Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

REJS STAŻOWO-SZKOLENIOWY PO BAŁTYKU >>> WITAMY WIOSNĘ Nr: KRS-R/2026/03/13

Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk

Data rozpoczęcia:
11.04.2026 sobota
Data zakończenia:
18.04.2026 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk Więcej informacji
Jacht:
Delphia 47 Więcej informacji

Cena: 2 100 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy stażowo-szkoleniowe po Bałtyku. To rejs dla żeglarzy, którzy lubią morze, długie chwile za sterem i przygodę.

Rejsy te organizujemy wiosną (przed sezonem) i jesienią (po sezonie), a każdy z nich to doskonała okazja, aby doświadczyć piękna srogiego Bałtyku, w mniej zatłoczonym okresie.

Warunki wiatrowe są zazwyczaj na wiosennym i jesiennym Bałtyku bardzo dynamiczne, i pozwalają na ekscytującą żeglugę. Przemierzając taki Bałtyk, można poczuć rytm jachtowego życia, który jest niepowtarzalny i pełen przygód.

Każdy z rejsów, to także świetna okazja do nauki i doskonalenia umiejętności żeglarskich w
praktyce. Trudniejsze warunki, dają więcej okazji do nabycia specyficznych umiejętności żeglarskich.

Uczestnicy zyskają:
- dużo godzin stażu na morzu;
- szkolenie żeglarskie;
- doświadczenie podczas dziennych i nocnych przelotów;
- pisemną opinię po rejsie, uznawaną przez PZŻ.

Ten rejs to idealne połączenie stażu morskiego, doświadczenia żeglarskiego i aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu. Nasi instruktorzy zapewnią odpowiedni poziom przekazywanej wiedzy, ale również zadbają o odpowiednią atmosferę.

Dla kogo jest ten rejs?

Ten rejs jest dla Ciebie, jeśli:
- przygotowujesz się do egzaminów na wyższe stopnie żeglarskie (np. Jachtowy Sternik
Morski), chcesz zdobyć wymagane godziny stażu pod okiem instruktora;
- dla żeglarzy z podstawowym doświadczeniem, szukający rozwoju praktycznych
umiejętności manewrowych, nawigacyjnych oraz poznania zasad bezpieczeństwa w
wymagających warunkach Bałtyku;
- dla przyszłych samodzielnych skipperów i osób marzących o prowadzeniu własnych
rejsów na wodach morskich, chcących nauczyć się zarządzania załogą i planowania
trasy;
- osób, które nigdy nie miały okazji żeglować przez dłuższy czas w systemie
wachtowym i chcą poczuć morski klimat – zarówno indywidualnie, jak i w gronie
znajomych czy rodziny;
- dla wszystkich, którzy chcą sprawdzić swoje predyspozycje do żeglugi morskiej,
odporność na trudy rejsu oraz poznać realia życia i pracy na pełnym morzu w
warunkach zmiennej pogody.

_ _ _

UWAGA - chętnym (spełniającym wymagania) dajemy możliwość przystąpienia do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego /opcja do uzgodnienia z organizatorem/.
Wymaga to jednak wcześniejszego przygotowania teoretycznego przez uczestnika (praca własna, spotkania online z instruktorem, warsztaty nawigacyjne; udostępniamy materiały szkoleniowe, skrypty i bazę pytań online).

TEN REJS

To będzie rejs w którym wypłyniemy na już wiosenny Bałtyk. Przynajmniej kalendarzowo.
Pierwsza połowa kwietnia przynosi zauważalną zmianę: zimowe morze zaczyna „mięknąć”, choć wciąż potrafi pokazać pazur.
Wiatry nadal bywają silne, ale częściej pojawiają się dni spokojniejsze, z dłuższymi okresami stabilniejszej pogody.
Temperatury rosną, a słońce zaczyna realnie ogrzewać pokład, co sprawia, że rejsy stają się bardziej komfortowe, choć nocą nadal jest zimno.
Fala bywa mniejsza niż w marcu, choć wciąż potrafi zaskoczyć stromymi grzbietami, zwłaszcza przy przechodzących frontach atmosferycznych. Widoczność poprawia się, a mgły są rzadsze, choć wciąż możliwe o świcie.

Generalnie kwiecień to czas, kiedy morze zaczyna pachnieć wiosną – w powietrzu czuć świeżość, a światło jest jaśniejsze i bardziej przejrzyste.
Porty zaczynają się budzić do życia, pojawiają się pierwsze rekreacyjne jednostki, choć wciąż jest daleko do letniego ruchu.

Rejsy w tym okresie dają poczucie równowagi: nadal wymagają doświadczenia i przygotowania, ale oferują więcej przyjemności niż marcowa surowość. To idealny moment, by poczuć wiosnę na morzu, zanim zacznie się intensywny sezon.

GDZIE POPŁYNIEMY?
Kapitan przed wypłynięciem z portu decyduje o trasie rejsu na podstawie warunków pogodowych i prognoz pogody.

Może to być Bornholm, Południowa Szwecja, Gotlandia lub Polskie Wybrzeże.

TEN REJS MA KILKA CELÓW:
- pierwszy cel to uzyskanie odpowiedniej ilości godzin stażowych na morzu,
zakładamy min. 80 a max. ponad 100 godzin stażu.
- drugi cel to zdobycie doświadczenia związanego z pływaniem w systemie wachtowym. - trzeci cel to nauczenie się nowych umiejętności dotyczących żeglugi na morzu i manewrów portowych.

ORGANIZACJA NA JACHCIE
Wszyscy uczestnicy rejsu, stanowią załogę jachtu i biorą udział w pracach na jachcie. Kapitan przydziela każdemu uczestnikowi wachty.
Każdy uczestnik w wachcie nawigacyjnej będzie zatem miał możliwość prowadzenia jachtu i sterowania nim.
W wachtach kambuzowych uczestnicy przygotowują dla załogi posiłki i utrzymują klar na jachcie.

WYŻYWIENIE W TRAKCIE REJSU
Uczestnicy rejsu wspólnie decydują o zaprowiantowaniu.
Wyżywienie na jachcie podczas żeglugi po morzu wymaga starannego planowania, aby zapewnić smaczne i łatwe do przygotowania posiłki.

WIATRY I TEMPERATURA

🌀➤
• Dominujące kierunki: zachodnie i południowo‑zachodnie, ale częściej pojawiają się okresy słabszych wiatrów.
• Siła wiatru: 3–5°B, przy frontach 6°B.
• Charakter: bardziej stabilny niż w marcu, choć nadal zmienny; częstsze okna pogodowe.
• Uwagi żeglarskie: kwiecień daje już pierwsze „wiosenne” dni z przyjemnym wiatrem 3–4°B, ale potrafi wrócić do zimowej ostrości.

🌡️
• Temperatura powietrza: 5–10°C, w słoneczne dni nawet 12–13°C.
• Temperatura wody: 3–6°C, nadal bardzo zimna.
• Odczucia żeglarzy: przy wietrze odczuwalna zwykle 0–6°C.
• Uwagi: kwiecień daje pierwsze cieplejsze chwile, ale nocą i na wachcie nadal jest zimno.

CO ZABRAĆ NA REJS?
- nieprzemakalną, wiatroszczelną odzież żeglarską (sztormiak, czapka, rękawice, buty o
antypoślizgowej podeszwie;
- ciepłe rzeczy (bluza, polar, bielizna termiczna), krem przeciwsłoneczny, okulary
przeciwsłoneczne;
- lekki śpiwór, ręcznik szybkoschnący, klapki do prysznica;
- kosmetyki, leki indywidualne, dokumenty (dowód, patent, opinia, jeśli już posiadasz).

Zaokrętowanie: 11.04.2026 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 18.04.2026 sob, godz. 09:00
Port: Gdańsk - Przystań Cesarska Port: Gdańsk - Przystań Cesarska
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: 80-101h
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja: Blekinge, Olandia, Gotlandia
Trasa rejsu: Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk

Powyższa trasa jest trasą planowaną. Ostateczny jej wybór, uzależniony jest od warunków atmosferycznych i od umiejętności oraz bieżącej kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie kursu i wyboru trasy, podejmuje doświadczony kapitan.

PROPOZYCJE TRAS:

Trasa jest elastyczna i dostosowywana przez kapitana. Rejs powiedzie przez przez polskie i/lub szwedzkie i/lub duńskie i/lub litewskie porty.
Rejs obejmuje zarówno żeglugę dzienną, jak i nocne przeloty.

1. Jeden z kierunków, to Gotlandia, z długim skokiem na początek rejsu - wtedy w drodze powrotnej można zawinąć na Olandię.
Visby, z jego średniowiecznym urokiem i zabytkami, stanowi nagrodę za trud rejsu przez otwarte morze. Co więcej, mniejsze tłumy turystów w Visby pozwalają na spokojniejsze zwiedzanie i odkrywanie lokalnych atrakcji. Warunek, prognozy pogody wskazujące na względną stabilność warunków atmosferycznych.

2. Gdańsk - Kłajpeda - Gdańsk.

3. Gdańsk - Bornholm/południowa Szwecja - Gdańsk

4. Gdańsk – porty polskiego wybrzeża – Gdańsk.

Rejs zaczynamy w Gdańsku....

Gdańsk jest miastem które warto bliżej poznać. Miasto leży nad Morzem Bałtyckim, a jego port jest największym portem morskim w kraju i jednym z największych w Europie.
Gdańsk ma długą i bogatą historię, która sięga ponad tysiąca lat. Miasto zostało założone przez Mieszka I w X wieku i szybko stało się jednym z najważniejszych portów morskich na Bałtyku. W XIV wieku Gdańsk stał się wolnym miastem, a w XVI i XVII wieku był jednym z najbogatszych miast w Europie.
W czasie II wojny światowej miasto zostało zniszczone w ponad 80%, ale po wojnie zostało odbudowane.
Jednym z najciekawszych miejsc wartych zobaczenia jest zabytkowy Żuraw – wizytówka miasta. Był on używany do załadunku i rozładunku towarów od XV wieku. Obecnie jest on częścią Muzeum Narodowego i można zwiedzać jego wnętrze. Warto też zobaczyć inne zabytki, takie jak Brama Mariacka, Fontanna Neptuna, Katedra Oliwska, Złota Brama, a także udać się na przechadzkę po Starym Mieście i Drodze Królewskiej, przejść ulicą Mariacką pełną historycznych kamienic.
Warto zajrzeć do Bazyliki Mariackiej - największej ceglanej świątyni na świecie, z najwyższą wieżą widokową na starówce (80 m, 412 schodów) .
Mając więcej czasu, warto pójść do jednego z muzeów: Muzeum II Wojny Światowej, Europejskie Centrum Solidarności, Muzeum Narodowe, Muzeum Bursztynu, Muzeum Archeologiczne i Muzeum Etnograficzne.

... a na trasie możemy zawinąć do:

Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek.
Zaletą wyspy jest to, iż posiada porty z każdej strony, zatem zawsze jest możliwość wejścia do portu osłoniętego lądem wyspy, nawet przed bardzo silnymi wiatrami.
W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami.
Najczęściej odwiedzaną atrakcją wyspy Bornholm są największe w północnej Europie ruiny zamku Hammershuus. Gniazdo orła na szczycie 74 metrowego skalnego masywu zaprasza do ponad 800 lat fascynującej historii.
Należy również odwiedzić okolice starego Borg , który jest jednym z pierwszych budynków w Danii, ale przede wszystkim 4 piękne okrągłe kościoły.
Każdy port wyspy, każde ukryte za nim miasteczko, stanowi oddzielną atrakcję turystyczną. W kilku portach możemy odwiedzić małe huty, w których wytwarzane są szklane cudeńka, zajrzeć do pracowni ceramicznych lub odwiedzić warsztat tkacki. W miasteczkach pełno też jest małych sklepów ze starociami, antykwariatów oraz niedużych galerii plastycznych. W sklepikach z pamiątkami, przeważają wyroby zakorzenione w tradycyjnym rękodziele.

Szkiery Blekinge malownicze wybrzeże na południu Szwecji, gdzie dziesiątki sterczących wysepek czynią spektakularne widoki!
!!!Jakże różne jest to wybrzeże od polskich monotonnych plaż i wydm!!!
Dla żeglarzy szkiery czynią żeglugę trudniejszą, wymagającą precyzji i dokładnych map - ale jakże jednocześnie ciekawszą!
Władze prowincji starają się na wiele sposobów uatrakcyjnić region. Na turystów czekają tu: piękne wybrzeże, słoneczny (jak na warunki szwedzkie) klimat, malowniczy krajobraz, lasy, jeziora, czarujące miasteczka, nieskażona przyroda. Dla żeglarzy Blekinge to osłonięty i urozmaicony akwen – wymarzony na spędzenie żeglarskiego urlopu. Jest tu wiele portów i porcików do których warto zajrzeć.
Największym miastem i portem regionu jest Karlskrona.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

Kłajpeda miasto-port, znajdujące się w południowo-wschodniej Litwie nad zalewem Kurońskim. Jest miastem o długiej historii sięgającej średniowiecza. W XIII wieku miasto było ważnym ośrodkiem handlowym i rybackim. W czasie I wojny światowej Kłajpeda została zajęta przez Niemców, a po II wojnie światowej przeszła pod panowanie radzieckie.
Z racji położenia, miasto ma długą tradycję rybołówstwa i przemysłu morskiego, a turyści mogą zwiedzić port i Muzeum Morskie (w dwudziestu czterech akwariach muzeum występują cztery ekosystemy: słodkowodny, bałtycki, północny i tropikalny).
W Kłajpedzie znajduje się kilka ciekawych zabytków, w tym Katedra św. Piotra i Pawła, Kościół św. Trójcy, Zamek Kłajpedy i Stary Ratusz. Turyści mogą również odwiedzić Muzeum Litewskiej Kultury Morskiej i Park Historyczny.
Nieopodal portu jachtowego, warto zobaczyć legendarnego Czarnego Ducha (Juodasis Vaiduoklis), czyli mroczną statuę umocowaną do nadbrzeża (przedstawia ona legendarną postać, która w XVI wieku miała ukazać się przerażonemu strażnikowi portu i ostrzec go, że miastu kończą się zapasy).
Laisvės Alėja jest jedną z najważniejszych ulic w mieście i jest pełna sklepów, restauracji i kawiarni. Można w nich zjeść i wypić tradycyjne litewskie potrawy, takie jak cepelinai (kulki ziemniaczane z mięsem lub twarogiem), kibinai (kulki z ciasta z mięsem lub kapustą) i šakotis (wieża ciasta). Napojami tradycyjnymi są miód pitny i miód pitny z ziołami oraz tradycyjnie ważone piwo..

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Delphia 47

Na ten rejs popłyniemy na dużej jednostce - Delphia 47

Delphia 47 to jednostka flagowa stoczni Delphia.
Delphia 47 to jednostka zaprojektowana do żeglugi morskiej z dużym naciskiem na komfort załogi i bezpieczeństwo pracy na pokładzie. Przestronny kokpit, szerokie przejścia, 5 wygodnych kabin i 2 łazienki umożliwiają zakwaterowanie nawet 10 osób – co sprawia, że jacht idealnie nadaje się na dłuższe wyprawy stażowe lub rodzinne żeglowanie.​
Wnętrze jachtu wyróżnia się ergonomicznym rozplanowaniem, dużą ilością miejsca do
wspólnego wypoczynku oraz praktyczną kambuzą, pozwalającą na komfortowe
przygotowanie posiłków nawet dla dużej załogi. Pojemne zbiorniki na wodę i paliwo
zapewniają niezależność podczas długich przelotów. Silnik Yanmar o mocy 75 KM gwarantuje
sprawne manewrowanie także w trudniejszych warunkach portowych.​
Delphia 47 to jacht ceniony przez żeglarzy za dobre prowadzenie na morzu,
stabilność i wytrzymałość konstrukcji. Doskonale sprawdza się zarówno podczas rejsów
szkoleniowych po Bałtyku, jak i podczas dłuższych wypraw w bardziej wymagających
akwenach.

Dane techniczne
- rocznik: 2018
- długość – 14,48 m;
- szerokość – 4,48 m;
- zanurzenie – 1,85;
- powierzchnia żagli – 112 m2;
- liczba kabin – 5;
- liczba koi – 10;
- silnik – Yanmar 75 KM;
- zbiornik wody – 800 l;
- rolowany grot i fok;

Elektronika
- plotter – RAYMARINE C90W
(w kokpicie oraz przy stole nawigacyjnym);
- UKF – Raymarine RAY55E;
- autopilot;

Bezpieczeństwo
- tratwa ratunkowa;
- pasy ratunkowe 10 szt;
- uprząż bezpieczeństwa 10 szt;
- EPIRB;

Komfort
- instalacja ciepłej wody;
- ogrzewanie WEBASTO;
- lodówka;
- kuchenka gazowa z piekarnikiem;
- radio CD;
- sprayhood;
- Bimini Top.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

  • Opiekę doświadczonego skippera-pilota;
  • Czarterjachtu na 8 dni i 7 nocy;
  • Ubezpieczenie kaucji;
  • Ubezpieczenie od szkód z obniżonym depozytem (obejmuje zapchane toalety, brak paliwa, zgubione wyposażenie, nadmierne zabrudzenie jachtu);
  • Opłatę za transit log;
  • Starter pack (woda, środki czystości, papier, zapałki);
  • Ponton + silnik zaburtowy (z początkowym paliwem);
  • Butla gazowa i pełne zbiorniki wody;
  • Opłatę za pierwszą i ostatnią noc w marinie;
  • Serwis i pomoc techniczną firmy czarterowej.

    Cena rejsu nie zawiera

    Do podziału na załogę (kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do skippera/instruktora w gotówce, pierwszego dnia rejsu i rozliczane na koniec:
    – kaucja zwrotna* - kwota: 500 zł/osoba (zwrot kaucji następuje o ile w trakcie rejsu nie było strat lub zniszczeń na jachcie (odpowiedzialność solidarna uczestników);
    – składka burtowa** (wspólne zakupy spożywcze, paliwo, porty) – kwota: 250 - 400 zł / osoba;
    Wszystkie powyższe płatności są dokonywane na miejscu, gotówką do rąk skippera lub wyznaczonego członka załogi.

    KOSZTY OPCJONALNE:
    – opłaty za szkolenie teoretyczne (warsztaty nawigacyjne, baza pytań
    online, skrypty i materiały szkoleniowe oraz spotkania online z instruktorem, SRC) - dopłata 550 zł/osoba,
    – kosztów egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego – 350 zł/osoba;

    OPŁATY INDYWIDUALNE:
    – transport do i z miejsca zaokrętowania,
    - wyjścia do restauracji*** oraz inne indywidualne wydatki np. zakup pamiątek, biletów wstępu, etc.

    _________________________________________________________
    * >>> Uwaga! Dokonujemy wpłaty kaucji gotówką, a w przypadku gdy podczas rejsu nic się nie wydarzy, zwrot nastąpi zaraz po rejsie.
    W przypadku wystąpienia szkód, rozliczenie kaucji dla załogi, nastąpi po rozliczeniu z ubezpieczycielem. Ubezpieczeniu kaucji nie podlega ruchome wyposażenie jachtu, takie jak np. odbijacze.

    ** >>> Skipper nie partycypuje w kosztach związanych z wyżywieniem. Korzysta z zaprowiantowania zakupionego przez załogę.
    *** >>> Zaproszenie skippera do wspólnego jedzenia (np. wyjście do knajp, restauracji i barów) poza jachtem, jest mile widziane, ale leży wyłącznie w gestii uczestników.

  • Harmonogram płatności:
    • 30% – w dniu rezerwacji online
    • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

    Cena: 2 100 zł

    Wolne miejsca

    Rezerwuj

    Podobne rejsy do góry

    Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
    14.03.2026 sob
    21.03.2026 sob
    7 Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk 2 100 zł Więcej o rejsie
    23.10.2026 pia
    30.10.2026 pia
    7 Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk 2 100 zł Więcej o rejsie
    07.11.2026 sob
    14.11.2026 sob
    7 Gdańsk – kierunek Bałtyk – Gdańsk 2 100 zł Więcej o rejsie

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

    Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

    Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

    Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

    Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
    e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
    telefon: 724 724 744

    Do usłyszenia!