Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Morze Północne >>> Rejs z Amsterdamu do Danii Nr: KBK-R/2021/06/596

Amsterdam - Den Helder - Helgoland - Esbjerg - Thyborøn

Data rozpoczęcia:
19.06.2021 sobota
Data zakończenia:
27.06.2021 niedziela
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Amsterdam - Den Helder - Helgoland - Esbjerg - Thyborøn Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 (MP-Fry) Więcej informacji

Cena: 2 800 zł

Wolne miejsca: 4

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.
Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik nie powodując tak silnych niedogodności ... jak Bałtyk.

To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.

(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2019 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu.

TRASA

Rejs zaczynamy w Amsterdamie. Dla wielu to miejsce magiczne, budzące wielkie emocje. Słynie na świat ze swoich kanałów oraz swobodnego podejścia do życia. Znajdziemy tu również wiele muzeów i innych placówek kulturalnych. Miasto wręcz kipi historią. Dla żeglarzy to inspiracja. Nie jedna szanta dotyczy tego miasta, a zasłyszane wśród szuwarów „... do Amsterdamu zawinąć choć raz ...” było inspiracją nie jednej wyprawy na morza i oceany ….
My na pobyt w tym dużym mieście czasu mamy niewiele. Powinno go wystarczyć na wyczucie jego rytmu, zwiedzenie najważniejszych atrakcji, spotkanie z historią i skosztowanie tego i owego z bogatej oferty gastronomicznej. Bo Amsterdam oprócz oczu, ucieszy też Wasze podniebienia. To miasto niezwykłej różnorodności i wieloetniczności tworzy kulturowy i kulinarny misz-masz. Zobaczycie sami czy to spacerując ulicami, jeżdżąc na rowerze czy pływając kanałami można odnieść wrażenie, że otaczają nas wszystkie kuchnie świata. Obok niewielkich chińskich, wietnamskich czy tajskich knajpek, znajdziemy restaurację portugalską i włoską, zaraz obok brazylijską, by kilka metrów dalej odkryć przysmaki prosto z Malezji, Japonii czy… z francuskiej piekarni.

Z Amsterdamu popłyniemy do Den Helder, port o dużym znaczeniu strategicznym dla marynarki wojennej Holandii. Można tu spotkać najnowsze okręty wojskowe, a wizyta w pobliskim muzeum morskim dostarcza wielu wrażeń.
Samo miasto nie jest duże, a jego architektura opiera się na pozostałościach dawnych fortyfikacji. Liczne kanały w mieście wskażą Wam jak przebiegała dawna linia obronna miasta. W północno - zachodniej części miasta przy brzegu morza znajduje się udostępniony do zwiedzania Fort Erfprins, a w centrum, przy forcie Fort Dirksz Admiraal zobaczycie bunkry.

Dalej skierujemy się na wyspę Helgoland. To bardzo ciekawa i malownicza wyspa. Spacer wokół niej zajmuje niecałą godzinę. Podczas spaceru zobaczycie przepiękne skalne urwiska walczące z erozją, pastwiska z widocznymi do dzisiaj lejami po bombach II Wojny Światowej i leniwie pasące się owce. Masa pamiątkowych zdjęć pozwoli Wam po rejsie snuć wspominki przy szklaneczce dobrego (i taniego tutaj) rumu ze sklepu wolnocłowego.

Kolejnym portem do którego zawiniemy jest Esbjerg. To piąte co do wielkości miasto w Danii, zlokalizowane na zachodnim wybrzeżu Jutlandii. Jest to najważniejszy port rybacki w Danii, a także duńska baza eksploracji ropy i gazu na Morzu Północnym. Charakterystyczna i ogromna rzeźba „Człowiek spotyka się z morzem” dumnie zaznacza, że jest to duńska brama handlowa na zachodzie.
W okolicy zlokalizowany jest Park Narodowy Wadden Sea, najnowszy i największy park narodowy w Danii. Obejmuje dziewicze plaże, tereny podmokłe i rezerwaty przyrody. Morze Wattowe, leżące w centrum wschodnioatlantyckich tras wędrownych, jest jednym z najważniejszych obszarów pływowych na świecie. Ponad dziesięć milionów ptaków wędrownych używa linii brzegowej jako przystanku każdego roku. Oprócz obfitego życia ptaków, na rozległej linii brzegowej znajduje się największa w Danii populacja plamistych fok.

Ostatni port do którego popłyniemy to Thyborøn. To niewielkie miasto z rybackim portem. Wielu atrakcji tu nie ma, ale pożegnalny wieczór spędzony w lokalnym rybackim barze, z potrawami ze świeżych owoców morza dobrze organizuje czas. W samym mieście na uwagę zasługuje punkt widokowy Naturrum Thyborøn, gdzie można zobaczyć budynek muzeum z pamiątkami, przepięknie oblepiony różnego rodzaju muszlami, kamieniami i bursztynem - Sneglehuset, oraz bunkry na plaży Thyborøn-fæstningen.
W Thyboron spędzimy noc poprzedzającą powrót do Polski.

Zaokrętowanie: 19.06.2021 sob, godz. 08:00 Wyokrętowanie 27.06.2021 nie, godz. 12:00
Port: Amsterdam Port: Thyborøn
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 70-100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Wyspy Fryzyjskie
Trasa rejsu: Amsterdam - Den Helder - Helgoland - Esbjerg - Thyborøn

Planowana trasa rejsu może ulec zmianie na skutek warunków meteorologicznych, epidemicznych i kondycji załogi. O ostatecznej trasie rejsu decyduje kapitan.

TRANSPORT
Sam rejs rozpoczynamy w marinie w Amsterdamie.
Do mariny w Amsterdamie zawieziemy Was wygodnym mikrobusem wprost spod dworca kolejowego Szczecin Główny (na dworcu spotykamy się w sobotę 19.06.2021 r. o godzinie 23:00). Podróż potrwa około dziewięciu godzin i rano będziemy już w marinie, gdzie czekać na Was będzie jacht. Od rana do południa na jachcie przebywać będą dwie załogi – „stara” (która tego dnia kończy rejs i czeka na transport do Polski) i Wy jako „nowa”, która przyjechała z Polski mikrobusem wcześnie rano. Warto więc pamiętać, że sobotnie przedpołudnie jest czasem techniczno-organizacyjnym, który wymaga od wszystkich wyrozumiałości i żeglarskiej życzliwości. W tym też czasie zapakujemy na jacht przywieziony mikrobusem prowiant i Wasze rzeczy osobiste. Gdy odjedzie „stara załoga” pod okiem kapitana przejdziecie przeszkolenie i przygotujecie jacht do wypłynięcia.

Do Thyboron planujemy wpłynąć w sobotę 26.06.2021 r. po południu. W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z „nową załogą”, którym Wy jako uczestnicy kończącego się właśnie rejsu, około godziny 12:00 wyruszycie do Polski. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 20:30.

Transport do góry

Organizujemy transport wg powyższego opisu.

Jacht do góry

Bavaria 46 (MP-Fry)

Jacht którym płyniemy w ten rejs to Bavaria Cruiser 46. Jacht zwodowany został w roku 2018.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

ParametryDługość: 14.24 m
- szerokość: 4.35 m
- ilość kabin: 4
- ilość WC: 3
- zanurzenie: 2.10 m
- żagle: 122 m²
- silnik: 55 KM

Wyposażenie nawigacyjne:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do mariny w której rozpoczyna się rejs,
- przejazd powrotny komfortowym mikrobusem po zakończeniu rejsu do Szczecina,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce/z miejsca skąd organizujemy transport,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 800 zł

Wolne miejsca: 4

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
07.08.2021 sob
15.08.2021 nie
8 Thyboron - Helgoland - Borkum - Den Helder - Amsterdam 2 800 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!