DUŻY STAŻ NA WODACH PŁYWOWYCH >>> Na kursie Szkocja, Hebrydy, Kanał Kaledoński Nr: KBK-R/2025/06/1183
Inverness - Pentland Firth - Hebrydy - Szkocja - Kanał Kaledoński - Inverness
- Data rozpoczęcia:
- 29.06.2025 niedziela
- Data zakończenia:
- 13.07.2025 niedziela
- Ilość dni:
- 14 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Inverness - Pentland Firth - Hebrydy - Szkocja - Kanał Kaledoński - Inverness Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria Cruiser 46 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
To zdecydowanie jeden z ciekawszych rejsów sezonu 2025!
Bedziemy eksplorować Szkocję, ekscytującymi szlakami wodnymi, zarównomo morskimi jak i śródlądowymi.
Początkowa żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie dla żeglarzy wychowanych nad Bałtykiem.
A pod koniec rejsu przepłyniemy Kanałem Kaledońskim przez bajkowe jeziora otoczone górami.
TEN REJS
Na ten rejs wybraliśmy niezwykłą trasę.
Rejs rozpoczynamy w Inverness w Szkocji w niedzielę 29.06.2025 r.
Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień.
Dzień wymiany załogi w Inverness wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Poszczególni uczestnicy docierają na jacht o różnych godzinach. Stara załoga opuszcza jacht również w różnym czasie. Zatem przez jakiś czas na pokładzie jest częściowo i stara i nowa załoga. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość.
Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.
Gdy oddamy cumy, najpierw popłyniemy wodami Morza Północnego, do Pentland Firth, gdzie chcemy skorzystać z dyszy wodnej, która pomoże nam wypłynac na Atlantyk.
Dalej popłyniemy wzdłuz Północnego wybrzeża Szkocji, aby skierować się na wyspę Lewie&Harris w Hebrydach Zewnętrznych.
Kolejny etap to żegluga Morzem Szkockim na wyspę Skye w Hebrydach Wewnętrznych.
Kiedy nacieszymy się jej urokami, popłyniemy na południowy wschód do wąskiej ciesniny Sound of Mull, aby przedostać się na wody Loch Linnhe i dotrzeć do Fort William. Nieopodal w Corpach, wpłyniemy na Kanał Kaledoński którym, przez liczne śluzy i cudowne jeziora otoczone pasmami górskimi, dotrzemy do Inverness.
Do Inverness wpłyniemy w sobotę 12.07. Z portu uczestnicy, we własnym zakresie i na własny koszt, przejeżdżają na lotnisko.
STAŻ PŁYWOWY
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać ponad 140 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.
REJS W FORMULE ALL INCLUSIVE
Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)
To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Przygotowujemy gotowe, domowe obiady, aby ograniczyć ilość gotowania. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu!
Co więcej - to my organizujemy przejazd załogi ze Szczecina do portu rozpoczęcia i z portu zakończenia do Szczecina. Transport odbywa się komfortowym, dużym mikrobusem Mercedes-Benz Sprinter i również jest wliczony w cenę rejsu!
Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht.
Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania.
WYŻYWIENIE
Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie, obiad i kolację.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.
Zaokrętowanie: | 29.06.2025 nie, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 13.07.2025 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Inverness | Port: | Inverness |
Liczba godzin stażu: | 140 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Anglia, Szkocja, Irlandia, Walia, Francja, Belgia, Holandia |
---|---|
Trasa rejsu: | Inverness - Pentland Firth - Hebrydy - Szkocja - Kanał Kaledoński - Inverness |
Trasa jest orientacyjna i jest zależna od warunków atmosferycznych, epidemicznych oraz kondycji załogi. Ostateczną decyzję o jej przebiegu, podejmuje doświadczony kapitan.
Inverness – to szkockie miasto portowe, położone przy ujściu rzeki Ness do zatoki Moray Firth. Początki miasta sięgają setek lat wstecz. Jednym z ciekawszych jego zabytków jest usytuowany w samym sercu miasta nad brzegiem rzeki okazały zamek (jego początki sięgają drugiej polowy XI wieku, kiedy to wzniesiona została tu pierwsza warownia). Godne uwagi są też, założony przez św. Kolumbana w 1171 roku kościół Old High Church (najstarsza budowla w miasta) oraz wybudowany w 1878 roku budynek ratusza miejskiego.
Inverness to także baza wypadowa nad jezioro Loch Ness, na które dostaniemy się płynąc Kanałem Kaledońskim. Może poszczęści się nam i w toniach jeziora zobaczymy słynnego potwora z Loch Ness?
Pentland Firth to miejsce wyjątkowe, stanowiące wąski przesmyk między wyspami a lądem, łącząc dwa bardzo rozległe akweny: Atlantyk i Morze Północne. Na skutek oddziaływania grawitacyjnego Słońca i Księżyca, regularnie co sześć godzin przelewają się to w prawo, to w lewo gigantyczne masy wody, które wtłaczane są w przesmyk o szerokości zaledwie pięciu mil morskich upstrzony naturalnymi przeszkodami w postaci wysp: Stromy, Swony i Pentland Skerries. Ta swoista „hydrodysza” sprawia, że woda w cieśninie przyspiesza do prędkości rzadko spotykanych na naszej planecie. Są momenty w ciągu miesiąca, w tak zwanej syzygii (wtedy gdy Ziemia, Słońce i Księżyc znajdują się w jednej linii, a ich grawitacyjne oddziaływania się sumują), że woda potrafi płynąć tam z prędkością nawet dwunastu węzłów (ca. 22 km/h).
Fort Wiliam– ważny punkt na trasie Kanału Kaledońskiego. Miasto znane jest z ruin zamku, muzeów oraz gorzelni whisky. Ciekawe, gdzie skierujecie swoje kroki?
Kanał Kaledoński – system szkockich jezior połączonych sztucznymi kanałami. Majstersztyk sztuki inżynierskiej połowy XIX wieku, mający łącznie 96 km długości. Idealne rozwiązanie dla osób z dylematem „żeglarstwo czy góry”? Tutaj żegluje się wśród gór! Widoki i przeżycia naprawdę niezapomniane! Trudno byłoby znaleźć bardziej zachwycającą szkocką trasę!!! Trasa biegnie z Inverness przez słynne Loch Ness, dalej przez Loch Oich i przechodzi przez kolejne Loch Lochy. Ujście znajduje się w pobliżu miasta Fort William.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu do domu uczestnicy organizują we własnym zakresie. Najszybciej i najwygodniej będzie podróżować samolotem.
Transport zgodnie z opisem powyżej - wg wybranego etapu.
Jacht do góry
Bavaria Cruiser 46
(2020)
Bavaria Yacht
Jacht którym pływamy w tym sezonie po Bałtyku, to Bavaria Cruiser 46. Jacht ten zwodowany został w roku 2020 i jest w idealnym stanie.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o doskonałych właściwościach nautycznych. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu nawet w dużym przechyle, a to daje prawdziwą frajdę prowadzącemu skipperowi.
Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesne rozwiązań. Znajdziemy je zarówno na pokładzie jak i pod nim, a załodze dają bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 zaprojektowano dla 9 osobowej obsady, zapewniając jej dużo miejsca zarówno pod pokładem jak i w kokpicie.
Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel.
Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka.
Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę.
Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
- Długość:
- 14,24 m
- Szerokość:
- 4,35 m
- Zanurzenie:
- 2,1 m
- Liczba koi/kabin:
- 9 / 4
- Liczba WC:
- 3
- Silnik:
- 55 KM
Wyposażenie
Wyposażenie nawigacyjne:
GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
Wyposażenie bezpieczeństwa:
radiopława satelitarna PLB, radio VHF z DSC, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
Wyposażenie hotelowe:
kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel
____________________________
* - zdjęcia poglądowe
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem,
- produkty na pełne wyżywienie (posiłki przygotowuje załoga z dostarczonych produktów),
- napoje bezalkoholowe,
- opłaty portowe,
- paliwo do jachtu,
- gaz do kuchenki,
- świeżą pościel (nie trzeba zabierać śpiwora),
- końcowe sprzątanie jachtu,
- możliwość korzystania ze sztormiaka (Tribord 500),
- podstawowe ubezpieczenie (KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł)*.
_ _ _ _ _
* - Zaraz po rezerwacji miejsca jest możliwość wykupienie pakietu Premium!
Cena rejsu nie zawiera
- dojazdu na miejsce rozpoczęcia rejsu
- biletów wstępu do atrakcji turystycznych
- ubezpieczenia KL i NNW
- korzystania z płatnych pryszniców (w niektórych portach)
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rozpoczęcia
- 70% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!