Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Na krańce Bałtyku - Etap III - z Turku do Sztokholmu Nr: NYC-R/2020/07/71

Turku - Naantali - Uto - Korpostrom - Kumlinge (Remmarhamn) - Sottunga - Mariehamn – Sztokholm

Data rozpoczęcia:
26.07.2020 niedziela
Data zakończenia:
01.08.2020 sobota
Ilość dni:
6 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Turku - Naantali - Uto - Korpostrom - Kumlinge (Remmarhamn) - Sottunga - Mariehamn – Sztokholm Więcej informacji
Jacht:
Bruceo ASL Więcej informacji

Cena: 1 400 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs z Polskiego wybrzeża na północne krańce Bałtyku.
Podzieliliśmy go na 4 etapy. Dzięki temu można popłynąć w cały rejs, bądź wybrać tylko 1, 2 czy 3 spośród nich.

Podczas rejsu płynąć będziemy przecinając morze, jak i trzymając się bliżej brzegów. Czekają na nas przepiękne krajobrazy, tysiące skalistych wysepek z dziewiczym krajobrazem dookoła i nauka korzystania z dobrodziejstw natury i morza. Wędkarze będą wprost oszołomieni ilością ryb.

Na trasie będą też urocze porty i ciche przystanie, ładne miasteczka i rejony zupełnie bezludne.
Ten rejs, to również niezła gratka dla nawigatorów. Przecież szkiery i rozliczne wyspy wymagają od nich skupienia i wytężonej pracy.

Podczas rejsu gwarantujemy świetną żeglarską zabawę i solidną dawkę szkolenia.

Na nasze rejsy zapraszamy wszystkich, niezależnie od doświadczenia żeglarskiego. Nie musisz też posiadać patentu. Wszystkiego co niezbędne nauczymy Cię na pokładzie.

Po rejsie, każdy uczestnik otrzyma od kapitana opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający zdobycie stażu morskiego.

Zaokrętowanie: 26.07.2020 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 01.08.2020 sob, godz. 09:00
Port: Turku Port: Sztokholm
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Turku - Naantali - Uto - Korpostrom - Kumlinge (Remmarhamn) - Sottunga - Mariehamn – Sztokholm

Realizacja trasy będzie przebiegała na podstawie warunków pogodowych. O jej przebiegu decyduje kapitan.

Archipelag Turku jest częścią wielkiego szkierowego pasa ciągnącego się od wybrzeży Szwecji, poprzez słynne Alandy, aż po brzeg Finlandii. Stanowi kwintesencję fińskiej natury – morze, kamienisty brzeg, nienaruszone przez człowieka wyspy, cyple, a na lądzie setki jezior z rzadkimi gatunkami fauny i flory i oczywiście tysiące drzew. Urocze porty, ciasne przesmyki, bezludne zatoczki, obfite w rybę kotwicowiska…

Znajdziemy tu liczne rozległe zatoki, których brzegi porasta trzcina, cieśniny, półwyspy, skaliste rafy i podwodne łąki porośnięte gęstą roślinnością denną. Normą będą częste postoje na kotwicy rufowej i cumie na dziobie przywiązanej do drzewa lub skały. Cały obszar Archipelagu został objęty ochroną i uważany jest za jeden najważniejszych parków narodowych Finlandii.

Akwen jest też niezłą gratką dla nawigatorów jachtów żaglowych i motorowych, ale także dla wędkarzy, którzy znajdą rozliczne gatunki ryb, m.in. sandacze, łososie, szczupaki.

Po wypłynięciu z Archipelagu Turku, kolejnym etapem eksploracji wód Bałtyku Północnego, będą Alandy. Ze względu na swe strategiczne, pod względem militarnym i handlowym położenie w centrum Morza Bałtyckiego, Alandy były, już od czasów prehistorycznych, obiektem zainteresowania wielu ludów i państw. Najstarszymi zabytkami wysp są wioski z epoki kamiennej. Na Alandach zobaczyć można również spuściznę Wikingów, pozostałości osiedli i cmentarzyska.

Wyspy Alandzkie leżą na południowo-zachodnim wybrzeżu Finlandii u wejścia do Zatoki Botnickiej. Archipelag składa się z ponad 6 500 wysp, z których jedynie około 60 zamieszkują Alandczycy, a wiele spośród nich to szkiery, czyli groźne dla żeglarzy poszarpane skały, niekiedy ledwo wystające ponad powierzchnię morza. Chociaż w ukształtowaniu terenu dominują skaliste pagórki, krajobraz archipelagu jest wybitnie równinny – najwyższe wzniesienie liczy zaledwie 129 m n.p.m. Alandy są tak płaskie, że sami mieszkańcy śmieją się, że będą głównymi przeciwnikami globalnego ocieplenia w najbliższych wyborach.
Alandy stanowią dla żeglarzy spore wyzwanie nawigacyjne. To dobry akwen treningowy, by sprawdzić swoje umiejętności rozpoznawania znaków bocznych i kardynalnych, licznych tutaj nabieżników i świateł sektorowych.

Transport do góry

Transport na miejsce zaokrętowania / powrót z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Bruceo ASL (2004)
Bruce Roberts Yacht Design

Jacht posiada 12 koi z fartuchami sztormowymi, które zapewniają bezpieczeństwo podczas płynięcia w trudniejszych warunkach. Istnieje możliwość redukcji do 10, lub do 8 (koje składane). Na jachcie znajduje się kingston, z możliwością korzystania z prysznica. Drugi prysznic znajduje się na pokładzie, przy grotmaszcie. Przestronny kambuz z lodówką i zamrażalką, 2-palnikową kuchenką i piekarnikiem, mocowaną na kardanie.
Ogrzewanie Webasto, ciepła woda
2 zejściówki i dwa kokpity (nawigacyjny i hotelowy).
Ponadto zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.

Wszystkie żagle jachtu posiadają możliwość rolowania. Oprócz nich na wyposażeniu znajdują się klasyczne sztaksle, zapinane na odrębnym sztagu.

Długość:
15,00 m
Szerokość:
4,04 m
Zanurzenie:
2,4 m
Liczba miejsc:
12
Liczba koi/kabin:
12 / 4
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
800 l
Zbiornik paliwa:
550 l
Silnik:
60 KM
Wyposażenie

Transponder AIS Raymarine A650
Ploter map Raymarine A77, mapy navionics gold
Laptop z C-mapami + papier
Sekstant, radiostacja VHF z DSC Simrad RD 68
Ręczna VHF, Midland Pacific
Sonar SeaScout Forward Horizontally Underwater Radar
Navtex

ratownicze:
Tratwa ratunkowa SOLAS B - PACK
Radiopława EPIRB z GPS
PLB dla kapitanów s/y Bara Bara
Komplet pirotechniki na akweny pełnomorskie i oceaniczne
Kamizelki ratunkowe SOLAS
Asekuracyjne pasy pneumatyczne
3* Gaśnica ABC + koc + toporek

Zapewniamy poduszki z poszewkami, prześcieradła i koce.

Winda kotwiczna elektryczna. 1200 W. Łańcuch 10. 100 m.
Ponton parsuna - nowy na 5 osób + silnik 2suw Mariner 3,5 KM

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- kojowe,
- szkolenie żeglarskie,
- opieka kapitana,
- koszty przygotowania wyprawy,
- ubezpieczenie jachtu.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej*. Szacujemy ją na:
300 PLN od osoby na I, III, IV etap rejsu,
600 PLN od osoby, na II etap rejsu.
Składaka zostanie przeznaczona na paliwo, opłaty portowe, prowiant.
2. Dojazdu i powrotu do/z miejsca zaokrętowania,
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW,
___
* - Kapitan nie partycypuje w składce jachtowej.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 1 400 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
04.07.2020 sob
11.07.2020 sob
7 Górki Zachodnie - Kalmarsund - Oxelosund - szkiery sztokholmskie – Sztokholm 1 400 zł Więcej o rejsie
11.07.2020 sob
26.07.2020 nie
15 Sztokholm – Ulvohamn – Umea – Kemi – Raahe – Vaasa – Kristiinankaupunki – Turku 2 400 zł Więcej o rejsie
01.08.2020 sob
08.08.2020 sob
7 Sztokholm - szkiery szwedzkie - Sandhamn - Oskarhamn - Visby - Górki Zachodnie 1 400 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!