Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Nr: BRG-R/2022/05/102

Thorshavn Wyspy Owcze – Szetlandy – Alesund – Trondheim

Data rozpoczęcia:
28.05.2022 sobota
Data zakończenia:
10.06.2022 piątek
Ilość dni:
13 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Thorshavn Wyspy Owcze – Szetlandy – Alesund – Trondheim Więcej informacji
Jacht:
Roberts 44 Więcej informacji

Cena: 3 500 zł 3 920 zł LAST MINUTE!!!

Zakończony

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs z Norwegii do kilku naprawdę interesujących miejsc znajdujących się na Orkadach i Szetlandach. Na uczestników czeka szmat morza do przepłynięcia, a na trasie jachtu jest kilka wysp do odwiedzenia.
Każdy, kto weźmie udział w tej wyprawie trafi na widoki, zapierające dech w piersiach i spotka niezwykłych i ciekawych ludzi.

Szkockie Orkady to archipelag wysp, który składa się z około 70 wysp, z czego 20 jest zamieszkanych. Znane są ze swojej pięknej przyrody i dzikiego życia. Można tam spotkać wiele gatunków ptaków morskich, takich jak choćby maskonury.

Szetlandy to 100 wysp, z których jedynie 16 jest zamieszkałych. Do dzisiejszego dnia, ważnym aspektem gospodarki Wysp Szetlandzkich jest rybołówstwo. Tutejsza architektura, kuchnia, tradycja muzyczna oraz – ogólnie – styl życia na szetlandach odzwierciedla szkockie i norweskie dziedzictwo tych wysp.
Odnajdziemy tu surowe krajobrazy, zmienną pogodę i przyjaznych mieszkańców.

Trzeba jednak liczyć się z tym, że żeglowanie po skraju Morza Północnego i Norweskiego w początkach czerwca, będzie wiązało się czasami z niskimi temperaturami i częstymi deszczami. Jednak to, co można zobaczyć z pokładu jachtu, czy w trakcie krótkiego trekkingu na postoju - z nawiązką wynagradza trudności rejsu.

Ten rejs jest wyważonym połączeniem żeglarstwa i turystyki. Zapraszamy na pokład każdego, kto chce zobaczyć piękną przyrodę z pokładu jachtu. Doświadczenie żeglarskie jest bardzo wskazane, ale jeżeli masz dobre chęci i szybko się uczysz - możesz popłynąć z nami nawet bez doświadczenia.

Rejs odbędzie się niezależnie od ilości osób.
W przypadku gdy na rejs zgłosi się 1-2 osoby składka na „kasę jachtową” nie przekroczy 25 Euro

Na tym rejsie:

Na ten rejs wybierzemy się z Wysp Owczych aby przez Szetlandy dopłynąć do Norwegii.

Startujemy z miejsca, na którym od stuleci nic się nie zmieniało, choć obecnie działalność człowieka widoczna jest na wyspach, to jednak wpisuje się w charakter wysp a wiele ich rejonów pozostało w naturalnym stanie.

Na niezmienionych terenach wysp, odnajdziemy zielone pustkowia i dziewiczą naturę - zatem odnajdą się tu miłośnicy niczym nie skalanej natury i wielbiciele chłodniejszych, surowych klimatów.
Nie dojrzymy tu raczej drzew, gdyż jest tu niezwykle wietrznie (w tutejszym języku istnieje cała masa określeń na wietrzną pogodę).

Wybrzeża wysp są na ogół skaliste i strome, tylko gdzieniegdzie mają charakter fiordów. UWAGA! piękne widoki bazaltowych klifów, oceanu i zielonych stepów mogą odebrać dech w piersiach. Co ciekawe, znajdziecie tu najwyższe klify w Europie, jak znajdujący się na Viðoy klif przylądka Enniberg (745 m).
Występują tutaj także liczne wodospady spadające kaskadami, które na przyjezdnych robią ogromne wrażenie.

Mieszkańcy Wysp (Farerowie) są w zdecydowanej części potomkami osadników normańskich pochodzących z terenów obecnej Norwegii. Poza nimi na terenie Wysp zamieszkuje spora liczba Duńczyków (ok. 5%), a także niewielka liczba osób (w sumie około 1 tys.) pochodzących z innych krajów: głównie Islandii, Grenlandii, a także z Polski.

Ponad 1/4 całej populacji (w tym niemal wszyscy imigranci) mieszka w stolicy kraju – Thorshavn. Miasto to leży na wyspie Streymoy. W języku farerskim oznacza to nic innego jak "port Thora", czyli nordyckiego boga piorunów i burzy. Zostało ono założone około X wieku przed stacjonujących w tym czasie na tym terenie wikingów, posiada więc starą i bogatą historię.

Wyspy Owcze pomimo, że podlegają jurysdykcyjnie Danii, nie należą do Unii Europejskiej, więc aby do nich wjechać, nie wystarczy dowód osobisty. Należy koniecznie zabrać ze sobą paszport.

Szetlandy to 100 wysp, z których jedynie 16 jest zamieszkałych. Historycznie, przez większość czasu Szetlandy podlegały wpływom ze Skandynawii, zwłaszcza Norwegii zanim stały się częścią Szkocji w XV w. (zostały przekazane w ręce szkockiego króla jako wiano duńskiej księżniczki).
Do dzisiejszego dnia, ważnym aspektem gospodarki Wysp Szetlandzkich jest rybołówstwo. Architektura, kuchnia, tradycja muzyczna oraz – ogólnie – styl życia na szetlandach odzwierciedla szkockie i norweskie dziedzictwo tych wysp.
Odnajdziemy tu surowe krajobrazy, zmienną pogodę i przyjaznych mieszkańców.
Wyspy te są również ojczystym środowiskiem życia dla wielu dzikich zwierząt i ptaków, a są one dobrze znane dzięki uroczej kucykowi szetlandzkiemu. Zwierzę to można zobaczyć na tych wyspach: na plażach, pastwiskach przy drodze lub na pokrytych wrzosami wzgórzach

W Norwegii zawiniemy najpierw do Alesund skąd wypłyniemy na ostatni odcinek rejsu który zakończymy w Trondheim.

Alesund - secesyjna perełka Norwegii po środku morza. Po rzuceniu cum w porcie, odkrywanie miasta warto zacząć od tarasu widokowego. Panorama całego miasta na tle ciemno granatowych wód oblewającego go morza, to naprawdę wspaniały widok. Naszą uwagę na pewno przyciągnie tutejsza architektura - secesyjne kamienice ozdobione malowidłami róż, słoneczników i innych kwiatów. Po pożarze jaki spustoszył to miejsce, trzeba było odbudować każdy budynek, a że secesja była wtedy popularnym stylem architektonicznym miasto odbudowano w jej kanonie). Na szczególną uwagę zasługuje główna ulica – Kongens Gate, na której w pubach, tawernach i klubach toczy się nocne życie miasta.
W Alesund znajdziecie też jedno z największych w Europie Północnej słonowodnych akwariów – Atlanterhavsparken, w którym zgromadzono tysiące gatunków zwierząt.

Trondheim jest trzecim co do wielkości miastem Norwegii.
Znajdziecie tu kilka najpopularniejszych atrakcji turystycznych jak chociażby Katedrę Nidarosdomen (narodowa świątynia Norwegii, zbudowana nad grobem św. Olafa - najstarsze zachowane do dzisiaj fragmenty pochodzą z połowy XII w). Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).

POGODA
Pogoda na wyspach jest niezwykle zmienna: w jednym momencie może padać rzęsisty rzecz, aby w ciągu następnych 5 minut zza chmury wyłoniło się słońce. Miejscowi mawiają: „Jeśli pogoda Ci nie odpowiada, poczekaj tylko następne 5 minut”.
Wpływ oceanu niesie też często nad wyspy mgły.
Średnie temperatury w maju: w dzień to 9,2°C, a nocą zaledwie 4,9°C (w czerwcu: w dzień to 11,4°C, a nocą zaledwie 7,1°C).

Zaokrętowanie: 28.05.2022 sob, godz. 16:00 Wyokrętowanie 10.06.2022 pia, godz. 09:00
Port: Thorshavn - Wyspy Owcze Port: Trondheim
Liczba godzin stażu: >100
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Morze Północne
Trasa rejsu: Thorshavn Wyspy Owcze – Szetlandy – Alesund – Trondheim

Realizacja planowanej trasy rejsu, odbędzie się z uwzględnieniem warunków meteorologicznych, sytuacji epidemicznej i kondycji załogi.
Ostateczną decyzję odnośnie wyboru trasy, po konsultacji podejmuje kapitan.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu rejsu i powrót z miejsca jego zakończenia - uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

Do Norwegii z Polski/ z Norwegii do Polski łatwo znaleźć przelot bezpośredni tanimi liniami lotniczymi.

Na Wyspy Owcze / z Wysp Owczych z/do Polski można dostać się dwiema liniami lotniczymi: Atlantic Airways i Scandinavian Airlines. Co prawda nie ma bezpośrednich połączeń z/do Warszawy, ale podróż z przesiadką w Kopenhadze to średnio 5 – 7 godzin, w zależności od dnia czy godzin wylotu.

Jacht do góry

Roberts 44 (2003)
Bruceo

Na wyprawę płyniemy stalowym jachtem przeznaczonym do dalekich i trudnych wypraw żeglarskich. Zbudowany własnymi rękoma przez swojego właściciela i jedynego kapitana, daje gwarancję bezpieczeństwa w każdych warunkach. I właśnie bezpieczeństwo, dzielność morska, solidne wykonanie jest na jachcie znacznie ważniejsze niż komfort i luksus pod pokładem.

Jacht ma tradycyjną zabudowę wnętrza, czyli dziobową dwuosobową kabinę, mesę z czterema kojami oraz kabinę rufową z dwiema kojami. Jedną z nich na stałe zajmuje kapitan. Jest tutaj w pełni wyposażony kambuz, w którym można gotować nawet w bardzo trudnych warunkach. Jest doskonale wyposażone stanowisko nawigacyjne. Jest morska toaleta. Wszystko na jachcie jest przemyślane, funkcjonalne, sprawne i estetyczne.

Na pokładzie mamy dwa maszty. Żagle obsługiwane są tradycyjnie - nie ma rolerów czy elektrycznych kabestanów. Jest za to elektrownia wiatrowa i samoster.

Ten jacht swoją dzielność potwierdził w wyprawach na Przylądek Horn, na Grenlandię, Spitsbergen, Islandię i daleką Norwegię.

Długość:
13,50 m
Szerokość:
3,88 m
Zanurzenie:
2,2 m
Liczba miejsc:
8
Liczba koi/kabin:
7 / 2
Liczba WC:
1
Zbiornik wody:
500 l
Zbiornik paliwa:
400 l
Silnik:
66 KM
Wyposażenie

nawigacja i łączność: GPS Furuno GP32 (oraz zapasowy przenośny), radar Furuno M-1715, log, sonda, wiatromierz NASA, radiostacja pośredniofalowa MF/HF – ICOM M801E, UKF-ka stacjonarna RO-4500 (oba modele z DSC), przenośna UKF-ka ICOM IC-M1 EURO

bezpieczeństwo: tratwa ZODIAK (SOLAS A), pława EPIRB – Mc Murdo, pasy ratunkowe, szelki asekuracyjne, Ponton Honda Wave (3+1), z przyczepnym silnikiem Yamaha 4 KM, Samoster wiatrowy Pacyfik Plus, Agregat prądotwórczy 1300W, prądnica wiatrowa AirMarine 400W

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- zakwaterowanie na jachcie,
- prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana,
- ubezpieczenie jachtu,
- ubezpieczenie od NNW uczestników.

Cena rejsu nie zawiera

- wyżywienia,
- opłat portowych,
- paliwa,
- gazu do kuchenki,
- dojazdu i powrotu,
- indywidualnego ubezpieczenia KL,
- korzystania z płatnych natrysków w marinach,
- zwiedzania i biletów wstępu.

Na pokrycie opłat portowych, paliwa, gazu do kuchenki i wyżywienia na burcie pobierana jest składka do kasy jachtowej w wysokości równowartość 25 EUR za osobę na dzień, w lokalnej walucie.

Składka jest rozliczana na koniec rejsu. Kapitan nie wpłaca składki jachtowej i pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 500 zł 3 920 zł LAST MINUTE!!!

Zakończony

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!