Skandynawska przygoda - Rejs z Trondheim do Bodo Nr: MIM-R/2024/05/441
Trondheim – Rorvik – Lovund – Svartisen – Bodo
- Data rozpoczęcia:
- 06.06.2024 czwartek
- Data zakończenia:
- 16.06.2024 niedziela
- Ilość dni:
- 10 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Trondheim – Rorvik – Lovund – Svartisen – Bodo Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 38 (2008) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na cykl rejsów po Morzu Północnym i Morzu Norweskim.
Podczas tego cyklu obędziemy szereg rejsów podczas których w zależności od etapu: wypłyniemy z Bałtyku, pływamy wzdłuż norweskiego wybrzeża i zagłębiamy się w fiordy, wracamy na rodzimy Bałtyk.
W trakcie każdego rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków na tych morzach i w okolicach portów do których zawiniemy. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Płynąc na ten rejs, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego, a w zależności od etapu:
- przepłyniemy przez miejsca z dużym ruchem morskim,
- nawigować będziemy na wodach pływowych,
- żeglować będziemy nocą, dokonując dłuższych przelotów.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
.
________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE 3 MIEJSCE!!!
(wolne: 1 koja w prawej kabinie rufowej, 1 koja w lewej kabinie rufowej i 1 koja w mesie).
Proszę przed rezerwacją, warto telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność wybranego miejsca.
________________________________________________________________
TEN REJS
Kolejny etap rejsu rozpoczynamy w jednym z największych norweskich miast, w Trondheim. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii. Wspaniale odrestaurowana po zniszczeniach z okresu reformacji, cieszy się dzisiaj mianem jednego z największych zabytków Norwegii.
Podczas rejsu odwiedzimy jeszcze portowy Rørvik i archipelag Vikna (to ok. 6 tysięcy szkierowych wysepek).
Płynąc dalej najpierw osiągniemy wyspę Lovund na której podziwiać będziemy maskonury, a jeszcze dalej przekroczymy linię koła podbiegunowego.
Rejs zakończymy w Bodo.
Zaokrętowanie: | 06.06.2024 czw, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 16.06.2024 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Trondheim | Port: | Bodo |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 80-110 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Trondheim – Rorvik – Lovund – Svartisen – Bodo |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Rejs zaczynamy w Trondheim, trzecim co do wielkości mieście Norwegii. Założone w 997 r., długi czas było stolicą kraju, tutaj także zbierał się pierwszy norweski parlament. Przez wieki, niezliczone rzesze pielgrzymów odwiedzały Katedrę Nidaros, największą budowlę średniowieczną w Skandynawii.
Do dziś Katedra Nidarosdomen (narodowa świątynia zbudowana nad grobem św. Olafa) jest miejscem licznie odwiedzanym. Najstarsze jej zachowane fragmenty, pochodzą z połowy XII w.
Warto odwiedzić też Muzeum Sztuki i Pałac Arcybiskupi, albo współczesne i nietuzinkowe Muzeum Muzyki Popularnej.
W Trondheim można też zagubić się pośród uroczych uliczek gdzie znajdziecie mnóstwo restauracji i barów, serwujących wyśmienite miejscowe piwa, najczęściej razem z pasującymi do nich przysmakami.
Osobom poszukującym zbliżenia z naturą proponujemy odwiedziny w parku Bymarka, do którego z centrum dostać się można najbardziej oddaloną na północ linią tramwajową na świecie (Gråkallbanen).
Spacer po Trondheim nie będzie zbyt długi, ponieważ czeka na nas piękna i dzika północ.
Odwiedzimy portowy Rørvik i archipelag Vikna, w skład którego wchodzi ok 6 tysięcy szkierowych wysepek. W 2004 archipelag został wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Wody otaczające wyspy są jednym z największych łowisk dorsza. Na wszystkich fanów połowów, będzie czekał sprzęt wędkarski.
Nieco dalej, na wyspie Lovund podziwiać będziemy maskonury, które o tej porze roku wracają do swoich lęgowisk po zimie spędzonej na Oceanie Atlantyckim. Płynąc dalej na północ przekroczymy linię koła podbiegunowego i popłyniemy pod lodowiec Svartisen!
Będziemy żeglować w promieniach słońca, które nigdy nie zachodzi.
Rejs kończymy w Bodo. Bodo to największe miasto w okręgu Nordland. To miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki. Często stąd rozpoczynają się wyprawy na Lofoty czy do Tromso lub na południe do Trondheim. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na narciarstwo zimą oraz długie spacery w okresie letnim.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 38 (2008)
Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser.
Dane techniczne:
Długość całkowita: 11,76m
Długość kadłuba: 11,45m
Szerokość: 3,90m
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 69m2
Moc silnika: Volvo 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie.
Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.
Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- wybraną koję,
- opiekę doświadczonego Skippera,
- ubezpieczenie KL (koszty leczenia) i NW,
- UKRiT (ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej),
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- koc, kołdrę, poduszkę, pościel,
- ręcznik.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: równowartość ok. 800 - 1000 PLN/osobę/tydzień w zależności od etapu rejsu - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - W przypadku rejsów po Norwegii, składka na kasę jachtową często rozliczana jest przez aplikację np. splitwise. Większość płatności odbywa się bezgotówkowo. Pozwala to uniknąć zbędnego zakupu waluty lokalnej (koron norweskich – NOK).
Czasami są potrzebne drobne na jeden postój lub prysznice.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!