Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Staż na pływach >>> Rejs z Morza Północnego na Bałtyk Nr: KBK-R/2021/09/609

Bremerhaven - Borkum - List - Kanał Kiloński - Helgoland - Warnemünde

Data rozpoczęcia:
18.09.2021 sobota
Data zakończenia:
25.09.2021 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bremerhaven - Borkum - List - Kanał Kiloński - Helgoland - Warnemünde Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 51 Więcej informacji

Cena: 2 650 zł

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Rejs stażowo-szkoleniowy z Bałtyku na Morze Północne to okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi o podobnej pasji. A zapewnia to zróżnicowana trasa na Bałtyku, Kanale Kilońskim i na Morzu Północnym.

Rejs w pewnej części przebiegał będzie po wodach pływowych Morza Północnego. Morze w 12-to godzinnych cyklach podnosi się i opada i to czasami o dobre kilka metrów. W związku z tym powstają też prądy pływowe, które mogą osiągać w tym rejonie znaczne prędkości i mają wpływ na kurs jachtu. Zjawiska tego nie da się na jachcie zignorować i nasz rejs jest doskonałą okazją do nauki żeglugi na pływach. Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Oczywiście rejs zalicza się do stażu pływowego na wyższe stopnie żeglarskie.

Rejs odbywa się w formule ALL INCLUSIVE - nie ma dodatkowych zrzutek do kasy jachtowej czy innych nieprzewidzianych kosztów!
W cenie rejsu jest pyszne wyżywienie (zapewniamy smaczne i obfite zaprowiantowanie, a w portach dokupujemy świeże produkty), opłaty portowe, paliwo, świeża pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków!

W czasie rejsu o bezpieczeństwo załogi i obsługę jachtu dba doświadczony kapitan, zatem będąc uczestnikiem tego rejsu, nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia żeglarskiego. Na pewno jednak tego doświadczenia nabierzesz, tym bardziej, że każdy uczestnik stanowi też załogę jachtu.
Członkowie załogi mają swoje obowiązki: pełnią wachty (również te nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki, przygotowują posiłki, utrzymują klar na jachcie.

Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. Szkolenia na patent czy manewrowania jachtem morskim dostępne są odrębnie na naszym portalu.

Gwarantujemy:
- rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników,
- nowy, doskonale wyposażony jacht,
- prowadzenie rejsu przez profesjonalnego kapitana,
- przejazd mikrobusem ze Szczecina do portu rozpoczęcia/z portu zakończenia rejsu do Szczecina,
- niezmienną cenę rejsu po dokonanej rezerwacji.

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. W tym około 45-65 godzin na pływach.

______________________________________________________________
.
UWAGA OSTATNIE MIEJSCE - REZERWACJA TYLKO PO TELEFONICZNYM POTWIERDZENIU DOSTĘPNOŚCI!!!
.
______________________________________________________________
.

W tym rejsie

W jednym rejsie zaliczymy dwa morza: Północne i Bałtyckie, oraz łączący je Kanał Kiloński. Dla kogoś, kto nie płynął jeszcze kanałem będzie to ciekawe doświadczenie. Śluzowanie i mijanie ogromnych statków handlowych w odległości zaledwie kilku metrów od burty jachtu na pełnym morzu wywołałoby popłoch, a tutaj jest to normalne.

Wypłyniemy z portu Bremerhaven, który leży w ujściu rzeki Wezery do morza.
Założone jako port Bremy, rozwinęło się do jednego z największych portów handlowych w Europie. To największe miasto Niemiec leżące nad Morzem Północnym. Ma też bardzo ważną historię, bo poza wpuszczaniem przez wieki statków handlowych do Bremy, wypuściło za wielką wodę ponad 7 milion Europejczyków – Bremerhaven było jednym z najważniejszych europejskich portów emigracyjnych!

Już to pierwsze wyjście w morze, pokaże Wam jak trzeba przygotować się na tych wodach od strony nawigacji na pływach. Wybranie odpowiedniego momentu wyjścia, pomoże nam zamiast walczyć z falą przyboju - pomknąć w stronę wyspy Borkum.
Wyspa ta leży na terenach tzw. „Morza Wattowego” i jest najlepszym miejscem do obserwacji cyklu pływów. Na tym akwenie obejmujący południowo-wschodnią część Morza Północnego, pomiędzy kontynentem, a łańcuchem Wysp Fryzyjskich, w czasie odpływu można spacerować kilometrami przez równiny pływowe, czyli po odsłoniętym dnie morza.

Dalej przed nami kurs na kolejną wyspę – Sylt, gdzie odwiedzamy miasteczko List. Sylt to największa niemiecka wyspa na Morzu Północnym. Piękna i niezwykła. Przez lata promowana jako miejsce dla bogatszych obywateli Niemiec. Mimo swojego północnego położenia, Sylt cieszy się znakomitym klimatem (latem temperatura prawie zawsze wynosi ok. 25º C, a to za przyczyną wpływu Golfsztromu).
Na zachodniej stronie wyspy rozciągają się plaże o długości 38,3 km a po wschodniej jej stronie znajdziecie doskonałe tereny do pieszych wędrówek.
Ciekawostką jest to, iż podczas przesilenia letniego ma tu miejsce zjawisko „białych nocy”.
Wpływając/wypływając zarówno z List jak i do Borkum trzeba się przygotować od strony nawigacji pływowej. Wybór dogodnego momentu na wpływanie i wypływanie z portu jest doskonałym treningiem i nauką dla wszystkich zainteresowanych żeglarstwem.
Ostatnią wyspą którą odwiedzimy jest Helgoland. To bardzo ciekawa i malownicza wyspa. Spacer wokół niej zajmuje niecałą godzinę. Podczas spaceru zobaczycie przepiękne skalne urwiska walczące z erozją, pastwiska z widocznymi do dzisiaj lejami po bombach II Wojny Światowej i leniwie pasące się owce. Masa pamiątkowych zdjęć pozwoli Wam po rejsie snuć wspominki przy szklaneczce dobrego (i taniego tutaj) rumu ze sklepu wolnocłowego.

Po Helgolandzie kierujemy się na Kanał Kiloński, i dalej do portu Warnemunde, gdzie zakończymy rejs.
W Warnemunde spędzimy noc poprzedzającą powrót do Polski.

Zaokrętowanie: 18.09.2021 sob, godz. 12:00 Wyokrętowanie 25.09.2021 sob, godz. 09:00
Port: Bremerhaven Port: Warnemünde
Liczba godzin stażu: 70-100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Kanał Kiloński, Kanał La Manche, Wyspy Fryzyjskie
Trasa rejsu: Bremerhaven - Borkum - List - Kanał Kiloński - Helgoland - Warnemünde

TRANSPORT

Początek rejsu
Sam rejs rozpoczynamy w marinie w Bremerhaven.
Do mariny zaś zawieziemy Was mikrobusem wprost spod dworca kolejowego Szczecin Główny (na dworcu spotykamy się w sobotę 18.09.2021 r. o godzinie 23:00). Podróż zabierze około 8 godzin.
W marinie w Bremerhaven czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia.

Zakończenie rejsu
Do naszego ostatniego na rejsie portu - Warnemunde do Mariny Hohe Dune wpłyniemy w piątek 24.09 po południu.
Przenocujemy na jachcie, a w sobotę około godziny 10:00 wyruszymy w podróż powrotną. Do Szczecina na dworzec PKP dotrzemy około godziny 14:30.

Transport do góry

Transport wg opisu powyżej.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 51 (2018)
Bavaria Yacht

Zapraszamy na pokład naszej Bavarii Cruiser 51!!!

Choć to nie jacht regatowy, całkiem dobrze się na nim żegluje! Szybko, dzielnie i ostro do wiatru.

Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jachtu jest zaskoczony przestrzenią i obszernością salonu oraz ilością światła, która wpada do niej przez liczne okna.

Tem ponad 15-to metrowy jacht mieści pod pokładem aż 5 dwuosobowych kabin.
Cztery kabiny mają podwójne, płaskie łóżko, natomiast jedna kabina ma dwie koje piętrowe. Jedną z nich zajmuje skipper.

Do dyzpozycji załogi są 3 wygodne toalety /kingston + umywalki + prysznic z ciepłą wodą/. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l).
Kambuz jest obszerny i dobrze skomponowany (lodówki, umywalka, mikrofalówka, dwupalnikowa kuchenka gazowa, piekarnik + garnki, patelnie, naczynia i sztućce dla całej ząłogi).

Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.

Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem.

PODCZAS REJSU</>
Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy uczestnicy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Messa będzie cały czas wolna. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

PARAMETRY

Rocznik: 2018
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Grot: rolowany
Silnik: 75 KM

WYPOSAŻENIE

Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne radio VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, mikrofalówka, dwie lodówki, trzy toalety morskie, trzy prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie Webasto, osuszacz powietrza, radio z USB, CD, MP3 , świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL).

Zapraszamy na pokład!

Długość:
15,54 m
Szerokość:
4,61 m
Zanurzenie:
2,3 m
Liczba koi/kabin:
10 / 5
Liczba WC:
3
Zbiornik wody:
560 l
Silnik:
75 KM
Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC.

Wyposażenie bezpieczeństwa:
radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne radio VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy.

Wyposażenie hotelowe:
- kuchenka gazowa z piekarnikiem, mikrofalówka, dwie lodówki, garnki, patelnie, naczynia i sztućce dla całej załogi.
- trzy toalety morskie, trzy prysznice z ciepłą wodą,
- ogrzewanie Webasto, osuszacz powietrza,
- radio z USB, CD, MP3 ,
- świeża pościel,
- sztormiaki Tribord 500 (M do XL).

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- przejazd komfortowym mikrobusem do portu startu rejsu,
- przejazd powrotny komfortowym mikrobusem z portu zakończenia rejsu do Szczecina,
- produkty na pełne, zróżnicowane wyżywienie,
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

* - Zalecamy wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce skąd organizujemy transport,
- wydatków własnych,
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 2 650 zł

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!