Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Rejs z Norwegii do Polski Nr: MSZ-R/2024/09/193

Tonsberg - Helsingborg - Kopenhaga - kanał Falsterbo - Christiansø - Gdańsk

Data rozpoczęcia:
08.09.2024 niedziela
Data zakończenia:
18.09.2024 środa
Ilość dni:
10 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Tonsberg - Helsingborg - Kopenhaga - kanał Falsterbo - Christiansø - Gdańsk Więcej informacji
Jacht:
Delphia 47 Więcej informacji

Cena: 3 000 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs dla aktywnych żeglarzy o gorącej krwi jak również osoby gotowe na wyzwania i przygody!

To rejs, w którym płyniemy na trasie Polska - Norwegia lub Norwegia - Polska.

Trasa rejsu wiedzie po wodach Bałtyku, przepływamy przez Cieśniny Duńskie i cieśniny Kattegat i Skagerrak. Na trasie rejsu odwiedzimy tez porty w Danii i w Szwecji.

Rejs będzie naprawdę interesujący i z mocnymi żeglarskimi atutami, jak : długie przeloty, ciasne cieśniny z dużym ruchem żeglugowym, ciekawymi portami i żeglarstwem na wysokim poziomie.

To niebywała okazja do przeżycia niesamowitej przygody, poszerzenia swoich żeglarskich umiejętności, odwiedzenia niezwykłych portów i miejsc na lądzie oraz poznania ciekawych ludzi zakochanych w żeglarstwie.

Oczywiście godziny spędzone na morzu, zliczają się na „staż morski” tak potrzebny pragnącym uzyskać wyższe stopnie żeglarskie.

TEN REJS

Naszą wyprawę rozpoczniemy w Norwegii i przez Szwecję i Danię dotrzemy do Gdańska. Przepłyniemy przez Skagerrak, Kattegat, Cieśniny Duńskie i Morze Bałtyckie.

To ciekawe wody, miejscami ze sporym ruchem i atrakcyjne nawigacyjnie.
Mamy 10 dni, i zamierzamy maksymalnie to wykorzystać, aby odwiedzić jak najwięcej niezwykłych miejsc na naszej drodze.

Rejs przeznaczony głównie dla żeglarzy i osób aspirujących na stopnie żeglarskie.

Podczas etapu szkolenie z Astronawigacji i praca na sekstansach.
Oprócz tego poruszana będzie problematyka występująca na jachcie w czasie i przed rejsem. Do tego celu zapoznamy was z Naszym, do tego celu przygotowanym programem “Profesjonalny Skipper”.

W czasie rejsu oprócz kilku wejść do portów będących na trasie spędzimy kilka dni i nocy na morzu w ciągłej podróży.

Załogę oczywiście obowiązuje system wachtowy, który nikogo nie zwalnia od obowiązków żeglarskich.

ZAPRASZAMY!

Zaokrętowanie: 08.09.2024 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 18.09.2024 śro, godz. 09:00
Port: Tonsberg Port: Gdańsk
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 80-110
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk - Cieśniny Duńskie - Kattegat - Skagerrak
Trasa rejsu: Tonsberg - Helsingborg - Kopenhaga - kanał Falsterbo - Christiansø - Gdańsk

Realizacja podanej trasy zależna będzie od warunków atmosferycznych oraz od kondycji załogi. Ostateczną decyzję odnośnie przebiegu trasy rejsu, podejmuje kapitan.

Naszą wyprawę rozpoczniemy w Tønsbergfjorden, w jednym z najstarszych miast Norwegii – Tønsbergu.

Przed nami w drodze do Gdańska: Skagerrak, Kattegat, Cieśniny Duńskie i zachodnia część Morza Bałtyckiego.

Na naszej trasie najbardziej atrakcyjne miejsca to zdecydowanie: Helsingborg, Kopenhaga, kanał Falsterbo, Christiansø.

Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.

Przepłyniemy przez kanał Falsterbo. Zapytacie, dlaczego płyniemy kanałem a nie klasyczną drogą przez Sund? Kanał skróci nam drogę tylko nieznacznie, jednak jest atrakcją jak i jego otwieranie dla żeglugi. Może zdziwicie się, dlaczego obok żeglownej cieśniny istnieje kanał. Aby rozwiązać tą zagadkę, należy cofnąć się do czasów II Wojny Światowej, kiedy kanał Falsterbo został wybudowany. Stało się to w 1941 roku, po tym jak Niemcy odmówili uszanowania 4-milowych wód terytorialnych neutralnej Szwecji. Od tamtej pory kanał pozostaje żeglowny i nadal używany.

Zależnie od czasu jaki nam pozostanie, możemy skierować się na Bornholm lub tylko na małą wysepkę Christianso.

Christiansø wyspa położoną 10 Mm na północny – wschód od Bornholmu. Większość fortyfikacji na wyspie – mury, wieże i główne budynki wzniesiono z granitu. Warto zrobić sobie tu spacer oglądając zabytkową zabudowę wysp, wieże Store Tårn (od ponad stu lat pełni funkcję latarni morskiej), królewski ogród.

Transport do góry

Dojazd do miejsca startu i powrót z miejsca zakończenia rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie i na własny koszt.

JAK WRÓCIĆ Z NORWEGII DO POLSKI?

LOTY
Można skorzystać z regularnych lotów z Oslo do Polski. Linie lotnicze takie jak Ryanair, PLL LOT, Wizz Air, Norwegian Air International - oferują bezpośrednie loty.

Jak dostać się do Oslo z portu Tønsberg:
- połączenia kolejowe z Tønsberg stasjon do stacji Nationaltheatret w Oslo.
Jest to wygodna i szybka opcja podróży, z biletami w cenie od ok. 60 do 95 PLN.
- alternatywnie, istnieje również możliwość podróży autobusem, obsługiwanym przez Vy Express lub Vy Bus4You, z cenami biletów ok. 45-50 PLN.

PROMY
Chociaż nie ma bezpośrednich połączeń promowych między Norwegią a Polską, można podróżować promem do Danii lub Szwecji, a stamtąd kontynuować podróż do Polski. Przewoźnicy tacy jak Fjord Line, DFDS Seaways, Color Line i Rødne Fjord Cruise oferują różne trasy.

AUTOBUSY
Istnieją również opcje podróży autobusem z Norwegii do Polski. Można znaleźć dostępne połączenia i zarezerwować bilety online.

Przed podróżą zalecamy sprawdzenie aktualnych cen i rozkładów lotów/jazdy, ponieważ mogą one ulec zmianie.

JAK DOTRZEĆ Z POLSKI DO PORTU W TONSNERG

Jak zaplanować podróż z Polski do Tønsbergu w Norwegii? Oto kilka opcji:

Samolotem: Wybierz lot do Oslo, a stamtąd możesz kontynuować podróż środkami komunikacji publicznej jak pociąg, autobus.
Przewoźnicy: Wizz Air, Polskie Linie Lotnicze LOT, Norwegian Air.

Jacht do góry

Delphia 47

Jacht Delphia 47 to jacht na którym można w pełni poczuć żywioł oceanu, zachowując jednocześnie poczucie pełnej kontroli nad jednostką. Jacht jest niezwykle responsywny i pewnie się prowadzi. Duże gabaryty nie nastręczają żadnych trudności przy manewrach portowych, a na morzu zapewniają wyróżniającą stabilność. To wszystko, o czym można marzyć planując długodystansową wyprawę.

Wyjątkowo przestrzenny pokład i wnętrze jachtu zapewnią swobodę każdemu członkowi, nawet wyjątkowo licznej, załogi. Jacht posiada eleganckie i nowoczesne wnętrze z jasną mesą doświetlaną bocznymi oknami, obszerny kokpit oraz duży pokład z platformą kąpielową. Jest również wyposażony w 2 koła sterowe.

Posiada 4 kabiny dwuosobowe, jedną kabinę przejściową dwu osobową oraz rozkładany, przestronny stół w mesie dla dwóch członków załogi. zarejestrowana na 12 osób załogi.
W rejsach dalekomorskich zabieramy maksymalnie 10-11 członków całej załogi.

Wszystkie kabiny wyposażone są w grube koce oraz komplety dwóch prześcieradeł oraz poduszka z poszewką.

DANE TECHNICZNE:
- Powierzchnia żagli: 94,25 m²
- Długość: 1403 cm
- Szerokość: 448 cm
- Zanurzenie maksymalne: 230 cm
- Ilość koi: 12
- Maksymalna załoga: 12
- Masa balastu: 4450 kg
- Rodzaj silnika: stacjonarny
- Moc silnika: Volvo Penta 75KW
- Zbiornik wody: 490 l.,
- Zbiornik paliwa: 210 l.

Strefa toalet:
Jacht posiada 2 kabiny łazienkowe z prysznicami. Jednostka posiada trzy zbiorniki z wodą słodką o łącznej pojemności 490 litrów.
W toaletach i kuchni jest dostępna woda gorąca podgrzewana napięciem 220 v. oraz systemem nagrzewnic z silnika.

Strefa kuchenna:
Do dyspozycji załogi dostępne są dwie lodówki, kuchenka gazowa z piekarnikiem, w pełni wyposażona kuchnia oraz zastawa dla 12 osób.

Wyposażenie jednostki:
Jacht posiada dwa koła sterowe podłączone do systemu autopilota. Do nawigacji jest zamontowany ploter GERMIN z zainstalowanymi mapami akwenów na których pływamy. Radio UK

Środki ratunkowe oraz pirotechnika:
Na jednostce zamontowane są live liny do swobodnego poruszania się w szelkach asekuracyjnych, 12 kompletów szelek asekuracyjnych,
12 kapoków pneumatycznych 300N.
Na jachcie zamontowana jest również tratwa ratunkowa pełnomorska dla 12 osobowej załogi.

Sterowanie:
Delphia 47 posiada dwa koła sterowe, a samohalsujący fok i rolowany grot umożliwiają obsługę jachtu przez jedną osobę.

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,

Cena rejsu nie zawiera

1. Składki na kasę pokładową* zależą od trasy, i tak:
- na trasie Polska - Norwegia, składka wyniesie ok. 180 EUR / osoba / tydzień,
- na trasie Norwegia - Polska, składka wyniesie ok. 220 EUR / osoba / tydzień.

Składka pokładowa nie podlega rozliczeniu i zwrotowi, a także nie podlega podwyżce w przypadku przekroczenia sumy wydatków przeznaczonych na eksploatacje przez armatora oraz nie jest uzależniona od ilości osób na rejsie.
Przeznacza się ją na: koszty paliwa, gazu, sprzątania po rejsie, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem, pościel i ręczniki, wypożyczenia deski SUP (opcja), koszty restauracji dla skippera przy wyjściu z załogą.

2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu (nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba). Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.

3. Kaucja zwrotna: 50 euro od osoby na zabezpieczenie umyślnych uszkodzeń.
(zabezpiecza ona uszkodzenia i straty sprzętowe powstałe w czasie rejsu spowodowane nieumiejętnym oraz niedbałym jego używaniem. W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

__________

* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu załogi.

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

Cena: 3 000 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Podobne rejsy do góry

Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
01.06.2024 sob
11.06.2024 wto
10 Gdańsk - Christiansø - kanał Falsterbo - Kopenhaga - Helsingborg - Tonsberg 4 000 zł Więcej o rejsie

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!