Płynę po duży staż >>> Rejs po Bałtyku - No.5 Nr: MIM-R/2024/03/448
Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 11.05.2024 sobota
- Data zakończenia:
- 18.05.2024 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 38 Cruiser (B-M) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na intensywny rejs stażowo-szkoleniowy po rodzimym Bałtyku. W trakcie rejsu planujemy spędzić możliwie jak najwięcej czasu na morzu (możliwy staż morski, to nawet 100 godzin!!!)
W trakcie rejsu, wybierzemy trasę mając na uwadze prognozy pogody.
Bez względu na wybrana trasę, odwiedzimy kilku portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Dla żeglarzy jednak, najważniejszy będzie czas na morzu i rozwijanie umiejętności żeglarskich. Nasz doświadczony Skipper chętnie podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia, ale należy mieć świadomość, że jest to rejs z dużą ilością żeglowania (aby przykładowo dotrzeć do Visby, potrzeba zwykle 1.5-2 doby) więc i na morzu spędzimy większość czasu rejsu -> ŻEGLUJEMY ZATEM RÓWNIEZ W NOCY.
Po rejsie Skipper wystawi uczestnikom rejsu opinie zgodne z wymogami PZŻ.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
.
________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE MIEJSCE!!!
(wolna lewa koja znajduje się w kabinie dziobowej)
Proszę przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsca.
________________________________________________________________
TEN REJS
Startujemy z Gdyni!
A czy popłyniemy zobaczyć malownicze, średniowieczne miasto Visby i Kalmar z jego zamkiem, czy też wiatry pokierują nas ku wyspie Bornholm i Christianso – zależy od Neptuna.
Podstawowa trasa naszego rejsu to:
-> Gdynia – Visby – Kalmar – Gdynia
Kilka alternatywnych tras dla tego stażowego rejsu:
-> Gdynia – Kalmar – Sandhamn – Utklippan – Gdynia
-> Gdynia – Sandhamn – Hano – Christianso – Gdynia
-> Gdynia – Kalmar – Karlskrona – Utklippan – Gdynia
-> Gdynia – Visby – Hel – Gdynia
Zaokrętowanie: | 11.05.2024 sob, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 18.05.2024 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Gdynia | Port: | Gdynia |
Liczba godzin stażu: | 80-100 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk |
---|---|
Trasa rejsu: | Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia |
Powyższa trasa, jest trasą proponowaną. Jej realizacja oraz liczba uzyskanych godzin stażu, jest opcją w którą będziemy celowali. Faktyczny przebieg rejsu i ilość wypływanych godzin stażowych, są jednak uzależnione od zmiennych na które nie mamy wpływu, jak warunki atmosferyczne a także kondycja załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan.
Naszym podstawowym celem jest piękne, średniowieczne miasto Visby na szwedzkiej Gotlandii.
Visby to miasto które kiedyś było członkiem Hanzy. Do dziś zachowało swój nieprawdopodobny charakter. Jest to absolutna perełka bałtycka, którą koniecznie należy odwiedzić.
Aby dotrzeć do Visby, musimy pokonać kawał Bałtyku. Droga zwykle zajmuje 1,5-2 doby.
Jeśli pogoda pozwoli po zwiedzeniu Visby w drodze powrotnej do Polski odwiedzimy jeszcze dodatkowo Kalmar z jego pięknym zamkiem. Jeśli będziemy musieli się śpieszyć to od razu popłyniemy w kierunku Zatoki Gdańskiej.
Alternatywą dla Kalmaru, jest wizyta w którymś z portów Olandii.
Kalmar ma bardzo bogatą historię. W czasach największej świetności miasta, kiedy to Kalmar był w Szwecji ważnym portem i twierdzą broniącą jej południowej granicy, urzędowali tu nawet królowie. Miasta przez stulecia broniła warownia zamieniona w potężny zamek, który od XVII wieku do dzisiaj pozostał w zasadzie niezmienionym kształcie i jest jedną z najlepiej zachowanych renesansowych twierdz w Szwecji.
Warto również wybrać się na główny plac miasta, który znajduje się w dzielnicy Kvarnholmen. Nad rynkiem góruje monumentalna katedra zbudowana z ciosów kamiennych w latach 1660–1700.
Planując pobyt na Olandii, często zawija się do Grönhögen lub do Borgholm.
Grönhögen to spokojna i malownicza miejscowość letniskowa z niewielką, ale licznie odwiedzaną w sezonie przez polskie jachty mariną. Daje ukojenie po wielogodzinnym rejsie jeśli płynie się tu bezpośrednio z Polski.
Kiedyś był to ważny port rybacki, w którym z kutrów i łodzi na ląd trafiał cały ładunek łososia złowionego w wodach południowego krańca Cieśniny Kalmarskiej.
Będąc już w wiosce, wybrać można się do oddalonej o ok. 9 km latarni morskiej „Długi Jan” - „Långe Jan”). Dla osób dla których na pieszo do latarni jest za daleko, przy marinie istnieje możliwość wypożyczenia roweru. Zbudowana w 1785 roku latarnia, na określenie „długi”, 42-metrowa budowla zasłużyła w pełni (jest to druga pod względem wysokości latarnia w Szwecji). Z jej galeryjki rozciąga się imponujący widok, na morze i tereny rezerwatu przyrody Ottenby, którego główną atrakcją są migrujące ptaki – południowa Olandia jest dla nich przystankiem w drodze na południe i północ, jesienią i wiosną. Tuż przy latarni jest też kolejne „naturum” czyli interaktywne muzeum przyrodnicze, w którym można poznać ekosystem tego terenu.
Borgholm w sezonie turystycznym zamienia się w gwarny kurort. Poza sezonem jest spokojnym miasteczkiem ze wspaniałą mariną. Kiedyś w cenie postoju można było skorzystać z basenu i sauny (może sprawdzimy jak jest teraz).
Najciekawszą budowlą Borgholmu są usytuowane w południowej części miasta okazałe ruiny średniowiecznego zamku - w pełni zabezpieczone ruiny udostępnione są dla zwiedzających. Warowania ta wzniesiona została w XII wieku, a przez kolejne stulecia była konsekwentnie rozbudowywana. W czasach swej świetności był to jeden z najważniejszych i najpotężniejszych zamków Królestwa.
W mieście będzie gdzie spędzić trochę czasu, są tu bowiem liczne bary i restauracje, zatem pomimo pysznego jedzenia na jachcie można skosztować miejscowych specjałów.
... a na zakończenie, przed powrotem do Gdyni, być może odwiedzimy słynną tawernę Captain Morgan na Helu.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 38 Cruiser (B-M)
Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser z roku 2008.
Dane techniczne:
Długość całkowita: 11,76m
Długość kadłuba: 11,45m
Szerokość: 3,90m
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
Powierzchnia żagli: 69m2
Moc silnika: Volvo 40KM
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie
Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.
Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie (koja*),
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- UKRiT (ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej),
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- sprzątanie końcowe jachtu,
- koc, kołdrę, poduszkę, pościel,
- ręcznik.
_______________
* 6 koi w kabinach dwuosobowych, 1 koja w mesie
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu. Zwykle składka wynosi równowartość 600 PLN/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Kosztów dodatkowych atrakcji;
4. Podatków i opłat lokalnych;
5. Wydatków własnych;
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
29.03.2025 sob
05.04.2025 sob |
7 | Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia | 1 900 zł | Więcej o rejsie |
26.04.2025 sob
03.05.2025 sob |
7 | Wariant 1*: Gdynia - Visby - Kalmar - Gdynia | 2 000 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!