Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Morze Północne Nr: KBK-R/2021/08/597

Thyboron - Helgoland - Borkum - Den Helder - Amsterdam

Data rozpoczęcia:
07.08.2021 sobota
Data zakończenia:
15.08.2021 niedziela
Ilość dni:
8 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Thyboron - Helgoland - Borkum - Den Helder - Amsterdam Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 46 (MP-Fry) Więcej informacji

Cena: 2 800 zł

Wolne miejsca: 3

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs stażowo-szkoleniowy po Morzu Północnym to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji.
Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej drażni ludzki błędnik nie powodując tak silnych niedogodności ... jak Bałtyk.

To co wyróżnia rejsy po Morzu Północnym to pływy i prądy. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.

(Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.)

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht zwodowany w 2019 roku,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu,
- niezmienną cenę rejsu.

TRASA

Rejs zaczynamy w duńskim Thyborøn. To niewielkie miasto z rybackim portem. Wielu atrakcji tu nie ma, choć w samym mieście na uwagę zasługuje punkt widokowy Naturrum Thyborøn, gdzie można zobaczyć budynek muzeum z pamiątkami, przepięknie oblepiony różnego rodzaju muszlami, kamieniami i bursztynem - Sneglehuset, oraz bunkry na plaży Thyborøn-fæstningen.

Popłyniemy na południe, aby zawinąć do portu w miasteczku List znajdującym się na wyspie Sylt.
Sylt to największa niemiecka wyspa na Morzu Północnym. Piękna i niezwykła. Przez lata promowana jako miejsce dla bogatszych obywateli Niemiec. Mimo swojego północnego położenia, Sylt cieszy się znakomitym klimatem (latem temperatura prawie zawsze wynosi ok. 25º C, a to za przyczyną wpływu Golfsztromu).
Na zachodniej stronie wyspy rozciągają się plaże o długości 38,3 km, a po wschodniej jej stronie znajdziecie doskonałe tereny do pieszych wędrówek.

W drodze do innej wyspy w archipelagu Wysp Fryzyjskich, najbardziej wysuniętej na zachód niemieckiej wyspy Borkum, odwiedzimy jeszcze wyspę Helgoland. To bardzo ciekawa i malownicza wyspa. Spacer wokół niej zajmuje niecałą godzinę. Podczas spaceru zobaczycie przepiękne skalne urwiska walczące z erozją, pastwiska z widocznymi do dzisiaj lejami po bombach II Wojny Światowej i leniwie pasące się owce. Masa pamiątkowych zdjęć pozwoli Wam po rejsie snuć wspominki przy szklaneczce dobrego (i taniego tutaj) rumu ze sklepu wolnocłowego. Płyniemy

… i dopływamy do Borkum.
Okolice Wysp Fryzyjskich są najlepszym miejscem do obserwacji cyklu pływów. Na akwenach obejmujących południowo-wschodnią część Morza Północnego, pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich – nazywanych Morzem Wattowym - w czasie odpływu można spacerować kilometrami przez równiny pływowe, czyli po odsłoniętym dnie morza.

Wpływając/wypływając do portów archipelagu, trzeba się przygotować od strony nawigacji pływowej. Wybór dogodnego momentu na wpływanie i wypływanie z portu jest doskonałym treningiem i nauką dla wszystkich zainteresowanych żeglarstwem.

Warto wiedzieć, że Borkum słynie z przepięknych, długich i piaszczystych plaż. Jednak największym jej atutem jest niezwykle czyste powietrze, które ubogie jest we wszelkie pyłki a zawiera dużą dawkę jodu. Panują tu idealne warunki dla alergików.

Na koniec naszego rejsu, popłyniemy do Den Helder i Amsterdamu. Amsterdam, to miejsce, które nie tylko wśród żeglarzy budzi wielkie emocje. Nie jedna szanta dotyczy miasta „... do Amsterdamu zawinąć choć raz ...”

W Amsterdamie spędzimy wieczór, noc i przedpołudnie. Choć na tak duże miasto czasu mamy niewiele, to powinno go wystarczyć na wyczucie jego rytmu, zwiedzenie najważniejszych atrakcji miasta, i skosztowanie tego i owego z bogatej oferty gastronomicznej. Bo Amsterdam oprócz oczu, ucieszy też Wasze podniebienia. To miasto niezwykłej różnorodności i wieloetniczności tworzy kulturowy i kulinarny misz-masz. Zobaczycie sami czy to spacerując ulicami, jeżdżąc na rowerze czy pływając kanałami można odnieść wrażenie, że otaczają nas wszystkie kuchnie świata. Obok niewielkich chińskich, wietnamskich czy tajskich knajpek, znajdziemy restaurację portugalską i włoską, zaraz obok brazylijską, by kilka metrów dalej odkryć przysmaki prosto z Malezji, Japonii czy… z francuskiej piekarni. Taki jest Amsterdam.

Zapraszamy na ten fascynujący rejs.

Zaokrętowanie: 07.08.2021 sob, godz. 23:00 Wyokrętowanie 15.08.2021 nie, godz. 12:00
Port: Thyborøn Port: Amsterdam
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 60-90
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Wyspy Fryzyjskie
Trasa rejsu: Thyboron - Helgoland - Borkum - Den Helder - Amsterdam

Planowana trasa rejsu może ulec zmianie na skutek warunków meteorologicznych, epidemicznych i kondycji załogi. O ostatecznej trasie rejsu decyduje kapitan.

TRANSPORT
Sam rejs rozpoczynamy w marinie w Thyboron w Danii.
Do mariny w Thyboron zawieziemy Was wygodnym mikrobusem wprost spod dworca kolejowego Szczecin Główny (na dworcu spotykamy się w sobotę 07.08.2021 r. o godzinie 23:00). Podróż potrwa około dziewięciu godzin i rano będziemy już w marinie, gdzie czekać na Was będzie jacht. Od rana do południa na jachcie przebywać będą dwie załogi – „stara” (która tego dnia kończy rejs i czeka na transport do Polski) i Wy jako „nowa”, która przyjechała z Polski mikrobusem wcześnie rano. Warto więc pamiętać, że sobotnie przedpołudnie jest czasem techniczno-organizacyjnym, który wymaga od wszystkich wyrozumiałości i żeglarskiej życzliwości. W tym też czasie zapakujemy na jacht przywieziony mikrobusem prowiant i Wasze rzeczy osobiste. Gdy odjedzie „stara załoga” pod okiem kapitana przejdziecie przeszkolenie i przygotujecie jacht do wypłynięcia.

Do Amsterdamu planujemy wpłynąć w sobotę 14.08.2021 r. po południu. W niedzielę wcześnie rano z Polski przyjedzie mikrobus z „nową załogą”, którym Wy jako uczestnicy kończącego się właśnie rejsu, około godziny 12:00 wyruszycie do Polski. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 20:30.

Transport do góry

Organizujemy transport wg powyższego opisu.

Jacht do góry

Bavaria 46 (MP-Fry)

Jacht którym płyniemy w ten rejs to Bavaria Cruiser 46. Jacht zwodowany został w roku 2018.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

ParametryDługość: 14.24 m
- szerokość: 4.35 m
- ilość kabin: 4
- ilość WC: 3
- zanurzenie: 2.10 m
- żagle: 122 m²
- silnik: 55 KM

Wyposażenie nawigacyjne:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem ze Szczecina do mariny w której rozpoczyna się rejs,
- przejazd powrotny komfortowym mikrobusem po zakończeniu rejsu do Szczecina,
- produkty na smaczne i pełne wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce/z miejsca skąd organizujemy transport,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 800 zł

Wolne miejsca: 3

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
19.06.2021 sob
27.06.2021 nie
8 Amsterdam - Den Helder - Helgoland - Esbjerg - Thyborøn 2 800 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!