Daleka Norwegia - wyprawa za koło podbiegunowe! - Rejs z Trondheim do Bodo Nr: BRG-R/2020/05/27
Trondheim – Rørvik - Svaritsen (lodowiec) – Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 23.05.2020 sobota
- Data zakończenia:
- 29.05.2020 piątek
- Ilość dni:
- 6 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Trondheim – Rørvik - Svaritsen (lodowiec) – Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- Roberts 44 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Piękna, malownicza, monumentalna!!!
O którym państwie mówimy? Oczywiście o Norwegii.
Rejs po fiordach to marzenie wielu polskich żeglarzy, którzy po kilku bałtyckich rejsach pragną pływać po akwenie zdecydowanie odmiennym. A my w tym pomagamy.
Podczas rejsu, czeka na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.
Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po norweskich wodach w maju, czerwcu, wrześniu i październiku będzie wiązało się czasami z niskimi temperaturami i częstymi deszczami. Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.
Wybierzemy dla Was rejony, w których przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata. Tak więc niezależnie od trasy, w trakcie każdego rejsu po norweskich wodach, nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania przyrody i podglądania życia ludzi osiadłych tam na stałe.
Proponujemy w sezonie różne trasy. Czy to południe, czy północ Norwegii a może wyprawa na daleką północ do krainy niedźwiedzi polarnych. Spodziewać można się wodospadów spadających z pionowych ścian wysokich fiordów, malowniczych wysp i wysepek, cieszenia się żeglugą w głębokich norweskich fiordach, czasem spoglądania na jęzory lodowe i pływające kry.
Co ważne, nasz kapitan w Norwegii spędził ostatnich kilka sezonów i zna tutaj niemal każdy zakątek. Doskonale wie gdzie biorą ryby, gdzie warto zatrzymać się na nocleg, gdzie zorganizować pieszą wycieczkę.
Każdy rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro
Rejs rozpoczniemy w Trondheim - trzecim co do wielkości mieście Norwegii.
Znajdziecie tu kilka najpopularniejszych atrakcji turystycznych jak chociażby Katedrę Nidarosdomen (narodowa świątynia Norwegii, zbudowana nad grobem św. Olafa - najstarsze zachowane do dzisiaj fragmenty pochodzą z połowy XII w). Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).
Kiedy opuścimy Trondheim, czekać nas będą mniejsze porty i fiordy. Będzie pięknie! Będą nam towarzyszyć norweskie widoki skalistych wysepek i małych miejscowości z charakterystycznymi kolorowymi domkami. Z pewnością uda się nałowić ryb, które urozmaicą nasze menu.
Jednym z odwiedzanych miast będzie Rørvik.
Rørvik to portowa miejscowość, której mieszkańcy zajmują się przede wszystkim rybołówstwem. Nadzwyczajną funkcję miasteczka podkreśla obecność muzeum będącego Centrum Kultury Przybrzeżnej, w którym dowiemy się więcej o kulturze i historii wybrzeża. Okres prezentowany przez muzealne wystawy obejmuje aż 10 tysięcy lat. Równie ciekawy co ekspozycje, jest też budynek muzeum, który jest dziełem nowoczesnej sztuki.
Dalej popłyniemy aby z bliska przyjrzeć się drugiemu co do wielkości norweskiemu lodowcowi – Svartisen. Będzie możliwość wybrania się na wycieczkę do lodowca – na lodowiec można wejść z przewodnikiem (około 600 NOK z zapewnieniem sprzętu) lub samodzielnie podejść do czoła lodowca.
Gdy dotrzecie do celu zachwytom nie będzie końca. Żadne zdjęcie tego nie pokaże, to trzeba po prostu zobaczyć na własne oczy. UWAGA! Z lodowcem nie ma żartów - trzeba być na prawdę ostrożnym, ponieważ w sezonie letnim on się rozpada na kawałki.
W rejsie tym, przekroczymy również linię koła podbiegunowego.
Rejs zakończymy w Bodo największym mieście w okręgu Nordland. To miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na narciarstwo zimą oraz długie spacery w okresie letnim. Bodø to także stolica orłów bielików - nigdzie na świecie nie ma większego skupiska tych majestatycznych ptaków. Codziennie można podziwiać jak wznoszą się nad miastem i siedzą na skałach niedaleko Bodø.
Rejs jest stosunkowo łatwy żeglarsko, zatem szczególnie na tą trasę zapraszamy nieco mniej doświadczone osoby.
Zaokrętowanie: | 23.05.2020 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 29.05.2020 pia, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Trondheim | Port: | Bodo |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Trondheim – Rørvik - Svaritsen (lodowiec) – Bodo |
Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Transport do góry
Dojazd do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca jego zakończenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
Roberts 44
(2003)
Bruceo
Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.
Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.
- Długość:
- 13,50 m
- Szerokość:
- 3,88 m
- Zanurzenie:
- 2,2 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 7 / 2
- Liczba WC:
- 1
- Zbiornik wody:
- 500 l
- Zbiornik paliwa:
- 400 l
- Silnik:
- 66 KM
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników (następstwa nieszczęśliwych wypadków).
Cena rejsu nie zawiera
- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- gaz do kuchenki,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL (koszty leczenia),
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- biletów wstępu do muzeów i innych atrakcji turystycznych.
Na pokrycie opłat portowych, gazu do kuchenki, paliwa i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości 25 EUR za osobę na dzień.
Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
27.07.2024 sob
02.08.2024 pia |
6 | Bodo – Lofoty - Bodo | 1 960 zł | Więcej o rejsie |
03.08.2024 sob
09.08.2024 pia |
6 | Bodo – Lofoty - Bodo | 1 960 zł | Więcej o rejsie |
10.08.2024 sob
20.08.2024 wto |
10 | Bodo - Svartisen - Rorvik - Kristiansand - Bud - Alesund | 2 970 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!