NORWEGIA i DANIA 2026 >>> TRASA: Stavanger - Kopenhaga >>> ETAP:16 Nr: MSZ-R/2026/08/419
Stavanger - /Lysefjord/ - Egersund - Flekkefjord - Kristiansand - Skagen - Anholt - Kopenhaga
- Data rozpoczęcia:
- 16.08.2026 niedziela
- Data zakończenia:
- 23.08.2026 niedziela
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Morze Północne, Morze Norweskie
- Trasa rejsu:
- Stavanger - /Lysefjord/ - Egersund - Flekkefjord - Kristiansand - Skagen - Anholt - Kopenhaga Więcej informacji
- Jacht:
- PEŁNOMORSKI JV 40 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejsy do Norwegii.
Odkryjcie z nami magiczną Norwegię, świat fiordów, szkierów, pasm górskich i naturalnej przyrody.
Naszą wyprawę podzieliliśmy dla Waszej wygody na etapy - od malowniczego Stavanger, przez najpiękniejsze fiordy i urzekające archipelagi aż po czarujące Tromsø i surowy NordKaap.
Każdy etap naszego rejsu, łączy w sobie przygodę i komfort. Podróżujemy w pełnym komforcie na 12-metrowym jachcie, gdzie zaledwie 6 miejsc gwarantuje kameralną atmosferę i indywidualne podejście do każdego uczestnika rejsu.
Podczas rejsu, w zależności od jego etapu odwiedzamy urokliwe znane porty jak: Stavanger, Ålesund, Bodo i Tromso. W każdym z nich następuje zmiana załogi, co sprawia, że każda część podróży oferuje nowe, fascynujące spojrzenie na norweską przyrodę oraz lokalne tradycje. Oczywiście w trakcie kazdego etapu, zawiniemy równiez do innych portów i porcików których w Norwegii jest naprawdę dużo.
Nasza załoga zadba o każdy detal, abyś mógł w pełni cieszyć się niezapomnianymi widokami, świeżym powietrzem i luksusem na najwyższym poziomie.
Specjalnie dla Was, zorganizowaliśmy też kilka etapów wokół Bodo-Tromso, którego głownym celem są zjawiskowe Lofoty od lat zachwycające każdego podróżnika, czy też mniej znana Senja.
Pozwól sobie na chwilę wytchnienia, relaksu i prawdziwej przygody. Zarezerwuj miejsce na naszej kameralnej wyprawie i przekonaj się, że podróżowanie może stać się wyjątkowym doświadczeniem, pozostającym w pamięci na zawsze!
TEN ETAP REJSU
Spotkamy się w Stavanger, skąd wypłyniemy w rejs przez południowo-zachodnie wybrzeże Norwegii i dalej przez wody Kattegat i Skagerrak dotrzemy do Kopenhagi.
Rejs kończy się w Kopenhadze.
Rejsd ze Stavanger do Kopenhagi to ciekawe wyzwanie dla żeglarzy. Podczas tego rejsu może okazać się, iż załoga zmierzyć będzie musiała się z kapryśnymi wiatrami i zmienną, często trudną pogodą. Mimo to, prawdziwy żeglarz zawsze da radę – z determinacją, precyzją i pasją pokonamy każdą falę.
Wypływamy z Stavanger, miasta otoczonego klifami i fiordami, gdzie morze spotyka góry. Kurs początkowo prowadzi wzdłuż południowego-zachodniego wybrzeża Norwegii. Czy od razu skierujemysię na południe czy też popłyniemy do słynnego Lysefjordu nieopodal Stavanger, okaże się na miejscu kiedy Kapitan zweryfikuje prognozy pogody z oczekiwaniami załogi.
Płynąc na południe, jeszcze w Norwegii mamy na trasie kilka ciekawych i urokliwych portów, do których możemy zajrzeć jak Egerund, Flekkefjord czy Kristiansand. Dalej odrywamy się od wybrzeża i przez wody Skagerrak robimy skok do Danii, mając do Skagen ok. 100Mm.
Dalej Kattegat, Cieśniny Duńskie i gwarna Kopenhaga.
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.
START REJSU
Rejs zaczynamy w STAVANGER.
Z Polski do STAVANGER (lotnisko SVG) w Norwegii, można dostać się bezpośrednim lotem z:
- Gdańska - linie WizzAir, /ceny od ok. 300 zł/
- Krakowa - linie Norvegian /ceny od ok. 600 zł/
Można również polecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne.
POWRÓT Z REJSU
Rejs kończymy w KOPENHADZE.
Z Kopenhagi do Polski, polecieć można bezpośrednio do Gdańska, Warszawy, Krakowa, Poznania czy Wrocławia.
Zaokrętowanie: | 16.08.2026 nie, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 23.08.2026 nie, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Stavanger | Port: | Kopenhaga |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-80 |
Staż na wodach pływowych: | TAK |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia |
---|---|
Trasa rejsu: | Stavanger - /Lysefjord/ - Egersund - Flekkefjord - Kristiansand - Skagen - Anholt - Kopenhaga |
Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.
Zaczynamy w Stavanger.
Stavanger miasto mogące się poszczycić długą historią, ciekawymi muzeami i średniowieczną katedrą.
Warto zobaczyć:
- Katedrę św. Swituna - najstarsza z norweskich katedr wzniesiona została w stylu romańskim w około 1125 roku;
- "Gamle Stavanger" - stare miasto, w którego skład wchodzą niewielkie drewniane domy z początku XIX wieku. Na liście zabytków figuruje prawie dwieście drewnianych budowli;
- Norweskie Muzeum Ropy Naftowej (Norsk Oljemuseum) - miasto to w końcu norweskie centrum wydobycia ropy. Multimedialna ekspozycja pokazuje historię i współczesność przemysłu naftowego.
Nieopodal Stavanger znajduje się ekscytujący fiord Lysefjord, gdzie znajduje się najsłynniejsza półka skalna Prekestolen. To cud natury i jedna z największych atrakcji w tej części Norwegii. Klif o wysokości ponad 600 m z przepięknym widokiem na fiord. A w dole przepaść! Ech, warto tam się wybrać. Bezpośrednio na szczyt wiedzie pagórkowata droga o różnicy poziomu 350 m. Piesza wycieczka zajmuje około 4 godziny w obie strony i jest niesamowicie widokowa.
Dalej, w zalezności od czasu jakim dysponujemy i oczywiście pogody, możemy odwiedzić jeszcze jeden lub dwa porty na południowym wybrzeżu Norwegii: Egersund i Kristiansand.
Egersund rozlokowało się wokół niewielkiej, usianej wysepkami zatoki, wsuniętej między niskie pagórki. Osadnictwo na tych terenach sięga epoki kamienia. W okolicy odkryto wiele śladów domów i osiedli z okresu norweskiej „wędrówki ludów” (600-400 p.n.e.).
Miasto posiada w centrum, świetnie zachowaną drewnianą zabudowę, gdzie warto wybrać się na spacer uroczymi uliczkami pełnymi sklepików i kawiarenek, takimi jak Strandgaten i Storgaten. Dla osób ceniących muzea, polecamy Egersund Fayancemuseum - jedyne w Norwegii Muzeum Fajansu, powstałe w miejsce działającej do 1979 fabryki (w latach 1847-1979 głównym źródłem utrzymania mieszkańców był przemysł garncarski i wytwórnia porcelany).
Ciekawtka: Przez bardzo silnie uprzemysłowienie (port, stocznie, fabryki ceramiki), Egersund było pierwszy miastem w dystrykcie Rogaland, które otrzymało oświetlenie elektryczne. Stało się to 25 listopada 1905 roku.
Flekkefjord – cicha, biała perła wciśnięta między granitowe skały. Wejście do zatoki ukrywa się między wyspami tworzy naturalną, niemal bajkową scenerię. Samo Flekkefjord to miasteczko, znane z malowniczych fiordów, drewnianych domków i kolorowej sztuki ulicznej. Miasteczko ma bogatą historię handlową z Holandią.
Znajdziecie tu::
🏘️ Hollenderbyen – czyli „Holenderską dzielnicę”, z białymi drewnianymi domami i brukowanymi uliczkami, przypominającą o dawnych kontaktach handlowych z Niderlandami.
🎨 Sztukę uliczną – miasto słynie z ponad 30 murali, które zdobią fasady budynków, tworząc żywą galerię na świeżym powietrzu.
🌊 Fiordy i przyrodę – otoczone klifami i czystymi wodami, idealne również do uprawiania kajakarstwa i wędkowania. W pobliżu znajdują się góry z trasami trekkingowymi.
🚲 Skinnesykling – nietypowa atrakcja, czyli jazda rowerem po nieczynnej linii kolejowej Flekkefjordbanen.
🏛️ Muzeum Flekkefjord – pozwala zgłębić lokalną historię i kulturę.
Kristiansand miasto uważane za najstarsze zasiedlone miejsce w Norwegii. Jedną z głównych atrakcji jest nadal czynna historyczna stocznia, gdzie do dziś można zobaczyć oryginalne pomieszczenia i sprzęt używany do produkcji łodzi. Miejsce to słynie również z cenionego na świecie „klipfisza” – suszonego dorsza.
... skaczemy przez Skagerrak, a z Kristiansand do Skagen mamy ok. 100 Mm
Skagen – to zjawiskowa miejscowość położona na północnym cyplu Jutlandii. Jest tu duży port rybacki, promowy i jachtowy. To tutaj stykają się szare wody cieśniny Skagerrak z zieloną wodą Kattegatu (z wieży starej latarni morskiej widać jednoczesnie i Bałtyk i Morze Północne). Warto samemu wybrać się na przylądek Green (najbardziej na północ wysunięty punkt Jutlandii), gdzie fale Morza Północnego mieszają się z falami Bałtyku, a na plaży można spotkać baraszkujące foki.
Anholt – mała malownicza wyspa w cieśninie Kattegat. Piaskowe plaże, jedno miasteczko, latarnia – wszystko w zasięgu całodniowego spaceru.
Wielki Bełt to kanał morski, który łączy Morze Bałtyckie z Morzem Północnym. Przepływa przez Danię i jest jednym z najważniejszych szlaków transportowych Europy. Jego długość wynosi około 60 km, a jego najszersze miejsce ma szerokość ponad 15 km.
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.
Transport do góry
Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.
/możliwości transportu wskazane powyżej/
Jacht do góry
PEŁNOMORSKI JV 40
Judel/Vrolijk & co.
Rejs będzie prowadzony na ekskluzywnej żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej, ze stoczni Judel Vrolijk - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia w projekcie nautycznym jednostki, dopasowaniu umeblowania i ergonomii - stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji ekskluzywnych jachtów komercyjnych.
Jacht oferuje przestronne, ergonomiczne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
Jacht zaprojektowany został na załogę do 8 osób. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu
na pokładzie będzie płynąć jedynie 7 osób: KAPITAN i sześciu załogantów, zakwaterowanych w jednej z trzech, przestronnych kabin dwuosobowych.
Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.
Ten wyjątkowy jacht to:
• komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
• w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
• ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
• komfortowa łazienka,
• nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.
Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.
Informacje o projektancie/producencie jachtu:
Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.
PARAMETRY TECHNICZNE JACHTU
- Długość:
- 11,98 m
- Szerokość:
- 3,85 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 8
- Liczba koi/kabin:
- 8 / 3
- Liczba WC:
- 1
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie,
- opiekę doświadczonego skippera,
- pościel,
Cena rejsu nie zawiera
1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:
- ETAP 1: Kopenhaga-Stavanger -> 180 EUR/osoba.
- ETAP 2: Stavanger-Alesund -> 160 EUR/osoba.
- ETAP 3: Alesund-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 4: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 5: Tromso-NordKaap-Tromso (maj/czerwiec) -> 260 EUR/osoba.
- ETAP 6: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 7: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 8: Tromso-NordKaap-Tromso (czerwiec/lipiec) -> 250 EUR/osoba.
- ETAP 9: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 10: Bodo-Tromso -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 11: Tromso-Lofoty-Tromso -> 250 EUR/osoba.
- ETAP 12: Tromso-Bodo -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 14: Bodo-Alesund -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 15: Alesund-Stavanger -> 200 EUR/osoba.
- ETAP 16: Stavanger-Kopenhaga -> 200 EUR/osoba.
W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
2. Składka na wyżywienie* zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
Nie powinna być większa niż 15 EUR/dzień/osoba (na rejsy w Norwegii proponujemy częściowe zabranie jedzenia z Polski).
3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 100 EUR/osoba, która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)
4. Składka na sprzatanie jachtu - w rejsach po Norwegii sprzątanie końcowe nie jest wliczone w koszty kasy pokładowej.
__________
* UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
Składka pokładowa nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Podobne rejsy do góry
Termin od/do | Dni | Trasa/miejsce | Cena | |
---|---|---|---|---|
02.05.2026 sob
09.05.2026 sob |
7 | Kopenhaga - Skagen - Kristiansand - Flekkefjord - Egersund - /Lysefjord/ - Stavanger | 3 000 zł | Więcej o rejsie |
09.05.2026 sob
15.05.2026 pia |
6 | Stavanger - fiordy - Floro/Maloy - Alesund | 2 800 zł | Więcej o rejsie |
15.05.2026 pia
22.05.2026 pia |
7 | Alesund - (fiordy) - Kristiansund - Rorvik - Lovund - (Lofoty) - Bodo | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
22.05.2026 pia
29.05.2026 pia |
7 | Bodo - Lofoty - Senja - Tromso | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
29.05.2026 pia
08.06.2026 pon |
10 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 500 zł | Więcej o rejsie |
08.06.2026 pon
15.06.2026 pon |
7 | Tromso - Senja - Lofoty - Bodo | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
22.06.2026 pon
01.07.2026 śro |
9 | Tromso - NordKapp - Tromso | 4 300 zł | Więcej o rejsie |
08.07.2026 śro
15.07.2026 śro |
7 | Bodo - Lofoty - Senja - Tromso | 3 400 zł | Więcej o rejsie |
02.08.2026 nie
09.08.2026 nie |
7 | Bodo - Lovund - Rorvik - (Trondheim) - fiordy - Kristiansund - Alesund | 3 200 zł | Więcej o rejsie |
09.08.2026 nie
16.08.2026 nie |
7 | Alesund - Maloy/Floro - fiordy - Stavanger | 3 000 zł | Więcej o rejsie |
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!