Staż na sierpniowym Bałtyku >>> Na kursie Bornholm i Skania (oraz Blekinge?) - No.2 Nr: MIM-R/2025/08/635
Świnoujście – porty Bornholmu – Ystad – (Karlskrona?) - Świnoujście
- Data rozpoczęcia:
 - 23.08.2025 sobota
 - Data zakończenia:
 - 30.08.2025 sobota
 - Ilość dni:
 - 7 dni
 - Akwen:
 - Bałtyk
 - Trasa rejsu:
 - Świnoujście – porty Bornholmu – Ystad – (Karlskrona?) - Świnoujście Więcej informacji
 - Jacht:
 - Bavaria 38 Cruiser (BZ-DW) Więcej informacji
 
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po Bałtyku.
W trakcie rejsu odwiedzimy kilku portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków tej części morza. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.
Płynąc na ten rejs, zyskacie też sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
TEN REJS
Zapraszamy na wakacyjny rejs w którym ze Świnoujscia popłyniemy na Bornholm i dalej do Ystad w szwedzkiej Skanii.
Dzień jest jeszcze długi, a morze daje wytchnienie od sierpniowych upałów!
          
 
          
Ze Świnoujścia obierzemy kurs na Bornholm. Postaramy się odwiedzić jak najwięcej portów na tej duńskiej wyspie. Czy to będzie Svaneke, Gudhjem i Allinge, czy też Ronne, Hasle i Hammerhaven to zależy od pogody. 
Po opłynięciu wyspy wyznaczymy kurs na Ystad w Szwecji, a przy sprzyjających wiatrach odwiedzimy jeszcze Blekinge i Karlskronę.
| Zaokrętowanie: | 23.08.2025 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 30.08.2025 sob, godz. 09:00 | 
|---|---|---|---|
| Port: | Świnoujście | Port: | Świnoujście | 
| Liczba godzin stażu: | 70-100 | 
|---|---|
| Staż na wodach pływowych: | NIE | 
Trasa rejsu do góry
| Akwen: | Bałtyk ‐ Bałtyk | 
|---|---|
| Trasa rejsu: | Świnoujście – porty Bornholmu – Ystad – (Karlskrona?) - Świnoujście | 
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Popłyniemy na Bornholm. Niezależnie od pogody, jest możliwość wpłynąć do któregoś portu na wyspie.
Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk. 
          
Na Bornholmie  jest kilka uroczych portów i tak możemy zatrzymać się w: Allinge, Gudhejm, Svaneke czy też w kilku innych. 
Podczas rejsu możemy odwiedzić:
Allinge  to dawna osada rybacka i letnisko turystyczne ze 100-letnią tradycją  (administracyjnie połączona z sąsiednim miasteczkiem w Allinge-Sandvig). Wybrzeże w tej części wyspy jest skaliste, z wieloma uroczymi zatoczkami. Port należy do najbardziej uroczych na wyspie a w jego sąsiedztwie jest wiele zabytkowych budynków o drewnianej konstrukcji (mur pruski).
          
Warto wybrać się na wycieczkę do największej atrakcji Bornholmu – ruin zamku obronnego Hammershus (ok. 3 km na zachód od Allinge). Po drodze warto przejść przez niewielki Park Danchells Løkke - założony w końcu XIX wieku - położony przy promenadzie nadmorskiej między Allinge i Sandvig.  
Gudhejm to miasto artystów i miejsce pełne uroku oraz niesamowitej atmosfery. Piękny widok na Gudhejm rozciąga się z góry Bokul (50 m n.p.m.). Podziwiać z niej można pomarańczowe dachy domów odcinające się wyraziście na tle błękitu nieba i granatu morza. Przy bezchmurnej pogodzie, bardzo dobrze widoczna jest wysepka Christianso.
Svaneke - to port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku.
Nexo drugie, co do wielkości miasto wyspy. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. W Nexo Museum można zobaczyć m.in. urządzenie ratunkowe, które wystrzeliwano z brzegu, na linie, w kierunku tonącej jednostki, gdy podpłynięcie łodzią było niemożliwe. 
          
Miłośnikom fauny i flory polecamy  Bornholms Sommerfuglepark & Tropeland w tym malowniczym miejscu obejrzymy egzotyczną roślinność i bogaty zbiór pięknych, bajkowych motyli. 
          
Warto też zatrzymać się na chwilę w Nexo Gamle Rogeri- tradycyjnej wędzarni. 
Rønne, to małe miasteczko w którym czas zdaje się płynąć wolniej, a kolorowe domki urzekają na tyle, że sielska atmosfera od razu udziela się odwiedzającym. Życie miasteczka skupia się wokół rynku Store Torv. W miasteczku zlokalizowane jest Muzeum Bornholmu, które posiada w swoich zbiorach bardzo interesujące eksponaty dotyczące wyspy. W pobliżu portu stoi stary budynek z charakterystycznymi kominami, który kiedyś służył jako kuźnia. Dziś, od czasu do czasu organizowane są tutaj pokazy rzemiosła – może trafimy na jeden z nich.
... i dalej płyniemy do Skanii.
Ystad to miasto portowe, które na przestrzeni wieków rozwijało się dzięki handlowi za sprawa komunikacji morskiej z takimi miastami jak Stralsund, Gdańsk czy Szczecin. urzeka bajkowym klimatem, który tworzą wąskie brukowane uliczki, kolorowe domki i budynki z muru pruskiego. Pochodząca z przełomu XV i XVII zabudowa szachulcowa w najstarszej zachowanej części miasta, stanowi największy tego typu zespół urbanistyczny w całej Skandynawii. Ważne zabytki i atrakcje Ystad to m.in.: Sankt Petri Kyrka (kościół św. Piotra), XIII wieczny Sankta Maria Kyrka (kościół Mariacki), XV wieczny ratusz miejski oraz latarnia morska i założone w 1936 roku Konstmuseum (Muzeum Sztuki).
... przy sprzyjających wiatrach popłyniemy być może do Blekinge ...
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację. 
          
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
          
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
          
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy -  to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom. 
          
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Jacht do góry
Bavaria 38 Cruiser (BZ-DW)
Rejs odbędzie się na naszym komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 38 Cruiser z roku 2008.
Na jacht zabieramy 7 uczestników: 6 miejsc dostępnych jest w kabinach dwuosobowych i jedno miejsce dostępne jest w mesie.
Dane techniczne:
              
Długość całkowita: 11,76m
              
Długość kadłuba: 11,45m
              
Szerokość: 3,90m
              
Zanurzenie: 1,50m – krótki kil
              
Powierzchnia żagli: 69m2
              
Moc silnika: Volvo 40KM
              
Pojemność zbiorników na paliwo: 150l
              
Pojemność zbiorników na wodę: 360l
              
Układ wnętrza: 3 kabiny dwuosobowe, łazienka z toaletą i prysznicem, 2 pojedyncze koje w mesie
Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
              
grot i fok (grot z listwami i lazy jackiem, fok rolowany), 6 kabestanów, chartplotter w kokpicie, chartplotter przy stoliku nawigacyjnym, radar, radio VHF z DSC, navtex, AIS, autopilot, tratwa ratunkowa, kamizelki pneumatyczne, EPIRB i wiele innych.
Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
              
ogrzewanie, lodówka w kambuzie, kuchenka z piekarnikiem, nagłośnienie i telewizor w mesie, pościel i wiele innych.
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- wybraną koję, 
              
- opiekę skippera, 
              
- ubezpieczenie KL i NW, 
              
- podstawowe szkolenie żeglarskie, 
              
- końcowe sprzątanie, 
              
- pościel i ręcznik.
              
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle ok. 600 PLN/osobę/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
              
2. Kosztów: dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
              
3. Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (oferujemy to ubezpieczenie za opłatą ok. 45 zł/osobę);
              
4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
              
5. Podatków i opłat lokalnych;
              
6. Wydatków własnych.
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
              
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
 - 50% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
 
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
                Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
                
                e-mail:
                info@rejsyiszkolenia.pl
                
                telefon: 724 724 744
              
Do usłyszenia!
