Kopenhaga - Gdynia >>> Rejs stażowy z elementami szkolenia Nr: MIM-R/2022/07/291
Kopenhaga – Malmo - Kanał Falsterbo – Bornholm – Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 09.07.2022 sobota
- Data zakończenia:
- 16.07.2022 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Kopenhaga – Malmo - Kanał Falsterbo – Bornholm – Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- Jeanneau Sun Odyssey 39i Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs z Norwegii do Polski, przez Danię.
Rejs podzielony jest na 2 etapy, tydzień po tygodniu.
W rejs wyruszamy sprawdzonym i dzielnym jachtem z bogatym wyposażeniem nawigacyjnym i ratunkowym.
Uczestnicy zostaną zaokrętowania w kabinach dwuosobowych i w mesie.
Na zróżnicowanej trasie rejsu gwarantujemy żeglarskie wyzwania i przygody oraz wiele atrakcji turystycznych:
- długie przeloty,
- ciasne i zatłoczone cieśniny,
- ciekawe porty,
- świetny akwen do nauki nawigacji,
- interesujący ludzie pełni pasji,
- zwiedzanie Stavanger,
- cud natury: Lysefjord i półka skalna Prejkestolen,
- zamek Hamleta w Kronborg,
- wizyta w duńskiej stolicy.
Rejs jest okazją uzyskania dużego stażu (I etap również daje staż na wodach pływowych).
Po każdym etapie zostanie wystawiona opinia potwierdzająca staż na stopnie żeglarskie.
_____________________________________________________________________________
UWAGA - ZOSTAŁO OSTATNIE MIEJSCE
Zalecamy przed rezerwacją telefoniczna konsultacje w sprawie dostępności miejsca!
_____________________________________________________________________________
TEN ETAP REJSU
Lipcowy Bałtyk jest piękny! Ten etap rejsu będzie okazją dla uczestników do nabrania praktyki na wymagających wodach: Cieśnin Bałtyckich i zachodniego Bałtyku. Rejs będzie także atrakcyjny pod względem turystycznym.
Będzie to więc dla uczestników czas zdobywania doświadczeń i umiejętności żeglarskich. Ten ruchliwy akwen, urozmaicony zmienną pogodą i ogromną liczbą znaków nawigacyjnych (latarnie, stawy, pławy), to idealny wprost poligon doświadczalny dla żeglarzy morskich.
Szkolenie żeglarskie
Nasz Skipper chętnie podzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą.
Podczas rejsu, zainteresowane osoby będą miały więc możliwość skorzystania z elementów szkolenia żeglarskiego obejmującego:
- ćwiczenia w pracy na mapie,
- planowanie trasy rejsu,
- identyfikacja znaków nawigacyjnych (latarnie, stawy, pławy, nabieżniki),
- praktyczne zastosowanie prawideł prawa drogi na morzu,
- odbiór i interpretację prognoz pogody, etc.
Zaokrętowanie: | 09.07.2022 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 16.07.2022 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Kopenhaga | Port: | Gdynia |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Dania, Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Kopenhaga – Malmo - Kanał Falsterbo – Bornholm – Gdynia |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
W trakcie rejsu odwiedzimy m.in.:
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Most na Sundzie – wielka konstrukcja inżynieryjna łącząca Danię i Szwecję. Przepłynięcie pod tym mostem, na którym znajduje się autostrada i kolej, zawsze robi wrażenie.
Malmö, stolica Skanii to trzecie co do wielkości miasto Szwecji. Zachwyca średniowiecznym śródmieściem i piaszczystymi plażami niemal w samym centrum. Poza licznymi muzeami, pomnikami, renesansowymi zamkami (Malmöhus) i parkami na uwagę zasługuje pomnik rewolweru z zawiązaną lufą, autorstwa Non Violence, symbolizujący niechęć do przemocy. W mieście warto też zwrócić uwagę na budynek mieszkalny zbudowany w 2005 roku przez architekta Santiago Calatravę - Turning Torso. Budynek ma aż 54 piętra mieszkalne i wyróżnia się unikatową architekturą – składa się z dziewięciobocznych brył, skręconych ku górze o 10 stopni każda, co znaczy, ze szczytowa bryła jest obrócona w stosunku do podstawy o 90 stopni.
Kanał Falsterbo wybudowany w 1941 roku (kiedy to Niemcy odmówili uszanowania 4-milowych wód terytorialnych neutralnej Szwecji).
Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Na Bornholmie jest kilka uroczych portów. My wybierzemy jeden z nich aby podelektować się sielankową atmosferą borcholmskiego miasteczka.
Ten etap rejsu zakończymy w Gdyni, świetnie skomunikowanej z innymi miastami Polski.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Do Stavanger dostępnych jest kilka połączeń lotniczych z Polski, w świetnych cenach.
Jacht do góry
Jeanneau Sun Odyssey 39i
Jeanneau Sun Odyssey 39i to wygodny jacht z dużą przestrzenią w kokpicie oraz w salonie, co zapewnia załodze komfort przebywania na pokładzie. Jacht posiada krótki kil, a zanurzenie 155 cm pozwala planować rejsy w najodleglejsze zakamarki Bałtyku. W okresach kiedy są niskie temperatury, komfort zapewnia zainstalowane ogrzewanie.
Jacht jest zarejestrowany na 9 osób. Posiada 3 kabiny dwuosobowe (koje w kabinie lewej rufowej, prawej rufowej, dziobowej to koje dwuosobowe) oraz łazienkę z prysznicem. Wszystkie kabiny są z podwójnymi kojami płaskimi. Trzy miejsca przewidziane są w mesie. Na rejsach żeglujemy w max. 7 osób plus skipper.
Jacht posiada stosowne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa dla 9 osób (tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne).
DANE TECHNICZNE:
Długość całkowita: 11,86m
Długość kadłuba: 11,62m
Szerokość: 3,88m
Zanurzenie: 1,55m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 67m2
Moc silnika: Yanmar 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 130l
Pojemność zbiorników na wodę: 355l
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE I NAWIGACYJNE:
- grot i genua rolowane
- 4 duże kabestany Lewmar
- sprayhood (szprycbuda)
- chartplotter Raymarine w kokpicie
- radar
- navtex do odbioru prognoz pogody i ostrzeżeń nawigacyjnych
AIS
- radio VHF z DSC
- kompas
- wiatromierz, log, echosonda
- winda kotwiczna, kotwica Delta, łańcuch 50m
- dodatkowe akumulatory (łącznie 330Ah)
- brak autopilota (sterujemy ręcznie – najlepsze dla szkolenia)
WYPOSAŻENIE HOTELOWE – KOMFORTOWE:
- ogrzewanie
- lodówka w kambuzie
- 2-palnikowa kuchenka z piekarnikiem
- pełne oświetlenie wnętrza LED
- odtwarzacz muzyki
- 2 głośniki w mesie
- platforma na rufie
- pościel i ręcznik dla każdego uczestnika
- pełne wyposażenie kuchenne
- literatura żeglarska, gry
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jachty są kompletnie wyposażone w tym zakresie. Należy tu wymienić:
- oceaniczne tratwy ratunkowe dla 8 osób
- radiopławy EPIRB
- ratunkowe kamizelki pneumatyczne z szelkami
- 2 koła ratunkowe (jedno z linką, drugie z pławką świetlną)
- pirotechnika (rakiety spadochronowe i pławka dymna)
- apteczka wyposażona przez lekarza we wszystko co potrzebne
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- wybraną koję,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik,
- ubezpieczenie od rezygnacji z powodu Covid-19.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu, zwykle:
- w pierwszym ETAPIE: ok. 150-180 EUR/osobę/tydzień;
- w drugim ETAPIE: ok. 150 EUR/osobę/tydzień.
Składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
__________________________
Opcje dodatkowe:
Możliwe jest szkolenie na polską licencję radiooperatora krótkiego zasięgu SRC. J
Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem – daj nam znać w formularzu kontaktowym, przy dokonywaniu rezerwacji. Koszt kursu to 290 zł.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!