Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

DUŻY STAŻ NA MORZU PÓŁNOCNYM - PŁYWY >>> Szkocja, Orkady, Fair Isle i Szetlandy Nr: KBK-R/2024/08/1168

Edynburg - Fair Isle - Szetlandy - Orkady - Pentland Firth - Inverness

Data rozpoczęcia:
15.06.2025 niedziela
Data zakończenia:
29.06.2025 niedziela
Ilość dni:
14 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Edynburg - Fair Isle - Szetlandy - Orkady - Pentland Firth - Inverness Więcej informacji
Jacht:
Bavaria Cruiser 46 Więcej informacji

Cena: 6 800 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

To zdecydowanie jeden z najciekawszych, najbardziej żeglarskich i wymagających rejsów organizowanych w sezonie 2024!

Planujemy odwiedzić archipelagi Orkadów i Szetlandów, leżącą między nimi niezwykłą Fair Isle i przepłynąć owianą złą sławą cieśniną Pentland Firth z szalonymi prądami pływowymi osiągającymi 12 węzłów.

Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.

TEN REJS

Rejs rozpoczynamy w Edynburgu w niedzielę 15.06. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Z lotniska w Edynburgu do miasta kursuje między autobus. Podróż trwa ok. 40 minut, a pociągi kursują co 20 minut.

Dzień wymiany załogi w Edynburgu wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.

Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.

Do Inverness wpłyniemy w sobotę 28.06. Z portu uczestnicy, we własnym zakresie i na własny koszt, przejeżdżają na lotnisko.

STAŻ PŁYWOWY

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać ponad 160 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.

REJS W FORMULE ALL INCLUSIVE

Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)

To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu!

Co więcej - to my organizujemy przejazd załogi ze Szczecina do portu rozpoczęcia i z portu zakończenia do Szczecina. Transport odbywa się komfortowym, dużym mikrobusem Mercedes-Benz Sprinter i również jest wliczony w cenę rejsu!

Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht.

Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania.

WYŻYWIENIE

Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie, obiad i kolację.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.

Zaokrętowanie: 15.06.2025 nie, godz. 16:00 Wyokrętowanie 29.06.2025 nie, godz. 09:00
Port: Edynburg Port: Inverness
Liczba godzin stażu: 160
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Morze Północne
Trasa rejsu: Edynburg - Fair Isle - Szetlandy - Orkady - Pentland Firth - Inverness

Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję o jej przebiegu, podejmuje doświadczony kapitan.

Edynburg stolica Szkocji, to piękne miasto pełne atrakcji turystycznych i zabytków. Na jego architekturę składają się piękne budynki w stylu gotyckim, renesansowym i neoklasycznym. Warto zwiedzić takie miejsca jak Greyfriars Kirkyard czy Scott Monument.
Jednym z popularniejszych miejsc jest Royal Mile, czyli deptak, który biegnie od zamku Edynburga aż do Holyroodhouse, rezydencji królewskiej. Jest to popularne miejsce dla turystów, gdzie można kupić pamiątki i skosztować tradycyjnych potraw szkockich.
Zamek Edynburga - imponujący zamek zbudowany na wzgórzu Castle Rock, który jest jednym z największych zamków w Europie. Można tam zwiedzać wnętrza zamku, które są bogato zdobione i zawierają cenne eksponaty z historii Szkocji.
Holyroodhouse - rezydencja królewska położona na końcu Royal Mile. Można tam zwiedzać zabytkowe wnętrza i ogrody.
W Edynburgu znajdziecie też wiele ciekawych muzeów, takich jak National Museum of Scotland, czy Royal Yacht Britannia.

Fair Isle to niewielka wyspa położona w archipelagu Szetlandów, na północy Szkocji. Leży ona w połowie drogi między głównym lądem Szetlandów a Orkadami. Jest to raczej spokojne miejsce z malowniczymi krajobrazami i uroczymi domkami.
Fair Isle ma długą historię, sięgającą czasów neolitu. Rozwój osadnictwa możliwy był z uwagi bogate w ryby wody otaczające wyspę.
Wyspa jest również znana ze swojego obserwatorium ptaków oraz tradycyjnego stylu dziergania, który jest kontynuowany przez lokalnych mieszkańców. Można znaleźć unikalne rękodzieła wykonane przez mieszkańców Fair Isle.

Szetlandy to archipelag leżący na wodach rozdzielanych geograficznie pomiędzy Ocean Atlantycki na zachodzie i Morze Północne na wschód od wysp. Stanowi odrębną jednostkę administracyjną Wielkiej Brytanii ze stolicą w Lerwick na wyspie Mainland. Archipelag składa się z ponad 100 wysp, z czego 15 jest zamieszkanych. Wyspy w dużej mierze utrzymują się z handlu ropą.
Szetlandy wyróżnia przepiękny krajobraz – łagodne, zielone pagórki (wzniesienia dochodzą do 450 m n.p.m.), białe, piaszczyste plaże, strome klify. Wyspy zamieszkuje niezliczona ilość różnych gatunków zwierząt, zwłaszcza ptaków, stad Szetlandy są prawdziwym rajem dla ornitologów. Ciekawym przykładem fauny nigdzie indziej nie spotykanej są kucyki szetlandzkie – jedyne konie w Europie żyjące na wolności w swym naturalnym środowisku. Wybierając się na latem wsypy Szetlandzkie będziemy mogli podziwiać białe noce, kiedy to słońce prawie nie chowa się za horyzontem, a deszcz pada bardzo rzadko.

Szkockie Orkady to archipelag wysp, który składa się z około 70 wysp, z czego 20 jest zamieszkanych. Wyspy te były zamieszkane przez Piktów, a później przez Celtów i Wikingów. W 1468 roku Orkady zostały przekazane Szkocji przez Norwegię.
Orkady są znane ze swojej pięknej przyrody i dzikiego życia. Można tam spotkać wiele gatunków ptaków morskich, takich jak maskonury i alki. Wyspy te są również domem dla wielu innych zwierząt, takich jak foki i delfiny.
Na Orkadach znajduje się wiele interesujących miejsc do odwiedzenia. Jednym z nich jest Skara Brae prehistoryczne osiedle z kamienia, które jest starsze niż piramidy w Egipcie. Inne popularne atrakcje to Ring of Brodgar, starożytny krąg kamieni, oraz Maeshowe, grobowiec z epoki neolitu.
Wyspy te mają również wiele uroczych miasteczek i wiosek. Jednym z najbardziej znanych miast na Orkadach jest Kirkwall. Inne ciekawe miejsca to Stromness - malownicze miasteczko portowe, oraz St. Margaret’s Hope urocza wioska rybacka.
Na Orkadach można spróbować tradycyjnych szkockich potraw, takich jak haggis (tradycyjna potrawa z baraniny), neeps and tatties (puree z rzepy i ziemniaków) oraz smoked salmon (wędzony łosoś). Można również spróbować lokalnego piwa i whisky.

Kirkwall stolica i główny ośrodek handlowo-usługowy Orkadów.
Oficjalnie miasto powstało w 1486 roku, a nazwa Kirkwall pochodzi od nordyckiego „Kirkjuvagr”, co oznacza „Kościół nad zatoką”. Do dziś zresztą w mieście znaleźć można ślady wikingów jak choćby w katedrze, Św. Magnusa (pod koniec pierwszego tysiąclecia było to serce kultury łączącej Skandynawię z Islandią, Szetlandami, Wyspami Zachodnimi). W miasteczku jest też interesujący zamek Biskupiego Pałacu.

Pentland Firth to miejsce wyjątkowe, stanowiące wąski przesmyk między wyspami a lądem, łącząc dwa bardzo rozległe akweny: Atlantyk i Morze Północne. Na skutek oddziaływania grawitacyjnego Słońca i Księżyca, regularnie co sześć godzin przelewają się to w prawo, to w lewo gigantyczne masy wody, które wtłaczane są w przesmyk o szerokości zaledwie pięciu mil morskich upstrzony naturalnymi przeszkodami w postaci wysp: Stromy, Swony i Pentland Skerries. Ta swoista „hydrodysza” sprawia, że woda w cieśninie przyspiesza do prędkości rzadko spotykanych na naszej planecie. Są momenty w ciągu miesiąca, w tak zwanej syzygii (wtedy gdy Ziemia, Słońce i Księżyc znajdują się w jednej linii, a ich grawitacyjne oddziaływania się sumują), że woda potrafi płynąć tam z prędkością nawet dwunastu węzłów (ca. 22 km/h).

Inverness – to szkockie miasto portowe, położone przy ujściu rzeki Ness do zatoki Moray Firth. Początki miasta sięgają setek lat wstecz. Jednym z ciekawszych jego zabytków jest usytuowany w samym sercu miasta nad brzegiem rzeki okazały zamek (jego początki sięgają drugiej polowy XI wieku, kiedy to wzniesiona została tu pierwsza warownia). Godne uwagi są też, założony przez św. Kolumbana w 1171 roku kościół Old High Church (najstarsza budowla w miasta) oraz wybudowany w 1878 roku budynek ratusza miejskiego.
Inverness to także baza wypadowa nad jezioro Loch Ness, na które dostaniemy się płynąc Kanałem Kaledońskim. Może poszczęści się nam i w toniach jeziora zobaczymy słynnego potwora?

Transport do góry

Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu do domu uczestnicy organizują we własnym zakresie. Najszybciej i najwygodniej będzie podróżować samolotem.

Transport zgodnie z opisem powyżej - wg wybranego etapu.

Jacht do góry

Bavaria Cruiser 46 (2019)
Bavaria Yacht

Jacht którym płyniemy w ten rejs to Bavaria Cruiser 46. Jacht pachnie jeszcze nowością - zwodowany został w roku 2019.

Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle.

Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.

Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.

Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.

Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

Długość:
14,24 m
Szerokość:
4,35 m
Zanurzenie:
2,1 m
Liczba koi/kabin:
9 / 4
Liczba WC:
3
Silnik:
55 KM
Wyposażenie

Wyposażenie nawigacyjne:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC

Wyposażenie bezpieczeństwa:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy

Wyposażenie hotelowe:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel

Cena i warunki płatności do góry

Cena rejsu zawiera

- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na pełne wyżywienie (posiłki przygotowuje załoga z dostarczonych produktów),
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.

_ _ _ _ _
* - Zaraz po rezerwacji miejsca jest możliwość wykupienie pakietu Premium!

Cena rejsu nie zawiera

- dojazdu na miejsce rozpoczęcia rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- ubezpieczenia KL i NNW
- korzystania z płatnych pryszniców (w niektórych portach)

Harmonogram płatności:
  • 30% – w dniu rezerwacji online
  • 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

Cena: 6 800 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744

Do usłyszenia!