Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Ze Sztokholmu przez szkiery do Kołobrzegu >>> nawet do 100 godzin stażu!!! Nr: KBK-R/2020/07/512

Sztokholm - Oxelosund - Kalmar - Kołobrzeg

Data rozpoczęcia:
18.07.2020 sobota
Data zakończenia:
25.07.2020 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm - Oxelosund - Kalmar - Kołobrzeg Więcej informacji
Jacht:
Delphia 47 (5 cab.) Więcej informacji

Cena: 1 833 zł 1 950 zł Promocja dla pierwszych trzech osób!!!

Wolne miejsca: 8

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zastanawiasz się jak wygląda ląd po drugiej stronie Bałtyku? Jak żyją mieszkający tam ludzie? Chciałbyś zobaczyć to na własne oczy, a nie tylko oglądać zdjęcia w internecie.
A może po prostu chcesz przepłynąć morze i zdobyć morskie doświadczenia żeglarskie? …

Każdy z tych powodów jak również wiele innych, to dobra okazja aby zaplanować udział w naszym rejsie po wodach Szwecji i Bałtyku.

Pomożemy w realizacji Twoich planów i zabierzemy Cię tam, dużym, dzielnym i komfortowym jachtem, na tygodniowy rejs „ONE-WAY” po Bałtyku.

Jacht ten daje wysoki poziom bezpieczeństwa i wysoki komfort żeglugi.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.

Do tego dokładamy postoje w pięknych portach i porcikach oraz odwiedziny miejsc nieosiągalnych dla zwykłego lądowego turysty.

Na nasze rejsy po Bałtyku zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Rejs organizujemy w formule All Inclusive - czyli wszystkie koszty wliczone są w cenę rejsu. Nie zaskoczymy Cię żadną składką, kaucją, kasą jachtową. W cenie rejsu wliczone jest pyszne wyżywienie, skipper prowadzący rejs, opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków. Zatem o nic nie musisz się już martwić!

Ponadto ograniczyliśmy liczbę uczestników do 9 tak, aby każdy był zakwaterowany w dwuosobowej kabinie i mesa cały czas będzie wolna i dostępna dla wszystkich.

Co bardzo ważne - nie odwołujemy rejsów ze względu na małą liczbę uczestników. Wystarczy jedna osoba, a rejs odbędzie się zgodnie z planem.

Jeżeli interesuje Cię szkolenie żeglarskie, nasz rejs jest doskonałą okazją do podniesienia swoich umiejętności i zdobycia doświadczenia. Kapitan jest do dyspozycji załogi i zawsze chętnie wyjaśni, odpowie i rozwieje wątpliwości dotyczące żeglarstwa. Rejs nie jest jednak kursem na patent - w trakcie rejsu nie prowadzimy więc wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Na rejs zapraszamy osoby dorosłe (chyba, że młodsza osoba płynie pod opieką dorosłego).

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- duży, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- niezmienną cenę rejsu,
- załoga: maksymalnie 9 uczestników + kapitan.

Na tym rejsie

… pomożemy Ci zobaczyć na własne oczy, jak wygląda życie po drugiej stronie naszego Bałtyku, w stolicy Szwecji i na szwedzkim, wschodnim wybrzeżu tego zamorskiego kraju. Na rejs wypłyniemy ze Sztokholmu, pokonamy szkiery podziwiając setki wysp i wysepek i skierujemy się na południe. Płynąc wzdłuż wschodniego wybrzeża Szwecji dopłyniemy do cieśniny Kalmarskiej. Na koniec, skok przez Bałtyk i zakończenie rejsu w Kołobrzegu.

Zobaczysz jak żyją Szwedzi w stolicy i na wschodnim wybrzeżu, przy okazji, po prostu przepływając setki mil przez morze, zdobędziesz dużą dawkę doświadczenia żeglarskiego i wypływasz dziesiątki godzin stażowych..

Zapraszamy na pokład każdego. Rejs prowadzi doświadczony kapitan, zatem doświadczenie nie jest wymagane.
Niemniej, ten rejs to wręcz idealna propozycja dla osób które mają za sobą pierwsze rejsy morskie po polskim wybrzeżu i do bliskich portów w innych krajach leżących nad Bałtykiem, połknęły bakcyla i chcą czegoś więcej.

Długie przeloty to możliwość prowadzenia jachtu dniem i nocą. Dniem, rozkoszować będziecie się bezkresnym morzem a podczas nocnych wacht poczujecie intensywniejszy smak kawy, która doskonale smakuje gdy nad głową, na niebie, skrzą się miriady gwiazd sprawią. Każdy będzie chciał być nocą na pokładzie.

Każda wachta nawigacyjna, to dobry czas na naukę: praktycznej nawigacji, planowania trasy, rozpoznawania statków i znaków nawigacyjnych.

Zaokrętowanie: 18.07.2020 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 25.07.2020 sob, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Kołobrzeg
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-90
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Szwecja, Szkiery
Trasa rejsu: Sztokholm - Oxelosund - Kalmar - Kołobrzeg

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję podejmuje doświadczony kapitan.

To jedna z ciekawszych i rzadszych tras. Daje szansę na dużą ilość godzin w morzu oraz odwiedzenie stolicy Szwecji i absolutnie wyjątkowych miejsc na szwedzkim, wschodnim wybrzeżu
Wypłyniemy ze Sztokholmu, stolicy Szwecji i absolutnie wyjątkowego miasta, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Miasto ulokowane jest na 14 wyspach oraz otoczone archipelagiem sztokholmskim, składającym się z ponad 20 tysięcy wysp i wysepek!!!

W samym porcie urzekają setki małych statków i łódek zacumowanych przy długim nabrzeżu.

Pomimo, iż to duże miasto, to zadziwi Was jak dużo znajdziecie tu zieleni lokowanej pośród harmonijnej zabudowy.

Co zobaczyć? Aby jako tako ogarnąć wszystkie atrakcje, najlepiej byłoby przylecieć do Sztokholmu choć dzień lub dwa wcześniej. Pośród wielu możliwości jakie daje turystom to miasto, możecie zobaczyć:
- Vasa Museum na wyspie Djurgarden a w nim XVII-wieczny żaglowiec wydobyty wprost z morskiego dna (w zamyśle szwedzkiego króla miał być postrachem dla nas, Polaków),
- Park Gröna Lund na tej samej wyspie – dostarczy ekstremalnych emocji,
- Pałac Królewski (Kungliga Slottet) znajdujący się na Starym Mieście (Gamla Stan), a przed pałacem kultywowana do dziś zmiana warty. W pałacu oglądać można bogato wyposażone apartamenty, skarbiec królewski z kolekcją koron i symboli szwedzkiej monarchii, czy też królewską zbrojownię.
- Stadshuset, czyli wzniesiony w 1923 roku miejski ratusz. Jego najbardziej charakterystyczną częścią jest 106-metrowa wieża, na której znajduje się czynny od maja do września punkt widokowy.
- Stacje metra - każda z 90 stacji ma swój wyjątkowy wystrój, o który zadbali zaproszeni do projektu artyści,
… i wiele innych. Nie sposób zobaczyć wszystkiego (łącznie w Sztokholmie działa ok. 200 muzeów), będzie okazja aby tu powrócić.

Wypływamy w rejs i zaczyna się krajobrazowa bajka. Żegluga szkierami jest niesamowita….. trudno ją opisać, a zdjęcia nie oddają w pełni tego uroku. Będziecie pod wrażeniem.

Po pokonaniu szkierów, obieramy kurs na południe wzdłuż wschodniego wybrzeża. Postól planujemy w Oxelosund.

Oxelösund to mały port z widokiem na pobliski, archipelag. Może się tu pomieścić nawet 100 łodzi.
Po szwedzkiej stolicy, tu będziemy mogli trochę odpocząć, korzystając z ciszy i spokoju miasteczka.
W mieście znajduje się kilka interesujących muzeów poświęconych lokalnej historii, życiu miejscowych ludzi związanych z morzem i archipelagiem oraz z historią wojskowości. Można podziwiać jak radzą i radzili sobie ludzie na prowincji, z dala od królewskiego przepychu.

Odpocząć też można na jednej z lokalnych plaż (do wyboru piaszczyste i skaliste) lub podczas pieszych wędrówek. Na wędrówkę powinniście udać się do rezerwatu przyrody Femöre, gdzie znajduje się kilka oznaczonych szlaków turystycznych (ok. 200 km tras, które biegną pośród zróżnicowanego krajobrazu: nad morzem z widokiem na archipelag, przez lasy, pośród jezior – ukazując miejscową tradycję i kulturę).

Jest też tu gratka dla fanów militariów. Femörefortet – to tajna przybrzeżna forteca artyleryjska z czasów zimnej wojny. W skale wykuto ogromny, bezpieczny bunkier przeciwatomowy, w którym 70 żołnierzy mogłoby bronić tej części Szwecji przed inwazją Związku Radzieckiego i Paktu Warszawskiego. Twierdza została zbudowana w 1966 roku i działała do 1998 roku, ostatecznie porzucona w 2003 roku. Ponad 450 metrów systemu tunelowego łączy różne części fortecy, która jest chroniona przez co najmniej 10-30 metrów granitu i betonu.
Podziwiać można działa zarówno nad ziemią, jak i ogromne zaplecze wybudowane pod jej powierzchnią.

Żegnamy Oxelosund i płyniemy do jednego z najstarszych i najciekawszych miast w południowej Szwecji, pokonując część Cieśniny Kalmarskiej. Im dalej na południe, tym cieśnina robi się coraz ciaśniejsza. W jej najwęższym miejscu kryje się właśnie Kalmar.
Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji. Oprócz zwiedzania zamku, warto wybrać się na spacer po jego błoniach i do pełnego uroku starego miasta. Są one jednymi z najchętniej wybieranych miejsc do spędzania wolnego czasu.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700. Stanowi ona jeden z najznakomitszych barokowych zabytków w całej Szwecji, a niemiecki architekt wzór do jej budowy zaczerpnął z samych Włoch. W bliskiej odległości od katedry usytuowany jest również ratusz miejski (Kalmarrådhus).

W Kalmar żegnamy się ze Szwecją. Płyniemy przez Bałtyk do Kołobrzegu. Po kilkunastu godzinach dotrzemy do największego polskiego uzdrowiska, szczycącego się niepowtarzalnym mikroklimatem.

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Ze Sztokholmu do Polski / z Polski do Sztokholmu - dostać można się samolotem.
Loty bezpośrednie do/z: Gdańska, Nowego Dworu Mazowieckiego, Poznania, Katowic).
Ceny od ok. 120 zł.

Jacht do góry

Delphia 47 (5 cab.)
Delphia Yachts

Łódź Delphia 47 jest jednostką flagową stoczni Delphia Yachts.

To duży, dzielny i bardzo wygodny jacht.
Posiada doskonałe właściwości nautyczne, dzielność morską, łatwość obsługi - to wszystko jest dla nas bardzo ważne.

Nie zapominamy, aby na naszych jachtach żeglowało się przyjemnie i wygodnie. Delphia 47 oferuje załodze pięć dwuosobowych kabin, z czego trzy są z płaską koją, a dwie z kojami piętrowymi. Cztery morskie toalety z prysznicami z ciepłą wodą. Duża i obszerna mesa, zabudowana ciemnym, klasycznym drewnem z elegancką niebieską tapicerką. Kambuz, ciągnący się przez całą długość mesy, z wielką lodówką, piekarnikiem i blatem roboczym, przy którym przygotować można najbardziej wymyślne potrawy.
To wszystko sprawia, że rejs jest nie tylko wielką żeglarską przygodą, ale również miło i wygodnie spędzonym czasem.

Aby żeglowanie było jeszcze bardziej wygodne, do Waszej dyspozycji są też ciepłe kołdry i poduszki oraz świeża pościel. Osoby, które nie mają swojego sprzętu mogą skorzystać ze sztormiaków znajdujących się na wyposażeniu jachtu. Są to sztormiaki Tribord 500 w rozmiarach od M do XL, składające się z kurtki i spodni.

Długość:
14,06 m
Szerokość:
4,48 m
Zanurzenie:
1,8 / 1,8 m
Liczba miejsc:
12
Liczba koi/kabin:
10 / 5
Liczba WC:
4
Zbiornik wody:
490 l
Zbiornik paliwa:
250 l
Silnik:
75 KM
Wyposażenie

GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, radar, AIS, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

kuchenka gazowa z piekarnikiem, lodówka, 4 toalety morskie, 4 prysznice z ciepłą wodą, radio z CD, świeża pościel, sztormiaki morskie

Wyposażenie bezpieczeństwa:
radiopława satelitarna EPIRB, pneumatyczna tratwa ratunkowa (12 osób), radio VHF z DSC, zestaw pirotechniki, automatyczne kamizelki ratunkowe z uprzężą bezpieczeństwa, apteczka pierwszej pomocy, boja MOB

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- kosztów dojazdu (przelotu) i powrotu z rejsu,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych, muzeów,
- korzystania z pryszniców (w niektórych portach),
- wydatków własnych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 833 zł 1 950 zł Promocja dla pierwszych trzech osób!!!

Wolne miejsca: 8

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
27.06.2020 sob
04.07.2020 sob
7 Kołobrzeg – Kalmar – Oxelosund – Sztokholm 1 833 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!