Norweskie fiordy - Rejs z Trondheim do Bergen Nr: BRG-R/2021/09/55
Trondheim – Kristiansund – Alesund - Floro – Sognefjord/Gejrangefjord – Bergen
- Data rozpoczęcia:
 - 25.09.2016 niedziela
 - Data zakończenia:
 - 08.10.2016 sobota
 - Ilość dni:
 - 13 dni
 - Akwen:
 - Morze Północne, Morze Norweskie
 - Trasa rejsu:
 - Trondheim – Kristiansund – Alesund - Floro – Sognefjord/Gejrangefjord – Bergen Więcej informacji
 - Jacht:
 - Roberts 44 Więcej informacji
 
Opis rejsu do góry
Norwegia, chcesz tam spędzić czas? Rezerwuj miejsce, pakuj torbę żeglarską i ogarnij samoloty! To marzenie wielu polskich żeglarzy i jest w zasięgu ręki.
Norwegia jest piękna, malownicza, monumentalna. Czeka tam na Was wspaniała przygoda, ciekawi ludzie i niezwykłe widoki, często zapierające dech w piersiach.
Wybraliśmy dla Was na ten rejs rejon, w którym przyroda zaskakuje swoimi formami i pozostawia kolorowe wspomnienia na długie lata. Na rejsie nie zabraknie okazji do zwiedzania najbliższej okolicy portów, łowienia dorodnych dorszy, podziwiania przyrody i podglądania życia ludzi osiadłych tam na stałe.
Rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną Norwegię z pokładu jachtu - na tym rejsie, doświadczenie żeglarskie nie jest wymagane.
Choć na pokład zabieramy 6 uczestników, rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
          
Uspokajamy, w przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby, składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro.
          
Ten rejs przebiegał będzie po osłoniętych wodach, gdzie jest wszystko co cieszy: żagle i piękne widoki.
          
Rejs rozpoczyna się w Trondheim, trzecim co do wielkości mieście Norwegii.
          
Znajdziecie tu kilka najpopularniejszych atrakcji turystycznych jak chociażby Katedrę Nidarosdomen (narodowa świątynia Norwegii, zbudowana nad grobem św. Olafa - najstarsze zachowane do dzisiaj fragmenty pochodzą z połowy XII w). Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
          
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.  
          
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie  (Gråkallbanen). 
          
Kiedy opuścimy Trondheim, czekać nas będą mniejsze porty i fiordy do podziwiania i obfotografowania:) 
          
Jednym z odwiedzanych miast będzie Alesund - secesyjna perełka Norwegii po środku morza.  Po rzuceniu cum w porcie, odkrywanie miasta warto zacząć od tarasu widokowego. Panorama całego miasta na tle ciemno granatowych wód oblewającego go morza, to naprawdę wspaniały widok. Naszą uwagę na pewno przyciągnie tutejsza architektura - secesyjne kamienice ozdobione malowidłami róż, słoneczników i innych kwiatów. Po pożarze jaki spustoszył to miejsce, trzeba było odbudować każdy budynek, a że secesja była wtedy popularnym stylem architektonicznym miasto odbudowano w jej kanonie). Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
          
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt. 
          
Żeglując dalej pomiędzy imponującymi fiordami dotrzemy do Sognefjord - najdłuższego i najgłębszego z norweskich fiordów. Wysokie zbocza porośnięte bujną zielenią łagodnie wchodzą w znajdującą się u ich podnóża krystalicznie czystą i przejrzystą wodę. Niezwykłą atmosferę tego miejsca tworzy piękna i dziewicza przyroda. Można by tu spędzić godziny na wędkowaniu czy spacerach po specjalnie wyznaczonych trasach  wijących się pomiędzy małymi i uroczymi norweskimi miasteczkami. Zacumujemy w jednym z małych miasteczek Fjærland (w odnodze zwanej Fjærlandsfjord) aby mieć możliwość zobaczenia większych i mniejszych jęzorów lodowcowych. 
          
Na koniec rejsu dotrzemy do Bergen, nazywanego miastem siedmiu wzgórz. Malownicze położenie pomiędzy górami a morzem sprawia, że w Bergen można zakochać się od pierwszego wejrzenia. Jachtem stoi się tuż przy zabytkowych domkach Bryggen. Bryggen od setek lat było gwarnym nabrzeżem zajmowanym przez hanzeatyckich kupców i prawie nic się nie zmieniło. Nadal nabrzeże tętni życiem jest pełne sklepów, kawiarni i straganów, a wieczorem tętni życiem, a zwłaszcza w weekendy gdy do Bergen ściąga „kto żyw” z całej okolicy. Miejscowi zamiast przyjeżdżać samochodami - przypływają jachtami, a port tętni wtedy życiem. O historii Bergen więcej dowiedzieć można się podczas wizyty w Muzeum Hanzeatyckim czy twierdzy Bergenhus. To czego w Bergen pominąć nie można, to wjazd kolejką na wzgórze Floyen, z którego rozciąga się niesamowity widok na całe miasteczko, jak i otaczające je morze i pasma górskie.
| Zaokrętowanie: | 25.09.2016 nie, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 08.10.2016 sob, godz. 09:00 | 
|---|---|---|---|
| Port: | Trondheim | Port: | Bergen | 
Trasa rejsu do góry
| Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia | 
|---|---|
| Trasa rejsu: | Trondheim – Kristiansund – Alesund - Floro – Sognefjord/Gejrangefjord – Bergen | 
Trasa rejsu może ulec zmianie w zależności od warunków pogodowych i epidemicznych. Ostateczną decyzję podejmuje kapitan w oparciu o prognozy pogody.
Transport do góry
Dojazd i powrót z rejsu uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.
Jacht do góry
            Roberts 44
            (2003)
            
            Bruceo
          
          Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Stalowy jacht, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. 
          
I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie priorytetem. 
Jacht ma prostą, tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli: dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami (jedną z nich na stałe zajmuje kapitan). Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest też doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. 
          
Jest też rzecz jasna - morska toaleta. 
          
Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne. 
Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.
Ten jacht swoją dzielność potwierdził wielokrotnie w wyprawach oceanicznych na:
          
- Islandię i daleką Norwegię. 
          
- Grenlandię, 
          
- Svalbard,  
          
a nawet na Przylądek Horn!
- Długość:
 - 13,50 m
 - Szerokość:
 - 3,88 m
 - Zanurzenie:
 - 2,2 m
 - Liczba miejsc:
 - 8
 - Liczba koi/kabin:
 - 7 / 2
 - Liczba WC:
 - 1
 - Zbiornik wody:
 - 500 l
 - Zbiornik paliwa:
 - 400 l
 - Silnik:
 - 66 KM
 
Wyposażenie
nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO
bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- zakwaterowanie i pobyt na jachcie,
              
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
              
- gaz do kuchenku,
              
- ubezpieczenie jachtu,
              
- ubezpieczenie od NNW uczestników.
Cena rejsu nie zawiera
1. Wyżywienia, opłat portowych, paliwa - SKŁADKA JACHTOWA*
              
2. Dojazdu na rejs i powrotu z rejsu;
              
3. Indywidualnego ubezpieczenia KL;
              
4. Korzystania z płatnych natrysków w marinach;
              
5. Zwiedzania i biletów wstępu;
              
6. Jakichkolwiek wydatków własnych.
___________________________
              
* - na pokrycie kosztów wyżywienia, opłat portowych i paliwa na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości ~25 EUR za osobę na dzień. Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.
              
Co ważne - przy rejsie na który zgłosi się 1-2 osoby, składka jachtowa nie przekroczy wskazanej kwoty.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
 - 70% – 2 tygodnie do rozpoczęcia
 
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
                Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
                
                e-mail:
                info@rejsyiszkolenia.pl
                
                telefon: 724 724 744
              
Do usłyszenia!
