Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

NORWEGIA 2026 - Rejs za kołem podbiegunowym >>> TRASA: Bodo, Lofoty i Tromso >>> ETAP:4 Nr: MSZ-R/2026/05/415

Bodo - Lofoty - Senja - Tromso

Data rozpoczęcia:
22.05.2026 piątek
Data zakończenia:
29.05.2026 piątek
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Bodo - Lofoty - Senja - Tromso Więcej informacji
Jacht:
PEŁNOMORSKI JV 40 Więcej informacji

Cena: 3 400 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy do Norwegii.

Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.

Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.

Podczas rejsu, w zależności od jego etapu odwiedzamy urokliwe znane porty jak: Stavanger, Ålesund, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Oczywiście w trakcie kazdego etapu, zawiniemy równiez do innych portów i porcików których w Norwegii jest naprawdę dużo.
Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.

Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół Bodo-Tromso, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty od lat zachwycające każdego podróżnika, czy też mniej znana Senja.

Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!

TEN ETAP REJSU

Podczas rejsu, żegluga odbywać się będzie systemem wachtowym, z odcinkami dziennymi i nocnymi.

To etap dla żeglarzy, którzy chcą w pełni poczuć smak północnego morza – od precyzyjnej nawigacji między wyspami po długie przeloty w otwartych wodach.

Wyruszamy z Bodø, aby rozpocząć szeroką eksplorację Archipelagu Lofotów (jednego z najpiękniejszych zakątków Norwegii, pełnego zapierających dech w piersiach widoków) oraz równie zachwycających miejsc w dalszej trasie do Tromsø. Ten etap to celebracja przyrody, kolorowych krajobrazów, trekkingu oraz żeglugi pośród majestatycznych gór.

Na Lofotach naszym głównym celem jest odkrywanie nowych miejsc, delektowanie się naturą i spokojna żegluga między malowniczymi miejscowościami wysp. Planujemy odwiedzić Å, miasteczko o najkrótszej nazwie na świecie, gdzie małe porty tętnią życiem rybackiej tradycji. Odwiedzimy również malownicze Reine na Lofotach, gdzie kolorowe domki urokliwie kontrastują z głębokim błękitem oceanu.
Każdy dzień przyniesie nowe, niezapomniane doznania.

Płynąc dalej popłyniemy na drugą pod względem wielkości norweską wyspę, Senję. – wyspę dziką i pełną tajemnic. Senja nie jest jeszcze zadeptana przez turystów, co czyni ją idealnym miejscem dla osób szukających spokoju i kontaktu z naturą. Silnie urozmaicona, poprzecinana fiordami linia brzegowa wyspy, szczególnie na północy i zachodzie. Od wschodniej strony czekają nas spokojniejsze, mniej uczęszczane zakamarki, doliny, jeziora i niewielkie osady rybackie, gdzie czas płynie w rytmie przypływów.

Przyroda na kursie zachwyca – od soczystej zieleni bujnych lasów, przez lśniące tafle morza, aż po skaliste fiordy, gdzie życie pulsuje w każdym zakątku. Podczas rejsu będziemy mieli wyjątkową szansę na spotkanie z fascynującą fauną: od migotliwych fok i barwnych ptaków morskich, po majestatyczne wieloryby, które często pojawiają się na horyzoncie, nadając podróży jeszcze bardziej epicki wymiar.

ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU

Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.

Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.

Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.

Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.

Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.

W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.

Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU

Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.

START REJSU

Do Bodo polecimy z Polski z 1-dną przesiadką w Oslo, z takich miast jak: Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Szczecin.

Port w którym czeka jacht, znajduje się blisko lotniska w Bodo (BOO) – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.

POWRÓT Z REJSU

Z portu jachtowego odjeżdża autobus miejski na lotnisko w Tromso, czas dojazdu to 20-30 min.

Z lotniska w Tromso (TRO) polecimy z 1-dną przesiadką w Oslo do Warszawy, Gdańska, Krakowa.

Zaokrętowanie: 22.05.2026 pia, godz. 17:00 Wyokrętowanie 29.05.2026 pia, godz. 09:00
Port: Bodo Port: Tromso
Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
Liczba godzin stażu: 50-80
Staż na wodach pływowych: TAK

Trasa rejsu do góry

Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
Trasa rejsu: Bodo - Lofoty - Senja - Tromso

Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.

Zaczynamy w Bodo.
Bodo największe miasto w okręgu Nordland, będzie portem rozpoczęcia naszego rejsu.
Miasto daje wiele możliwości spędzenia czasu zarówno poszukiwaczom przygód jak i miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki (szczyty pasma przekraczają 1000 m wysokości), a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.

A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.

Pożeglujemy na Lofoty – niesamowite krajobrazy, czerwone domki położone pośród wysokich gór i majestatycznych fiordów…

Å to niewielkia, tradycyjna wioska rybacka, znana jako miejsce o najkrótszej nazwie na świecie. Tradycją rybacka i w sezonie porty pełne życia, przyciągając turystów. Jak wszystkie porciki na lofotach, otoczona spektakularnymi krajobrazami gór i oceanu.

Jednak wizytówką archipelagu jest Reine, które my tez odwiedzimy. To małe miasteczko rybackie położone na wyspie Moskenesøya. Część zabudowań miasteczka rozrzucona jest na kilku wysepkach, które w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia połączone zostały mostami.
Reine uznać można za symbol archipelagu, pojawia się na setkach pocztówek i katalogów, a Moskenesøy stanowi jedną z najbardziej górzystych wysp Lofotów. Jeżeli wybierzecie się na spacer po okolicy, wszędzie czekać będą na Was „widoki”: ze strzelistymi górami, z łatami śniegu, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem.
Dla osób ceniących górski trekking, proponujemy szlak na szczyt Reinebringen, wznoszący się na wysokość 670 metrów n.p.m. , skąd możemy podziwiać zachwycającą panoramę Lofotów, która pozostaje w pamięci na długo.
Widoki z tego miejsca nie jeden żeglarz ustawił sobie jako tapetę w telefonie.

Senja to drugą pod względem wielkości norweska wyspa. Dzika i pełna tajemnic. Silnie urozmaicona, poprzecinana fiordami linia brzegowa wyspy, szczególnie na północy i zachodzie. Od wschodniej strony czekają nas spokojniejsze, mniej uczęszczane zakamarki, doliny, jeziora i niewielkie osady rybackie, gdzie czas płynie w rytmie przypływów. Różnorodność krajobrazów na wyspie – od fiordów po góry i plaże – pozwala doświadczyć pełni norweskiej przyrody na stosunkowo niewielkim obszarze.
Na wyspie założono Park Narodowy Ånderdalen: chroni dziewicze lasy i dziką przyrodę, idealny do trekkingu i obserwacji zwierząt.
🧭 Atrakcje turystyczne wyspy:

  • Segla i Hesten: Spektakularne szczyty z widokiem na fiordy – popularne cele górskich wędrówek.
  • Bergsbotn: Punkt widokowy z 44-metrową platformą nad fiordem Bergsfjorden – „miejsce, gdzie niebo spotyka się z morzem”.
  • Tungeneset i Ersfjorden: Malownicze wybrzeża z białymi plażami i górskimi panoramami.
  • Narodowa Droga Turystyczna Senja: 102 km trasy z widokami, prowadząca od Gryllefjord do Botnhamn.

    Tromso położone 350 kilometrów na północ od koła podbiegunowego zwane jest „bramą Arktyki”. Rozlokowało się na kilku wyspach (połączonych ze sobą imponującymi mostami, otoczone jest malowniczymi fiordami i górami. Jako największy ośrodek w Norwegii Północnej, mocno tętni życiem.
    Będąc tu w czerwcu czy lipcu, doświadczycie zjawiska białych nocy!
    W Tromsø natura i kultura idą ze sobą w parze, zatem na brak atrakcji w mieście nie będą narzekać miłośnicy historii, przyrody, nauki, kultury i pięknych widoków.
    Można wjechać kolejkę na szczyt Fjellheisen, pójść do oceanarium Polaria (muzeum i akwarium połączone ze sobą, oferujące wystawy na temat życia w Arktyce oraz możliwość obserwacji ryb i fok w naturalnych warunkach) lub do najbardziej na świecie wysuniętego na północ ogrodu botanicznego.
    Warto także odwiedzić tutejsze muzea:
    • w XIX i XX wieku, miasto stało się punktem startowym wielu ekspedycji polarnych, których historię możecie zobaczyć w Muzeum Polarnictwa. Muzeum zostało otwarte dokładnie 50 lat po tym, jak Roald Amundsen rozpoczął swoją ostatnią, nieudaną wyprawę. Muzeum znajduje się w jednym z najstarszych domów Tromsø z początku XIX wieku;
    Muzeum w Tromsø - z kolei jest kluczowym miejscem dla każdego, kto pragnie zgłębić historię i tradycje ludów zamieszkujących regiony arktyczne, w tym rdzennych mieszkańców Norwegii, Saamów;
    Nordnorsk Kunstmuseum - jest wizytówką kultury i sztuki regionu północnego (prezentując bogatą kolekcję dzieł związanych z Północą, zarówno norweskich, jak i międzynarodowych artystów).
    Miłośnicy architektury mogą zobaczyć tu wiele interesujących budynków. Polecamy spośród wielu - Tromsdalen Kirke (Katedrę Arktyczną) - ikoniczną budowlę, która dominuje nad miastem i wyróżnia się na tle polarnej panoramy swoją nietypową architekturą, która przypomina lodową górę lub tradycyjny namiot lapoński.
    Na koniec, dobra wiadomość dla osób szukających w Norwegii Trolli? Znajdziecie je tu w Muzeum Trolli.

    Transport do góry

    Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

    /możliwości transportu wskazane powyżej/

    Jacht do góry

    PEŁNOMORSKI JV 40
    Judel/Vrolijk & co.

    Rejs będzie prowadzony na ekskluzywnej żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej, ze stoczni Judel Vrolijk - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia w projekcie nautycznym jednostki, dopasowaniu umeblowania i ergonomii - stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji ekskluzywnych jachtów komercyjnych.
    Jacht oferuje przestronne, ergonomiczne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.

    Jacht zaprojektowany został na załogę do 8 osób. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu
    na pokładzie będzie płynąć jedynie 7 osób: KAPITAN i sześciu załogantów, zakwaterowanych w jednej z trzech, przestronnych kabin dwuosobowych.

    Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.

    Ten wyjątkowy jacht to:
    • komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
    • w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
    • ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
    • komfortowa łazienka,
    • nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.

    Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
    Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.

    Informacje o projektancie/producencie jachtu:
    Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
    Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
    Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.

    PARAMETRY TECHNICZNE JACHTU

    Długość:
    11,98 m
    Szerokość:
    3,85 m
    Zanurzenie:
    1,9 m
    Liczba miejsc:
    8
    Liczba koi/kabin:
    8 / 3
    Liczba WC:
    1

    Cena i warunki płatności do góry

    Cena rejsu zawiera

    - miejsce na jachcie,
    - opiekę doświadczonego skippera,
    - pościel,

    Cena rejsu nie zawiera

    1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
    Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
    - ETAP 1: Kopenhaga-Stavanger -> 180 EUR/osoba.
    - ETAP 2: Stavanger-Alesund -> 160 EUR/osoba.
    - ETAP 3: Alesund-Bodo -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 4: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 5: Tromso-NordKaap-Tromso (maj/czerwiec) -> 260 EUR/osoba.
    - ETAP 6: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 7: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 8: Tromso-NordKaap-Tromso (czerwiec/lipiec) -> 250 EUR/osoba.
    - ETAP 9: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 10: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 11: Tromso-Lofoty-Tromso -> 250 EUR/osoba.
    - ETAP 12: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 14: Bodo-Alesund -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 15: Alesund-Stavanger -> 200 EUR/osoba.
    - ETAP 16: Stavanger-Kopenhaga -> 200 EUR/osoba.

    W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
    Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

    2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
    Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
    Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (na rejsy w Norwegii proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).

    3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
    W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

    4. Składka na sprzatanie jachtu - w rejsach po Norwegii sprzątanie końcowe nie jest wliczone w koszty kasy pokładowej.

    __________

    * UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
    Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

    Harmonogram płatności:
    • 30% – w dniu rezerwacji online
    • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

    Cena: 3 400 zł

    Wolne miejsca

    Rezerwuj

    Podobne rejsy do góry

    Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
    09.05.2026 sob
    15.05.2026 pia
    6 Stavanger - Bergen - Floro - Alesund 2 800 zł Więcej o rejsie
    29.05.2026 pia
    08.06.2026 pon
    10 Tromso - NordKapp - Tromso 4 500 zł Więcej o rejsie
    22.06.2026 pon
    01.07.2026 śro
    9 Tromso - NordKapp - Tromso 4 300 zł Więcej o rejsie
    08.07.2026 śro
    15.07.2026 śro
    7 Bodo - Lofoty - Senja - Tromso 3 400 zł Więcej o rejsie
    02.08.2026 nie
    09.08.2026 nie
    7 Bodo - Lovund - Rorvik - Trondheim - fiordy - Alesund 3 200 zł Więcej o rejsie

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

    Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

    Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

    Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

    Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
    e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
    telefon: 724 724 744

    Do usłyszenia!