Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs po Bałtyku >>> Bornholm, szkiery Blekinge i Cieśnina Kalmarska Nr: KBK-R/2020/08/509

Kołobrzeg - Svaneke – Karlskrona – Kalmar – Gronhogen – Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
01.08.2020 sobota
Data zakończenia:
08.08.2020 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Kołobrzeg - Svaneke – Karlskrona – Kalmar – Gronhogen – Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Delphia 47 (5 cab.) Więcej informacji

Cena: 1 950 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy Cię na tygodniowy rejs po Bałtyku, podczas którego odwiedzimy porty i porciki na lądzie i na wyspach Danii i Szwecji.

Popłyniemy dużym i dzielnym, a zarazem komfortowym jachtem Delphia 47.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.

Do tego dokładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!

Ponadto ograniczyliśmy liczbę uczestników do 9 tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie i mesa cały czas będzie wolna i dostępna dla wszystkich.

Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.

Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu,
- załoga: maksymalnie 9 uczestników + kapitan.

Na tym rejsie:

… odwiedzimy duńską wyspę Bornholm, szkiery Blekinge, Cieśninę Kalmarską i szwedzką Olandię.

Ten rejs to idealna propozycja na pierwszy rejs morski, lub dla osób które już pływały - na rejs w nowe rejony Bałtyku.

Tym którzy poczują ducha morskiego pozwoli zakochać się w Bałtyku, sprawi, że morze na zawsze już zajmie ważne miejsce w życiu.

Morscy weterani podczas tego rejsu, będą mieli okazję odwiedzić miejsca znane i lubiane. Kolejny raz spróbują duńskiej kanapki z wędzonym śledziem, upewniając się, że to jest właśnie to.

Na pewno nie zabraknie żeglowania, gdyż mamy podczas tego rejsu kilka dłuższych przelotów. Na nich, podczas nocnych wacht poczujecie intensywniejszy smak kawy. A nad głową, na niebie miriady skrzących się gwiazd sprawią, że każdy będzie chciał być nocą na pokładzie. Każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.
.
.

Zaokrętowanie: 01.08.2020 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 08.08.2020 sob, godz. 09:00
Port: Kołobrzeg Port: Kołobrzeg
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Kołobrzeg - Svaneke – Karlskrona – Kalmar – Gronhogen – Kołobrzeg

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

Wypłyniemy z Kołobrzegu, największego polskiego uzdrowiska, które szczyci się niepowtarzalnym mikroklimatem. Gdy za rufą zniknie ląd poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie przyjemniej.

Płynąc w stronę duńskiej wyspy Bornholmu, będziecie mieć czas na wdrożenie się w rytm wacht. Spędzając na morzu pierwszą noc, odkryjecie niezwykłość takiej żeglugi. Wyostrzenie zmysłów, zmęczenie, walka z własnym słabościami, znajdą idealne połączenie z zachwytem i uczuciem szczęścia.
Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde.

Na Bornholmie odpoczniecie, delektując się sielankową atmosferą miasteczka Svaneke.
Svaneke - to port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku.
Być może ktoś skusi się na tutejszy specjał i skosztuje wędzonego śledzia. Smakuje doskonale z kuflem zimnego piwa.

… i płyniemy dalej, ku szkierom Blekinge.
Szkiery Blekinge (mało kto w Polsce rozpoznaje tą nazwę) to dziesiątki sterczących wysepek tworzących spektakularne widoki! Jakże różne jest to wybrzeże od polskich monotonnych plaż i wydm. Dla żeglarzy szkiery czynią żeglugę trudniejszą, wymagającą precyzji i dokładnych map - ale jakże jednocześnie ciekawszą!

Największym miastem i portem regionu jest Karlskrona.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku stara, drewniana zabudowa Karlskrony spłonęła. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

Dalej popłyniemy do jednego z najstarszych i najciekawszych w południowej Szwecji miast, pokonując część Cieśniny Kalmarskiej. Im dalej na północ, tym cieśnina robi się coraz ciaśniejsza. W jej najwęższym miejscu kryje się właśnie Kalmar.
Kalmar również ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji.

Z Kalmar udamy się na południe, do małego portu na Olandii – Grönhögen.
Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie przed wielogodzinnym rejsem powrotnym.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby.

Na Olandii pożegnamy się ze Szwecją. Po obfitującej w tak ciekawe miejsca wyprawie, czas wracać do portu macierzystego w Kołobrzegu.

Transport do góry

Transport do/z Kołobrzegu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.

Jacht do góry

Delphia 47 (5 cab.)
Delphia Yachts

Łódź Delphia 47 jest jednostką flagową stoczni Delphia Yachts.

To duży, dzielny i bardzo wygodny jacht.
Posiada doskonałe właściwości nautyczne, dzielność morską, łatwość obsługi - to wszystko jest dla nas bardzo ważne.

Nie zapominamy, aby na naszych jachtach żeglowało się przyjemnie i wygodnie. Delphia 47 oferuje załodze pięć dwuosobowych kabin, z czego trzy są z płaską koją, a dwie z kojami piętrowymi. Cztery morskie toalety z prysznicami z ciepłą wodą. Duża i obszerna mesa, zabudowana ciemnym, klasycznym drewnem z elegancką niebieską tapicerką. Kambuz, ciągnący się przez całą długość mesy, z wielką lodówką, piekarnikiem i blatem roboczym, przy którym przygotować można najbardziej wymyślne potrawy.
To wszystko sprawia, że rejs jest nie tylko wielką żeglarską przygodą, ale również miło i wygodnie spędzonym czasem.

Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.

Długość:
14,06 m
Szerokość:
4,48 m
Zanurzenie:
1,8 / 1,8 m
Liczba miejsc:
12
Liczba koi/kabin:
10 / 5
Liczba WC:
4
Zbiornik wody:
490 l
Zbiornik paliwa:
250 l
Silnik:
75 KM
Wyposażenie

GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, AIS, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, 4 toalety morskie, 4 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, świeża pościel, sztormiaki morskie

Wyposażenie bezpieczeństwa:
radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa (12 osób), radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy, boja MOB

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- kosztów dojazdu i powrotu z rejsu,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych,
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach),
- wydatków własnych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 950 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!