje specyficzna atmosfera – jest pusto, dziko, a każdy dzień na wodzie daje poczucie obcowania z żywiołem w najczystszej formie.
To czas dla doświadczonych załóg, które wiedzą, jak pracować z wiatrem, falą i zimnem. Początek listopada na Bałtyku to nie rekreacja, lecz prawdziwa szkoła pokory i odporności.
GDZIE POPŁYNIEMY?
Kapitan przed wypłynięciem z portu decyduje o trasie rejsu na podstawie warunków pogodowych i prognoz pogody.
Może to być Bornholm, Południowa Szwecja, Gotlandia lub Polskie Wybrzeże.
TEN REJS MA KILKA CELÓW:
- pierwszy cel to uzyskanie odpowiedniej ilości godzin stażowych na morzu,
zakładamy min. 80 a max. ponad 100 godzin stażu.
- drugi cel to zdobycie doświadczenia związanego z pływaniem w systemie wachtowym. - trzeci cel to nauczenie się nowych umiejętności dotyczących żeglugi na morzu i manewrów portowych.
ORGANIZACJA NA JACHCIE
Wszyscy uczestnicy rejsu, stanowią załogę jachtu i biorą udział w pracach na jachcie. Kapitan przydziela każdemu uczestnikowi wachty.
Każdy uczestnik w wachcie nawigacyjnej będzie zatem miał możliwość prowadzenia jachtu i sterowania nim.
W wachtach kambuzowych uczestnicy przygotowują dla załogi posiłki i utrzymują klar na jachcie.
WYŻYWIENIE W TRAKCIE REJSU
Uczestnicy rejsu wspólnie decydują o zaprowiantowaniu.
Wyżywienie na jachcie podczas żeglugi po morzu wymaga starannego planowania, aby zapewnić smaczne i łatwe do przygotowania posiłki.
WIATRY I TEMPERATURA
🌀➤
• Dominujące kierunki: zachodnie i północno‑zachodnie, często silne i długotrwałe.
• Siła wiatru: 5–8°B, a sztormy 9°B nie są rzadkością.
• Charakter: najbardziej nieprzewidywalny okres w roku; szybkie zmiany, głębokie niże, gwałtowne porywy.
• Uwagi żeglarskie: listopad to „szczyt jesiennej siły Bałtyku” – wiatr jest zimny, ciężki i często sztormowy.
🌡️
• Temperatura powietrza: 4–9°C, często z gwałtownymi spadkami przy frontach.
• Temperatura wody: 7–10°C, nadal cieplejsza niż wiosną, ale szybko traci ciepło.
• Odczucia żeglarzy: przy silnym wietrze realnie 0–5°C.
• Uwagi: listopad jest zimny głównie przez wiatr i wilgoć; woda nieco łagodzi fale, ale nie poprawia komfortu.
CO ZABRAĆ NA REJS?
- nieprzemakalną, wiatroszczelną odzież żeglarską (sztormiak, czapka, rękawice, buty o
antypoślizgowej podeszwie;
- ciepłe rzeczy (bluza, polar, bielizna termiczna), krem przeciwsłoneczny, okulary
przeciwsłoneczne;
- lekki śpiwór, ręcznik szybkoschnący, klapki do prysznica;
- kosmetyki, leki indywidualne, dokumenty (dowód, patent, opinia, jeśli już posiadasz).
| Zaokrętowanie: | 07.11.2026 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 14.11.2026 sob, godz. 09:00 |
|---|---|---|---|
| Port: | Gdańsk - Przystań Cesarska | Port: | Gdańsk - Przystań Cesarska |
| Rodzaj rejsu: | Rejs stażowo - szkoleniowy |
|---|---|
| Liczba godzin stażu: | 80-101h |
| Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
| Akwen: | Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia |
|---|---|
| Trasa rejsu: | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk |
Powyższa trasa jest trasą planowaną. Ostateczny jej wybór, uzależniony jest od warunków atmosferycznych i od umiejętności oraz bieżącej kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie kursu i wyboru trasy, podejmuje doświadczony kapitan.
PROPOZYCJE TRAS:
Trasa jest elastyczna i dostosowywana przez kapitana. Rejs powiedzie przez przez polskie i/lub szwedzkie i/lub duńskie i/lub litewskie porty.
Rejs obejmuje zarówno żeglugę dzienną, jak i nocne przeloty.
1. Jeden z kierunków, to Gotlandia, z długim skokiem na początek rejsu - wtedy w drodze powrotnej można zawinąć na Olandię.
Visby, z jego średniowiecznym urokiem i zabytkami, stanowi nagrodę za trud rejsu przez otwarte morze. Co więcej, mniejsze tłumy turystów w Visby pozwalają na spokojniejsze zwiedzanie i odkrywanie lokalnych atrakcji. Warunek, prognozy pogody wskazujące na względną stabilność warunków atmosferycznych.
2. Gdańsk - Kłajpeda - Gdańsk.
3. Gdańsk - Bornholm/południowa Szwecja - Gdańsk
4. Gdańsk – porty polskiego wybrzeża – Gdańsk.
Rejs zaczynamy w Gdańsku....
Gdańsk jest miastem które warto bliżej poznać. Miasto leży nad Morzem Bałtyckim, a jego port jest największym portem morskim w kraju i jednym z największych w Europie.
Gdańsk ma długą i bogatą historię, która sięga ponad tysiąca lat. Miasto zostało założone przez Mieszka I w X wieku i szybko stało się jednym z najważniejszych portów morskich na Bałtyku. W XIV wieku Gdańsk stał się wolnym miastem, a w XVI i XVII wieku był jednym z najbogatszych miast w Europie.
W czasie II wojny światowej miasto zostało zniszczone w ponad 80%, ale po wojnie zostało odbudowane.
Jednym z najciekawszych miejsc wartych zobaczenia jest zabytkowy Żuraw – wizytówka miasta. Był on używany do załadunku i rozładunku towarów od XV wieku. Obecnie jest on częścią Muzeum Narodowego i można zwiedzać jego wnętrze. Warto też zobaczyć inne zabytki, takie jak Brama Mariacka, Fontanna Neptuna, Katedra Oliwska, Złota Brama, a także udać się na przechadzkę po Starym Mieście i Drodze Królewskiej, przejść ulicą Mariacką pełną historycznych kamienic.
Warto zajrzeć do Bazyliki Mariackiej - największej ceglanej świątyni na świecie, z najwyższą wieżą widokową na starówce (80 m, 412 schodów) .
Mając więcej czasu, warto pójść do jednego z muzeów: Muzeum II Wojny Światowej, Europejskie Centrum Solidarności, Muzeum Narodowe, Muzeum Bursztynu, Muzeum Archeologiczne i Muzeum Etnograficzne.
... a na trasie możemy zawinąć do:
Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek.
Zaletą wyspy jest to, iż posiada porty z każdej strony, zatem zawsze jest możliwość wejścia do portu osłoniętego lądem wyspy, nawet przed bardzo silnymi wiatrami.
W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.
Szkiery Blekinge malownicze wybrzeże na południu Szwecji, gdzie dziesiątki sterczących wysepek czynią spektakularne widoki!
!!!Jakże różne jest to wybrzeże od polskich monotonnych plaż i wydm!!!
Dla żeglarzy szkiery czynią żeglugę trudniejszą, wymagającą precyzji i dokładnych map - ale jakże jednocześnie ciekawszą!
Władze prowincji starają się na wiele sposobów uatrakcyjnić region. Na turystów czekają tu: piękne wybrzeże, słoneczny (jak na warunki szwedzkie) klimat, malowniczy krajobraz, lasy, jeziora, czarujące miasteczka, nieskażona przyroda. Dla żeglarzy Blekinge to osłonięty i urozmaicony akwen – wymarzony na spędzenie żeglarskiego urlopu. Jest tu wiele portów i porcików do których warto zajrzeć.
Największym miastem i portem regionu jest Karlskrona.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
Kłajpeda miasto-port, znajdujące się w południowo-wschodniej Litwie nad zalewem Kurońskim. Jest miastem o długiej historii sięgającej średniowiecza. W XIII wieku miasto było ważnym ośrodkiem handlowym i rybackim. W czasie I wojny światowej Kłajpeda została zajęta przez Niemców, a po II wojnie światowej przeszła pod panowanie radzieckie.
Z racji położenia, miasto ma długą tradycję rybołówstwa i przemysłu morskiego, a turyści mogą zwiedzić port i Muzeum Morskie (w dwudziestu czterech akwariach muzeum występują cztery ekosystemy: słodkowodny, bałtycki, północny i tropikalny).
W Kłajpedzie znajduje się kilka ciekawych zabytków, w tym Katedra św. Piotra i Pawła, Kościół św. Trójcy, Zamek Kłajpedy i Stary Ratusz. Turyści mogą również odwiedzić Muzeum Litewskiej Kultury Morskiej i Park Historyczny.
Nieopodal portu jachtowego, warto zobaczyć legendarnego Czarnego Ducha (Juodasis Vaiduoklis), czyli mroczną statuę umocowaną do nadbrzeża (przedstawia ona legendarną postać, która w XVI wieku miała ukazać się przerażonemu strażnikowi portu i ostrzec go, że miastu kończą się zapasy).
Laisvės Alėja jest jedną z najważniejszych ulic w mieście i jest pełna sklepów, restauracji i kawiarni. Można w nich zjeść i wypić tradycyjne litewskie potrawy, takie jak cepelinai (kulki ziemniaczane z mięsem lub twarogiem), kibinai (kulki z ciasta z mięsem lub kapustą) i šakotis (wieża ciasta). Napojami tradycyjnymi są miód pitny i miód pitny z ziołami oraz tradycyjnie ważone piwo..
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Delphia 47
Na ten rejs popłyniemy na dużej jednostce - Delphia 47
Delphia 47 to jednostka flagowa stoczni Delphia.
Delphia 47 to jednostka zaprojektowana do żeglugi morskiej z dużym naciskiem na komfort załogi i bezpieczeństwo pracy na pokładzie. Przestronny kokpit, szerokie przejścia, 5 wygodnych kabin i 2 łazienki umożliwiają zakwaterowanie nawet 10 osób – co sprawia, że jacht idealnie nadaje się na dłuższe wyprawy stażowe lub rodzinne żeglowanie.
Wnętrze jachtu wyróżnia się ergonomicznym rozplanowaniem, dużą ilością miejsca do
wspólnego wypoczynku oraz praktyczną kambuzą, pozwalającą na komfortowe
przygotowanie posiłków nawet dla dużej załogi. Pojemne zbiorniki na wodę i paliwo
zapewniają niezależność podczas długich przelotów. Silnik Yanmar o mocy 75 KM gwarantuje
sprawne manewrowanie także w trudniejszych warunkach portowych.
Delphia 47 to jacht ceniony przez żeglarzy za dobre prowadzenie na morzu,
stabilność i wytrzymałość konstrukcji. Doskonale sprawdza się zarówno podczas rejsów
szkoleniowych po Bałtyku, jak i podczas dłuższych wypraw w bardziej wymagających
akwenach.
Dane techniczne
- rocznik: 2018
- długość – 14,48 m;
- szerokość – 4,48 m;
- zanurzenie – 1,85;
- powierzchnia żagli – 112 m2;
- liczba kabin – 5;
- liczba koi – 10;
- silnik – Yanmar 75 KM;
- zbiornik wody – 800 l;
- rolowany grot i fok;
Elektronika
- plotter – RAYMARINE C90W
(w kokpicie oraz przy stole nawigacyjnym);
- UKF – Raymarine RAY55E;
- autopilot;
Bezpieczeństwo
- tratwa ratunkowa;
- pasy ratunkowe 10 szt;
- uprząż bezpieczeństwa 10 szt;
- EPIRB;
Komfort
- instalacja ciepłej wody;
- ogrzewanie WEBASTO;
- lodówka;
- kuchenka gazowa z piekarnikiem;
- radio CD;
- sprayhood;
- Bimini Top.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
Cena rejsu nie zawiera
Do podziału na załogę (kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do skippera/instruktora w gotówce, pierwszego dnia rejsu i rozliczane na koniec:
– kaucja zwrotna* - kwota: 500 zł/osoba (zwrot kaucji następuje o ile w trakcie rejsu nie było strat lub zniszczeń na jachcie (odpowiedzialność solidarna uczestników);
– składka burtowa** (wspólne zakupy spożywcze, paliwo, porty) – kwota: 250 - 400 zł / osoba;
Wszystkie powyższe płatności są dokonywane na miejscu, gotówką do rąk skippera lub wyznaczonego członka załogi.
KOSZTY OPCJONALNE:
– opłaty za szkolenie teoretyczne (warsztaty nawigacyjne, baza pytań
online, skrypty i materiały szkoleniowe oraz spotkania online z instruktorem, SRC) - dopłata 550 zł/osoba,
– kosztów egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego – 350 zł/osoba;
OPŁATY INDYWIDUALNE:
– transport do i z miejsca zaokrętowania,
- wyjścia do restauracji*** oraz inne indywidualne wydatki np. zakup pamiątek, biletów wstępu, etc.
_________________________________________________________
* >>> Uwaga! Dokonujemy wpłaty kaucji gotówką, a w przypadku gdy podczas rejsu nic się nie wydarzy, zwrot nastąpi zaraz po rejsie.
W przypadku wystąpienia szkód, rozliczenie kaucji dla załogi, nastąpi po rozliczeniu z ubezpieczycielem. Ubezpieczeniu kaucji nie podlega ruchome wyposażenie jachtu, takie jak np. odbijacze.
** >>> Skipper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem. Korzysta z zaprowiantowania zakupionego przez załogę.
*** >>> Zaproszenie skippera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, restauracji i barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
| Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
|---|---|---|---|---|
|
14.03.2026 sob
21.03.2026 sob |
7 | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk | 2 100 zł | Więcej o rejsie |
|
11.04.2026 sob
18.04.2026 sob |
7 | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk | 2 100 zł | Więcej o rejsie |
|
23.10.2026 pia
30.10.2026 pia |
7 | Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk | 2 100 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!
