NORWEGIA 2026 - Rejs za kołem podbiegunowym >>> TRASA: Bodo, Lofoty i Tromso >>> ETAP:10 Nr: MSZ-R/2026/07/416
Bodo - Lofoty - Senja - Tromso
- Data rozpoczęcia:
- 08.07.2026 środa
- Data zakończenia:
- 15.07.2026 środa
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Bodo - Lofoty - Senja - Tromso Więcej informacji
- Jacht:
- PEŁNOMORSKI JV 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy do Norwegii.
Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.
Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.
Podczas rejsu, w zależności od jego etapu odwiedzamy urokliwe znane porty jak: Stavanger, Ålesund, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Oczywiście w trakcie kazdego etapu, zawiniemy równiez do innych portów i porcików których w Norwegii jest naprawdę dużo.
Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.
Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół Bodo-Tromso, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty od lat zachwycające każdego podróżnika, czy też mniej znana Senja.
Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!
________________________________________________________________
UWAGA - OSTATNIE 2 MIEJSCA!!!
Zalecamy przed rezerwacją, telefonicznie potwierdzić dostępność miejsc.
Zakup biletów na transport dopiero po potwierdzeniu rezerwacji miejsca.
________________________________________________________________
TEN ETAP REJSU
Podczas rejsu, żegluga odbywać się będzie systemem wachtowym, z odcinkami dziennymi i nocnymi.
To etap dla żeglarzy, którzy chcą w pełni poczuć smak północnego morza – od precyzyjnej nawigacji między wyspami po długie przeloty w otwartych wodach.
Wyruszamy z Bodø, aby rozpocząć szeroką eksplorację Archipelagu Lofotów (jednego z najpiękniejszych zakątków Norwegii, pełnego zapierających dech w piersiach widoków) oraz równie zachwycających miejsc w dalszej trasie do Tromsø. Ten etap to celebracja przyrody, kolorowych krajobrazów, trekkingu oraz żeglugi pośród majestatycznych gór.
Na Lofotach naszym głównym celem jest odkrywanie nowych miejsc, delektowanie się naturą i spokojna żegluga między malowniczymi miejscowościami wysp. Planujemy odwiedzić Å, miasteczko o najkrótszej nazwie na świecie, gdzie małe porty tętnią życiem rybackiej tradycji. Odwiedzimy również malownicze Reine na Lofotach, gdzie kolorowe domki urokliwie kontrastują z głębokim błękitem oceanu.
Każdy dzień przyniesie nowe, niezapomniane doznania.
Płynąc dalej popłyniemy na drugą pod względem wielkości norweską wyspę, Senję. – wyspę dziką i pełną tajemnic. Senja nie jest jeszcze zadeptana przez turystów, co czyni ją idealnym miejscem dla osób szukających spokoju i kontaktu z naturą. Silnie urozmaicona, poprzecinana fiordami linia brzegowa wyspy, szczególnie na północy i zachodzie. Od wschodniej strony czekają nas spokojniejsze, mniej uczęszczane zakamarki, doliny, jeziora i niewielkie osady rybackie, gdzie czas płynie w rytmie przypływów.
Przyroda na kursie zachwyca – od soczystej zieleni bujnych lasów, przez lśniące tafle morza, aż po skaliste fiordy, gdzie życie pulsuje w każdym zakątku. Podczas rejsu będziemy mieli wyjątkową szansę na spotkanie z fascynującą fauną: od migotliwych fok i barwnych ptaków morskich, po majestatyczne wieloryby, które często pojawiają się na horyzoncie, nadając podróży jeszcze bardziej epicki wymiar.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Do Bodo polecimy z Polski z 1-dną przesiadką w Oslo, z takich miast jak: Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Szczecin.
Port w którym czeka jacht, znajduje się blisko lotniska w Bodo (BOO) – w odległości 30 minut piechotą od lotniska. Można także dotrzeć do niego autobusem w cenie kilkudziesięciu koron norweskich.
POWRÓT Z REJSU
Z portu jachtowego odjeżdża autobus miejski na lotnisko w Tromso, czas dojazdu to 20-30 min.
Z lotniska w Tromso (TRO) polecimy z 1-dną przesiadką w Oslo do Warszawy, Gdańska, Krakowa.
Zaokrętowanie: | 08.07.2026 śro, godz. 16:00 | Wyokrętowanie | 15.07.2026 śro, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Bodo | Port: | Tromso |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Bodo - Lofoty - Senja - Tromso |
Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.
Zaczynamy w Bodo.
Bodo największe miasto w okręgu Nordland, będzie portem zakończenia naszego rejsu.
Miasto daje wiele możliwości poszukiwaczom przygód oraz miłośnikom sztuki.
Kultura jest bardzo ceniona w życiu każdego Norwega, szczególnie w Nordland. Miasto jest tyglem, gdzie sztuka i kultura łączą się w znakomitą mieszankę. Na każdym kroku spotkacie tu rzeźby, statuły, malowidła i pomniki. W mieście wyznaczona jest trasa szlakiem lokalnych artystów.
Urok tego miasta tworzą odległe górskie szczyty, rozciągające się wzdłuż horyzontu. Łańcuch górski Børvasstindan oferuje liczne możliwości wędrówek oraz wspinaczki, a las Bodømarka jest idealnym miejscem na długie spacery w okresie letnim. Na krtórki trekking (lub komunikacją miejską dla leniwych), można wybrać się na Keiservarden (366 m ), najbliżej położony szczyt. Taka wycieczka to sposób na idealnie spędzony wieczór, skąd zobaczyć można spektakularny panoramiczny widok na całe miasto i okolicę, ukoronowany północnym słońcem.
A słyszeliście o Saltstraumen. To największy pływ na świecie. Dokładnie co sześć godzin 400 milionów metrów sześciennych wody z szybkością 20 węzłów, przepływa pod mostem Saltstraumen przez cieśninę o szerokości 150 metrów i długości 3 kilometrów. Woda tworzy niesamowicie silne i spektakularne wiry o średnicy ponad 12 metrów i 5 metrów głębokich! Wiry można obserwować z samego mostu lub z brzegu.
Pożeglujemy na Lofoty – niesamowite krajobrazy, czerwone domki położone pośród wysokich gór i majestatycznych fiordów…
Å to niewielkia, tradycyjna wioska rybacka, znana jako miejsce o najkrótszej nazwie na świecie. Tradycją rybacka i w sezonie porty pełne życia, przyciągając turystów. Jak wszystkie porciki na lofotach, otoczona spektakularnymi krajobrazami gór i oceanu.
Jednak wizytówką archipelagu jest Reine, które my tez odwiedzimy. To małe miasteczko rybackie położone na wyspie Moskenesøya. Część zabudowań miasteczka rozrzucona jest na kilku wysepkach, które w latach osiemdziesiątych ubiegłego stulecia połączone zostały mostami.
Reine uznać można za symbol archipelagu, pojawia się na setkach pocztówek i katalogów, a Moskenesøy stanowi jedną z najbardziej górzystych wysp Lofotów. Jeżeli wybierzecie się na spacer po okolicy, wszędzie czekać będą na Was „widoki”: ze strzelistymi górami, z łatami śniegu, małymi kolorowymi domkami i stojakami z suszonym dorszem.
Dla osób ceniących górski trekking, proponujemy szlak na szczyt Reinebringen, wznoszący się na wysokość 670 metrów n.p.m. , skąd możemy podziwiać zachwycającą panoramę Lofotów, która pozostaje w pamięci na długo.
Widoki z tego miejsca nie jeden żeglarz ustawił sobie jako tapetę w telefonie.
Senja to drugą pod względem wielkości norweska wyspa. Dzika i pełna tajemnic. Silnie urozmaicona, poprzecinana fiordami linia brzegowa wyspy, szczególnie na północy i zachodzie. Od wschodniej strony czekają nas spokojniejsze, mniej uczęszczane zakamarki, doliny, jeziora i niewielkie osady rybackie, gdzie czas płynie w rytmie przypływów. Różnorodność krajobrazów na wyspie – od fiordów po góry i plaże – pozwala doświadczyć pełni norweskiej przyrody na stosunkowo niewielkim obszarze.
Na wyspie założono Park Narodowy Ånderdalen: chroni dziewicze lasy i dziką przyrodę, idealny do trekkingu i obserwacji zwierząt.
🧭 Atrakcje turystyczne wyspy:
Tromso położone 350 kilometrów na północ od koła podbiegunowego zwane jest „bramą Arktyki”. Rozlokowało się na kilku wyspach (połączonych ze sobą imponującymi mostami, otoczone jest malowniczymi fiordami i górami. Jako największy ośrodek w Norwegii Północnej, mocno tętni życiem.
Będąc tu w czerwcu czy lipcu, doświadczycie zjawiska białych nocy!
W Tromsø natura i kultura idą ze sobą w parze, zatem na brak atrakcji w mieście nie będą narzekać miłośnicy historii, przyrody, nauki, kultury i pięknych widoków.
Można wjechać kolejkę na szczyt Fjellheisen, pójść do oceanarium Polaria (muzeum i akwarium połączone ze sobą, oferujące wystawy na temat życia w Arktyce oraz możliwość obserwacji ryb i fok w naturalnych warunkach) lub do najbardziej na świecie wysuniętego na północ ogrodu botanicznego.
Warto także odwiedzić tutejsze muzea:
• w XIX i XX wieku, miasto stało się punktem startowym wielu ekspedycji polarnych, których historię możecie zobaczyć w Muzeum Polarnictwa. Muzeum zostało otwarte dokładnie 50 lat po tym, jak Roald Amundsen rozpoczął swoją ostatnią, nieudaną wyprawę. Muzeum znajduje się w jednym z najstarszych domów Tromsø z początku XIX wieku;
• Muzeum w Tromsø - z kolei jest kluczowym miejscem dla każdego, kto pragnie zgłębić historię i tradycje ludów zamieszkujących regiony arktyczne, w tym rdzennych mieszkańców Norwegii, Saamów;
• Nordnorsk Kunstmuseum - jest wizytówką kultury i sztuki regionu północnego (prezentując bogatą kolekcję dzieł związanych z Północą, zarówno norweskich, jak i międzynarodowych artystów).
Miłośnicy architektury mogą zobaczyć tu wiele interesujących budynków. Polecamy spośród wielu - Tromsdalen Kirke (Katedrę Arktyczną) - ikoniczną budowlę, która dominuje nad miastem i wyróżnia się na tle polarnej panoramy swoją nietypową architekturą, która przypomina lodową górę lub tradycyjny namiot lapoński.
Na koniec, dobra wiadomość dla osób szukających w Norwegii Trolli? Znajdziecie je tu w Muzeum Trolli.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
/możliwości transportu wskazane powyżej/
Jacht do góry
PEŁNOMORSKI JV 40
Judel/Vrolijk & co.
Rejs będzie prowadzony na ekskluzywnej żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej, ze stoczni Judel Vrolijk - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia w projekcie nautycznym jednostki, dopasowaniu umeblowania i ergonomii - stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji ekskluzywnych jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne, ergonomiczne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Jacht zaprojektowany został na załogę do 8 osób. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu
na pokładzie będzie płynąć jedynie 7 osób: KAPITAN i sześciu załogantów, zakwaterowanych w jednej z trzech, przestronnych kabin dwuosobowych.
Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.
Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.
Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.
Informacje o projektancie/producencie jachtu:
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.
PARAMETRY TECHNICZNE JACHTU
- Długość:
- 11,98 m
- Szerokość:
- 3,85 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 3
- Liczba WC:
- 1
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP 1: Kopenhaga-Stavanger -> 180 EUR/osoba.
- ETAP 2: Stavanger-Alesund -> 160 EUR/osoba.
- ETAP 3: Alesund-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 4: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 5: Tromso-NordKaap-Tromso (maj/czerwiec) -> 260 EUR/osoba.
- ETAP 6: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 7: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 8: Tromso-NordKaap-Tromso (czerwiec/lipiec) -> 250 EUR/osoba.
- ETAP 9: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 10: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 11: Tromso-Lofoty-Tromso -> 250 EUR/osoba.
- ETAP 12: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 14: Bodo-Alesund -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 15: Alesund-Stavanger -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 16: Stavanger-Kopenhaga -> 200 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (na rejsy w Norwegii proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
4. Składka na sprzatanie jachtu - w rejsach po Norwegii sprzątanie końcowe nie jest wliczone w koszty kasy pokładowej.
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
09.05.2026 sob
15.05.2026 pia |
6 | Stavanger - Bergen - Floro - Alesund | 2 800 zł | Więcej o rejsie |
22.05.2026 pia
29.05.2026 pia |
7 | Bodo - Lofoty - Senja - Tromso | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
29.05.2026 pia
08.06.2026 pon |
10 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 500 zł | Więcej o rejsie |
22.06.2026 pon
01.07.2026 śro |
9 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 300 zł | Więcej o rejsie |
02.08.2026 nie
09.08.2026 nie |
7 | Bodo - Lovund - Rorvik - Trondheim - fiordy - Alesund | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!