Rejs stażowy >>> Bałtyk południowo-wschodni - No.9 Nr: AKJ-R/2024/04/315
Jastarnia - porty Bałtyku Południowo-Wschodniego - Jastarnia
- Data rozpoczęcia:
- 28.08.2024 środa
- Data zakończenia:
- 01.09.2024 niedziela
- Ilość dni:
- 5 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Jastarnia - porty Bałtyku Południowo-Wschodniego - Jastarnia Więcej informacji
- Jacht:
- Delphia 40 lub podobny Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs stażowy, przeznaczony dla osób:
- chcących podnosić swoje umiejętności żeglarskie,
- wypływać kolejne godziny stażowe, potrzebne aby przystąpić do egzaminów na patenty żeglarskie i motorowodne (patenty: jachtowego sternika morskiego oraz motorowodnego sternika morskiego).
Kierunek rejsu uzależniony jest oczywiście od pogody, ale z pewnością spędzimy wiele godzin na morzu i będzie to mocno szkoleniowy czas.
______________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE 2 MIEJSCA!!!
Rezerwacja najlepiej po telefonicznym uzgodnieniu.
______________________________________________________________________
TEN REJS
Podczas rejsu Będziemy długo żeglować, co oznacza, że dla nikogo nie zabraknie czasu na praktykę przy sterze czy na prowadzenie nawigacji podczas wacht.
Rejs rozpoczyna się o 09:00 i kończy ok. 17:00 w Jastarni. W ciągu 5 dni rejsu postaramy się wypływać jak najwięcej godzin liczonych do stażu na jachtowego sternika morskiego (to ambitny plan, którego realizacja zależy przede wszystkim od sprzyjających warunków pogodowych i wytrzymałości załogi. Rejs przyniesie 40, 55 a może 70 godzin stażowych?).
Do udziału w rejsie nie jest wymagane doświadczenie w żegludze.
W czasie rejsu doświadczony instruktor cały czas dzieli się posiadaną wiedzą.
Rejsy kończą się w porcie w Jastarni.
Zaokrętowanie: | 28.08.2024 śro, godz. 09:00 | Wyokrętowanie | 01.09.2024 nie, godz. 17:00 |
---|---|---|---|
Port: | Jastarnia | Port: | Jastarnia |
Liczba godzin stażu: | 40-70 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk Południowo-Wschodni |
---|---|
Trasa rejsu: | Jastarnia - porty Bałtyku Południowo-Wschodniego - Jastarnia |
Jeżeli pogoda pozwoli postaramy się wypływać jak najwięcej godzin z zastrzeżeniem, że realizacja tego ambitnego przedsięwzięcia zależy przede wszystkim od korzystnych warunków pogodowych i nie mniej ważnego czynnika - od wytrzymałości załogi.
O dokładnej trasie rejsu decyduje sternik jachtu uwzględniając aktualną sytuację pogodową na Bałtyku.
Jeśli Neptun będzie nam sprzyjał, i wypadnie niezwykle sprzyjająca pogoda, może uda się nasz kurs skierować gdzieś dalej:
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe.
Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
lub
Kłajpeda to największe miasto litewskiego wybrzeża mogące poszczycić się długą historią. I chociaż liczne wojny doprowadziły do wielu zniszczeń to współczesna Kłajpeda powoli odzyskuje swój blask i przyciąga z roku na rok więcej turystów. Warto odwiedzić urocze stare miasto, ciekawe muzeum morskie i delfinarium z pokazami na żywo. Jeżeli dodamy do tego klimatyczne knajpki z dobrym jedzeniem i tradycyjnie ważonym piwem... aż szkoda będzie wypływać w dalszą drogę.
Przykładowe porty na mniej sprzyjająca pogodę:
Polskie porty otwartego morza: Ustka, Łeba, Władysławowo – wejście do tych urokliwych kurortów dostarcza wielu emocji.
Ustka leży u ujścia Słupi do Bałtyku. Rzeka tworzyła niegdyś w tym miejscu małą naturalną zatokę, która sprzyjała założeniu tu portu, osłoniętego nieco przed falami od otwartego morza. To właśnie te walory naturalne zadecydowały, że zaczęła się tu rozwijać miejscowość. Właściwie najpierw był tu port, a dopiero potem wokół niego powstała osada, która z czasem rozrosła się do obecnych rozmiarów.
W centrum miasta znajduje się odrestaurowana starówka z pięknymi i ciekawymi zabytkami, licznymi muzeami i dziesiątkami nastrojowych knajpek.
Port w Ustce nabrał dzisiejszych kształtów dopiero z końcem XIX w., kiedy m.in. rozbudowano falochrony. W pobliżu wejścia na wschodni falochron stoi Pomnik Syrenki – niekoronowany symbol Ustki.
Obok portu wznosi się Latarnia Morska, z ciekawą ośmioboczną wieżą, wykonaną z czerwonej cegły w 1892 r. Ma ona ok. 20 metrów wysokości, a na jej szczycie usytuowany jest punkt widokowy.
Łeba. Okolice Łeby słyną z ruchomych wydm, które leżą na obszarze Słowińskiego Parku Narodowego, na zachód od Łeby i ciągną się na długości 5 km i szerokości 1 km, pomiędzy Jeziorem Łebsko i morzem. Wybrzeże Łeby to szerokie plaże z wyjątkowo miękkim i czystym piaskiem, występuje tu specyficzny mikroklimat o podwyższonej zawartości soli i jodu działających leczniczo.
Wejście w rzekę Łeba stanowi wyzwanie nawigacyjne, ze względu na liczne wypłycenia powodowane bliskością wydm. Trudy żeglugi wynagrodzą liczne knajpki, deptak z Aleją Prezydentów, tawerny rybne ze świeżymi owocami morza…
Władysławowo – port u podnóża Mierzei Helskiej, na wschód od Jastrzębiej Góry. Nad portem góruje Dom Rybaka. Baszta budynku pełni rolę wieży widokowej, skąd widać panor miasta, morze, Przylądek Rozewie, Zatokę Pucką i Mierzeję Helską.
Oczywiście największą atrakcją Władysławowa są piaszczyste plaże, na które wejścia prowadzą przez las i wydmy.
Transport do góry
Do Jastarni można dojechać pociągiem PKP relacji Gdynia – Hel, busami spod dworca PKP w Gdyni, samochodem – drogą krajową nr 216 w kierunku Pucka, następnie do Władysławowa i dalej w stronę Helu. Samochód można zostawić w porcie jachtowym w Jastarni, na parkingu Miejskiego Zarządu Portu w Jastarni.
Jacht do góry
Delphia 40 lub podobny
Jachty morskie wybudowane w znanych i sprawdzonych stoczniach. Komfortowe w żegludze i bezpieczne. Jachty wyposażone są silniki stacjonarne, komplet środków ratunkowych (tratwa ratunkowa, EPIRB, kamizelki ratunkowe), pełne wyposażenie nawigacyjne. Wnętrze jest wygodne, posiadają dwuosobowe kabiny oraz koję w mesie.
Zazwyczaj pływamy na jachcie Delphia 40.
To sprawdzony i bezpieczny jacht na którym do dyspozycji załogi oddajemy cztery kabiny dwuosobowe.
Jacht posiada pełne wyposażenie bezpieczeństwa m.in tratwę ratunkową i radiopławę EPIRB, oraz wygodne kamizelki pneumatyczne dla każdego członka załogi.
Wyposażenie nawigacyjne obejmuje nie tylko chartplotter z kompeltem map, ale także radar i transponder AIS.
PARAMETRY
Stocznia: Delphia Yachts.
Długość: 11.95 m.
Szerokość: 3.94 m.
Zanurzenie: 2.18 m.
Powierzchnia żagli: 78 m2.
Zbiornik wody: 350 l.
Zbiornik paliwa: 210 l.
Liczba kabin: 4.
Liczba łazienek: 2.
Wysokość w kabinie: 195.00 m
LICZBA OSÓB: 8-10.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie
- szkolenie żeglarskie w rejsie morskim
- opiekę doświadczonego sternika-instruktora
- ubezpieczenie NNW i KL
Cena rejsu nie zawiera
- opłat portowych,
- paliwa,
- wyżywienia,
- gazu do butli,
- sprzątania końcowego jachtu.
opłaty te pokrywane są ze wspólnej kasy jachtowej.
Wpłaty* składki dokonuje się pierwszego dnia, zwykle po ok. 200-250 zł/os. /rejs.
__________________________________
*) Sternik jest wyłączony z wpłaty składki do kasy jachtowej i w trakcie rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!