Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs na Bałtyk Północny Nr: OFS-R/2021/07/7

Sztokholm - Kalmar - Bornholm - Świnoujście

Data rozpoczęcia:
24.07.2021 sobota
Data zakończenia:
31.07.2021 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Sztokholm - Kalmar - Bornholm - Świnoujście Więcej informacji
Jacht:
Gib Sea 43 Więcej informacji

Cena: 1 400 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

LATO NA BAŁTYKU

Zapraszamy na cykl rejsów, których celem jest Północny Bałtyk. To gdzie w danym etapie rejsu będziemy pływać, opisujemy poniżej. Generalnie celem wyprawy jest dotarcie z Polski do najbardziej wysuniętej na północ części Zatoki Botnickiej, do Laponii, rzadko odwiedzanej przez Polskie jachty (dotarcie do niej zajmuje nieco czasu). To już tak daleko na północ, że uczestnicy doświadczą zjawiska białych nocy.

Charakter rejsu to połączenie praktyki żeglarskiej, zbierania stażu morskiego i elementów turystyki (co nie powinno dziwić gdy wiemy jak piękne regiony pozostają do odkrycia).

Będzie dużo żeglowania, nocne przeloty i nauka rzemiosła żeglarskiego. Będą też postoje w niebanalnych miejscach i czas na ich zwiedzanie.

Zakres szkolenia żeglarskiego podczas rejsu obejmuje elementy:
- nawigacja elektroniczna (dwa różne systemy),
- elementy nawigacji klasycznej,
- prognozowanie pogody,
- planowanie trasy w zależności od warunków atmosferycznych,
- nawigacja pilotażowa,
- prace bosmańskie,
- praca na cumach i odbijaczach,
- Międzynarodowe Przepisy o zapobieganiu Zdarzeniom na Morzu.

Po rejsie wystawiamy opinie honorowane przez PZŻ.

Na tym etapie rejsu:
Ten rejs startuje z pięknych, szwedzkich szkierów i kieruje się wzdłuż wschodniego wybrzeża, Cieśninę Kalmarską i Bornholm do Świnoujścia.

Zaokrętowanie: 24.07.2021 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 31.07.2021 sob, godz. 09:00
Port: Sztokholm Port: Świnoujście
Liczba godzin stażu: 75
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Sztokholm - Kalmar - Bornholm - Świnoujście

Realizacja trasy rejsu odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych, sytuacji epidemicznej i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, po konsultacji podejmuje kapitan.

Po wypłynięciu ze Sztokholmu ekscytującym południowym wyjściem, pokonamy obszar przepięknych skalistych wysepek. Dalej zaczepimy o porty wschodniego wybrzeża Szwecji płynąc do Kalmaru. Dalej zanim zawiniemy do docelowego Świnoujścia, wpadniemy jeszcze na duńskie: Christianso i Bornholm.

Transport do góry

Początek i koniec rejsu zależy od etapu.
Do portu/z portu startu i końca poszczególnych etapów, transport uczestnicy organizują we własnym zakresie.

Jacht do góry

Gib Sea 43

Jacht Gib Sea 43 został stworzony do wygodnych czarterów i temu celowi została podporządkowana cała konstrukcja. Cechuje go wiele wolnej powierzchni na pokładzie, dobrze oświetlone i wentylowane wnętrze. Jacht Gib Sea 43 jest szeroki i właściwość ta została wykorzystana w konstrukcji do maksimum. Szeroka rufa pozwala na obszerne kabiny rufowe i duży kokpit.
Dobrze rozplanowana, obszerna mesa jachtu pomieści wygodnie wszystkich członków załogi.
Układ dwóch kół sterowych, o niezależnym układzie sterociągów, pozwala na swobodne przejście na rufę i lepszą widzialność sternikowi.
Wielkość ożaglowania jest wystarczająca jak na czarterowy jacht.
Jacht dobrze reaguje na ster pod żaglami jak i silnikiem.

Parametry:
Model: Gib Sea 43, 2003
Flaga / rodzaj rejestracji: Polska, komercyjna
Długość: 12,87 m
Szerokość: 4,26 m
Zanurzenie: 1,70 m
Żagle: Genua, Grot (nowe 2020), Fok sztormowy
Powierzchnia ożaglowania: 82 m2
Kabiny: 4
Koje: 8
Łazienki: 2
Pojemność zbiorników na wodę: 500l
Pojemność zbiorników na paliwo: 240 l
Silnik: Yanmar 54 KM

Wyposażenie ratunkowe: EPIRB, tratwa oraz grab bag, kamizelki ratunkowe, apteczka, radio VHF, Navtex, pirotechnika, sprzęt gaśniczy (gaśnice i koce), kombinezony chroniące
przed hipotermią

Wyposażenie nawigacyjne: AIS dwukierunkowy, chartplotter (Navionics), mapy, locje, autopilot, wiatrowskaz, głębokościomierz, Garmin In - Reach

Wyposażenie hotelowe / rekreacyjne: Ponton z silnikiem zaburtowym, wyposażenie kuchenne (blender, slow cooker), piekarnik, łazienki z prysznicem i gorącą wodą, platforma
kąpielowa, radio, biblioteczka (locje, papierowe mapy i inne tytuły, żeglarskie oraz nieżeglarskie), ogrzewanie (Webasto), panel słoneczny, pościel, bimini.

Certyfikaty: Karta Bezpieczeństwa, kategoria pełnomorska, Kategoria konstrukcyjna A wg. Dyrektywy RCD

Zakwaterowanie: cztery podwójne kabiny (jedna z łóżkiem piętrowym). Dwie łazienki.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

1. Opiekę dwuosobowej załogi stałej;
2. Miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie;
3. Praktyczne szkolenie żeglarskie;
4, Ubezpieczenie „casco”, OC oraz NNW;
5. Pościel;
6. Dostęp do wszystkich udogodnień jachtowych;
7. Sprzątanie po rejsie;
8. Gaz do kuchenki.

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki do kasy jachtowej - zwykle 50 – 70 EUR / tydzień / osobę, przeznaczonej na:
- wyżywienie – na to składamy się wspólnie;
- paliwo;
- opłaty portowe.
Rozliczane składki wg. zużycia, Załoga Stała partycypuje w ww. kosztach.
2. Transportu na miejsce rozpoczęcia rejsu i z miejsca zakończenia;
3. Ubezpieczenia podróżnego;
4. Kosztów lokalnych atrakcji;
5. Wydatków własnych;

Harmonogram płatności:
  • 10% – w dniu rezerwacji online
  • 90% – 2 tygodnie od daty rezerwacji

Cena: 1 400 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
03.07.2021 sob
10.07.2021 sob
7 Gdańsk - Gotlandia - Sztokholm - Alandy - Turku 1 400 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!